Potrebujem nasvet glede prikolice in vleke

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.774
6.761
113
pri taščici
Kje so časi ko sem konja ali pa kamen za britofe ( s prikolico skupaj cca tono) vozil z G 2 55ps, ali pa s stoenko, yugotom. Stoenka boljša od yuga. Klanec, makadamski, 1. Prestava, poden gas pa iskanje čimbolj trde podlage. Nekajkrat ni zneslo, rikverc, pol dol zmetat, pa gremo....
 
Nazadnje urejeno:

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
No, noben ni omenil da je z dizlom (turbo dizlom pravzaprav) veliko "lažje" vlačit težja bremena, čisto enostavno zaradi velikega navora že pri relativno nizkih obratih. Ravno ta teden z dopusta - vlačilii smo kamp prikolico cca. 950 kg na Lošinj in nazaj s Xsaro 2.0 HDI (109 konjev) in gre ko šus! Na AC ni klanca ki ga ne bi zvozil vsaj s četrto, na lokalnih cestah pa praktično ni klanca, kjer ne bi vleklo vsaj s tretjo (če ti v kakšni vukojebini cesta sploh dovoli brzine ki ji dosegaš s 3. prestavo hehe). Lani sem podobno pot opravil z bencinarjem z 90 konji in je bilo precej naporno vozit ker res ni šlo ama nikamor (oz. šlo je, ampak v nizki prestavi in z visokimi obrati ..).
Drugače avtorju: z XP in vleko prikolice z ndm tam okoli 1200 ne bi smelo biti večjih težav
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
jaz sem vlekel adrio 1000 kg skupne teže z berlingotom hdi 90 KM brez težav. zdaj isto vlečem s C5 hdi 140 KM, ko šus. dizel se res pozna. na bencinsu si pa hitro v 4. prestavi na avtocesti :)
 

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Ja, ni fino vlečt s podhranjenim motorjem, tud rešit ne morš z gasom, če ti začne plesat zadaj, ker nimaš pospeškov.

Za opletajočo prikolico rešit zanesljivo pomaga samo negativni pospešek ali po domače zaviranje do hitrosti da neha opletat.
Da nebi res kdo gasa tiščal, ker se bo verjetno končalo tako:
http://www.liveleak.com/view?i=032_1308426973&jwp_version=4
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.173
3.885
113
Japajade. Tale na posnetku je tudi negativno pospeševal do hitrosti da je nehala opletat (0 km/h v malinah).
grin1.gif
Pospeševanje pomaga ko je moči in teže na vlečnem avtu dovolj da to sploh lahko naredi. Sicer pa, nogo z gasa že, zaviranje pa samo z ogromno filinga.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.365
2.739
113
Ko je moci dovolj se strinjam, ce nisi se pri max. brzini ko zacne prikolica opletat. Sicer pa vecina ljudi je mnenja, da je pravilno udarit po zavori... Verjetno da se aktivira naletna zavora in posledicno stabilizira.... nisem se poskusil.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Ko je moci dovolj se strinjam, ce nisi se pri max. brzini ko zacne prikolica opletat. Sicer pa vecina ljudi je mnenja, da je pravilno udarit po zavori... Verjetno da se aktivira naletna zavora in posledicno stabilizira.... nisem se poskusil.
V primeru da imaš naletno zavoro (se pravi najverjetneje voziš nekaj z NDM nad 750 kil) potem srednje močno zavreš da se aktivira naletna.
S tem ubiješ dve muhi na en mah: zmanjšaš hitrost in umiriš kompozicijo.
V primeru priklopnikov brez naletne do vključno 750kg (naletna zavora ni obvezna, vsaj pri tovornih prikolicah ne, mogoče je za kamp prikolice drugače) je tudi verjetnost za opletanje manjša (zaradi razmerja teže vozila/prikolice), je pa možno. Načeloma pomaga kakršenkoli poseg v nihanje, tudi npr. menjava pasu na AC bi lahko pomagala. Na splošno velja, da je treba priklopnike voziti "po pameti" in s še primernimi hitrostmi, sicer se lahko konča slabo.
Sam sem recimo opazil, da je za mojo kompozicijo resnično max. konstantna hitrost 100 km/h po števcu (cca. 95km/h realno), pri cca. 105-110km/h (po števcu) pa zadeva že nekoliko opleta, tudi gor-dol ne samo levo-desno. Če je brzina še za kak procent pod 100km/h (po števcu) pa je vožnja prava milina in ni težav tudi po slabših cestah.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Vprašanja: kakšen je okviren strošek za pridobitev EkB ali kode 96, če že imaš B?
A koda 96 velja samo za počitniške prikolice ali tudi za druge prikolice (npr. avto-prikolice)?
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63

Vsaj tukaj, če ne še kje, smo razčistili misterij najvišje hitrosti, ki je po novem do skupne nosilnosti 3,5t 100 km/h.

In do te hitrosti, če imaš tako vlečno vozilo kot prikolico ne sme bit nobenih posebnih nihanj. Sam vlečem počitniško prikolico dokaj redno, sezonsko pa z njo naredim med 6 tisoč in 7 tisoč kilometrov. Z občutkom in malo rešpekta pa nimaš nobenih problemov.

Za tega na tem filmčku pa lahko samo rečem, da je za tega Pasata pač malo pretiraval, v vsem, tako teži kot hitrosti.
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.365
2.739
113
Sej tudi pri 100 km/h zna pridet do kaksnega problema, ko prizge mimo kaksen kombi s 130-140 km/h. Podnevi ga se mogoce opazis, ponoci pa ni sans.
 

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
V primeru da imaš naletno zavoro (se pravi najverjetneje voziš nekaj z NDM nad 750 kil) potem srednje močno zavreš da se aktivira naletna.
S tem ubiješ dve muhi na en mah: zmanjšaš hitrost in umiriš kompozicijo.
Tako sem tudi jaz razumel vsa strokovna pisanja na to temo. Moraš pogumno zabremzat(nikakor pa ne napolno), da zagrabi naletna.

Tisti z BMWjem na posnetku bi po mojem verjetno lahko zadevo rešil, če bi pohodil bremzo takrat ko se posnetek začne.
Na nekem nemškem forumu sem prebral, da je voznik rekel, da je imel avto na prikolici preveč zadaj naložen, torej premalo navpične obremenitve na priklop vlečnega vozila.

Men je pri 70 kmh začela opletat. Dobr da sem v teoriji vedel kako ravnat in da sem v tistem trenutku prav reagiral.
Osebni avto, ca 150kg pretežka in narobe naložena prikolica (lažje je bilo avto rikverc gor naložit, in logika "saj je samo par kilometrov bo že šlo").
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Sam sem opazil da 50-70kg obremenitve na kljuko vlečnega vozila ni dovolj. Začne kompozicija opletat čez luknje ali pri 100-110kmh po števcu.
Če naložim npr. avto na prikolico toliko naprej da je cca 100kg obremenitve na kljuki pa se pelje zadeva čisto mirno (tudi kratkotrajno pospeševanje do 130 ko prehitevam npr. kamion ni problem) Avto mase 1600kg in prikolica skupaj z naloženim avtom tudi okoli 1500 do 1600kg.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.173
3.885
113
Razporeditev teže je kar faktor. Meni je vedno najbolj opletala prazna gradbena prikolica (z rampami zadaj). Porabe rajši ne omenjam.