Nakup amortizerjev

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Ogromno ponudbe je tudi na eBayu, ampak tam je težko ločiti zrnje od plev in še težje izbrati prave za tvoje vozilo...

Skoraj se mi zdi smiselno kupiti čim boljše ali kar original, da si potem zadovoljen v vožnji in da te ob morebitni kritični situaciji na cesti ne odgunca v jarek ali bognedaj v kake pešce na pločniku...
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.595
480
83
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Ker o amortizerjih nimam pojma in ker so uni na servisu malo predragi (270 + delo) se obračam na vas. Kaj (če sploh kaj) je važno pri izbiri amortizerjev. Se splača dajat več denarja ali so najcenejši vredu? Ne gre se mi za športno lego avtomobila ampak zgolj za redno vzdrževanje in menjavo dotrajanih komponent. Gre za avto Punto mk2 05.

Kaj takega bi bilo vredu ali je crap?

Hvala!

Sam sem menjal na passatu z monroe reflex in moram reči da nisem čisto zadovoljen, original so bili dokler so bili precej boljši. Slabosti so predvsem dve, prva je temperaturna občutljivost, druga je pa glasnost. Enak problem se pojavlja sicer tudi pri drugem avtu, kjer so neki bolj poceni monroe.

Temperaturna občutljivost se kaže predvsem pozimi ko avto stoji čez noč na mrazu in potem prvih 10km voziš kot da bi imel kamne namesto gum. Olje očitno toliko otrdi da se ne pretaka normalno, ko se ogreje je sicer ok. Poleti je pa viden kontra učinek, avto se na soncu ogreje na 50C in je amortizer občutno mehak, enako tudi pri športni vožnji. Dobro to bi že preživel, ampak tiste zimske trdote pa ne morem spregledat.

Glasnost, ko voziš čez luknje (sploh recimo par zaporednih) slišiš amortizer, sicer zvok deluje zdravo ampak glede na to da ga pri original amortizerjih ni je pač zame to slabost.

Drugače nimam pripomb, pač delujejo in to je to.
original amortizer je nekaj drugega kot MONROE REFLEX, reflex začne delati pri 0,06m/s, medtem ko originalen šele pri 0,12m/s
večina strank opaža, da je po reflexu avto toliko bolj odziven, kar jih načeloma na začetku moti, saj navaden monroe kot npr SENSA TRAC deluje čisto drugače zaradi same sestave.ne vem kaj misliš pod glasnost, imam pa par vprašanj:
je bilo ob menjavi menjano tudi PK kit, torej udarna gumica in zaščita?Je kdo pregledal ležaje amortizerjev ter gumice?sam težav z glasnostjo nimam, tudi nisem opazil temperaturnega učinka ob rzaliki temperature...
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.595
480
83
fantje, najprej je potrebno poznati razlike med enocevnim in dvocevnim amortizerjem (na CES z elektoventilom ne bomo šli)

enocevni so bolj "športni" torej trši, kar ni vedno prednost (za handling ja, za sledenje luknjam pač ne), imajo nekje rebound 47 kg, dvocevni pa sledijo menjavi gor/dol hitreje imajo nekje 7kg rebounda
posebnost omenjenega MONROE reflexa je, da ima tri faze na koncu batnice za prehajanje olja iz ene komore v drugo in to po celotni komori, je tudi izredno hiter, kar večino moti ob prehodu na reflex, saj avto hitreje reagira na vse neravninice, s klasičnimi amortizerji kot so po večini originalni pa kar "plava" - stranke rečejo, da je bolj trd, kar pač ni res

dandanes imajo skoraj vsi amortizerji vgrajen plin, sploh enocevni, saj drugače ne bi mogli kompenzirati razlike volumna (imajo plavajoči bat), dvocevni kompenzirajo z drugo komoro + tega imajo v drugi komori tudi plin (reflex), vendar manj kot npr "originaL" nadomestni od MONROEja
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Tudi znanec kupuje te sprednje Monroe Reflex za BMW 3 (E46). Kaj mu priporočaš? Naj vzame to, mora še na kaj druga pazit, ali...? Hvala
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.740
1.526
113
Naj bo pameten in vzame Boge/Sachs. Če pa že teh ne, pa Bilsteine iz linka zgoraj.
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Se mi zdi, da imam že kar dosti utrujene amortizerje, malo so videti mastni, pa če se naslonim na avto se kar rad vda, verjetno bo treba menjat? Mam pa 180kkm, verjetno so še prvi, jst v 60kkm od kar mam avto, jih še nisem menjal. Razmišljam da bi dal gor nove, original bojo verjetno dragi kot pes. Na tisti strani TVH, za moj avto nimajo (Lancia Lybra). Je dobro zraven še fedre menjat? Bi pa mel neki da ni preveč trdo, premehko pa tudi ne.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Boge/Sachs so običajno prvovgradnja, torej originalni rezervni del
zmaga.gif
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Citat:
Uporabnik flip pravi:
Se mi zdi, da imam že kar dosti utrujene amortizerje, malo so videti mastni, pa če se naslonim na avto se kar rad vda, verjetno bo treba menjat? Mam pa 180kkm, verjetno so še prvi, jst v 60kkm od kar mam avto, jih še nisem menjal. Razmišljam da bi dal gor nove, original bojo verjetno dragi kot pes. Na tisti strani TVH, za moj avto nimajo (Lancia Lybra). Je dobro zraven še fedre menjat? Bi pa mel neki da ni preveč trdo, premehko pa tudi ne.

Če so mastni že spuščajo olje
cry12bpy.gif


Fedrov načeloma ni treba menjati če niso posedeni ali polomljeni
tongue-1.gif
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
Cca 330 bi prišlo s poštnino, za 2.4jtd so mal dražji zgleda. Je to v redu zadeva?
 

ericks

Majstr
10. sep 2007
2.781
221
63
Citat:
Uporabnik Benady pravi:
Boge/Sachs so običajno prvovgradnja, torej originalni rezervni del
zmaga.gif

boge/sachs ponujajo 2 tipa amprtizerjev. navadne oljne in plinsko/oljne. predvidevam, da ima avto serijsko vgrajene navadne oljne amortizerje? ali pac ne?
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Lybra ima serijskko plinske; od sachsa.
filip: lybra je že po naravi mehko nasajena; tudi sam sem bil skeptičen, pa sem šel na test, kjer je pokazalo, da so v še vedno zelenem polju delovanja.
 

Benady

Fizikalc
20. jul 2007
6.825
1
38
Citat:
Uporabnik flip pravi:
Cca 330 bi prišlo s poštnino, za 2.4jtd so mal dražji zgleda. Je to v redu zadeva?

Ja Kayaba naj bi bili kvalitetni amortizerji, sam nimam izkušenj z njimi
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.169
9.802
113
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Lybra ima serijskko plinske; od sachsa.
filip: lybra je že po naravi mehko nasajena; tudi sam sem bil skeptičen, pa sem šel na test, kjer je pokazalo, da so v še vedno zelenem polju delovanja.
Kje so ti pa stestirali? Jaz bi moral tudi enem vozu na test...
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Avto ti zapelje na ploščo, ki vibrira. Dokaj hiter test. Kolk stane ne vem, ker mi je bil šef dolžan uslugo...:)
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Tudi pri meni ni šlo v "s prve". Prvo merjenje je bilo popolnoma preko dovoljenih meja in na najino presenečenje, je postopek ponovil. Je pa nekaj spremenil v software-u. Potem pa so bili relevanti podatki.