Najprej: kateri avto?
S temi sistemi volanskega mehanizma polža s pomožnim volanom je en sam križ... Zadeva je namreč precej kompleksna, ko pa pride v leta, se le malokateremu mehaniku da ukvarjati z njim... (Današnji sodobni avti imajo enostavnejšo zobato letev, ki je nekaj malega bolj natančna, začne pa z leti puščati olje.)
Je pa tako, da baje tele "obnove" polža (dejansko je to škatla z zobniki) pomenijo le menjava tesnil v polžu, samih zobnikov pa sploh ne obnavljajo, ti naj bi baje zdržali stotisoče milj, tako da je modro zračnost v volanskem mehanizmu prej dobro preveriti, preden se lotiš obnove. (Poznam človeka, ki je dal obnoviti polža, pa je imel še vedno luft v volanu.)
Več o tem znam povedati na primeru E34, verjetno je kaj podobnega tudi na drugih avtih tistih letnikov... Tam se z leti najprej odvije matica na dnu volanskega droga pod volanom, kjer gre mimo pedalov drog v motorni prostor. Prvi luft. Nato je v motornem prostoru volanski križ, drugič luft. Zanimivo je tudi, da je škatla s polžem na karoserijo pritrjena s 4imi vijaki, ki se z leti losajo in škatlo lahko premakneš kar z roko, tretjič luft. Iz volanskega polža gre proti levemu kolesu drog z ripnami. Nanj je pritrjena roka, ki se natakne na ta drog, zvezo pa varuje matica. Ta se z leti losa, in tako se te ripne na roki uničijo. V takem primeru je treba roko zamenjati, ali pa le zategniti matico, česar mehaniki ne bodo našli kar tako. Luft četrtič. Na desni strani je drog pomožnega volana, ki je na eni strani vpet v karoserijo, na drugi strani pa ima gumijasto pušo (tako oba droga skupaj "šofirata" kolesa), ki se z leti lahko obrabi, petič luft. Luft imajo lahko še končniki, petič luft.
Zanimivo, preglednike na tehničnih pregledih zanimajo samo končniki, vse ostalo jih niti pod razno ne zanima
.
Šele na šestem mestu je luft v samem polžu, ki se opazneje pokaže pri višjih hitrostih. Do neke mere se ga da odpraviti s tem namenjenim imbus vijakom na ohišju polža, s katerim se, po domače "zategne" mehanizem, vendar se to da narediti le enkrat ali dvakrat, potem je vijak zategnjen že do konca in več ne gre. (Še to, če je luft še kje drugje, in vijak preveč zategneš, te volan pri višjih hitrostih preprosto ne uboga več in se boš skantal na prvem ovinku. Življenjsko nevarno!)
Še link, kako nastaviti luft v polžu s tem vijakom, sicer na primeru E32:
http://bmwe32.masscom.net/johan/steering_box_adjustment/steering_box_adjustment.html
Skratka, vzrokov za luft v volanskem mehanizmu je lahko veliko, obnova polža je zadnja rešitev.
Še to: volanske polže obnavljajo tudi v delavnicah LPPja.