Pobuda za spremembo zakona O DNEVNIH LUČEH

matofill

Guru
18. sep 2008
3.700
770
113
Predlagam, da podamo predlog za spremembo zakona o dnevnih lučeh , ZAKAJ ?

Zato, ker obstajajo in to mnogo NEUMNIH avtomobilov , eden izmed njih je KIA SORENTO in ja jih je še zelo veliko, ki za dnevne luči uporabljajo izključno spredaj malo led diod, zadaj pa nič in kar je bistveno, to, da svetijo luči samo spredaj me ne moti, moti pa me, da ta neumna vozila nimajo vgrajenega senzorja za svetlobo in zato, ko tak voznik zapelje v tunel ne prižgejo pravih luči, in s tem tudi zadnjih luči, da ne omenjam, da osebki teh vozil tega sploh ne vedo , saj jim spredaj vsaj nekaj malega sveti in če niso v popolni temi navadno tega ne opazijo
jezen.gif


Torej včeraj sem ob 19.30 h na ljubljanski obvoznici naletel na tak avto, ki zadaj ni bil popolnoma nič razsvetljen bilo je še malo megle in ja šlo je za milimetre, da ga nisem nasadil, ker navadno vozim malo čez omejitev. Verjetno si je lastnik take Kie po mojem manevru mislil, lej ga NORCA in mislil mene
13.gif


Torej okoli dnevnih luči, bi predlagal, da bi bilo takole :

V primeru, da vozilo ima merilnik svetlobe in zna samo prižigati luči, ko zapelje v tunel, potem bi sam dopustil, da ima za dnevne luči samo prednje luči, v primeru, da tega nima bi bilo po mojem obvezno, da za dnevne luči svetijo vsaj še zadnje glavne luči za označevanje pozicije vozila, ni pa potrebno, da sveti še razsvetljava tablice ..... v nobenem primeru, pa naj ne bi gorela pri dnevnih lučeh notranja razsvetljava instrumentalne plošče, kar nekje sveti tudi z dnevnimi lučmi in tako še bolj zmede voznika, ki ne pomisli, da vozi brez luči .

Možno pa bi tudi bilo, da bi bile tudi zadnje luči za pozicijo obvezne v vsakem primeru tudi pri dnevnih lučeh.

Kaj menite ??? Tole sem napisal res, ker je ravno zaradi napačne uporabe dnevnih luči po noči skoraj prišlo do naleta z moje strani na tako neosvetljeno vozilo.

Pobud za razne varnostne pripomočke v vozilih je malo morje , vseeno so pa redka vozila ( npr BMW že vsaj 10 let) , ki imajo vgrajene opozorilnike za pregorjene luči. Tega Citroeni in mnogi drugi sploh ne poznajo, Policija pa tudi ne ustavlja takih voznikov , kot včasih ... torej bi lahko bila dodatna pobuda o obvezni vgradnji takega sistema vsaj za vse pomembne luči v vozilu.

zmaga.gif
 

gufy

Pripravnik
11. apr 2009
620
18
18
Podpiram! Vklopit tudi zadnje luči ali obvezen senzor za svetlobo.

1. zato, ker nima nobenega smisla, da zadaj ne gorijo luči
2. zato, ker je še vedno preveč butastih ljudi, ki ne vejo, da morajo luči ročno vklopit.

kombinacijo obojega vidim vsakič, ko se kam peljem.
 
Nazadnje urejeno:

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.460
1.920
113
Predlagaj vladi. Bom podprl.

Jaz sem si prav zaradi tega dal Golfa naknadno "pohekat", da so zadnje pozicijske prižgane ves čas, pa ima vse mogoče svetlobne senzorje in menda je vklop zadnjih luči celo vezan na brisalce. Največje sranje pri tem je, da dejansko ne veš, kako si osvetljen. Posebej problematični so kljub svetlobnim senzorjem kaki poletni nalivi na AC, ko je zunaj še vedno precej svetlo, ali pa megla, ko je tudi lahko precej svetlo, kljub temu da se ničesar ne vidi.

In da, tudi po mojih opažanjih so najbolj problematične glede tega Kije in pa tazadnja generacija Cliota. Sem na oba že večkrat naletel v praktično popolni temi, osvetljena samo spredaj, s po tremi ledicami na vsaki strani.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
ja, ker je v veliko primerih dnevna luč praktično meglenka. to je še bolj tupo.

sicer sam uporabljam avtomatiko, ki sicer odlično dela in prižge luči takoj, ko se malo zmrači, ampak v dežju in megli pa vseeno sam prej prižgem, preden zapeljem kam, tako da ne vem, kako se v takem vremenu obnašajo moje luči.

se mi pa zdi še bolj nevarno to, da folk vozi z meglenkami, ko ni megle - pozimi je to sploh problem, ker so tla bolj kot ne stalno vlažna, kar pomeni, da se vse križem sveti in posledično slepi.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.171
3.635
113
Marlbor
V teh dneh ko je precej megleno, sem se kar nekaj krat spraševal, če pri dnevnih lučeh (kjer je zadaj tema) ni obvezen nek senzor za temo in meglo, ker sem naletel na kar precej vozil zadaj neosvetljenih ...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.845
113
pri taščici
Podpiram idejo. Na sreco imata oba moja avta tudi rit osvetljeno pri dnevnih luceh. Itak sta stara ze desetletje. Armature pa noben. Tablice tudi mislim da noben.
Nimata ločenih zarnic za dnevne, pri enem sprednje bolj svoh svetijo ce jih ne vklopim. (kar se pa o b krajsih vožnjah in da vem da ne bom rabil dolgih luči) zna zgoditi tudi ponoci.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.132
5.076
113
Nuku`Alofa
KSZ
Podpiram predlog, v portal Predlagajvladi pa ne verjamem, ker so njihovi odgovori običajno kret.ensko birokratski. En lep primer je popolnoma neuporaben odgovor o reševalnem pasu na avtocesti.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
ksz

Ne nabijajte preveč, če je v EU tako rešeno je to to, ne bodo šli v Slo spreminjat. Ponavadi je prej obratno problem, da morajo naši veleumi nekaj po svoje, namesto, da sprejmejo EU uveljavljeno/preizkušeno zadevo.

Pri svojem sem programsko vklopil zadnje luči, da vedno svetijo, sicer pa pri meni ob vsaki slabi svetlobi že preklopi, tako da večkrat vozim z izklopljenimi, kot avtomatskimi.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
In to te močno boli, da ti pod nadvozom vklopi luči al kaj.

O tem sem menda tudi tukaj že enkrat pisal. Generalno sem sedaj (ker sem v kratkem silom prilike kupil dva nova avta) opazil več različnih sistemov dnevnih luči:
- dobri stari z ločenimi lučmi in na teh se v večini da prižgati preko BC ali na servisu tudi pozicijske luči - primer Citroen C5, letnik 2009
- kombinirane led luči, ki delujejo kot pozicijske - take ne moreš prižgat pozicijskih, ker ti delno zatemni dnevne - primer Peugeot 3008

- potem pa je še problem z ročkami za vklop; eni imajo pozicijo avtomatik in ta dela praviloma preko senzorja svetlobe, potem ima tak isti avto lahko vezano, da na 0 gorijo tudi dnevne in potem se dogaja kot pišete zgoraj, enako imajo tisti brez pozicije avtomatik,.....

V glavnem toplo podpiram ureditev, da sočasno gorijo dnevne in pozicijske luči.
Kar pa se EU tiče pa recimo na Švedskem imajo točno tako in če se za Švede prilagodijo programi za vklop, zakaj se nebi še za nas!
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.293
1.920
113
Citat:
Uporabnik matofill pravi:
in ja šlo je za milimetre, da ga nisem nasadil, ker navadno vozim malo čez omejitev.

Vidiš kako nevarno je tapkat po mobitelu med vožnjo!
evil.gif


Malo čez omejitev?
grims-1.gif
Če vpraša mojo mat bo drugačen odgovor kot pri Rossiju.

Torej 'Lauda'..koliko je to pri tebi?
wink-1.gif



(pa saj mislim da so novejša vozila že vsa opremljena s senzorji...ona vmes pa obsojena na intuicijo voznikov, ki običajno res da en malčk zataji).
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Boli me, ker mi jih vklopi doma pod nadstreškom, pa še tam je kar svetlo. Pač je vsaj 1x bolj občutljivo naštelan kot še novejši avtomobili.

Potem je vse skup bedarija, ker mi stalno laufa xenon popolnoma brez potrebe. Ko enkrat luči prižge ne sklopi kar tako, ampak v oblačnem vremenu potem stalno fura xenon v bz.
 

geronimo

Fizikalc
9. sep 2007
2.442
73
48
hkrati daj še predlog, da se omejitev hitrosti elektronsko izvaja direktno v avtomobilu, ker vidim, da tisti del, da si vozil prehitro, nobenega ne gane.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.460
1.920
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Boli me, ker mi jih vklopi doma pod nadstreškom, pa še tam je kar svetlo. Pač je vsaj 1x bolj občutljivo naštelan kot še novejši avtomobili.

Potem je vse skup bedarija, ker mi stalno laufa xenon popolnoma brez potrebe. Ko enkrat luči prižge ne sklopi kar tako, ampak v oblačnem vremenu potem stalno fura xenon v bz.

A nimaš kake nastavitve kje v računalniku?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ne, bi moral na servis.

Je zvezano na senzor za dež in dva svetlobna senzorja.

Bom preživel, zdaj ko je zjutraj temno itak stalno na avtomatski poziciji furam. Pa še pozdravi me avto z lightshowom, ko ga odklenim in ima luči na A poziciji, če so izklopljene pa ne.
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Tukaj se zelo strinjam.
Neko sem vozil za nemškim vozilom srednjega razreda po medvedjeku in mi je bilo čudno, zakaj v vsakem tunelu zabremza. Pol sem videl, da je to avtomatsko vklaplanje teh dnevnih luči. Pomojem to povzroča zmedo.
 

Filipides

Pripravnik
20. jun 2014
129
3
18
Citat:
Uporabnik pablohasan pravi:
Tukaj se zelo strinjam.
Neko sem vozil za nemškim vozilom srednjega razreda po medvedjeku in mi je bilo čudno, zakaj v vsakem tunelu zabremza. Pol sem videl, da je to avtomatsko vklaplanje teh dnevnih luči. Pomojem to povzroča zmedo.

Pa ne moreš zamešat pozicijskih luči z bremzami, zaboga... to sveti s povsem različno jakostjo.
hysterical-1.gif
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.132
5.076
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik geronimo pravi:
hkrati daj še predlog, da se omejitev hitrosti elektronsko izvaja direktno v avtomobilu, ker vidim, da tisti del, da si vozil prehitro, nobenega ne gane.

Mogoče pa je "malo nad omejitvijo" 93 na 90 omejitve?