Pobuda za spremembo zakona O DNEVNIH LUČEH

I

Izbrisan uporabnik #9334

Zakaj
confused-1.gif
Kaj so pa med prvo in drugo furali?
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Megane 1.6, letnik 1996 (1997 ne več ! ) je bil Renaultov oblikovalski maksimum. Izredno posrečen model, vse kar so delali kasneje, pri vseh modelih, je bil samo še "krik zgrožene množice".
tongue-1.gif
Ta Megane je pa za v vitrino.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.849
1.961
113
najrajš na babi
Bogokletnež, pa ti nisi slovenc. Kaj ne veš da se pod alpami avti začnejo z golfi, pa nehajo z passati, ostalo ne obstaja. Nevernik. kaj šele renoja v muzej.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik #9334

Da je to vse res, greš pa v Minhen, ni važno kdaj. V glavnem slišiš yebovanje v čisti sarajevščini, dobojščini ali zeniščini. Preostali sorodni dialekti pa odzvanjajo v ozadju ..
wink-1.gif


Easy, po izijevsko.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik nacek pravi:
odgovor
in karavana gre naprej

Odziv objavljen: 29.01.2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Skladno s prvim odstavkom 71. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo) mora voznik motornega vozila ali skupine vozil voziti v cestnem prometu s prižganimi dnevnimi svetilkami ali zasenčenimi žarometi. Vse zahteve glede vgradnje svetlobnih in svetlobno - signalnih naprav na vozilu določa Pravilnik UN/ECE številka 48. Ta pravilnik v točki 6.19.7 glede električne vezave določa, da so svetilke za dnevno vožnjo vključene samostojno in niso vklopljene istočasno kot prednje in zadnje pozicijske svetilke, gabaritne svetilke, bočne svetilke in svetilke zadnje registrske tablice. To so torej zahteve iz mednarodno veljavnega pravilnika UN/ECE, ki velja tudi v Republiki Sloveniji in po katerem proizvajalci izdelujejo in homologirajo vozila, ki se lahko dajejo promet v Evropski uniji in ostalih državah, ki priznavajo mednarodne pravilnike UN/ECE.

Zakon o pravilih cestnega prometa pa tudi v četrtem odstavku 71. člena določa, da mora voznik ob zmanjšani vidljivosti uporabljati zasenčene žaromete ali meglenke ali kombinacijo teh žarometov.

http://predlagam.vladi.si/webroot/files/6405_PVS%206405%20MzI,pdf.pdf
Če tole res drži, so potem vsi slovenski Audiji (ki imajo tovarniško dnevne luči zadaj) tehnično neizpravni.
grin1.gif

Ravno tako vsi avtomobili v Skandinaviji...
Mnjah. Meni tole bolj diši na nesposobnega državnega uradnika.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Po moje manjka tam vmes en "LAHKO" - so lahko vklopljene samostojno.

6.19.7 Električna vezava

6.19.7.1 Svetilke za dnevno vožnjo se samodejno vklopijo, če je naprava, ki vklaplja in/ali izklaplja motor (pogonski sistem), v položaju, ki omogoča delovanje motorja (pogonskega sistema). Svetilke za dnevno vožnjo pa lahko ostanejo izklopljene v naslednjih pogojih:
6.19.7.1.1 naprava za upravljanje samodejnega prenosa je v položaju za parkiranje ali
6.19.7.1.2 je uporabljena parkirna zavora ali
6.19.7.1.3 preden se vozilo prvič premakne po vsakem ročnem aktiviranju pogonskega sistema.
6.19.7.2 Svetilke za dnevno vožnjo se lahko ročno izklopijo, kadar hitrost vozila ne presega 10 km/h, če se samodejno vklopijo, ko hitrost vozila preseže 10 km/h ali kadar vozilo prevozi več kot 100 m in ostanejo vklopljene, dokler se spet namerno ne izklopijo.
6.19.7.3 Svetilke za dnevno vožnjo se samodejno izklopijo, če je naprava, ki vklaplja in/ali izklaplja motor (pogonski sistem), v položaju, ki onemogoča delovanje motorja (pogonskega sistema), ali če so vklopljeni žarometi za meglo ali glavni žarometi, razen če se slednji uporabljajo za svetlobno opozarjanje v kratkih presledkih (18).
6.19.7.4 Svetilke iz odstavka 5.11 niso vklopljene istočasno kot svetilke za dnevno vožnjo, razen če svetilke za dnevno vožnjo delujejo v skladu z odstavkom 6.2.7.6.2.
6.19.7.5 Če je razdalja med prednjo smerno svetilko in svetilko za dnevno vožnjo 40 mm ali manj, je električna vezava svetilke za dnevno vožnjo taka, da:
(a)
je izklopljena ali
(b)
je njena svetilnost zmanjšana ves čas, ko deluje prednja smerna svetilka (v ciklu vklopljeno in izklopljeno).
6.19.7.6 Če je smerna svetilka integrirana v svetilko za dnevno vožnjo, je električna vezava svetilke za dnevno vožnjo na ustrezni strani vozila taka, da je svetilka za dnevno vožnjo izklopljena ves čas, ko deluje smerna svetilka (v ciklu vklopljeno in izklopljeno).



6.2.7 Električna vezava

6.2.7.1 Naprava za preklop na kratki svetlobni pramen hkrati izklopi vse žaromete z dolgim svetlobnim pramenom.
6.2.7.2 Žarometi s kratkim svetlobnim pramenom lahko ostanejo vklopljeni hkrati z žarometi z dolgim svetlobnim pramenom.
6.2.7.3 Pri žarometih s kratkim svetlobnim pramenom v skladu s Pravilnikom št. 98 ostanejo svetlobni viri, ki delujejo na principu električnega praznjenja v plinu, vklopljeni med delovanjem žarometov z dolgim svetlobnim pramenom.
6.2.7.4 Dodaten svetlobni vir ali eden ali več modulov LED, nameščen v žarometih s kratkim svetlobnim pramenom ali v svetilki (razen v žarometu z dolgim svetlobnim pramenom), združen ali integriran z zadevnimi žarometi s kratkim svetlobnim pramenom, se lahko vklopi, da osvetli ovinek, če je vodoraven polmer zaobljenja poti težišča vozila 500 m ali manj. To lahko proizvajalec vozila prikaže z izračunom ali na drug način, ki ga odobri organ, odgovoren za homologacijo.
6.2.7.5 Žarometi s kratkim svetlobnim pramenom se lahko samodejno vklopijo ali izklopijo. Vendar je te žaromete s kratkim svetlobnim pramenom vedno mogoče ročno vklopiti ali izklopiti.
6.2.7.6 Če so prisotne svetilke za dnevno vožnjo in delujejo v skladu z odstavkom 6.19:
6.2.7.6.1
se žarometi s kratkim svetlobnim pramenom vklopijo in izklopijo samodejno glede na svetlobo okolja (prižgejo se na primer med vožnjo ponoči, v predorih itd.) v skladu z zahtevami Priloge 12, ali
6.2.7.6.2
svetilke za dnevno vožnjo delujejo skupaj s svetilkami, navedenimi v odstavku 5.11, kjer se vklopijo vsaj zadnje pozicijske svetilke, ali
6.2.7.6.3
so zagotovljena posebna sredstva, ki voznika obvestijo, da žarometi, pozicijske svetilke ter gabaritne svetilke in bočne svetilke, če so vgrajene, niso osvetljene. Taka sredstva so:
6.2.7.6.3.1
zagotovljeni sta dve jasno različni ravni osvetljenosti armaturne plošče za vožnjo podnevi in ponoči, ki voznika opozarjata, da je treba vklopiti žaromete s kratkim svetlobnim pramenom, ali
6.2.7.6.3.2
neosvetljeni kazalniki in oznake naprav za ročno upravljanje, ki jih zahteva Pravilnik št. 121 se osvetlijo, ko se vklopijo žarometi, ali
6.2.7.6.3.3
opozorilna vidna ali zvočna naprava ali obe se vklopita samo v pogojih zmanjšane osvetljenosti okolice, kot je opredeljeno v Prilogi 12, da voznika opozori, da je treba vklopiti žaromete s kratkim svetlobnim pramenom. Ko je opozorilna naprava vklopljena, se izklopi šele, ko se vklopijo žarometi s kratkim svetlobnim pramenom ali ko je naprava, ki vklaplja in/ali izklaplja motor (pogonski sistem), v položaju, ki onemogoča delovanje motorja (pogonskega sistema).
6.2.7.7 Brez poseganja v odstavek 6.2.7.6.1, se žarometi s kratkim svetlobnim pramenom lahko vklopijo ali izklopijo samodejno, glede na druge dejavnike, kot sta čas in pogoji okolice (npr. čas dneva, lokacija vozila, dež, megla itd.).


5.11 Električna vezava je taka, da se lahko prednje in zadnje pozicijske svetilke, gabaritne svetilke, če so vgrajene, bočne svetilke, če so vgrajene, ter svetilka zadnje registrske tablice vklopijo in izklopijo le hkrati.
5.11.1
Ta pogoj ne velja:
5.11.1.1
kadar so vklopljene prednje in zadnje pozicijske svetilke ter bočne svetilke, ki so kombinirane ali integrirane v navedene svetilke kot parkirne svetilke, ali
5.11.1.2
kadar bočne svetilke utripajo skupaj s smernimi utripalkami, ali
5.11.1.3
kadar svetlobno-signalni sistem deluje v skladu s 6.2.7.6.2, ali
5.11.2
za prednje pozicijske svetilke, kadar se njihova funkcija nadomesti v skladu z določbami odstavka 5.12.1 spodaj.
5.11.3
Pri sistemu soodvisnih svetilk se vsi svetlobni viri vklopijo in izklopijo hkrati.

Vir: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX:42011X1206(03)
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Evo, sem šel gledat ta famozni dokument:
Na voljo je tukaj:
https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/2015/R048r12e.pdf

In NIKJER, ampak AMA NIKJER ne piše, da zadnje dnevne luči ne smejo biti vključene. Toliko o tem.

In ne samo to. Piše celo tole:
Citat:
6.19.7.4. - The lamps referred to in paragraph 5.11. (PARKIRNE LUČI in STRANSKE LUČKE ala stari Volvoti) may be switched ON when the daytime running lamps are switched ON, except if daytime running lamps are
operating according to paragraph 6.2.7.6.2., where at least the rear position
lamps shall be activated.

Citat:
6.2.7.6.2.Daytime running lamps operate in conjunction with the lamps listed in
paragraph 5.11. where, as a minimum requirement, at least the rear position lamps shall be activated;

Citat:
5.11. The electrical connections shall be such that the front and rear position lamps,
the end-outline marker lamps, if they exist, the side-marker lamps, if they
exist, and the rear registration plate lamp can only be switched ON and OFF
simultaneously.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
390
83
Kras
www.mtl.si
Za par sekund si me prehitel...
nahrung002.gif


Nimam besed, koga plačujemo, da je nesposoben in napačno PREPOVEDUJE spremembo zakonodaje, ki bi zagotovila večjo varnost na cesti.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.220
5.660
113
Ravno danes srečal G7 v Šentviškem predoru....spredaj dnevne na žarnice....zadaj pa mrk.....

A senzor za luči pride šele z highline opremo in ga je treba v nižjih paketih doplačat
sprasujem se.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.220
5.660
113
Dojamem....ampak vsi tukaj so pljuval čez francoze...pa kako oh in spljoh to dela ok pri švabah...
 

B81

22. jul 2007
37.306
10.676
113
Ksz

Vprasanje, zakaj mi gorijo meglenke zraven dnevnih? Zgleda neumno, ko ni megle.