Motorno olje

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.666
221
63
42
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
zanima me, katera olja so trenutno zelo dobra oz. se najbolj priporočajo za uporabo?

primeri moje vožnje - velikokrat kratke relacije, predvsem mestne vožnje, zaradi vožnje po obvoznici tudi velikokrat kar konkretna pospeševanja. motor je bencinski (Toyota Avensis 1.6, letnik 2001).

sem namreč tudi tik pred rednim servisom, pa imam precej Petrol pik v dobrem, pa sem videl, da imajo v akciji trenutno Valvoline Durablend, kateremu pripisujejo blagodejne učinke ravno pri tovrstni uporabi avta. to drži ali je larifari?

še to - cca. življenjska doba motornega olja je ponavadi koliko (ker nekje sem bral, da bi olje konkretno preživelo 15000 kilometrski servisni interval).
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
moje olje v bavariji ima interval na 35.000 in olje preživi! Je pa neki castrol točno kateri pa ne vem kaj dajo pri pooblaščencu not.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Ni problem v oljni osnovi. Sintetika zdrži marsikaj. Problem je, da je večina aditivov dodanih v motorno olje popolnoma hin, olje pa zapovrh pride kontaminirano z gorivom, produkti izgorevanja in ostalim sranjem ter preprosto več ne opravlja svoje naloge optimalno.

Servisi na vsakih 35k km so marketinška pogruntavščina, da se avto proda kot super duper high technology, servisi pa colajo velike pare kasneje v lajfu vozila. Leto ali dve dokler je garancija reč zdrži (98% folka na tem svetu v tem cajtu itak naredi do 50 k km). Ko ima avto 150 k km in je z motorjem hin, pa kačing, EURotki padajo, o kulanci pa noče nihče slišat ne bev, ne mev, mehankarji pa pametujejo, ja zakaj niste ola menaval na 15 k km, saj tako piše tam v service manualu z super duper extra malim fontom v opombah.

Toyota ne daje brez veze servisni interval za menjavo olja na 15 k km tudi za najnovejša super duper vozila. Predlagam, da se DizzyReed drži Toyotinih servisnih navodil in ne posluša idiote, ki že 20 let pojejo lajno o oh in sploh sintetičnih oljih.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Idioti že 20 let lajnajo in menjajo olje tako kot je predpisano in so v tem času samo pri servisih prišparali za kakšen avto. Ti pa si seveda lahko še naprej pameten, kar ti pa itak nihče ne zameri, dokler gre za tvoj denar.

Sicer pa servisi na 30 jurjev, filtri in svečke na 60 jurjev, pa je motor kot nov pri 160 jurjih. Po tvojem pa naj bi že zdavnaj razpadel. Pa niti sintetika ne gre not
hysterical-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.114
6.942
113
pri taščici
Opel je pred desetletjem naredil interval na dti na 50000. Ne vem ali se tega kdo posluzuje ali ne.
Jaz ga delam enkrat letno oziroma na 20-25 na pooblascencu v moji prisotnosti z "original" oljem.
Dizzy: pozanimaj se kater starndard olja zahteva tvoj motor, potem pa kupi olje ki ustreza zahtevanemu standardu. Ce pa je to durablend pa ne vem. Sicer pa je ponavadi na pooblascenem olje precej drazje kot sicer. Za mojega sem zadnjic videl v btc "korejsko" pakungo (kao GM?) ki je stala 20 evrov 4(5?) litrov. Standard je ustrezal.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
A Ina Delta 5 menjavaš na vsake 30 k km? Aja, Renault. Ko motor zariba, pa ja veste, moral bi menjavat na 15 k km, pa bi bilo vse OK.
160 k km je nula. Stari Suzuki Swift z malim literskim bencinarjem je s pravilnim servisiranjem lahko naštepal čez pol milijona km. Nekaterim je očitno dosežek, če pridejo do slavnih 100.000 prevoženih milj, pa motor ne pije litra olja na jurja km.
 
Nazadnje urejeno:

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Nimam noben ina delta, ampak tisto, kar je tovarniško priporočeno (elf). Meni sicer 160 jurjev ni noben dosežek, pač do tukaj sem prišel brez težav in na interval ne spije niti štamperla olja. Ni to toyota, ki spije 2l/1000 in ti na servisu razložijo, da je to običajno. Omenil sem pa samo zato, ker si napisal, da bo pri 150 jurjih kačing in bo jok. Zdaj pa si očitno to mejo premaknil nekam proti pol miljona ali še naprej.

Sprijazni se s tem, da pojma nimaš kakšne so posledice menjave olja na takšen interval in te je preprosto samo strah. Sam se pa počasi sit teh napovedi, kaj vse se bo zgodilo z motorjem, zgodi se pa nikoli nikomur nič.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
na leto delam po avtocestah 40.000 km in menjam na 35.000 kot je interval torej v manj kot v letu dni. Dela pa pooblaščenec.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
Servis je mel eno olje za vse toyote kar se men ne zdi ok...sploh ker je bil 5w30 pa še za D4D (DPF!) motorje...ker je to olje namensko siromašno z aditivi zarad katalizatorja...in ti pol pr avtomobilih ki nimajo takih zahtev začnejo štoflci na ventilih glasni ratvat??(nezadostna zaščita na dolgi rok). Ponavad so to 5w30 ACEA C1-C3 olja al pa še interni standardi vw 507 bmw ll04...

Tko da vzam karkol v rangu 15w40, 10w40, 5w40 glede na to da delaš velik kratkih relacij bi ti priporočal sintetiko se prav 5w40
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.666
221
63
42
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
evo, takole sem izvedel.

avto je trenutno pri 24000 km po zadnjem servisu, ki je bil narejen 21. 10. pri serviserju, ki dela na avtu že od samega začetka (tudi on je ugotovil, da je imel motor te Toyote serijsko napako in dosegel, da je Toyota zamenjala motor brezplačno, ker je le bila serijska napaka, motor je bil menjan pri 76.000 km, sedaj pa ima avto 204.000 km) tako da mu popolnoma zaupam, tudi predhodni lastnik avta (tudi ene vrste moj šef) vozi ostale svoje 4 avte tja in z izjemo odpovedi turbine na njegovi Lanci Phedri 2.2 JTD pred kratkim pri 400.000 km z avtomobili in obnove zavornih bobnov pri Peugeutu 806 pri 350.000 km do zdaj ni bilo problema.

notri ima trenutno Castrol TXT olje, popila je mogoče eno tretjino vsega olja, kar je za Toyote normalno (na splošno za Japonce normalno) ...

tako da do 30.000 km potegnem, potem na servis, potem pa lepo na 15.000 km, ker je konec koncev tudi avto že precej star - 10 let bo mela ...
smile-1.gif
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.082
1.038
113
glede na način vožnje menjaj na 15000km oz. sedaj čimprej.

o "normalni" porabi olja , je težko govorit, ker je to zelo relativna stvar, ni isto če voziš vsak dan 200km avtoceste( s povprečno hitrostjo 120km/h) , ali pa si mestni dirkač ,........isto velja za to koliko olje zdrži.....
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Sicer pa servisi na 30 jurjev, filtri in svečke na 60 jurjev, pa je motor kot nov pri 160 jurjih. Po tvojem pa naj bi že zdavnaj razpadel. Pa niti sintetika ne gre not
hysterical-1.gif

Izjema potrjuje pravilo.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Ne izjema ampak način vožnje. Drlinkanje po mestu bi pa motorju gotovo škodilo in tudi v navodilih lepo piše, da je v takem primeru treba olje menjat pogosteje. To pa vsak spregleda. Ali pa geniji spregledajo "ali 1x letno".

V mojem primeru pa se avto vedno lepo ogreje in lepo prede pri svojih najljubših obratih s tempomatom. Kaj pa maš za bit pameten glede olja v takem primeru?
 

B81

22. jul 2007
37.667
10.952
113
Ne vem, kaj bi noter vlil drugega kot tisto, kar je priporočeno od proizvajalca
smile-1.gif
 

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.599
68
48
moj bivši clio (večina bo rekla jajca) 190000 v 8 letih. motor bencinar servisi na 30000. Motor šel ko šus. Dolit sn mogo približno pol litra na vsak interval servisa.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.666
221
63
42
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
a ma lahko olje kaj s tem, da je avto med 3000 in 4000 obrati malce čuden, kot bi se zatikal?

namreč, se vsedem v avto, vžgem, vse normalno. speljem, se mi je avto že takoj malce čuden zdel, zapeljem s parkinga na cesto, dejansko je bil tak feeling, kot enkrat, ko sem se peljal mislim da z reli Yugotom - ko je tak, kar hoče malo skakat, verjetno zaradi predvžigov. zelo podoben feeling je bil, potem pa pridem na AC, pospešim, 3. prestava, pospešujem in nekje med 3000 in 4000 obrati avto kot bi preskočil - kot bi za trenutek stisnil sklopko in jo spustil - feeling je bil, kot bi avto brcal. potem v 4. prestavi, spet v območju 3000 in 4000 obratov. iz AC dol, se vključim na lokalno cesto, 2. prestava, zanalašč zavrtim v prej omenjeno območje, avto spet pobrca. 3. isto., 4. isto. naredim en krog, mimo BTC-ja in na obvoznico. se je avto ogrel in ni več brcal potem.

mogoče kdo ve, kaj za vraga bi to lahko bilo? vem, da naj ga peljem na servis, samo ju3 ga še nujno nucam, oz. tudi če ga ne bi nucal, nimam časa ga zapeljat na servis do ponedeljka ...
redface-1.gif
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
od olj ki se jih dobi pri nas ti priporočam motul x-cess ali pa mobil 1
To kar priporoča proizvajalec ni nujno dobro, tukaj so zadaj pogodbe in gre se bolj za denar kot kaj drugega. Castrol je pa skomercializirano sranje...
 

tomazpog

Fizikalc
30. maj 2009
133
41
28
ko smo že ravno pri Motulu:

Danes zjutraj sem v BTC - hala a v kleti - zasledil akcijo, pa bom kar napisal:

MOTUL X-MAX (BMW LL-01 ) 1L 18,90 - 5,00

SPECIFIC ( BMW LL-04 ) 1L 18,90 - 7,00

MOTUL 505.01 VW 1L 16,60 - 7,00

MOTUL 505.01 VW 5L 79,90 - 34,80

MOTUL 504.00-507.00 VW 5L 86,90 - 34,80

MOTUL 229,51 MB 1L 18,90 - 7,00


Ker sem lastnika prodajalne "ulovil" glih na hodniku, ko je limal plakat na vrata, sem ga vprašal, ZAKAJ ? Pa je odvrnil, da so se tako zmenili z uvoznikom, da naredijo spomladansko akcijo, vendar samo do razprodaje zalog!

In, ker ste fantje tudi meni že nekajkrat pomagali z raznimi nasveti ( vas berem, pišem sicer bolj malo... ), sem plakat poslikal in ga prepisal.. Mogoče pride komu prav! Prva cena je "stara" cena, druga cena je AKCIJSKA .

p.s.
Aja, trgovina je SAMING v kleti BTC-ja. zasledil sem pa čist slučajno, ker je zraven en bife, kamor pač zjutraj hodimo na kavico :)