Nove cene vinjet

Moongoose

Pripravnik
12. apr 2008
718
1
16
41
Tako, cestninit po uporabi tudi navadne ceste. Jaz ne vem zakaj plačujem letno pavšal za uporabo navadnih cest, če jih koristim samo toliko da pridem do avtoceste, se pravi okoli 5km na dan.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Kar predlagajte to, bo pavšal (cestnina pri registraciji) ostal, plačevali bomo pa vse ceste...
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Citat:
Uporabnik Moongoose pravi:
Tako, cestninit po uporabi tudi navadne ceste. Jaz ne vem zakaj plačujem letno pavšal za uporabo navadnih cest, če jih koristim samo toliko da pridem do avtoceste, se pravi okoli 5km na dan.

Seveda...plačat od kilometra...ma bo tudi v trgovinah cena malo drugačna in to za vse izdelke...pol si pa najdeš delo 100km stran od bivališča in ????.............delaš samo še za ceste.....naj nehajo krast denar ki se nabira od cest,davkov,kazni,itd.....pa bodo ceste vse nove.

Pa saj vam ne rabi plačevat AC..pojdite po lokalnih.....pa tudi za uporabo cest ne rabi plačevat...pojdite z avtobusom ali s taksijem...tistih par km na leto ki jih naredite...pa še avta ne rabite...pa registracije tudi ne...itd.Saj nobeden nobenega ne sili..je vse svobodna izbira.
 

Moongoose

Pripravnik
12. apr 2008
718
1
16
41
Cikal sem bolj v smer da se veliko ljudi buni da zdaj subvencionirajo tiste ki se veliko vozijo po ac, ker oni gredo na ac samo 1x na leto ko se peljeljo na morje, plačat pa morajo vseeno za daljši čas. Po isti logiki jaz, ki ce vozim vsak dan iz celja v ljubljano in imam od hiše do avtoceste in od avtoceste do službe le nekaj km, pošteno subvencioniram tiwste, ki se vse dnve v letu vozijo izključno po navadnih cestah. Kako je potem pavšal pravičen tam, na ac pa ni?
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
malo o tej kurji logiki. najbolj so se bunili tisti, ki so se peljali 1x po avtocesti. Večkrat sem pisal o vzdržnosti in popolnoma jasno je bilo,č e bodo kratkotrajne vinjete to pomeni močan dvig cen ( o tem sem pisal v stari temi) in to se je zgodilo. Prej so se bunili ker so morali dati 35 evrov za pol leta sedaj pa bo večina morala kupiti 2 in bodo plačali sicer res 5 evrov manj a vozili se bodo lahko občutno manj, namesto polleta 14 dni, no je pa res, da bo prihranek 5 evrov.
bonk.gif

Pač budalistan. Še bolj pa se bomo tepli po glavi ko bodo s svojimi idejami in zagovori prišli naprej zagovorniki satelitskega cestninjenja, čeprav sem mnenja, da se to v naslednjih 10 letih še ne bo zgodilo. Imam pa za vlado en predlog naj poleg vinjet na starih mitnicah, ki še stojijo začnejo kasirat tunelnino kako o tem pa kdaj drugič
evil.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Pozabljaš, da to ceno že sedaj plačaš, ker ceste ne pridejo iz nebes. Samo plačaš mogoče več kot rabiš ali pa manj kot rabiš. Moje mnenje je, da je sedaj tehnično možno in ekonomsko pravično, da plačamo toliko kot vsak uporablja. Ne vidim nobene potrebe, da se plačuje N-pavšalov zaradi cest: vinjeta, ob registraciji avta, del trošarine za gorivo, DDV, osebni davki (dohodnina) in ostali davki.
Obstoječi sistem je hudo krivičen do takih, ki ves denar zaslužimo legalno. Mi damo največji delež svojih prihodkov za ceste. Študent z enako solidnim avtom kot jaz, ki malo dela preko napotnic, malo štipendija, naredi enako km na leto kot jaz, plača nekajkrat manj za ceste. Da ne govorimo o raznih obrtnikih, ki dobršen del prihodkov ustvarijo brez računov.
Vsekakor verjamem, da bi lahko bila ob cestninjenju vseh cest bila cena prevoženega km nekajkrat nižja kot je sedaj (oziroma do lani), ko se je cestninil del cest.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
ravno zaradi takega razmišljanja kot ga imaš ti ste sedaj prihranili 5 evrov, vozili pa se boste lahko še manj. Enostavno res ne razumem tega
confused-1.gif

Saj boste videli tisti, ki mislite, da ko se bo plačevalo po km da bo cena mala, le počakajte pa boste lahko pisali kak so vinjete bile odlične!
grims-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:ravno zaradi takega razmišljanja kot ga imaš ti ste sedaj prihranili 5 evrov, vozili pa se boste lahko še manj
Kaj je umetnik s tem hotel povedati? Kdo je prihranil?
Kaj pa veš, mogoče se jaz vozim samo 1.000 km / leto, mogoče pa 100.000. Težko veš, kaj se meni splača. Vsekakor je sistem pavšalov narejen, da pač obira po nekem kvazi vzorcu. Sedaj nastradaš denimo, če imaš več avtomobilov in se relativno malo voziš. Pač je nek sistem, podobno kot obvezno zavarovanje ali RTV naročnina. Ne vprašaš, pač pokasiraš, kolikor rabiš. Najbolj preprosto. Ali je kje kak dokaz, da tisti z več kW pod pokrovom naredijo več nesreč, da je zavarovanje dražje? Zakaj ne bi bilo raje zavarovanje na število kilometrov? Mislim, da imam več možnosti, da se mi kaj zgodi, če se več vozim.
Ni fora v tem, kaj se ti trenutno bolj splača. Družba bi morala težiti k pravičnosti tam, kjer je solidarnost nepotrebna. Ali je potrebno solidarno kritje stroškov cest iz domačega proračuna za tranzit? Če se vozijo po navadnih cestah, jih ne stane nič, plačajo jim to tudi tisti, ki v življenju niso imeli nikoli avtomobila.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
neglede na to koliko se voziš po avtocesti potrebuješ vinjeto, al delaš 100 al pa 100.000km, ker ne razumeš ti bom še enkrat povedal. Ker ste hoteli kratkotrajne vinjete ste jih dobili, vmes pa so eni pozabili, da je potrebno plačat kredite. Velika večina je mislila da bodo kratkotrajne vinjete računane v razmerju s 55 evri za letno vinjeto, nobeden pa ni pričakoval, da se bo letna podražila, na to pa sem jaz opozarjal še pred prejšnjo vlado.
Satelitski sistem bo morilski zakaj? Škatlja v avtu bo neverjetno draga (slovenske izkušnje) imeti jo boš prav tako moral al boš vozil 100 al pa 100.000 šktala bo stala več kot sedaj mesečna vinjeta, dodatek pa bodo kilometri. Sistem pa se ne bo samo zakompliciral zato amapk zato, ker bo stalni nadzor nad človekom, točno se bo vedelo, kje se nekdoi giba, varnosti 100% ne bo.

Vztrajno mešanje kw in avtocest pa je še ena bedarija mešanja jabolk in banan, sam vprašanje če bi avtoceste plačevali s kw kako bi potem ti avtocesto računal tujcem?
confused-1.gif

Pa še en nasvet, če delaš 1000 km se raje vozi po navadnih cestah, ker vidim, da ti ekonomika in logika nista najbolj blizu, pravičnosti pa na svetu ni in je tudi ne bo!
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
pravičnosti pa na svetu ni in je tudi ne bo!
men še kar ni jasno, kakšen sistem bi morali narest, da bi blo cestninjenje pravično. zakaj naj bi bilo zaračunavanje po km bolj pravično kot pavšal vinjete?

A je doma žena dala 2x več za vhodna vrata, ker ima deljen šiht, pa gre 2x več na dan ven in not?
A tud da 2x več za čiščenje šteng v bloku, saj gre 2x več ven in not?


cest so morali zgradit, vhodna vrata kupit, pozimi splužit, čistilka pomede če greš 1x po štengah ali pa 100x. No samo če ne greš nikoli potem ni treba. al kako?
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Vsekakor je sistem pavšalov narejen, da pač obira po nekem kvazi vzorcu.
A sistem s števcem pa ne obira ?

Kar je za porabnika pomembno, je vsota pod črto.
Če do nje pridejo tako, da pokličejo Danny-ja, mi je čist vseeno, dokler je vsota sprejemljiva.
Ko pa bo račun 4500 EUR za ceste pa je preveč. Ne glede, kak so jo izračunali.

Primer: Vsak najbrž ve, kak ugoden je pvšal za internet. Ampak če nekdo ponudi račun po gigabajtih s ceno 1 cent / gigabyte, sem takoj za. Me nič ne briga, če je bolj ali manj pošten. Druge tudi ne (razen filozofov....).
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik synthman pravi:men še kar ni jasno, kakšen sistem bi morali narest, da bi blo cestninjenje pravično. zakaj naj bi bilo zaračunavanje po km bolj pravično kot pavšal vinjete?
Zato ker marsikje ceste sploh ne bi bilo potrebno narediti, če ne bi bilo toliko prometa. Tudi pred 50-imi leti si se v vsak kraj v Sloveniji lahko pripeljal po cesti, samo vemo, da so zaradi večjega prometa samo tiste ceste danes neuporabne.
@vaginko, ne vozim se ravno samo 1000 km na leto. Ker sem dnevni migrant jih kar naredim nekaj na leto. Zame so vinjete zelo ugodne. Ampak gre za solidarno kritje, kjer to ni potrebno. To je potrebno pri zdravstvu in mogoče še tu in tam (denimo šolstvo, ampak vpašanje če tako kot je to trenutno). Trenutni sistem je enak, kot če bi imeli vsi enako plačo, ne glede na to po koliko se lahko delo nekoga proda naprej. Saj ideja je zelo lepa, samo sistem, ki je to zagovarjal, je crknil za nedoločen čas.
Imel sem kar grenak priokus, ko sem dobil pred meseci obisk nekaj ljudi iz drugih kontinentov in ker smo se dobili najprej v tujini, sem jim rekel, da jim bom za njihove avtomobile prinesel vinjete. Moram reči, da nisem bil več prepričan, če je OK, da je za tiste dve/tri urice preživete v Sloveniji bilo potrebno dati po 35€ po avtomobilu. Kaj pa sploh je vinjeta, jim niti nisem šel razlagat. Ker so bili avtomobili najeti v Avstriji, so avstrijske že imeli gor.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Pavično ali ne........cene ne bodo padle dol......vse se bo samo še dodalo na že obstoječe...in tako nas bodo nategovali dokler nas bodo lahko.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Pri nas pa ti RentaCar-i zaračunavajo 2 EUR za UPORABO vinjete (ki je BTW že nalimana), kar pa je čista lopovščina!.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
...
@vaginko, ne vozim se ravno samo 1000 km na leto. Ker sem dnevni migrant jih kar naredim nekaj na leto. Zame so vinjete zelo ugodne. Ampak gre za solidarno kritje, kjer to ni potrebno. To je potrebno pri zdravstvu in mogoče še tu in tam (denimo šolstvo, ampak vpašanje če tako kot je to trenutno). Trenutni sistem je enak, kot če bi imeli vsi enako plačo, ne glede na to po koliko se lahko delo nekoga proda naprej. Saj ideja je zelo lepa, samo sistem, ki je to zagovarjal, je crknil za nedoločen čas.
...
nehajte že vinjete primerjati z drugimi pavšalnimi sistemi. vozniki imajo možnost izbire med vožnjo po AC ali pa vzporedni stari cesti in smisel uvedbe vinjet je stimuliranje voznikov k čim večji uporabi AC namesto starih cest, zato tega ne moreš direktno primerjati npr. s pavšalnim plačevanjem elektrike, interneta, zdravstva (da ne omenjam pavšalnih plač
bonk.gif
)
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
Za solidarno kritje wse ti greš? Da mogoče Šrot kaj stran od svojega premoženja? Si mogoče ti pripraveljen svojo plačo dati nekomu, ki je brez dela?
bonk.gif
To je solidarno kritje. Vidim, da v ujini še nisi preveč bil pa ti bom dal samo Minhen za primer, za enkrartno vstop v center z avtomobilom je potrebno plačat celoletno umvelt nalepko pa si tam enkrat al pa 100x stane pa 20+ evrov! Ker imajo pa to nemci je pa to pošteno?
 

suicidal

Pripravnik
22. jul 2007
600
1
16
Center
Ena misel direkt iz glave na forum:

a da bi pa EU zafehtal še za malo več denarja in bolj učinkovito porabili naše pobiranje davkov in naredili SLO AC zastonj pa nobenemu ne kapne. Vsi bi bili veseli, celo naše sosednje države. Pravzaprav bi se jim posmejali v brk.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Kaj ste taki zapečkarji? Ali ni možno, da ne bi mi imeli nekaj bolje od Nemcev. Njihove umvelt nalepke niso poštene. Nekdo, ki se pelje po avtocesti enkrat na mesec, se gre enako solidarno kritje do mene, ki se peljem vsak dan, enako kot če bi mi dal del svoje plače. Tu ne vidim razlike. Še več, nekdo, ki nima avtomobila, dajansko daje neskončen del svoje plače za lastno prevožen km (n/0), ker se cesta financirajo tudi iz davkov, kar je totalna bedarija, ker bi se lahko samo in izključno iz porabnikov.
Sicer pa, stvar je neproduktivno prepričevanje prepričanih. Politik ni noben od nas in noben ne bo odločal.

@vaginko - slabo si bral: sedanji sistem je dejansko tak, da nekdo mora dati drugemu, če hoče ali ne. Samo se bojim, da jaz s svojo plačo pomagam gospodu Šrotu večati premoženje in ne obratno. Kamioni, ki vozijo Šrotovo pivo od Laškega do Celja, to počnejo ne glede na dejansko uporabo ceste, ker tam ni avtoceste in ni cestnine. Izdelava in vzdrževanje ceste ob Savinji pa mogoče pride celo več kot avtocesta v enaki dolžini po lahkem terenu. Oni lahko sedaj tovornjake (vsaj tisti del, ki v tujino vozi) tankajo v tujini, če je gorivo tam cenejše in še trošarine ne kanejo v naš proračun. Dajatve ob registraciji pa so enake za tovornjak, ki naredi X km na leto po naših cestah in tistega, ki naredi Y km. Lahko registrirajo firmo v tujini in se izognejo našim davkom. Zakaj že ne bi za vsak km po slovenski cesti plačali vsak točno enako (no za enako kategorijo vozila), temveč naj bo nek pavšal?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
he he, ti pa maš ideje. si predstavljaš face bruseljskih uradnikov, ko bi naš minister vlačič pricvetel z rešitvijo vinjetnega spora: EU nam da vsako leto dodatnih 200 mio evrov, v zameno pa se lahko državljani EU vozijo brezplačno po naših AC.
glede učinkovitejšega pobiranja davkov pa, ali misliš, da se vlada ne ubada s tem? kako uspešna je, pa lahko pogledaš v rubriki "politika", tema "idiotizmi nove vlade"
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Še več, nekdo, ki nima avtomobila, dajansko daje neskončen del svoje plače za lastno prevožen km (n/0), ker se cesta financirajo tudi iz davkov, kar je totalna bedarija, ker bi se lahko samo in izključno iz porabnikov.
A to si pomislil, da je vsa roba v trgovini, v kateri nakupuje tvoj ''nekdo'', ki nima avta in plačuje za avtoceste preko davkov, pripeljana po avtocesti...?! Se pravi bi po tvoje avtoceste financirali izključno samo iz porabniko, za ostale pa naredili druge trgovine, bolnišnice, avtobuse,... kjer bi se promet odvijal izključno po lokalnih cestah...
bonk.gif