Nakup 4X4 karavana

Lamagras

Pripravnik
7. dec 2010
69
0
6
Pozdrav!

Ker vidim da se tukaj zbira kar nekaj znalcev na področju avtomobilizma, bi vas prosil za nasvet.
Ker bom počasi moral avto menjati, sem začel malo razmišljati o opcijah, in sem se odločil, da bi imel karavana s stalnim 4x4 pogonom, gorivo je vseeno ali dizel ali bencin, saj ne delam toliko kilometrov. Pogoji pa so:
- vsaj letnik 2005 in mlajši
- stalni 4x4
- Airbagi, servo in elektrika so itak danes že obvezna oprema :D
- cena pa do maksimalno 17.000 €

Malo sem gledal po netu, in mi zaenkrat najbolj v oči pade kakšen subaru outback, ali ima kdo kakšna mnenja ali izkušnje z omenjenim modelom, in pa kakšne alternative naj si še pogledam.

Hvala za mnenja
 

Lamagras

Pripravnik
7. dec 2010
69
0
6
A pa mi znaš slučajno povedati kako je kaj zanesljivost mašin in pogonov, starejši vem da so bili zelo dobro narejeni.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.668
340
83
www.kacnje.eu
Subaru Forester
zmaga.gif


Sam ga imam in ga lahko samo pohvalim (nekaj malega sem nakracal na blogu.)
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
hja... imaš kar nekaj info na www.subaru-slo.net

drugače pa kot so že fantje povedali - če ti je vseeno za vrsto goriva, potem je to to. Outback je dodatno dvignjen, in ima skoraj vso možno opremo že serijsko. o pogonu je bz sploh pisat, ker se itak ve, da je boljši kot vsi ostali v tem razredu. za 17k imaš pa tud že kar nekaj izbire...
 

maurice

Pripravnik
30. apr 2008
867
2
18
audi, passat, x-drive bmw - to imajo pri normalni vožnji in ustrezni podlagi samo pogon na sprednji oziroma zadej, ko pa računalnik ugotovi, da se podlaga spremeni in da bi se kolesa vrtela v prazno in podobno, pa vklopi štirikolesni pogon in po potrebi razporeja moč na zadnji ali pa na sprednji kolesni par.
Dobra zadeva, če si veliko na AC, in lahko pri umirjeni vožnji prišparaš pri gorivu.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Audi Quattro s torsen differencialom je stalni poon, ki drži klasično razmerje navora 40:60 (spredaj/zadaj) z možnostjo prenosa cca. 70% moči na katerikoli par koles. Odvisi od generacije, ampak taki podatki veljajo za 90% quattrov po letu 2000. Torej je to stalni (v pravem pomenu besede) pogon!

BMW xDrive (tanov) ima tudi STALNI pogon na vsa 4 kolesa z 40:60 razporeditvijo moči. Mislim pa da se moč lahko prenese do 100% na eno os.

Subaru ima pa visco diferencial - deluje pa podobno kot opisan Audijev quattro.
 

HrabiaMol

Fizikalc
28. jul 2007
1.400
1
38
Audiji s prečno postavljenim motorjem imajo 4x4 pogon rešen s haldex sklopko in ga uravnava računalnik. Audiji z vzdolžno postavljenim motorjem pa imajo torsen diferencial in stalni 4x4. Razmerja prenosa so odvisna od generacije.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Subaru ima pa visco diferencial - deluje pa podobno kot opisan Audijev quattro.

Kaj je pa tisto v novi Pandi 4x4 (tudi nekaksna visko zadeva) ? A je to isto ?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Subaru ima pa visco diferencial - deluje pa podobno kot opisan Audijev quattro.

Kaj je pa tisto v novi Pandi 4x4 (tudi nekaksna visko zadeva) ? A je to isto ?

Moraš ločit visco sklopko in dejanski visco diferencial ...

Visko sklopka = sklopka, ki prikjuči eno os, ko senzorji zaznajo zdrs (mislim da ima to tanova Panda nisem pa 100%), visko pa zato ker je sklopka v "tekočini" in ta tekočina po potrebi spremeni lastnosti (spremeni lastnosti pa lahko z el. tokom [mislim da ima to nissan] ali pa preko mehanskih dejavnikov [tlačna črpalka]). Visko sklopka dejansko NI stalni 4kolesni pogon. Recimo večina kvaziterencev ima tak pogon.

Visko diferencial = diferencial, ki z viskoznostjo tekočine/olja uravnava prenos navora iz ene vhodne na dve izhodni osi. Deluje pa "mehansko", torej se z razliko vrtenja izhodnih osi spreminja viskoznost medija kar omogoča "spreminjanje" lastnosti (trdnosti) diferencial. Gre za tip LSD diferenciala (mislim pa da imajo nekatere Pande ob doplačilu zadnji diferencial lahko tak).
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Se pridružujem scooby maniji
smile-1.gif


Seveda pa s plinom...

Mogoče še kaka Mazda 6 MPS če se dobi v karavan izvedbi?
 

Lamagras

Pripravnik
7. dec 2010
69
0
6
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Audi Quattro s torsen differencialom je stalni poon, ki drži klasično razmerje navora 40:60 (spredaj/zadaj) z možnostjo prenosa cca. 70% moči na katerikoli par koles. Odvisi od generacije, ampak taki podatki veljajo za 90% quattrov po letu 2000. Torej je to stalni (v pravem pomenu besede) pogon!

BMW xDrive (tanov) ima tudi STALNI pogon na vsa 4 kolesa z 40:60 razporeditvijo moči. Mislim pa da se moč lahko prenese do 100% na eno os.

Subaru ima pa visco diferencial - deluje pa podobno kot opisan Audijev quattro.

Hvala ker si mi razčistil zadevo
zmaga.gif

bom pol še mal vrgu oko na kkšn tak model, mogoče pa najdem kaj v svojem okviru zmožnosti
cool-1.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Subaru ima pa visco diferencial - deluje pa podobno kot opisan Audijev quattro.

Kaj je pa tisto v novi Pandi 4x4 (tudi nekaksna visko zadeva) ? A je to isto ?

Moraš ločit visco sklopko in dejanski visco diferencial ...

Visko sklopka = sklopka, ki prikjuči eno os, ko senzorji zaznajo zdrs (mislim da ima to tanova Panda nisem pa 100%), visko pa zato ker je sklopka v "tekočini" in ta tekočina po potrebi spremeni lastnosti (spremeni lastnosti pa lahko z el. tokom [mislim da ima to nissan] ali pa preko mehanskih dejavnikov [tlačna črpalka]). Visko sklopka dejansko NI stalni 4kolesni pogon. Recimo večina kvaziterencev ima tak pogon.

Visko diferencial = diferencial, ki z viskoznostjo tekočine/olja uravnava prenos navora iz ene vhodne na dve izhodni osi. Deluje pa "mehansko", torej se z razliko vrtenja izhodnih osi spreminja viskoznost medija kar omogoča "spreminjanje" lastnosti (trdnosti) diferencial. Gre za tip LSD diferenciala (mislim pa da imajo nekatere Pande ob doplačilu zadnji diferencial lahko tak).


ahmmm, vse kar ni Subaru 4x4, je kvazi 4x4, :p


https://www.youtube.com/watch?v=-VV9NOBYDC4

grin1.gif
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Aha, jaz sem razumel da ima visko zadeva v novi Pandi to narejeno tako, da ko zacne ena os (ali kolo ?) zdrsavati, se tekocina segreje in se ji spremenijo parametri, tako da lahko zagrabi druga os ali kolo (nisem cisto preprican kaj, zato tudi nisem vedel ali gre za diferencial ali kaj) in potem je to to, nekaj moci prenesene tja, kjer je oprijem in imas zelo po kavbojsko narejen 4-kolesni pogon. Tisti v stari Pandi (skatla, Puchov 4x4) je bil pa bojda drugacen.

Sicer imamo pa avtonovinarja tukaj, bo verjetno popravil, ce sem natrosil kaksne bedarije
evil.gif