Pravilen tlak za točno določene modele gum- izraču

Ales888

Pripravnik
22. jul 2010
87
0
6
Knežje mesto ***
Ste zamenjali gume na avtu? Pa ste prepričani, da vam jih je vulkanizer PRAVILNO napolnil? To se namreč le redko zgodi, običajnih 2,2,+/- je največkrat NAROBE!
Kako se pravilno izračuna tlak v vaših gumah na vozilih? Glede na različne proizvajalce od tistih, za katere veljajo podatki v servisnih knjižicah vozil, je prav, da pri menjavi gum pri vulkanizerju, ko vam gume napolni na klasičnih "2,2", še sami izračunate točno vrednost za določeno gumo in tip vozila. Potrebuješ le podatke o osni obremenitvi vozila, nosilnosti gume in max. pritisku gume.
primer: nosilnost in max. pritisk sta odtisnjena na gumi: nosilnost je izražena v LBS in je, recimo 1103 LBS kar delimo z 0,453 da dobimo kg in to nanese 500 kg po gumi in ker sta na eni osi 2 gumi je to 1000 kg.
max.pritisk je izražen v PSI in je recimo 50 PSI kar je 3,5 bar-a, kar dobimo če PSI-je zdelimo z 14,28. Zdaj imamo pa še osno obremenitev, ki bi morala biti odtisnjena na ploščici s podatki vozila in je v tem primeru recimo 700 kg.
Skupaj dobimo naslednje podatke :
nosilnost gum na osi je 1000 kg
max. pritisk gume je 3,5 bara
osna obremenitev je pa 700 kg
in če hočemo dobiti optimalni tlak pnevmatike, pritisk 3,5 bar-a pomnožimo z osno obremenitvijo 700 kg in rezultat 2450 delimo z nosilnostjo gum na osi 1000 kg in dobimo tlak 2,45 bar-a
se pravi 3,5 X 700 : 1000= 2,45 bar-a
Cifre se velikokrat precej razlikujejo od tistih v knjižici, so pa zanesljivo bolj ustrezne v dani kombinaciji tip-model-proizvajalec pnevmatike/vozila.
Upam da vam je vsaj približno jasno ker sem rahlo zakompliciral, edini problem zna bit, če avto nima podatka o osni obremenitvi.

pozdrav.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.173
3.637
113
Marlbor
A ni to podatek za maksimalno osno obremenitev? Zakaj bi potem pumpal gume na tlak, kot da je avto maksimalno dovoljeno obremenjen?
 

Ales888

Pripravnik
22. jul 2010
87
0
6
Knežje mesto ***
Ni podatek za "le" osno obremenitev...Ta podatek rabiš za naprej. Ker guma, ki je še homologirana za tvoj avto, lahko ima nosilnost 950lbs, 1000, 1100... Kar pa v navodilih za avto ni posebej specificirano. Je navedena neka srednja vrednost. Ta izračun je pa za točno ta model gume, ki jo daš na avto. (ker logično, za avte izpred 6-10 let niso mogli predvidet).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Kratek komentar: izredno veliko ljudi sploh tlaka ne preverja in ti pričakuješ, da bodo šli tole računat?
grin1.gif

Že če enkrat med servisi gume preverijo in napolnijo na vrednosti, ki so napopane na vratih jim je treba skoraj čestitat. Žal.
 

pleXwriter

Majstr
3. avg 2009
3.380
307
83
Zakaj bi sploh kaj računal, greš na pumpo, odtipkaš vrednost, ki je priporočena na vratih/stebričku/tank vratcih in je?
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
26.004
-8.660
113
Citat:
Uporabnik pleXwriter pravi:
Zakaj bi sploh kaj računal, greš na pumpo, odtipkaš vrednost, ki je priporočena na vratih/stebričku/tank vratcih in je?
Avtomatske pumpe dostikrat falijo. Recimo tista v Lescah na OMV nafila za 0,3 bar manj, kot vneseš.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
V Medvodah pri Hoferju, pa tista mala na Šmartinki nasproti bivše Kolinske... to sta Petrola.
 

Sine370

Pripravnik
27. jun 2015
816
0
16
Včasih smo imeli neko tabelo, ki je veljala za večino vozil, pri ostlih smo pogledali na stebriček pri vratih. Z desetinko gor ali dol ne bo velike razlike! Lahko pa kompliciraš!
 

Ales888

Pripravnik
22. jul 2010
87
0
6
Knežje mesto ***
Citat:
Uporabnik Sine370 pravi:
Včasih smo imeli neko tabelo, ki je veljala za večino vozil, pri ostlih smo pogledali na stebriček pri vratih. Z desetinko gor ali dol ne bo velike razlike!

Ne razumeš, da je na tistem stebričku podatek mogoče 10+ let star??! Za takratne gume.

Desetinko gor al dol?
bonk.gif

...si pa prvi ki to reče. 2.15 ali pa 2.35 zate ni vredna razlika? Ubogi avto.
 

pleXwriter

Majstr
3. avg 2009
3.380
307
83
No, me zanima v katero smer gredo odstopanja v povprečju po tvojem računu, da je premalo ali preveč nafilana po tistem karje na stebričku?
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
@Ales888, hvala za te informacije. Nikoli nisem vedel/razumel, kako to gre...

Sedaj pa drugo vprašanje. Ponavadi v navodilih tudi piše, da je potrebno tople gume polniti za 0,3 bara več. In če avto ni odstal več kot 2h na hladnem, ali če si prevozil več kot 1.6km, se šteje da so tople. Kar pa je pri nas v večini primerov, ko pridemo na pumpo. Morda kaka informacija še o tem? Torej, je tudi po tvoji teoriji potrebno na izračunane vrednosti dodati še 0.3 za toplino?

In še enako vprašanje, kadar imamo zimske gume? Te je po podatkih v navodilih potrebno polniti 0.2 bara več.
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.956
6.847
113
pri taščici
Se strinjam. Sedaj ko iščemo dlako v jajcu, dajmo prej rešiti tole o toplih gumah.
Continentalke PC2 mi je lepo pobral po obeh robovih. Ne nekaj setov prej ne sedanja dva seta mi ne pobira tako po robovih. Optiko sem.preverjal in je bila ok. Tlak vizualno preverim vsaj takrat ko tankam, pa se do sedaj še ni velikokrat zgodilo da bi bil prenizek za več kot 10 %.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Avtomatske pumpe dostikrat falijo. Recimo tista v Lescah na OMV nafila za 0,3 bar manj, kot vneseš.
Sam pumpam na Petrol Radovljica - Kranjska, kjer imajo precej dober analogni manometer.
Tisto na OMV sem samo parkrat sprobal, pa ni tako enostavno kot se sliši, da samo vtipkaš, ker če nimaš dobro nameščeno, ti bo piskal, pri ročnem pa lahko sproti popravljaš.

Tole grem lahko izračunat, ampak potem bi moral tudi vsake 2 tedna dopolnit, kar je sicer že tako pametno, ko so velike spremembe v temperaturi moraš pa nujno it na črpalko.

Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
Sedaj pa drugo vprašanje. Ponavadi v navodilih tudi piše, da je potrebno tople gume polniti za 0,3 bara več. In če avto ni odstal več kot 2h na hladnem, ali če si prevozil več kot 1.6km, se šteje da so tople. Kar pa je pri nas v večini primerov, ko pridemo na pumpo. Morda kaka informacija še o tem? Torej, je tudi po tvoji teoriji potrebno na izračunane vrednosti dodati še 0.3 za toplino?

In še enako vprašanje, kadar imamo zimske gume? Te je po podatkih v navodilih potrebno polniti 0.2 bara več.
En dan sem napolnil tople gume na 2,4/2,2, naslednji dan je z mrzlimi kazalo 2,2/2,0. Tako da nekje 0,2-0,3 bara lahko sigurno več pumpaš.
Lahko pa še kdaj probam pomerit z mrzlimi in potem po vožnji, imam Topeak digitalni merilnik.
Je pa priročno tako kot imam sam Petrol samo 1km od doma.

Za zimske gume pa ne vem, sam imam enako kot z letnimi. Je pa pri prejšnji Alfi res pisalo v manualu:
Citat:
With snow tyres, add +0.2 bar to the inflation pressure value prescribed for standard tyres.
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.956
6.847
113
pri taščici
Probaj enkrat zadevo izmeriti po konkretnem spustu s kakšnega ovinkastega klanca kjer trpijo zavore...
Sicer pa se fiziki znajo izračunati spremembo tlaka v odvisnosti od temperature. Zdaj je treba samo spremembo temperature določiti.
Zato pa se ponekod ne fila več zrak v gume....
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Se strinjam. Sedaj ko iščemo dlako v jajcu, dajmo prej rešiti tole o toplih gumah.
Continentalke PC2 mi je lepo pobral po obeh robovih. Ne nekaj setov prej ne sedanja dva seta mi ne pobira tako po robovih. Optiko sem.preverjal in je bila ok. Tlak vizualno preverim vsaj takrat ko tankam, pa se do sedaj še ni velikokrat zgodilo da bi bil prenizek za več kot 10 %.

Dobro jutro.
Pa tudi ta finta je, da sta v navodilih podatka za dve obremenitve (obtežitve) 1. srednja, drugič polna. Razlikujeta pa se za cca 0.2 do 0.3 bare.
Tako da zgornji račun bi, po mojem mišljenju, lahko držal kvečjemu za primer polne obremenitve. Če pa se voziš sam v vozilu, pa je optimalnejši pritisk nižji.

Citat:
Uporabnik Reaper85 pravi:
Lahko pa še kdaj probam pomerit z mrzlimi in potem po vožnji, imam Topeak digitalni merilnik.
Je pa priročno tako kot imam sam Petrol samo 1km od doma.
Prosim, pomeri in javi. Pričakovano torej 0.2 do 0.3 bare. Tudi v navodilih piše, da je to samo približno odstopanje in da če že moramo pumpati pri ogretih pnevmatih, potem 0.3 več. A da je potem ob prvi priložnosti preveriti pri mrzlih.

@Hanzi, ne vem, če je izračun plinske enačbe za ta primer toliko enostaven. Ne ve se natančne razlike v temperaturi, prav tako pa se najbrž zaradi temperature spremeni volumen prostora med pnevmatiko in platiščem zaradi dimenzijske spremembe samega plašča (kot posledica višje temperature)...