Citat:
Uporabnik blazko pravi:
fanta, sjtv1 vama je lepo napisal, da kupcu ni potrebno dokazovat ničesar, če je prišlo do napake v pol leta.
ker tako pravi zakonodaja, ki jo vidva in večina kupcev ne pozna... prodajalci pa zavestno ignorirajo. ne bom vaju prepričeval, sama si lahko prebereta zvpot in obligacijski zakonik. pismena menda sta, zakonodajo bosta že našla na spletu, sicer pa smo jo tule že večkrat citirali (med drugim tudi jaz, celo v tej temi)
ampak ker vem, da tega ne bosta hotela prebrat in razumet, tule že 130-ič citiram 37.b člen zvpot, ker ne želim, da zavajata ostale uporabnike:
Citat:
37.b člen
(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
tvoji logiki o nakupu 20 let stare turbo gare, ki jo zgoniš v dveh mesecih do odpovedi turbine, navkljub.
Bos moral se parkat prebrati preden bos razumel...
Pa preden tolmaciti vsaj uporabljaj prave termine. Okvara ni avtomaticno okvara. Ce bos pozorno prebral bos ugotovil tisto ,kar sem ti ze vsaj 2x zapisal. Prodajalec odgovorja za zamolcane stvari in tudi to mora kupec dokazati ,kar je ocitno ze iz definicije stvarne napake.
Stvarna napaka
Po Zakonu o varstvu potrošnikov gre za stvarno napako:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
- če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
(vecina okvar na rabljenemu avtomobilu bo problem uvrstiti v zgornjo definicijo)
Možnosti za uveljavitev pravic potrošnika
- o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita,
- potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda,
- obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo po roku leto dni, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Preden gremo v PPT variante i risanju...
Okvara menjalnika/sklopke/turbine/cesarkoli ni stvarna napaka razen ce kupec ne dokaze so bili sklopi taksni ze ob prevzemu in to ugotovi v zgornjih rokih.