Olje - BMW 525d, katero?

Juvani

Pripravnik
3. jan 2009
46
0
6
Pozdravljeni,

namen imam menjati olje in ne vem katero olje naj kupim?
Gledal sem:

Valvoline Synpower 5W40
ARAL Super Tronic 0W40
Castrol TXT 505.01 - 5W40
Castrol TXT Softec 5W40

Katero bi priporočali in kaj naj gledam. Dnevno delam okoli 75km, od tega 70 relacijsko(35-35) 5 pa kratke razdalje.
Lahko priporočate tudi kakšno druga, važno da je dobro in primerno za moj avto.

Hvala in lep pozdrav,
Juvani
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
TLE bojo zih vedeli
zmaga.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Po specifikaciji verjetno vsa ustrezajo, čeprav za diesel motorje se priporoča specialna olja (nekaj več dodatkov) .. tale našteta mi pa na pamet delujejo kot klasična sintetična olja za vse sorte sodobnih motorjev (ali tudi za BMW dizle pa ne vem).

Za aral super tronic ti lahko povem da je bil narejen namensko za VW (Audi) bencinske turbo motorje .. tako da verjetno ni najboljše za dizelske turbake.
 

Juvani

Pripravnik
3. jan 2009
46
0
6
Katerega mobil pa?

Zanima me kaj pomenijo te oznake 5W40? Tak po domače povedano
smile-1.gif
Kaj je boljše večja številka ali manjša

Lp,
Juvani
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Juvani pravi:
Kaj je boljše večja številka ali manjša

Lp,
Juvani
Takšna kot jo zahteva tvoj avto. Imaš v navodilih napisano.
Morda lahko greš na eno stopnjo boljšo, vsekakor pa ni najbolj priporočljivo za it na slabše.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
V teoriji je 0W40 boljše kot 5W40 kar je še vedno boljše ob 10W40 ...

Splošno o pomenu oznak: prva številka pri kateri temperaturi postane olje dovolj (glede na določene standarde) viskozno (bolje manj kot več), druga pa stopnjo viskoznosti pri delovni temperaturi (tukaj odvisi od motorja kaj je bolje, klasika je pa 40)!
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.444
425
83
Mogoče bi bilo prej dobro vedet, kakšen model / letnik / motor točno ima Juvani in koliko km ima prevoženih.

Boljše olje z nižjo gradacijo od predpisane lahko po mojih izkušnjah naredi slab vtis - vsaj s prekomerno porabo. Sicer to velja za motorje z veliko prevoženih km, sem pa *slišal*, da se podobno lahko dogaja tudi z nov(ejš)imi motorji. In mariskomu je zoprno dolivat olje med servisnimi intervali, čeprav kao čuva motor, zmanjšuje njegovo obrabo in porabo bencina.

Ampak pri trenutnih temperaturah se pomojem kar splača nalit "redkejše" olje
wink-1.gif


B.
 

Juvani

Pripravnik
3. jan 2009
46
0
6
Ja imam model 525d, torej 2500ccm, 130kw/177km, prevoženih 115.000km. Letnik 2005
Sem gledal, so na original servisu nazadnje dali not olje aral 0W40, vsaj listek ja gor od arala in označen ta model olja.
Kolk sem mal iskal na netu in bral naj bi bilo na original servisih oz. pri nakupo imel bmw castrolovo olje.

Kaj pa recimo to:
LINK
 
Nazadnje urejeno:

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Citat:
Uporabnik Juvani pravi:
Ja imam model 525d, torej 2500ccm, 130kw/177km, prevoženih 115.000km. Letnik 2005
Sem gledal, so na original servisu nazadnje dali not olje aral 0W40, vsaj listek ja gor od arala in označen ta model olja.
Kolk sem mal iskal na netu in bral naj bi bilo na original servisih oz. pri nakupo imel bmw castrolovo olje.

Kaj pa recimo to:
LINK

Na katerem servisu to?
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Citat:
Uporabnik MViper pravi:
A ne uliva BMW fabrsko Esso al pa Castrol?

Bmw sodeluje in priporoča Castrol, jaz v svojega dajem Mobil. Tam, ko sem prej delal, so imeli odlične izkušnje s to kombinacijo in bom ostal na njej.

Sicer pa ima ta 525d verejtno tudi filter trdih delcev in je tudi na to potrebno paziti, da se toči pravilno olje. Pri mobilu je pravo samo eno in ima gor zeleno oznako!

Pa ne dajat not preredkega olja (0W40).
 

Juvani

Pripravnik
3. jan 2009
46
0
6
Sem se danes pogovarjal z enim dobrim mehanikom in mi je svetoval nakup 5w30. Sedaj še sam katero znamko.
smile-1.gif

Castrol ima en model prav za bmw, venda mi ni všeč ker je longlife, pomoje je bolje vsakih cca. 15.000 do 20.000 menjat kot pa ga imeti 30.000 ali več. Se motim ali imam prav?
Upam, da bodo te informacije v tej temi koristile še komu.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Ce je lonlife servis dovoljen ga lahko brez problema naredis. To da je bolje menjat prej je bedarija in stran vrzen denar.Olje zdzi se precej vec kot je predpisano.
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Ce je lonlife servis dovoljen ga lahko brez problema naredis. To da je bolje menjat prej je bedarija in stran vrzen denar.Olje zdzi se precej vec kot je predpisano.

Ne bi olja držal v svojem avtomobilu več kot 20.000km, pa mogoče še kaj čez....

Kaj pa je 0W40, a gostejšo od recimo 5w30 ali kaj?
confused-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Ce je lonlife servis dovoljen ga lahko brez problema naredis. To da je bolje menjat prej je bedarija in stran vrzen denar.Olje zdzi se precej vec kot je predpisano.

Ne bi olja držal v svojem avtomobilu več kot 20.000km, pa mogoče še kaj čez....

Kaj pa je 0W40, a gostejšo od recimo 5w30 ali kaj?
confused-1.gif

0W40 je v delovni temperaturi MANJ viskozno od 5W30 .. se pa prvo olje hitreje "ogreje" na delovno temperaturo (oz. dobi delovno viskoznost pri nižjih temperaturah).

Sicer pa te oznake nimajo pravega pomena. Olje mora ustrezati specifikaciji za tvoj motor in to je to; BMWjeva olja morajo ustrezati oznakam ACEA (kateri točno pogldaš v navodila).

Aral 0W40 (mam ravno flaško pri sebi) ustreza oznakam ACEA A3, B3, B4, C2, C3 .. ustreza pa tudi BMW Longlife-04 specifikacijam (z dopolnilom: nur gultig in Landeren der EU)!
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Ce je lonlife servis dovoljen ga lahko brez problema naredis. To da je bolje menjat prej je bedarija in stran vrzen denar.Olje zdzi se precej vec kot je predpisano.

Ne bi olja držal v svojem avtomobilu več kot 20.000km, pa mogoče še kaj čez....

Kaj pa je 0W40, a gostejšo od recimo 5w30 ali kaj?
confused-1.gif





Govoris kot moj foter, on bi tudi olje menjal na 10T kilomertov ceprav je predpisano na 15T. Novi motorji ki imajo dovoljen longlife servis so motorji z malimi telorancami in olja ne zasvinjajo tako hitro kot starejsi. Tudi filtrirni sistem imajo boljsi tako da ni finta samo v olju ampak v konstrukciji motorja in v kvaliteti goriva ki pri izgorevanju ne umaze olja. Pri naekaterih proizvajalcih so lonlige servisi ze tudi na 50T kilometrov pri kamionih pa celo na 120T kilometrov pa motorji zdrzijo brez problema 2 MIO kilometrov.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Ce je lonlife servis dovoljen ga lahko brez problema naredis. To da je bolje menjat prej je bedarija in stran vrzen denar.Olje zdzi se precej vec kot je predpisano.

Ne bi olja držal v svojem avtomobilu več kot 20.000km, pa mogoče še kaj čez....

Kaj pa je 0W40, a gostejšo od recimo 5w30 ali kaj?
confused-1.gif

0W40 je v delovni temperaturi MANJ viskozno od 5W30 .. se pa prvo olje hitreje "ogreje" na delovno temperaturo (oz. dobi delovno viskoznost pri nižjih temperaturah).

Sicer pa te oznake nimajo pravega pomena. Olje mora ustrezati specifikaciji za tvoj motor in to je to; BMWjeva olja morajo ustrezati oznakam ACEA (kateri točno pogldaš v navodila).

Aral 0W40 (mam ravno flaško pri sebi) ustreza oznakam ACEA A3, B3, B4, C2, C3 .. ustreza pa tudi BMW Longlife-04 specifikacijam (z dopolnilom: nur gultig in Landeren der EU)!






Olje z oznako 0W40 je ob normalni temperaturi absolutno bolj viskozno (gosto)kot 5W30, ampak pri zelo nizkih temperatusah se ne zgosti tako zelo kot 5W30 olje. Prav zaradi tega je tako ekstremno olje ki ima tudi precej visoko ceno.
Torej ima lastnost da se ob nizki temperaturi ne zgostuje tako zelo kot ostala olja, ceprav ima v osnovi precej visoko viskoznost (40).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:Govoris kot moj foter, on bi tudi olje menjal na 10T kilomertov ceprav je predpisano na 15T. Novi motorji ki imajo dovoljen longlife servis so motorji z malimi telorancami in olja ne zasvinjajo tako hitro kot starejsi. Tudi filtrirni sistem imajo boljsi tako da ni finta samo v olju ampak v konstrukciji motorja in v kvaliteti goriva ki pri izgorevanju ne umaze olja. Pri naekaterih proizvajalcih so lonlige servisi ze tudi na 50T kilometrov pri kamionih pa celo na 120T kilometrov pa motorji zdrzijo brez problema 2 MIO kilometrov.
Zgolj moje laično opažanje. Pri menjavi olja na 22k km je moja kanta z novim oljem precej ''lepše'' predla, kot prej. Pa mi računalnik še ni kazalo potrebe po menjavi olja. Tako da, jaz sem skenslal longlife interval, bom pa (zaradi mojih voženj) podaljšal fiksni iz 15k na 20k km. Več kot 20k km se bom pa raje izogibal. Morda nepotrebno, ampak razliko par EUR za lažji spanec bom pač požrl.
grin1.gif

Sicer se pa strinjam, da verjetno tovarna ve kaj dela, ko predpiše interval in pa si verjetno vzame še kaj razlike.