Joj kolk neumnosti v enem postu in to na temo, o kateri se "prerekamo" vsaka dva meseca. Iz glave je pa takole (lahko, da sem kakšno malenkost pomešal, v grobem pa drži):
8 dni - uradno ne obstaja (in ni obstajal), mislim pa, da oba naša največja operaterja nekako prakticirata to po sistemu dobrega odnosa s stranko
15 dni - vrnitev robe (nepoškodovane) pri prodaji prek pošte/interneta/kjer ne moreš prej preizkusiti zadeve (tukaj ni potrebna nobena napaka)
garancija - najmanj 1 leto. Uveljavljaš jo lahko pri prodajalcu ali zastopniku
"Tole je še na temo nadomestnega telefona:
1. ZVPot določa, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katerega le ta uveljavlja garancijo, zagotovi brezplačno uporabo podobnega izdelka (§ 20/2 ZVPot). V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve (§ 20/3 ZVPot). Seveda v primeru, da podjetje da nadomestni izdelek velja, da tega daje do konca reklamacijskega postopka, ne le za določeno obdobje.
2. Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom (§ 20/1 ZVPot). Šele po preteku zakonskega 45 dnevnega roka za popravilo, ste upravičeni zahtevati drug, enak, brezhiben izdelek.
3. Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari (§ 483/1 OZ). Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari (§ 483/2 OZ). Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del (§ 483/3 OZ). V kolikor bo vaš izdelek popravljen v roku 45 dni, se garancijski rok podaljša za to obdobje. Opozarjamo vas tudi da zahtevate specifikacijo popravil, saj bo za zamenjane dele tekel nov garancijski rok. "
stvarna napaka -
37. clen
Prodajalec mora potrošniku izrociti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne
in pravne napake svoje izpolnitve.
Napaka je stvarna:
1. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec
kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. ce stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molce dogovorjene oziroma
predpisane;
4. ce je prodajalec izrocil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen ce je bil
vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na obicajno blago enake vrste in
ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalcevih izjav o znacilnostih blaga, ki jih je dal
prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami
na blagu samem.
Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo dolocbe zakona, ki ureja
obligacijska razmerja, ce ta zakon ne doloca drugace.
37.a. clen
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, ce o napaki
obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.
Potrošnik mora v obvestilu o napaki natancneje opisati napako in prodajalcu
omogociti, da stvar pregleda.
Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoci osebno, o cemer mu prodajalec
mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa
zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
37.b. clen
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko
mineta dve leti, odkar je bila stvar izrocena.
Ce je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne
odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto
dni, odkar je bila stvar izrocena.
Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v casu izrocitve, ce se pojavi v roku šest
mesecev od izrocitve.
37.c. clen
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca
zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del placanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne placani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev
škode, zlasti pa povracilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in
prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka
tega clena.
Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o
stvarni napaki obvestil prodajalca.
37.c. clen
Z nobenim pogodbenim dolocilom ni mogoce omejiti ali izkljuciti prodajalceve
odgovornosti za stvarne napake, kot je dolocena s tem zakonom.
Pogodbeno dolocilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nicno.