Opel Ampera/Chevrolet Volt

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
če prov razumem se potem bencinski motor kar sam prižge, da vzdržuje baterijo?
To zna bit problem v kaki parkirni hiši ali pod kakšnim tujim oknom:)
Razmišljam v tej smeri, da se avto sam prižge, pride mimo varnostnik in vidi, da avto sam laufa sredi noči ali pa zbudi tečno sosedo:)?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
En teden stanja, za Ampero, ni nic. Tukaj se govori o mesecih, ko pride do take situacije. Baterija je dobro izolirana, tezka skoraj 200kg in temperatura se ji spreminja zelo pocasi.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.688
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:Je to tak test, ki so ga naredili Top Gearovci, ko si Priusa postavili vzporedno z BMW 3 Diesel?
A to misliš po dirkališču? To je bil M3, ki je vozil za Priusom, kateri je gonil na polno. Poraba je bila manjša pri M3-ki.
grin1.gif


Drugače pa kapo dol Top Gear-u, da se spomni take in drugačne teste
grin1.gif
.
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.137
314
83
Men je bil pa ta test popolnoma mimo.
Zakaj se niso šli raje z obema peljat čez center mesta ob kakšni prometni konici.
 

Earnhardt

Fizikalc
18. avg 2007
1.352
0
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Imaš prav
wink-1.gif
Ko sem napisal tisto gor, sem imel v mislih Ampera vs. PiP.

Bi bilo pa zanimivo videti kakšen test PiP-a proti kakšnemu dizlu na razdalji 200km+, pri hitrostih 130+km/h po avtocesti. Npr. od Kopra do Maribora, pa da vozita na razdalji 100m eden za drugim. Je to tak test, ki so ga naredili Top Gearovci, ko si Priusa postavili vzporedno z BMW 3 Diesel?

Koper - Munchen - Koper - ravno prav dolin, ravnin, vzponov, zame vsaj
smile-1.gif


Ce se dobro spomnim je bil point tistega testa bolj dejstvo, da je najvecji faktor pri porabi bencina nacin voznje oziroma clovek za volanom. Nekako logicno se zdi, da bo prius na meji svojih zmoznosti porabil vec kot M3, ki je narejen za dirkanje....

V normalnih razmerah v mestu bi bila verjetno slika cisto drugacna
 
Nazadnje urejeno:

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
766
113
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Kaj pa v worst case scenario; avto pustis na letaliscu,avto počiva recimo en teden. Vmes zmanjka goriva ki skrbi za srce,baterije.
Torej avto postane klinično mrtev.

Porinit ga ne mores verjetno...pri "nasih" zamenjamo akumulator in vas dalje. Kako se pri teh hitech zadevah rešuje tako zagato?
Kantica s 5 litri bencina bi verjetno zadostovala.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik ozze pravi:
Men je bil pa ta test popolnoma mimo.
Zakaj se niso šli raje z obema peljat čez center mesta ob kakšni prometni konici.

Ker bi M3 imel ene 3 krat višjo porabo?
grims-1.gif

Top Gear je vedno bil dober za šov. Niso pa ravno referenca za uravnotežen pogled na svet avtomobilizma, kamoli uravnotežene realne teste.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Ce bodo zvezde v pravilnih polozajih bomo skupaj z AM pripravili en zanimiv test na to temo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Mimogrede: tole o testu z AM je bilo spisano ob polnilni postaji na vrhniki, kjer Andy fila Vectrixa za zadnjo etapo poti domov z Bonace (mi smo pa ze doma
grin1.gif
). Vec o tem (poti, ne testu) pa v temi o Leafu ...
 
Nazadnje urejeno:

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Samo poglej se. Zdaj, ko se izkaže, da tvoja trditev, da so v Amperi primzmatične baterije, ni resnična, ne da bi priznal napako, ampak začneš govoriti, da so listnate celice solata.

Tvoje izjave ti dajejo lepo kredibilnost. Na nobeno napako, ki sem ti jih naštel že nekaj, ne odgovoriš oz. popraviš svoje izjave, ampak jo nadomestiš z žalitvijo.

Moj forum bo strokoven forum in ne potrebujem spama in zabijanja mojega dragocenega časa s tabo, tvojimi neresnicami in žalitvami.

Andy, praviš da ampera nima prizmatičnih akumulatorjev, očitno nisi si pogledal osnovni tehničnih podatkov, ker v njih piše da ma ampera 288 PRIZMATIČNIH celic.
Malo v razmislek ostalim, kdo daja lažne trditve
1584713-Amperareklama1.jpg
 

Priponke

  • 1584713-Amperareklama1.jpg
    1584713-Amperareklama1.jpg
    48,7 KB · Ogledi: 255

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Tle je razvidno koliko prenesejo akumulatorji, če se računa da ma pogon (z najboljšim izkoristkom) 5% izgub, +5% krmilnik +1% kablovje, je skupaj 11% izgub, torej uporabna max moč za 10s je 98kW, ne pa 110kW kot piše v tehničnih podatkih, tistih 111kW je max moč ki jo lahko odda aku za 5s, torej avto lahko uporablja 110kW samo za 10s, nato jih ne more več.
1584719-Amperareklama2.JPG
 

Priponke

  • 1584719-Amperareklama2.JPG
    1584719-Amperareklama2.JPG
    38,8 KB · Ogledi: 279

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Nato če računaš da ma komplet akumulator, celice, ohišje, kablovje, BMS... 180kg, so samo celice dosti lažje, kar pomeni da so zelo lahke glede obremenitve ki jih morejo prenest 400A na 45Ah to pomeni da so obremenjene z skorj 10C (1C pomeni 1x obremenitev kapacitete, če je 2C obremenitev pomeni 90A) , zato morejo bit obvezno hlajene
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Samo poglej se. Zdaj, ko se izkaže, da tvoja trditev, da so v Amperi primzmatične baterije, ni resnična, ne da bi priznal napako, ampak začneš govoriti, da so listnate celice solata.

Tvoje izjave ti dajejo lepo kredibilnost. Na nobeno napako, ki sem ti jih naštel že nekaj, ne odgovoriš oz. popraviš svoje izjave, ampak jo nadomestiš z žalitvijo.

Moj forum bo strokoven forum in ne potrebujem spama in zabijanja mojega dragocenega časa s tabo, tvojimi neresnicami in žalitvami.

Andy, praviš da ampera nima prizmatičnih akumulatorjev, očitno nisi si pogledal osnovni tehničnih podatkov, ker v njih piše da ma ampera 288 PRIZMATIČNIH celic.
Malo v razmislek ostalim, kdo daja lažne trditve

http://media.gm.com/content/dam/Media/microsites/product/volt/docs/battery_101.pdf

amperabattery.jpg


Če se taki bateriji reče prizmatična baterija, potem imaš prav.


Moja trditev, da daješ lažne trditve se je nanašala na sledeče:
Citat:
Prizmatične celice kot so v amperi vgrajene jih ne moreš hladit z hladilno tekočino, poglej kako je sestavljen paket in kako poteka hlajenji, prej ko trosiš gluposti ki so ti jih povedali, slabše kot so celice bolj se segrevajo zato nekaterim je dovolj zrak !!!

Z GM video posnetkom sem ti pokazal, da to je implementirano.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Nato če računaš da ma komplet akumulator, celice, ohišje, kablovje, BMS... 180kg, so samo celice dosti lažje, kar pomeni da so zelo lahke glede obremenitve ki jih morejo prenest 400A na 45Ah to pomeni da so obremenjene z skorj 10C (1C pomeni 1x obremenitev kapacitete, če je 2C obremenitev pomeni 90A) , zato morejo bit obvezno hlajene

In tudi so hlajene. V video posnetku ti je to lepo demonstrirano.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Mimogrede, v ameriki stane zamenjava baterije za novo 2.900 US$:

http://www.gmpartsgiant.com/parts/gm-battery-20979876.html

Cena litijskih akumulatorjev je najceneje 300EUR/kWh, boljše pa nad 400 EUR/kWh in to je cena samo celic, brez montaže, BMSja...
nevem kako je možno da Litij je cenejši kot svinec na kWh in kako lahko ljudje verjamejo v to

Zato, ker kupci velike količine dobijo popuste. Jasno, da ti in jaz ne bova dobila baterije po taki ceni, GM se je pa od LG Chem, očitno, izpogajal za tako ceno.

Nekje v tej temi se nahaja link na kolumno Bob Lutza, ki govori o tem.
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Glede izpusta CO2ja pa v Sloveniji: pravijo da amper ne povzroča izpusta CO2ja ko se voziš na električni pogon to trži ampak povzroča CO2 ko jo polniš, tako za naredit 1kWh elektrike povzroči elektrarne povprečno okoli 500g CO2ja, torej ko se voziš na električni pogon povzročaš večji izpost CO2ja kot z klasicnim bencinskim avtomobilom. Na Švedski pa za naredit 1kWh energije pa povzročijo 23g/kWh
je razlika med 500 in 23g/kWh CO2ja
 

NCMA

Zelenc'
24. sep 2012
16
0
1
Sej sem rekel da akumulatorji se delijo na prizmatične in cilindrične. Lahko si mislil, da lažem glede hlajenja ma si napisal glede prizmatičnih celic.
Ko sempa gledal kako je sestavljen akumulator ni bilo noter vgrajenih tistih hladilih folj ampak je bilo samo okoli njih, baterije nisem še odpru da bi videl kako so, tečr če so naredili kakšno spremembo. Spremembe pa delajo itak sproti "izboljšave"
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Tle je razvidno koliko prenesejo akumulatorji, če se računa da ma pogon (z najboljšim izkoristkom) 5% izgub, +5% krmilnik +1% kablovje, je skupaj 11% izgub, torej uporabna max moč za 10s je 98kW, ne pa 110kW kot piše v tehničnih podatkih, tistih 111kW je max moč ki jo lahko odda aku za 5s, torej avto lahko uporablja 110kW samo za 10s, nato jih ne more več.

Res je, vendar tudi ne potrebuješ več, v 10 sekundah voziš že krepko več kot 100km/h (za kar potrebuje 9 sekund), poleg tega pa običajno električna vozila ne speljujejo s polno močjo.

Npr., elektronika mojega Vectrix-a uporabi polno moč šele pri okoli 40mph, to je cca. 60-70km/h:

vx1-current.jpg


Graf prikazuje full throttle speljevanje.

Ker če bi iz nule speljeval s 110kW, bi se kolesa vrtela v prazno, zato elektronika sama omejuje moč in polno moč uporabi šele pri večji hitrosti. Pa recimo, da je to pri 60km/h. Od 60km/h 110kw polne moči pa pridobiš že kar lepo hitrost v 10 sekundah.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Citat:
Uporabnik NCMA pravi:
Glede izpusta CO2ja pa v Sloveniji: pravijo da amper ne povzroča izpusta CO2ja ko se voziš na električni pogon to trži ampak povzroča CO2 ko jo polniš, tako za naredit 1kWh elektrike povzroči elektrarne povprečno okoli 500g CO2ja, torej ko se voziš na električni pogon povzročaš večji izpost CO2ja kot z klasicnim bencinskim avtomobilom. Na Švedski pa za naredit 1kWh energije pa povzročijo 23g/kWh
je razlika med 500 in 23g/kWh CO2ja

Prosim za link za tvojo trditev. o 500g CO2/kWh. nekje v drugi temi, že davno nazaj, smo dokazali, da če bi vozil električni avtomobil z elektriko, pridobljeno izključno iz termoelektrarne, bi se vozil z 110g CO2/km. Glede na to, da pa imamo v Sloveniji mešane izvore pridobivanja elektrike (NEK, HE,...), je pa ta številka še nižja. In to je well to wheel.
Ti pa verjetno računaš izpust CO2/km pri Priusu med vožnjo, ki je, če se prav spomnim, 89g/km. Zdaj pa prištej še porabljeno energijo za črpanje nafte, pa transport, pa rafineracijo, pa transport do bencinske pumpe,...

Sicer pa PiP, ko vozi izključno na elektriko, porabi enako CO2 iz naših elektrarn, kot Ampera, C-Zero,...
wink-1.gif