Okolju prijazni avtomobili

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.121
731
113
EU
Pa saj če gre vse na elektriko, bo bencin pol cenejši, ker se ga bo le zmerno rabilo.:fredi:

Da sploh ne zgubljam besed o tem, da če bi bile v ZDA takšne cene goriv, bi tam že imeli državljansko vojno :obesise:
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.177
4.049
113
Veš kaj ko ti bodo izpraznili denarnico, bo vseeno po kateri matematični funkciji bo šel denar k njim.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.136
1.148
113
Če gledamo cifre poračunane z inflacijo, je bencin precej cenejši, kot je bil 15 let nazaj.
Kar se vidi tudi v voznem parku, ki se je vmes kraviziral.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.177
4.049
113


No če je bencin stal na prvi dan ko smo dobili evro 1€ je to danes ekvivalent cca 1,5€.

Ampak mislim da so se nam plače kar lepo povečale od takrat.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.136
1.148
113
So se ja, komu pa dejansko :)
Ogromno. Saj vidiš kraviziran vozni park. Cena kraviziranega vozila napram ne-kraviziranem je okrog +20%, podobno poraba goriva kraviziranega vozila.
Isto gre potem za servise, pa gume za kravizirane avte.
Ima se, može se.
Če bi cene bencinov realno šle gor, bi se avti skrčili. Tako, kot se je zgodilo v ZDA tekom 1970ih. Ko so iz ladij z V8 motorji ljudje poskalali na VW hrošče in Honde s 5x manjšo kubaturo in porabo ter stroški.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.957
9.612
113
Pa je tebi jasno, da se proaba goriva ne more tako zmanjšati, kot se je v 70ih? Po tvoje krava ala Tiguan Allspace žre 6-7l dizla. Passat pa 5-7.
Kam boš šel s porabo? Ali ti žre 1l več ali manj je skoraj isto. To kar si ti želiš bi povzročilo edino to, da bi država bolj cuzala državljane, pa čisto nič drugega.
Aja, pa revni si ne bi mogli več privoščiti avtomobila, tako da bi imeli bogati lepo prazne ceste.
Za to, da bi se rešil krav, je treba drugače urediti, recimo s cestnino na težo, itd. Recimo v Parizu ali kje so že prepovedali vstop v določene parkirne hiše kravam, ker so pretežke.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.771
6.919
113
Dohodki so šli gor ljudem, ampak to predvsem privatnikom in mutičem - to ni plača, ampak dohodek.
Plače so šle gor javnemu sektorju in privat, ki je menjal službe.
Tisti, ki nismo menjali, smo deležni jalovega povišanja plače.

Kravatizacija voznega parka je posledica ugodnejših kreditov/lizingov.
 
  • Haha
Reactions: sad

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.744
826
113
Pa je tebi jasno, da se proaba goriva ne more tako zmanjšati, kot se je v 70ih? Po tvoje krava ala Tiguan Allspace žre 6-7l dizla. Passat pa 5-7.
Kam boš šel s porabo? Ali ti žre 1l več ali manj je skoraj isto. To kar si ti želiš bi povzročilo edino to, da bi država bolj cuzala državljane, pa čisto nič drugega.
Aja, pa revni si ne bi mogli več privoščiti avtomobila, tako da bi imeli bogati lepo prazne ceste.
Za to, da bi se rešil krav, je treba drugače urediti, recimo s cestnino na težo, itd. Recimo v Parizu ali kje so že prepovedali vstop v določene parkirne hiše kravam, ker so pretežke.

Seveda se lahko zmanjša poraba, če je zares volja, samo produkta na trgu ni (ker ni volje, bencin prepoceni), eni zadnjih takih samo na bencin:
Prius spritmonitor 4,5 l/100 km
Hyundai IONIQ hybrid 4,8 l/100km

Ja hibridi, pa kaj pol?

Tiguan Allspace žre 7,5 l/100 km dizla
Se pravi tak s kravo od avta lahko za 40% zniža porabo avta, a to ni dovolj?
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.957
9.612
113
Ne, ker ti nič ne pomaga znižanje porabe, ko pri 200.000km odšteješ 2.500 eur za novo baterijo. In okoljsko in stroškovno si sam sebe nategnil.
Aja, itak baterijo ti EV Clinic za 300 eur zrihta. Ali pa jo Joža s Temuja cukne za 100 USD, vgradi pa za sendvič ampak s Poli salamo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.957
9.612
113
Pa še ena zanimiva primerjava velikosti Golfa Mk1 in VW UP:

Percepcija v glavi je pa, da je bil Golf vedno nek družinski avto, VW UP pa super mini mestni avtek.
To se pa strinjam. Sedaj pa starši ob prvem otroku kombi kupujejo.
 

shootek

Fizikalc
3. sep 2007
900
90
28
select 1 from dual;
Seveda se lahko zmanjša poraba, če je zares volja, samo produkta na trgu ni (ker ni volje, bencin prepoceni), eni zadnjih takih samo na bencin:
Prius spritmonitor 4,5 l/100 km
Hyundai IONIQ hybrid 4,8 l/100km

Ja hibridi, pa kaj pol?

Tiguan Allspace žre 7,5 l/100 km dizla
Se pravi tak s kravo od avta lahko za 40% zniža porabo avta, a to ni dovolj?
Imaš tudi npr. Škodo Kodiaq, ki je enaka krava, ki je v novi verziji priključni hibrid in če delaš 80km dnevno načeloma lahko samo na elektriko, pa tudi 1,5TSI, ki je zraven ni nek požrešen motor (glede na to, da v vsakem primeru tudi pri "prazni" bateriji malo sodeluje elektromotor.

Kako bo z dodatnimi stroški čez n let pa itak noben ne ve. Lahko ti tudi na dieslu crkne za par jurjev takoj po poteku garancije (DPF,turbina, šobe,...).