Mobitel - ankes za novi telefon

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Po moje to spada semle;
Star telefon me je začel zafrkavat, torej čas za novega. Stopim V mobitel/Telekom poslovalnico, na 24 obrokov vzamem Samsunga S4 Active. Podpišem aneks.
Po cca 3-4 dnevih opazim, da se je telefon začel sam od sebe resetirat. V redu, je že kaj novega naložil pa je restartal. Po cca tednu dni zjutraj opazim, da je telefon ugasnjen. Probam prižgati - nič. Baterijo ven pa noter, dela. OK, enkrat ni nobenkrat. Pa se to naslednji dan ponovi.
Pokličem center za pomoč uporabnikom, prijazno dekle mi pove, da je najbolje odpovedati aneks - menda naj bi 14 dni imel pravico do tega, vrniti telefon in potem vzeti novega in skleniti nov aneks.
Imel sem še nekaj časa do konca roka, torej resetiram telefon v upanju, da bo boljše. Po dveh dnevih ista zgodba.
Tu se začnejo zapleti.
Stopim v trgovino, kjer sem aparat kupil in povem, da bi prekinil aneks. Prodajalec vpraša zakaj, povem po pravici - da je očitno zanič. In da imam to pravico storiti v 14 dnevih od nakupa.
Ni ravno tako - plačati moram uporabnino. Naračunal je 99€ - za 14 dni pokvarjenega telefona.
Torej sem pač uveljavljal stvarno napako, telefon na servis - garancijskega lista nisem imel in ga tudi nisem prejel, imel sem pa vse druge papirje. Pa mi reče, da ne ve, če bo servis sprejel telefon brez garancijskega lista. WTF? 21 stoletje, saj imajo aparati bar kodo pa serijsko... Za večino stvari ne rabiš nič, sploh ne za elektroniko, saj so v sistemu.
Torej dobim nadomestni telefon - in sedaj čakam na odgovor.
Vprašanje: a je to sploh legalno? Če lahko vrneš kilo kruha ali žakelj cementa, ker ti ne ustreza, brez vprašanj in garancij, zakaj potem ne moreš v realnem roku vrniti nepoškodovan - vendar očitno neizpraven aparat? Po tej logiki si obsojen na zanič robo - sem pač dobil enega, ki ni bil v redu.
In te bučke okoli garancijskega lista - ga pač nisem prejel, saj ima vse v sistemu plus bar kodne nalepke plus račun in aneks.
Torej, mnenja, pomoč?
Vnaprej hvala, če sem kaj nejasno napisal bom pojasnil kasneje.
LPM
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Kako nisi prejel garancijskega lista? Sej pride zraven al ti ga niso izpolnili?
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Jaz sem ravno pred kratkim na servis poslal LG-ja.

Garancije kot da ni, oziroma itak ni bila poštempljana, saj je bil telefon kupljen preko Mobitela, odgovorna oseba za našo firmo pa ga pač prinese v vrečki enega od velikih trgovcev.

Da skrajšam, preki IMEI številke pridejo do aneksa za telefon, ki ga sprintajo in predložijo kot dokaz datuma nakupa. Brez koplikacij na telekomovem centru. Po garanciji sicer povpraša, teži pa ne če je nimaš, ravno tako s seboj nisem imel računa. Vse sem torej uredil na podlagi IMEI številke, ki jo imajo oni itak v sistemu.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
No, verjetno je bil kak novi študent, ki recimo ne ve, da lahko tudi prek IMEI cifre zrihtajo ali pa katerega drugega podatka in so bile to le njegove domneve. Lahko, da sploh ne bodo komplicirali.
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Aneks in račun sem prinesel s sabo. Garancije ni bilo v škatli, vsaj nisem je opazil ko sem doma iskal potrebne dokumente. Prodajalec/svetovalec pa je bil gospod mojih let - okoli 50, ki se je pohvalil, da že več kot 20 let dela tu... Se pravi od samega začetka.
Meni je sporno predvsem to, da ne moreš preklicati aneksa/vrniti naprave v nekem roku; recimo 15 dni. Pa višina uporabnine? 99 evrčkov?
LPM
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
37
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Tole z uporabnino je mal tko tko... Po pravic, še nisem zasledil tega..
Po drugi strani pa, pri Samsungu je dovolj, če jim priložiš samo aneks (gor je itak IMEI koda + datum sklenitve aneksa).
Uveljavljaš stvarno napako in dobiš novga.. Simple as that
smile-1.gif


p.s. v uporabnini je bil sigurno še kak drug strošek...
wink-1.gif
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Ne, nobenega drugega stroška; drobni tisk, lahko prekličeš aneks ampak plačaš uporabnino - za 14 dni 99€. Ravno zato sem tale post dal v pravni kotiček ker mi je - ma, nimam besed. Za stvarno napako morajo menda imeti mnenje servisa.
LPM
PS; lahko poskaniram in prilepim tisti del aneksa, ki definira te bučke.
Osnovno vprašanje je bilo - je to sploh legalno?
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Ko odpelješ nov avto iz trgovine si že izgubil 20% njegove vrednosti. Enako je z ostalo tehnično robo.
Od aneksa lahko odstopiš iz več razlogov in tako lahko vrneš povsem uporaben telefon. Čeprav je telefon bil v uporabi le nekaj dni nihče ne bo dal zanj toliko kot stane nov. Telekom ga bo lahko uporabljal kot nadomestni telefon ali pa ga prodal po znižani ceni. In to razliko cene pokrije uporabnina.

PS- bi ti vzel rabljen telefon kot nov, če bi ti ga ponudili v trgovini?
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Hej, saj ni fora v temu - kupec lahko odstopi od nakupa v nekem roku; sporno mi je, da ni roka za reklamacije... Pri ostali tehnični robi obstaja.
Zavedam se tudi tega, da prodajalec nekaj izgubi; dobro, Telekom ne bo zaradi tega propadel. Tveganje je pač na nihovi strani, ne morejo pa mene siliti da kupim za velik denar očitno pokvarjen aparat... Stvarna napaka.
Predlog, da prekinem aneks je bil pa podan na 041 700700, se pravi službi za pomoč uporabnikom. Zdel se mi je smiseln...
LP
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Naj avtor pove zakaj bi prekinjal aneks in sklepal novega.
Obdrži naj obstoječi aneks, z delovanjem telefona pa naj se ukvarja prodajalec oziroma serviser. Ali je to pod garancijo ali pod stvarno napako pa je stvar okvare.
Časa ima 45 dni (pri garanciji za stvarno napako ne vem, jaz sem jo rešil za belo tehniko v nekaj dneh, prej pa 3x Servis na garancijo), po tem obdobju ti pripada (če ne popravijo) vrnitev kupnine, menjava aparata.... Ne vem podrobnosti.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Ne plačuj jim pa razne uporabnine in podobno če so oni dali garancijo za brezhibno delovanje telefona. Pa upam da si dobil primerljiv nadomestni telefon in ne nek butasti telefon brez fotoaparata.
Ko sem sam uveljavljal reklamacijo so rekli da je dovolj račun. Ne vem pa kako je z aneksom. Garancije nisem imel potrjene. Najbrž pa je res da lahko preko IMEI kode preverijo kdaj je bil telefon kupljen, saj je imel koda tudi na računu se mi zdi. problem lahko nastane če si telefon kupil na simobilu, sedaj pa težiš mobitelu. Kar pa se najbrž ne zgodi pogosto, pri tebi se ni.
 
Nazadnje urejeno:

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
razlika je med uveljavljanjem stvarne napake in med prekinitvijo aneksa. Aneks lahko prekineš iz poljubnega vzroka, stvarno napako pa uveljavljaš le, če je naprava okvarjena.

PS- pomisli malo: je lahko prodajalec vedel ob podpisu aneksa in izročitvi telefona, da je ta pokvarjen? Zakaj bi ti potemtakem moral prodajalec zamenjati telefon in ne proizvajalec?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik miklavz pravi:
Torej sem pač uveljavljal stvarno napako, telefon na servis - garancijskega lista nisem imel in ga tudi nisem prejel, imel sem pa vse druge papirje. Pa mi reče, da ne ve, če bo servis sprejel telefon brez garancijskega lista. WTF? 2

Če si uveljavljal stvarno napako, ne rabiš garancijskega lista. Eno z drugim ni povezano. Garancijski list je lahko le pogoj za uveljavljanje garancije.
Poleg tega: čisto vseeno je, kaj si o tem misli servis, nasproti tebi odgovarja prodajelec in ne servis ali uvoznik. Torej Telekom. In če si uveljavljal stvarno napako si ti tisti, ki izbiraš, kaj hočeš: nov oz popravljen izdelek ali vračilo kupnine. Uporabnine ti ne smejo zaračunat.
Če bodo karkoli ropotali, tisti hip pred njimi pokliči na tržno inšpekcijo. Čeprav ponavadi je dovolj, da jim prijazno, a odločno pojasniš, da poznaš svoje pravice po zakonu in jim razložiš, katere so in dodaš, da njihova interna prvila in njihovi odnosi s srevijsi in uvozniki niso prav nič pomembna, velja zakon.

Upam samo, da si res uveljavljal stvarno napako.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik telex pravi:

PS- pomisli malo: je lahko prodajalec vedel ob podpisu aneksa in izročitvi telefona, da je ta pokvarjen? Zakaj bi ti potemtakem moral prodajalec zamenjati telefon in ne proizvajalec?

Ker po zakonu za stvarno napako odgovarja prodajalec (dokler gre za pravno osebo), ne glede na to, ali je vedel zanjo ali ne (pri garanciji pa odgovarja tisti, ki je garancijo dal). Če se napaka pojavi v prvih 6 mesecih (če se prav spomnim) šteje, da je obstajala ob nakupu.
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Uveljavljal sem stvarno napako; fora je pa, logično, naslednja: prenesti imenik, nastavitve itn iz starega telefona v novega. Tudi če jih imaš v "cloudu"; je pač delo, čas in živci. Le zakaj? Po prepričevanju sem namesto nekega jajčka dobil Sony Xperio - ki mi prav tako ne leži, le da ima večji zaslon. Brez očal ne vidim več kot sem pri 18.
Torej, iz mojega prejšnjega telefona na novega. Ta ne deluje. Pa spet na nadomestnega. Pa na "reklamiranega" novega.
Ne vem, kako se vam ostalim zdi - jaz imam telefon za telefoniranje, ostalo so priboljški. Nimam ga za igračkanje in preprogramiranje in tako naprej. Naj deluje!
Če imajo toliko in toliko goljufov v sistemu - kaj ima to zveze z mano? Saj bi šel na nekega drugega ponudnika - a kaj, ko pri meni doma ni signala.
Bomo videli, kaj bo. SIM kartica se nahaja v mojem starem telefonu, Xperia pa naj fino stoji v škatli.
Je pa naravno grozen občutek.. monopolista, skorajda.
Poročam naprej, okoli Zveze potrošnikov pa - morda jutri. Pravno mnenje še vedno čakam. A lahko to počno? Če imajo slabe izkušnje naj jih zadržijo zase, izgubili bodo še par v redu strank. Upajmo.
LPM
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.682
113
Citat:
Uporabnik miklavz pravi:
Hej, saj ni fora v temu - kupec lahko odstopi od nakupa v nekem roku;
seveda, ampak vrne original zapakiran nerabljen izdelek. rabljene robe ti nebo noben vzel nazaj.
Za primere ko kupiš telefon z napako ej pa garancija in to ni stvar prodajalca.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Jaz sem šporget pol leta uporabljal, vmes 2x bil na servisu, pa servis na domu, na koncu sem zahteval povrnitev kupnine. Sicer so predlagali menjavo za drug aparat katerekoli znamke iz prodajnevžgal programa, ampak so bili cenovno nekonkurenčni, pa tudi sicer nisem želel imeti več opravka z njimi.
Spisal dopis, podkrepil s citati členov zakona in drugimi podatki, posnetke delovanja dal kot ”reklamo” na youtube in v nekaj dneh zadevo rešil.
Sjtv: na osnovi česa lahko vztrajaš pri stvarni napaki, če prodajalec želi oz celo pošlje aparat na servis pod garancijo. Meni jim ga v treh poskusih ni uspelo usposobiti v normalni delovanje, zato sem potem šel v stvarno napako.
Neka fora pri stvarni je v tem, da stvar ne izpolnjuje pričakovanj ki jih je imel kupec. Sedaj pa ta pričakovanja ”dokazati” je pa ? Kako.