Nakup specialke

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.352
766
113
Vzamem nazaj, sem šel ¨štet zobe¨... 53/39/30... pa bi velikega še za kako zob večjega, malega pa redko uporabljam, recimo Vršič ali kaj podobnega. Zadaj v prvi sploh še nisem imel...
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Prvo kot prvo hvala vsem za obilo nasvetov
zmaga.gif


Triple zobnik spredaj? Yes please
tongue-1.gif


Morda bo res najboljša ena rabljena koreta da vidim če mi vse skup sploh leži.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.473
5.766
113
hehe na gorskih grejo iz treh na dva ali en zobnik, na specialkah pa iz dveh na tri
smile-1.gif
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.719
113
Ja kaj še....

na cestnih so tudi sedaj

Glede 3 redne ultegre je bila zadnja 6700, nova 6800 11 redna je samo dvoredna.
http://road.cc/content/review/114669-shimano-ultegra-6800-groupset

Glede diskov
V nižjem razredu okol 2k€ so itak potem težja kolesa za več kot pol kile, pri teh tekmovalnih pa že sedaj dodajo uteži gor, da presežejo minimalno težo se mi zdi, da je 6.8kg. Pri njih se bo itak vse poglihalo, reveži bodo pa extra pol kile vozil sabo. Gre se pa predvsem za boljšo varnost, ne pa težo.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.352
766
113
Bolj logično... na specialki so prestave čisto skupaj in jih potrebuješ več. Prehod iz 53 na 39 se pozna zadaj za cca 3 zobnike. Teoretično bi lahko zadržal 30 zobnik in pa velik 53 zobnik. Bi bilo manj podvojenih prestav. Na gorcu so pa tako ali tako precej narazen in je ogromen razpon od prve do enajste...
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Evo sem šel jaz zdaj štet 53/39 in 25/12

Če bi mel spredaj 50/34 bi se že dalo kaj res strmega odpeljat, tako pa me v hud klanc hitro pobere tudi na malem spredaj in velikem zadaj.

Če bi kupoval bi sigurno kupil ali triplo spredaj, ali pa oba sprednja nekaj zobov manjšega (torej tako kot je jello napisal, kake 50/34), tako ko mam pa sposojeno pač ne morem kaj praskat, upam na to, da bom s kilometrino potem tudi klance zgonil. V petek grem še enkrat probat toško čelo pregrist...
 

alpek

Pripravnik
15. avg 2007
914
3
18
Triplo so nehali izdelovati odkar so zadaj enajstredne kasete in lahko z zadnjim menjalnikom s srednjo kletko komot šaltaš na 32 zadaj. Tako, da če boš kupoval novo, triple itak ni več. V tem primeru kupiš compakt +12-32 kaseto zadaj in imaš ista razmerja pa manj šaltanja.
 

alpek

Pripravnik
15. avg 2007
914
3
18
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Bolj logično... na specialki so prestave čisto skupaj in jih potrebuješ več. Prehod iz 53 na 39 se pozna zadaj za cca 3 zobnike. Teoretično bi lahko zadržal 30 zobnik in pa velik 53 zobnik. Bi bilo manj podvojenih prestav. Na gorcu so pa tako ali tako precej narazen in je ogromen razpon od prve do enajste...

To, kar ti teoretično praviš, ne bi šlo, ker ima prvi menjalnik razpon 16 zob preskoka in nič več
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.240
3.889
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
hehe na gorskih grejo iz treh na dva ali en zobnik, na specialkah pa iz dveh na tri
smile-1.gif

S single šajbo in 11 redno kaseto so same težave. Recimo specialized je to ukinil in 2016 modeli imajo spet 2 šajbi spredaj.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.352
766
113
Citat:
Uporabnik alpek pravi:
Triplo so nehali izdelovati odkar so zadaj enajstredne kasete in lahko z zadnjim menjalnikom s srednjo kletko komot šaltaš na 32 zadaj. Tako, da če boš kupoval novo, triple itak ni več. V tem primeru kupiš compakt +12-32 kaseto zadaj in imaš ista razmerja pa manj šaltanja.
zadaj imam trenutno 13/25, želel bi vsaj 12... si pa ne predstavljam prevelikih razkorakov med posamezno prestavo, ravno to me moti pri gorcu... se pravi raje zadaj 11/23 pa 30/39/53 spredaj kot pa 12/32 zadaj
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
(ima zajle že znotraj balance in ne moreš štumfov gor sušit)
hysterical-1.gif


ja, za pred gostilno moraš bit brez triple, assos ali vsaj castelli cunje pa 5000km pod ritjo če se da
bogobvaruj da prideš s fix (muslauf) kolesom (je pa zanimivo ko daš kolegu za peljat po dveh pirih...)
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.657
9.868
113
40
MB
ste pa kar zakomplicirali celotno zadevo, jaz sem lani kupil rabljeno orbeo za 500 €, za začetek več kot dovolj
wink-1.gif
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.240
3.889
113
Nič nismo zakomplicirali. Že v nekaj postih je dobil avtor teme tak odgovor kot predlagaš ti (nekaj rabljenega za 500 eur). Debatiramo pa o prenosih. Vsi bi imeli dirkalne prenose, samo vrtel jih ne bi nihče.

Komur je kompakt (50-12) prelahek ima premalo km na visokih obratih. To se dela spomladi. Greš za dve ure na kolo in ne daš na tavelko šajbo. Ne glede na teren.

BTW: mlajše kategorije imajo omejene najtežje prenose, pa vseeno dirkajo, samo bolj so na obrate natrenirani (rekreativci pa na nizkih obratih, z zgornjim delom telesa kot macola). Recimo mlajši mladinec ima 52-16, starejši mladinec 52-14,...dečki celo 52-20.
 

alpek

Pripravnik
15. avg 2007
914
3
18
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik alpek pravi:
Tako, da če boš kupoval novo, triple itak ni več.

Torej triple ne delajo več? Niti v razredu Shimana 105?
Ne. Shimano je pri vseh cestnih grupah, kjer so uvedli zadaj 11, od letos naprej (2015), začel ponujati samo dvojne verižnike. Kot sem dejal to ne spremeni ničesar, ker ostanejo razmerja enaka. Npr. 30/27 prej na tripli ali pa sedaj 34/32 na kompaktu. Se pravi to velja za 105, ultegro in DA.
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
38
Murgle
Jaz o telih prestavah koles nimam pojma, pa me zanima, kaj je s podvajanjem prestav...pred davnimi časi je bilo doma neko cestno kolo, spredaj dva zobnika, zakaj 'kaseta' (se tako reče?) s petimi zobniki, pa če imam prav v spominu, je bilo to dejanko 7 prestav (in nisi smel imeti spredaj in zadaj na najmanjšem zobniku oziroma spredaj in zadaj na največjem ali kako, ker se je baje lahko polomilo nekaj, se pravi, da je bila ketna precej diagonalno postavljena - a pri sodobnih kolesih tudi ne smeš 'križati'?)...

sedaj imam pa neko 'gorsko' zadevo 2 zobnika spredaj in 10 zadaj, pa tudi pojma nimam, kaj se podvaja pa te zadeve...spredaj je ena zadeva ki se ji reče shimano deore, zadaj pa od iste firme slx shadow al neki tacga

A če je 1x11 je pa cela p***** potem?
 

alpek

Pripravnik
15. avg 2007
914
3
18
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik alpek pravi:
Triplo so nehali izdelovati odkar so zadaj enajstredne kasete in lahko z zadnjim menjalnikom s srednjo kletko komot šaltaš na 32 zadaj. Tako, da če boš kupoval novo, triple itak ni več. V tem primeru kupiš compakt +12-32 kaseto zadaj in imaš ista razmerja pa manj šaltanja.
zadaj imam trenutno 13/25, želel bi vsaj 12... si pa ne predstavljam prevelikih razkorakov med posamezno prestavo, ravno to me moti pri gorcu... se pravi raje zadaj 11/23 pa 30/39/53 spredaj kot pa 12/32 zadaj

V takem primeru kupiš še eno kaseto, ki ni tolk draga. Pol pa maš večino časa gor normalno, npr 12-23, ko greš pa na Juriš na Vršič ali Mangart pa si daš pusi kaseto, da ne zmanjka prenosov.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.240
3.889
113
Včasih ko si imel spredaj dve šajbi in zadaj 5-7 redno kaseto si lahko vozil vse in vse je tudi delalo. Od takrat dalje do danes so bile ketne vse ožje, zobniki bolj skupaj in kasete širše (kolikor se pač to da), kar pomeni več možnosti da ketna ne laufa naravnost ampak pod kotom. In če ne laufa naravnost potem ruži. Ne glede na to ali gre za shimano tiagra ali dura ace.

Saj načeloma vse dela, se pa kombinacij v skrajnih legah (53-25 ali 39-11) ne uporablja, ampak uporabiš po tvoje "podvojeno" prestavo, pri kateri gre ketna bolj naravnost (zobnik bolj na sredini kasete).
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik alpek pravi:
Shimano je pri vseh cestnih grupah, kjer so uvedli zadaj 11, od letos naprej (2015), začel ponujati samo dvojne verižnike.

Še eno vprašanje: kaj pa pri tistih,kjer je zadaj 9 ali 10 zobnikov (toliko jih imam jaz trenutno na Shimanu 105),a tam je pa še možno dobiti triplo? Ali so triplo čisto ukinili iz vseh programov?