Pobuda za spremembo zakona O DNEVNIH LUČEH

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Citat:
Uporabnik matofill pravi:
Če ima kdo BMW brez zadnjih luči pri dnevnih, mu jih lahko jaz vklopim imam opremo za to, vendar le za to znamko. Več na ZS.

To si tudi jaz želim za Mazdo 3 letnik 2014! Če ima kdo opremo se takoj zmeniva. Na živce mi gre, da ko svetijo samo dnevne LED luči spredaj, da so zadnje ugasnjene. Če pa ročno zadnje luči vklopim (s tem se vklopi nočni način armaturne plošče - vse postane temno), se pa sprednje dneve LED luči "zatemnijo" oziroma manj svetijo - očitno jih sistem "dima"
uf-1.gif
in tega ne želim, saj sem potem spredaj "manj viden" vozniku pred mano.... skratka - ena cela zmešnjava je s temi možnostmi. Zakaj toliko komplikacij?!

Sem že spraševal na servisu, kaj bi lahko naredili, pa me sprva sploh niso razumeli kaj želim. Kasneje, ko so končno razumeli, so mi obrazložili, da oni sploh nimajo nobene možnosti nastavljanja česarkoli v mojem računalniku
rolleyes-1.gif


No ja....saj verjamem, da bi lahko kakšen dober avto električar to naredil, ampak nimam pojma, kdo bi to lahko bil. Sem že govoril z Urošem (pri Mazda salonu v BTC ima svojo delavnico) in pravi, da mi on tega ne bo delal, ker je (baje) veliko dela; vozilo ni homologirano, da tako funkcionira na cesti in pa tudi avto je še v garanciji.

Ko bo izven garancije (torej leta 2018), pa se bo lahko naredilo marsikaj...?!

Če ima kdo orodje za Mazdo, nam mi prosim sporoči
wink-1.gif
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.260
9.443
113
EU
Fantje ne sedaj utrujat s pobudo za spremembo zakona, ker pravkar dokončujem avtomatiko, da bo motor prek vakumskega stikala prižgal samo sprednje luči.
shocked-1.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
982
113
Gonzo, moramo utrujati, zato, da boš ti razvijal sistem naprej še za zadnje luči in se s tem nadgradil
grin1.gif
 

Baho

Zelenc'
12. okt 2010
17
1
3
A se je kaj spremenilo na temu področju? Moram priznati, da je vedno več avtomobilov brez zadnjih luči, kar motečih na cesti... :/
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
In vedno ene in iste znamke in eni in isti modeli - kie, opli, clioti ...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.502
297
83
Kras
www.mtl.si
Seat, Škoda, ...
Je pa tako, da se VAG koncern zelo redko vidi ponoči brez vključenih kratkih (torej tudi zadnjih luči), saj se osvetlitev števcev samodejno izključi v temi, če so vključene le dnevne luči. Tudi na avtomobilih brez senzorja.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.382
6.535
113
pri taščici
Opel je pred desetletjem še znal zadaj prižgati luči.
wink-1.gif

Sedaj pa jih večina ne zna več. Najbrž na račun tega pol grama co2 manj spusti (in xyz umre ker so po megli, mraku.... vozijo brez luči zadaj....)
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Citat:
Uporabnik yamahafazer pravi:
Sv. VW...

Ta Sv. je mišljen kot "Sveti"?
grin1.gif


Drugače pa ja - žal, tega bo vedno več, saj iz dneva v dan "rastejo" taki avtomobili, da ko imaš pri lučeh nastavljeno najbolj "komot" opcijo AUTO, ti čez dan svetijo samo sprednje dnevne luči in zadnje so ugasnjene. Žal se pa tudi ponoči (ali zvečer), ko začne "padati" mrak, najde precej takih avtomobilov, katerim senzor za svetlobo ne zazna takoj, da je zunaj temneje, zato se sprednje in zadnje luči ne aktivirajo, ampak svetijo še naprej samo sprednje dnevne.

Kakor vem (iz zgodovine debate), se nekaterim ne ljubi prestavljati tistega stikala iz AUTO na ON, da bi s tem aktivirali vse zunanje luči, ampak se raje peljejo s prednjimi dnevnimi, ker:
- je to nekaterim bolj "fensy", da za nekom pripeljejo z dnevnimi LED lučmi (waaaaaaaaaaaaw
shocked-1.gif
); s tem se pa hkrati ne zavedajo, da ogrožajo sebe in ostale v prometu, katerim niso takoj vidni (recimo tistim, katerim na določeni razdalji vozijo za njim nekje v temi)
- se nekaterim (in teh je žal vse več) ne da prestavljati na ON, kajti ko bi vozilo ugasnili, luči ostanejo prižgane še naprej in je potrebno prestavljati nazaj na AUTO ali OFF (ta "bug" ima kar nekaj vozil kot opažam v praksi; to ima recimo Mazda 3 2013 - vozilo, katerega sem imel)
- si nekateri razlagajo, da očitno mora temu biti tako, če je proizvajalec vgradil tak senzor svetlobe in če ta senzor še vedno ni zaznal, da je zunaj tema, potem je vse OK
- itd. itd.

Lahko primerjam vozila Seat Leon 2008, Peugeot 508 2011, Mazda 3 2013 in Opel Astra 2010:
- Seat, Peugeot in Opel imajo zelo dober senzor svetlobe kar pomeni, da čim se zunaj malo stemni, se takoj aktivirajo vse zunanje luči (enako je v tunelih - pri teh avtomobilih se luči takoj aktivirajo)
- Mazda pa si nikakor ni dala dopovedat, da je zunaj že tako temno, da bi morala aktivirat vse zunanje luči, ampak te je lepo peljala naprej skorajda ne v temi s samo dnevnimi sprednjimi lučmi (čeprav je imela v nastavitvah možnost, da si nastavil "občutljivost" senzorja za svetlobo, ampak v praksi je ta senzor služil več ali manj samo sebi, vozniku nikakor ne; pa še to: tudi, če si hotel sam aktivirat vse zunanje luči, si moral zavrteti tak krogec na ročici za upravljanje s smerokazi, to pa je v praksi pomenilo, da si ostal sredi ceste in sredi noči brez zunanje osvetlitve, kajti moral si 2x zavrteti krogec: ko iz iz AUTO prestavil na naslednji nivo - si prišel na 0 kar pomeni, da si povsem brez osvetlitve
evil.gif
(tudi sprednjih dnevnih nimaš več):, ko si pa drugič zavrtel krogec - si končno prišel na ON); no toliko o "varnosti", da niso mogli naredit nekega zamika pri ugašanju luči pri prestavi iz AUTO na 0 na ON, je res škoda besed zgubljat.

Nekatera vozila, predvsem so to "EU" vozila (med njimi je bil moj Seat) imajo celo možnost, da prek računalnika nastaviš, da ko ti svetijo sprednje dnevne luči, da ti svetijo tudi zadnje luči. Ko pa se stemni, se aktivirajo samo sprednje navadne luči (xenon, led, halogenske itd..) in to je zame rešitev, katero vidim v vsej tej zgodbi in nesreči s temi dnevnimi lučmi in AUTO načinom
grin1.gif
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Saj je (kolikor vem) pri večini avtomobilov tako, da je AUTO, potem 0 in potem ON. In takrat ko greš na 0 (oz. tisto vmesno fazo) si za delček sekunde brez sprednjih luči. Kdor pa tega krogca ni sposoben obrniti v trenutku dvakrat, potem nima kaj delat v avtomobilu. Isto ima moja Cordoba "rešeno", samo da nima AUTO. Ima dnevne luči, 0 so pozicijske, "ON" pa so za ponoči. Sem velikokrat že obračal tisto stikalo in ne vidim nobenega problema. Tudi pri Mazdi sem že obračal (igral sem se malo
tongue-1.gif
).

Je pa Mazda res naredila napako, ko je šla spreminjat najboljši sistem teh AUTO luči. Tista druga generacija Mazde 6 (okrog 2009 ko je prišla ven) ima to zadeva NAJBOLJŠE rešeno med avtomobili. Ti imaš lepo na AUTO stalno in ti ni treba nič tikat stikala. Luči gorijo tako spredaj kot tudi zadaj (podnevi), ko se stemni vidiš takoj po osvetlitvi armaturke in števca. Ko vidiš to spremembo lahko vklopiš tudi dolge luči.
Res upam da se vrnejo nazaj na ta sistem, ker ta je najboljše rešen. Glede na to, da gredo pri motorjih svojo pot naj gredo tudi tukaj svojo, da omogočijo najboljšo varnost voznikom.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Reno ima 0, pozicija, zasenčene/dolge, auto. Obrat obročka za rno stopnjo vklopi zasenčene...
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Citat:
Uporabnik rocky9 pravi:
Saj je (kolikor vem) pri večini avtomobilov tako, da je AUTO, potem 0 in potem ON. In takrat ko greš na 0 (oz. tisto vmesno fazo) si za delček sekunde brez sprednjih luči. Kdor pa tega krogca ni sposoben obrniti v trenutku dvakrat, potem nima kaj delat v avtomobilu. Isto ima moja Cordoba "rešeno", samo da nima AUTO. Ima dnevne luči, 0 so pozicijske, "ON" pa so za ponoči. Sem velikokrat že obračal tisto stikalo in ne vidim nobenega problema. Tudi pri Mazdi sem že obračal (igral sem se malo
tongue-1.gif
).

Je pa Mazda res naredila napako, ko je šla spreminjat najboljši sistem teh AUTO luči. Tista druga generacija Mazde 6 (okrog 2009 ko je prišla ven) ima to zadeva NAJBOLJŠE rešeno med avtomobili. Ti imaš lepo na AUTO stalno in ti ni treba nič tikat stikala. Luči gorijo tako spredaj kot tudi zadaj (podnevi), ko se stemni vidiš takoj po osvetlitvi armaturke in števca. Ko vidiš to spremembo lahko vklopiš tudi dolge luči.
Res upam da se vrnejo nazaj na ta sistem, ker ta je najboljše rešen. Glede na to, da gredo pri motorjih svojo pot naj gredo tudi tukaj svojo, da omogočijo najboljšo varnost voznikom.

Ni fora to, da nekdo ne zna hitro prestavit iz AUTO na 0 in takoj na ON, ampak je fora ta, da:
- če ima lahko recimo nek Seat Leon letnik 2008 narejeno tako, da ko ponoči iz AUTO prestaviš na 0, vse zunanje luči svetijo še 3 ali 5 sekund, zakaj ne bi še ostali naredili tega? To je narejeno RAVNO zato, da se ponoči ne ugašajo vse zunanje luči, ko uporabnik prestavi na 0 in ta funkcija je meni bila VAU!! Da se je en Seat spomnil kaj takega, ostali pa ne?
- zakaj bi se xenon luči med vožnjo ugasnile, ko daš iz AUTO na 0 in potem takoj prižgale, ko iz 0 daš na ON? A ni point ravno v temu, da bi se naj xenonke čim manj prižigale in ugašale, saj to vpliva na življensko dobo? Na Leonu kot pravim, se luči za 3 ali 5 sekund niso ugašale tudi, ko sem prestavil na 0

Malo smešno zgleda, ko nekdo, ki se pelje za tabo ponoči, ima vklopljene dnevne sprednje LED luči in ga ti ravno gledaš v vzvratno ogledalo, on pa takrat (ker njegov senzor svetlobe še ni zaznal, da je zunaj tema) točno prestavi iz AUTO na 0 in potem na ON = v praksi bi ti videl, da ugasne dnevne sprednje LED luči (torej se vozilo za tabo pelje v temi POVSEM brez luči) in potem aktivira vse zunanje luči (ker je iz 0 prestavil na ON). In ko vidiš, da je to potrebno početi na nekem vozilu, vrednem vsaj 40.000 EUR, se ti malo za malo zdi
bonk.gif


Da si ne bo kdo sedaj mislil, da je to odločilni faktor nakupa vozila. TO je samo malenkost, ki na žalost v določenih primerih zna vplivati na samo "kvaliteto" vožnje. Ima pa seveda tako vredno vozilo ostale prednosti, katerih ostali pač nimajo
wink-1.gif
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Seat se je v to spuščal, ostali se lahko niso, pa je potem rezultat tu.
Js k sm bil neki časa v luki si moral luči vedno prižgati, pa al je bilo zunaj sonce brez oblačka na nebu al je bla ne vem kakšna tema. Isto lahko naredi folk, ko se usede v avto, sam je ene 95% prelenih da bi to naredili.
Ne da sem škodoželn, sam upam da tisti kreteni, k so sprejeli ta zakon, da so zadnje luči podnevi ugasnjene, da dobijo enkrat eno fajn porcijo od odzadaj, spredaj pa da jih kam zabije še...

Drugače pa bi morali vsi iti na rešitev, ki jo je imela Mazda, vse drugo je eno navadno sranje.
V čem je sploh point, da ti NE gorijo zadnje luči podnevi? Tega res ne razumem. Kaj je prednost tega da ne gorijo

VSI avtomobili, ki imajo AUTO bi morali imeti zadnje luči prižgane in zraven senzor. Problem je tako rešen. Ko se stemni lahko daš dolge luči, prej (brez da premikaš kak gumb) ne. Prednje luči pa bi itak gorele.

Res me zanima, če ve kdo kaj je fora tega da zadnje luči podnevi ne gorijo?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.502
297
83
Kras
www.mtl.si
Popolna neumnost je, da ti npr. ksenoni žgejo čez dan, po možnosti še z AFL sistemom in samo brez veze zlorabljaš še motorčke.
@slyer: zamik pri preklopu ima cela VAG skupina. To so potem malenkosti, ki pokažejo razliko. Naslednja je recimo začasen samodejni izklop vseh štirih smernikov, če daš smernik. Le ta je dejansko bistveno pomembnejša za varnost. Itd., itd., itd.
Take zadeve niso takoj vidne in kažejo, da razvojniki dejansko razmišljajo, če pa kopiraš, pa to precej hitro spregledaš.
grin1.gif

Se pa najde seveda tudi kakšen zaje...
frown-1.gif
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik rocky9 pravi:
Je pa Mazda res naredila napako, ko je šla spreminjat najboljši sistem teh AUTO luči. Tista druga generacija Mazde 6 (okrog 2009 ko je prišla ven) ima to zadeva NAJBOLJŠE rešeno med avtomobili. Ti imaš lepo na AUTO stalno in ti ni treba nič tikat stikala. Luči gorijo tako spredaj kot tudi zadaj (podnevi), ko se stemni vidiš takoj po osvetlitvi armaturke in števca. Ko vidiš to spremembo lahko vklopiš tudi dolge luči.

To je znal mali Subaru Justy že 30 let nazaj.
grin1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.324
2.696
113
Najbolje bi bilo, da zadaj svetijo. Npr. z nizkim zimskim soncem, sploh ce nenadoma zavijes 'v sonnce', tistega pred seboj ne vidis. Ce bi mu kaj svetilo bi bilo neprecenljivo.
Avtomatika taksnih primerov do UI ne bo znala reševat.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Kolikor sem ugotovil po "mukah ježevih" s P3008 in R Scenic, je problem vklopa pozicijskih luči skupaj z dnevnimi v dvofunkcijskih sprednjih LED dnevnih lučeh. Namreč, čim vklopijo preko računalnika funkcijo dnevne luči + pozicijske, se jakost prednjih LED luči zmanša, saj v nočnem času služijo kot pozicijske.
Sicer bi to lahko v tovarni rešili s pametnim programiranjem, ampak bi bilo fajn, da jih nekdo (Bruselj) prisili v to. Samo je bolj važno predpisat 100 drugih varnostnih sistemov, vključno s super duper senzorji za tlak v gumah,...
Koliko avtov ima avtomatski vklop 4 smernikov ko daš v vzvratno?