Podjemna pogodba

koli99

Pripravnik
10. dec 2012
37
12
8
Pozdravljeni!

Po končanem študijskem obdobju je prišel čas zaposlitve in v podjetju dobil kratkoročno pogodbo (Podjemno pogodbo) katera se mi izteče s 31.12.2012. Dobil sem pogodbo s fiksnim zneskom (8 Eur na uro), tako da pride ob koncu meseca neto "plača" 1280 Eur.
Sam si plačujem obvezno ter dodatno zavarovanje.
Verjetno bom dobil po novem letu enako pogodbo za eno leto zato me zanima kaj lahko pričakujem v naslednjem letu od DURS-a.
Nimam pojma kaj vsi termini (akontacija,...) pomenijo zato bi prosil kogarkoli, če mi lahko razloži, ali bom dolžan naslednje leto plačati dohodnino in to v kakšni višini?

Za odgovore se Vam najlepše zahvaljujem!

Lep pozdrav,
Jure
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.921
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Odvisno od tega, koliko si imel skupnih prihodkov in koliko akontacije so ti plačali... Načeloma bi se to dalo izračunati a nikjer nisi zapisal, koliko mesecev si delal. 8€ je tvoja neto urna postavka (toliko si ti dobil)?

Če je teh 1280 NETO znesek potem je bruto prejemek 1.651,61 €, davčna osnova pa 1486,45€ (bruto - 10%).
Na to osnovo se na mesečnem nivoju obračuna 269,04€ olajšave in glede na davčno lestvico bi moral plačati 256,8€ akontacije dohodnine na mesec, če so tebi akontacijo plačevali po pravilih so jo plačali 371,61 (25% od davčne osnove).

Pod črto ... nazaj bi moral dobiti cca 100€ za vsak mesec dela.

Mi pa niso jasni delodajalci, ki "zaposlujejo" na podjemne pogodbe. Nonsens. Po podatkih, katere si dal, ima tvoj delodajalec s tabo skoraj 2.200€ stroškov, da ti ven dobiš 1.280, pa še zavarovanje si moraš iz tega sam plačati. Kje pa delaš?

Tudi tebi se npr. bolj splača delati preko s.p. kot tako.
 
Nazadnje urejeno:

feler

Fizikalc
21. jan 2008
1.700
12
38
Si računovodja ker si lepo tole izračunal?
Namreč sam sem nekaj spraševal in prebiral okoli o podjemnih pogodbah in baje naj inšektorjem nebi bile preveč všeč?? Vem da je za kratkoročni čas in točno določeno nalogo in da kao s tem ne smeš opravljati npr. dela kjer bi bilo navedeno npr. prodajalec, ampak točno tisto stvar katero bi moral v kratkem opraviti npr. inventura, 8 ur na dan, 1 teden.. Sem pobrkal tole ali je nekako takole?
 

Accord

Pripravnik
2. sep 2007
960
22
18
Prav imaš v teoriji. Podjemna pogodba ne sme imeti elemente delovnega razmerja, ker drugače se mora skleniti delovno razmerje - lahko tudi za manj kot 40 ur/teden.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.921
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Citat:
Uporabnik feler pravi:
Si računovodja ker si lepo tole izračunal?
Namreč sam sem nekaj spraševal in prebiral okoli o podjemnih pogodbah in baje naj inšektorjem nebi bile preveč všeč?? Vem da je za kratkoročni čas in točno določeno nalogo in da kao s tem ne smeš opravljati npr. dela kjer bi bilo navedeno npr. prodajalec, ampak točno tisto stvar katero bi moral v kratkem opraviti npr. inventura, 8 ur na dan, 1 teden.. Sem pobrkal tole ali je nekako takole?

Točno tako. Podjemna pogodba naj bi bila izjema in po pravici povedano zadnje čase ne poznam veliko podjetij, ki se zatekali k njeni uporabi, saj je poleg omejitve uporabe (sam si dal zelo primeren primer) tudi zelo draga.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.921
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Aja... še primerjava teh stroškov (2.200€ --> 1.280€).

1. Pogodba za določen čas
Za iste stroške dela (2.200€) bi dobil 1153€ plače + 130prevoznih stroškov = 1.280€; pri čemer bi bilo v tem primeru plačano zavarovanje, tekla delovna doba in upravičen bi bil nadomestila za primer brezposelnosti.
Glede na to, da ne vem, kakšen je dogovor sedaj je za delodajalca v takem primeru lahko negativno predvsem to, da mora izplačevati plačo v primeru odsotnosti (bolniške, dopusti).

2. S.P.
S pogodbo preko S.P. se da z ustrezno pogodbo slabosti za delodajalca izničiti. Od 2.200€ mesečnih prihodkov bi ti po plačilu prispevkov ostalo 1.900€ oziroma po novem letu (z uveljavitvijo ZPIZ-2) celo 100€ več, saj bo za nove s.p.-je 50% znižanje pri plačevanju prispevkov v prvem letu poslovanja. Ob ustreznem prikazu stroškov ali celo uporabi normiranih stroškov, ki začnejo veljati v letu 2013, bi ti ostalo okoli 1.800€.

Izračun 2.200 * 12 = 26.400€ * 0,3 (70% normiranih stroškov) = 7.920€
7.920€ = davčna osnova = cca 1.270€ plačila dohodnine.

Primerjava s sedaj ... sedaj plača 3,000€ dohodnine na leto (to sicer naredi podjetje v njegovem imenu a vseeno).

Res ne vem zakaj podjetniki (njegovi šefi) in zaposleni ne uporabljajo storitev računovodstev oz. podjetniških svetovalcev, ki jim znajo predlagati in izračunati najboljše opcije.

p.s.: izračuni so res na hitro (par minut), upam, da ni kake napake, pri s.p. se na osnovi ZPIZ-2 osnova verjetno zniža za dodatnih 25% a še nisem preveril zakona, ki je zunaj šele en teden (ne vem ali se slučajno to znižajne izključuje z normiranimi stroški a menim, da se ne) --> torej je še ugodneje.
 

koli99

Pripravnik
10. dec 2012
37
12
8
Naj se najprej zahvalim vsem za odgovore!

Delam v mladem perspektivnem podjetju tako da se za zaposlitev ne bojim, vendar se raje prej pozanimam kakšne so moje možnosti (in dolžnosti) pri sklepanju takšnih in drugačnih pogodb.

Podjemna pogodba mi trenutno teče (od 1.10.2012 do 31.12.2012), za naprej pa nimam še nič, zato me je zanimalo kakšne bi bile moje obveznosti če bi ta pogodba trajala naslednje leto (od 1.1.2013 do 31.12.2013). Najverjetneje bom dobil pogodbo za določen čas, zato raje vprašam glede podjemne pogodbe preden jo dobim v roke. Stvar je pa taka da smo se za plačo menili le o neto znesku na uro, nič o bruto, zato vso razliko do države krije podjetje. Če bi izbrali delo preko S.P-ja bi jaz še vedno dobil enak neto znesek, le podjetje bi privarčevalo...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.581
2.628
113
še v SLO - ampak komaj
In z malo pogajalske spretnosti si "privarčevano" razdelite fifti-fifti - in imate win-win situacijo.

Pazli le pri s.p. - če iz kakršnegakoli razloga ostaneš brez dela (beri: naročil) si še vedno dolžan (do zaprtja s.p.-ja) plačevati prispevke.
 

tis

Fizikalc
25. jul 2007
5.423
0
36
S.P. pa lahko zapreš skoraj dobesedno takoj
wink-1.gif
 

koli99

Pripravnik
10. dec 2012
37
12
8
Citat:
Uporabnik Ganesh pravi:
Citat:
Uporabnik koli99 pravi:
Če bi izbrali delo preko S.P-ja bi jaz še vedno dobil enak neto znesek, le podjetje bi privarčevalo...

Si o tem prepričan?
Potem podjetje o katerem pišeš morda ni tako perspektivno kot si misliš.

Ne, to s privarčevanjem sem mislil na podlagi zgornjih postov, ne kalkulacije s strani podjetja...

Torej bi bila najboljša rešitev pogodba za določen čas (če nedoločen ne pride v poštev...)?
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.448
426
83
Da izkoristim temo, ker očitno poznaš področje: ali obstaja kakšna omejitev kolikokrat lahko registriraš / ukineš s.p., npr. znotraj koledarskega leta? Seveda brez koriščenja subvencij za samozaposlitev.
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.921
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Ne... zaenkrat ne. Se odklapljaš in priklapljaš kakor želiš. Sam sicer v tem ne vidim kakega smisla a zaenkrat je tako.
Če imaš svoj certifikat za dostop na evem.gov.si lahko vse urediš tudi sam.

Vendar to vse za seboj potegne N bilanc, N odpiranj računov, N zapiranj računov, ...
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.448
426
83
Jasno, jasno... razmišljam za novi normiranski s.p. - četudi imaš recimo 2x letno prihodek 10k, na začetku leta in na koncu leta, za vmes zapreš s.p. in se losaš prispevkov. TRR pa uporabiš kar osebni.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.448
426
83
Lahko poveš kaj več?

Moje razumevanje je bilo, da zakon tega ne zahteva, zgolj ločeno moraš imeti privat/poslovni del (tukaj je seveda nekaj dela, ampak če računa sicer ne uporabljaš in izdaš par računov letno, ni panike). In da *lahko* uporabljaš osebni TRR, edino banka ti bojda ne odpre osebnega računa, če za imenom stoji famozni "s.p.", ampak ti ponudi poslovnega.

Moja ideja gre v smislu - registriraš s.p. in za račun navedeš osebnega. To ne bi šlo?
 

Ganesh

Fizikalc
14. avg 2009
2.921
0
36
Allarround
rescue.facelock.net
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Lahko poveš kaj več?

Moje razumevanje je bilo, da zakon tega ne zahteva, zgolj ločeno moraš imeti privat/poslovni del (tukaj je seveda nekaj dela, ampak če računa sicer ne uporabljaš in izdaš par računov letno, ni panike). In da *lahko* uporabljaš osebni TRR, edino banka ti bojda ne odpre osebnega računa, če za imenom stoji famozni "s.p.", ampak ti ponudi poslovnega.

Moja ideja gre v smislu - registriraš s.p. in za račun navedeš osebnega. To ne bi šlo?

Bistvo je, da moraš imeti LOČEN TR in za poslovne namene ne smeš uporabljati istega TR, kot ga uporabljaš za osebne namene.

To področje pokriva Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2) in sicer njegov 37. člen
Citat:

37. člen

(obveznost ponudnikov plačilnih storitev ter subjektov vpisa v poslovni register)

(1) Ponudniki plačilnih storitev:

1. smejo, razen v primerih iz petega oziroma šestega odstavka 35. člena tega zakona, odpirati transakcijske račune pravnih in fizičnih oseb le ob predložitvi njihove davčne številke, če so ti vpisani v davčni register;

2. smejo izvršiti predložene plačilne naloge za plačilo davkov samo, če je na njih navedena davčna številka zavezanca za davek in drugi podatki, ki so v skladu z zakonom, ki ureja plačilne storitve, potrebni za plačevanje in razporejanje javnofinančnih prihodkov;

3. morajo predložene plačilne naloge za plačilo davkov izvrševati isti dan, ko je bil sprejet nalog za plačilo, razen če je bil nalog za plačilo preklican ali je prenehal veljati.

(2) Ponudniki plačilnih storitev davčnemu organu pošljejo tudi podatke o transakcijskih računih fizičnih oseb in o prilivih teh oseb na teh računih zaradi pridobivanja podatkov, potrebnih za pobiranje davkov. Podatki o odlivih se pošljejo na posebno zahtevo davčnega organa. Minister, pristojen za finance, določi roke, vsebino in način pošiljanja teh podatkov.

(3) Subjekti vpisa v poslovni register Republike Slovenije morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun. Samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo imeti za namene v zvezi z opravljanjem dejavnosti ločen transakcijski račun.

Jaz po terminom poslovni TR ne mislim "poslovni TR" kot bančno komercialno ime kot TR, ki je namenjen pravnim osebam ampak loče TR za namene poslovanja podjetja. Po pravici povedano nisem nikoli študiral ali banke dopuščajo odprtje osebnega TR za potrebe poslovanja podjetja. Zna biti, da ne.