Oplovi avti bodo brali prometne znake

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.092
7.015
113
Avtomatizirano vožnjo bi na easy rešili z GPS oz galileo sistemom, ne pa z nekimi čitalci znakov in ne vem kaj še vse..sem ziher, da tale sistem ne bo znal brat tistih nizkih znakov, ki se postavijo ob cesto, ko se gre za kakšno delo ob njej ali na njej...lažje bi bilo, če bi se investiralo v enem zelo detajlne mape za gps, ki bi vse to vsebovale...če bi se dnevno refreshale pa še toliko boljše...

vse, kar bi avto potreboval je sistem, da bi zaznal, kje je rob ceste...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Avtomatizirano vožnjo bi na easy rešili z GPS oz galileo sistemom, ne pa z nekimi čitalci znakov in ne vem kaj še vse..sem ziher, da tale sistem ne bo znal brat tistih nizkih znakov, ki se postavijo ob cesto, ko se gre za kakšno delo ob njej ali na njej...

Kaj manj stane GPS ali kamerica?
smirk-1.gif
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
915
81
28
In seveda da bo avto sam dnevno posodabljal zemljevide, tudi med vožnjo, takoj ko vrli gospodje cestarji vestno vnesejo vsako opravilo na in ob cesti v sistem... pa ne pozabimo na GPS s centimetersko natančnostjo. Sanja svinja o koruzi...
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.624
722
113
Kako GPS ve, da je na cesti ovira, drug avto,...
Da o predorih ne govorimo.
smirk-1.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
...zelo detajlne mape za gps, ki bi se dnevno osveževale...
se pravi rabil bi nekoga, ki bi dnevno sporočal GPS koordinate, kje so vsa dela na cesti. rabil bi nekoga, ki bi te koordinate vnašal ali brisal iz baze. rabil bi nekoga, ki bi tak sistem postavil in vzdrževal. potem bi rabil te podatke vsakodnevno brezžično spraviti v avto. po moje to ne bo poceni
po drugi strani pa tale oplov sistem deluje povsod (če res deluje) , torej v sloveniji, afriki, kjerkoli, kjer so znaki. pri tem ne rabiš nikogar, ki bi podatke vnašal v neko bazo. deluje natančno ob znaku, saj ni odvisen od natančnosti GPS odčitovalca.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.092
7.015
113
Hja...ziher bo tale sistem za prepoznavo znakov prišel par € ne? Verjetno so raziskave v 100.000€ če ne še več...investicija bo par miljonov € ? Če bi se tale denar vložil v ljudi, ki bi updejtali mape...

Da ne omenim, če bi delala samo ena firma mape, v katero bi se stekal ves denar, bi ziher vsi proizvajalci prešli na ta sistem...kar pomeni spet velik dotok denarja. Da ne omen tega, da bi te mape lahko tudi prodajali komercialno, če so mape detailne sem ziher, da obstaja zelo veliko služb, predvsem kurirskih, ki bi odštele denar za to...

no..upam, da bo navigacija z galileo sistemom zaživela..glede na, da je zadeva iz EU...lahko bi naredili dosti več, kot pa je trenutno...

Glede del ob cesti..sem pa ravno tisto rekel, ne verjamem da bo sistem prečital tudi tiste nizko-lezeče znake...ali pa če znak ne bo ravno pravokotno na cesto, etc?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Valda, lažje je postaviti sistem satelitov okrog Zemlje, kot pa vgraditi v avto kamerico z vidnim poljem 180 stopinj
priden.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.092
7.015
113
Sateliti so že za GPS...galileo bo pa tudi, oz bi naj bil.

Itak bi se te mape lahko prvo uporabljela za GPS, potem pa recimo za galileo, če bo kaj iz njega.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
V ameriki imajo robove cest narebrene, tako da če zapelješ preveč na rob, kolesa zavibrirajo, avto zatuli, in ni hudič da se ne bi zbudil.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.092
7.015
113
Majo tudi hrvati črte sredi predorov in viduktov nekam "nabrekle"..ko sem se prvič peljal preko tega, me je fajn prestrašilo
wink-1.gif
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Hja...ziher bo tale sistem za prepoznavo znakov prišel par € ne? Verjetno so raziskave v 100.000€ če ne še več...investicija bo par miljonov € ?
O ceni ne bi ugibal, ampak danes ima skoraj že vsak doma scanner, in program, (ocr) ki prepozna črke na papirju (sliki) da en tak podoben program prepozna iz slike prometni znak, je pomoje še lažje.

Povezat s tempomatom ali vsaj z alarmom, če tisti trenutek pelješ prehitro je tamala malca. Težje bi bilo prepoznat, kdaj omejitev preneha - ob prvem križišču, kar bi lahko skombinirali z GPSom.
Testna faza bo dolga, vsaj dokler ne bo država pogruntala, kje dobit manjkajoči denar, ki ga zdej pokasira s kaznimi za prehitro vožnjo.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.092
7.015
113
Ne mi rečt, da bi s tem sistemom ljudje vozili po omejitvah? Saj ne bo ta sistem vedno ON.

Dvomim da bi kaj spremenilo, morda vožnjo v tujini, saj pri nas ljudje zavestno vozijo prehitro in ne zato, ker ne bi vedeli, da vozijo več, kot je dovoljeno
wink-1.gif
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Pogruntavščina ni slaba.
V tujini ljudje zelo pazijo koliko je kje omejitev. Pri nas pa 90% folka ne ve, da križišče izniči omejitev in koliko
se na določenem odseku sploh sme peljati. Tako bi se mogoče znebili "kluba 70".

Za vsak slučaj pa bi kakšnemu grafitarju nabavil gajbo farbe in gajbo pjače in da mi na znake za vsak slučaj spredaj nariše še št.1.
evil.gif
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.092
7.015
113
Takšnim tudi ta pogruntaščina ne bo pomagala. Tole bo samo BRALO znake, torej enako kot vidi sam človek.

Zato bi bil GPS sistem z ažurnimi podatki dosti bolj prepričljiv. Določene navigacije že imajo sedaj tole...čeprav ni preveč ažurno je pa vseeno solidno. Brez velikih naporov so dosegli nekaj, za kar bo opel dal miljone
wink-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ažurno je lahko samo "just-in-time" spremljanje okolice, nikoli pa neka baza na nekem serverju. Prihodnji samodejni avtomobili bodo GPS uporabljali samo za generalno spremljanje poti, vse ostalo pa bodo prevzeli senzorji in kamere v avtomobilu. In tale kamerca je ena od teh temeljnih kamnov. Danes prepozna prometni znak, jutri pešca v temi.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Tole z branjem omejitev je brez veze. Če šofer ne zna brat znakov na cesti, ne bo znal brat tudi z armaturke.
Sistemi, ki zaznavajo, da si prevozil vozni pas in kaj podobnega, ter te ob tem prijazno opozorijo, se mi zde bolj primerni. Čeprav so zunaj tudi ljudje, ki se ne privežejo z varnostnim pasom, ko jim žmiga 5 lučk in tuli sirena z 130 dB, temveč samo gledajo, kaj za en [censored] jim neki cvili.
smile-1.gif


Ogo
 

Lecter

Pripravnik
26. jul 2007
598
0
16
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Pri Citroenu obstaja gumb za izklop. Pa pri Citroenu ti zatrese rob sedeža - nič takega, da zaradi tega nebi mogel prehitet.

Ko kupijo tak avto, se verjetno mnogi vozijo po sredini, samo da bi to obcutili
smile-1.gif


Branje znakov bi znalo biti kar ok. Toliko, da opozarja. Da bi pa kdaj avto sam vozil? Za to bi pa moral spremenit prometne znake. Ce kdo dopise niclo na koncu ali ce se ob cesti pojavi kak reklamni plakat s sliko prometnega znaka ...

Lahko bi se pa uposteval, da verjetno mnogi opravijo vec kot polovico kilometrov po eni in isti cesti (dom - sluzba). In tako cesto, bi se avto lahko naucil na pamet. S prepoznavanjem prometnih znakov pa bi lahko opozoril, da se mu zdi, da se je nekaj spremenilo (kak izreden dogodek - delo na cesti). In nato je na tebi da potrdis spremembo in jo shranis ....
V glavnem. Verjetno dokaj komplicirano, ce zelis preprecit "popravek" z 10 na 100.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Tole z branjem omejitev je brez veze. Če šofer ne zna brat znakov na cesti, ne bo znal brat tudi z armaturke.
Sistemi, ki zaznavajo, da si prevozil vozni pas in kaj podobnega, ter te ob tem prijazno opozorijo, se mi zde bolj primerni. Čeprav so zunaj tudi ljudje, ki se ne privežejo z varnostnim pasom, ko jim žmiga 5 lučk in tuli sirena z 130 dB, temveč samo gledajo, kaj za en [censored] jim neki cvili.
smile-1.gif


Ogo

no, jaz vem za enega, ki bi mu tale sistem še kako prav prišel.
evil.gif

Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Prav hitro lahko spregledaš znak za začetek naselja. In ker za znakom pogosto ni nobenih hiš, pelješ 90 km/h.
Lahko je znak celo delno zakrit s kakšnim grmom.
ko bodo pri oplu izumili sistem, ki pomaga vozniku pri zaviranju pred rdečim semaforjem, smo pa sploh zmagali
cheer.gif


Citat:
Uporabnik synthman pravi:
...to sta povezani zadevi. Najprej si trenutek nezbran, ko se ti rumena posveti pred nosom pa al močno bremzaš al pa po gasu. Pri UZ si imel več časa za razmislek. Jaz sem ponavadi dal v ler, če sem bil daleč in videl da zelena utripa. v rdečo nisem šel nikoli, sedaj mi pa kdaj rata.