Sicer nevem kje ti živiš (lokacijsko) ampak pri nas ni čutiti nekega deficita v branži avtomehanika. Servisov je kot gob po dežju, še 3x več pa privat mojstrov brez firm ki to opravljajo za pol cene ali manj. Problem pač nastane ko imaš neko specifično težavo, tam pa jih 95% odpove. Torej teh ki delajo redne servise, velike servise, menjujejo ploščice, diske jih je še preveč. Je pa nekaj res, to je zgolj trenutna situacija. S tehnologijo ki je veni in ki prihaja bo veliko tem odklenkalo. Ne bo več dovolj en kitajski univerzalni tester za diagnostiko ter set ključev in luknja v tleh, se bo treba kar konkretno updatat.
Vidiš, to je en od problemov, da si mehaniki ne upajo nabiti delovne ure, ker bi bili takoj nateguni, saj pa Lojze naredi za 20% cene.
Pa sami sebi si tudi kopljejo luknjo, ker probajo z materialom zaslužit, namesto da bi tam dali normalno ceno in zaračunali pošteno uro.
Meni recimo ni logično, da ima nekdo uro enako za gume premontirat in za iskanje in reševanje napake. Ali pa recimo naknadno vgradnjo nekega sistema, kjer je treba ne samo napeljat x kablaže in montirat module, temveč pri tem tudi razmišljat in črpat iz svojih izkušenj. Pač enostavno ne gre.
Sem imel primer stranke, ki jo je nekaj zaje... na avtu. Bila pri treh ''majstrih'', skurila 600 EUR za menjavo delov in še vedno ni pomagalo. Sem ji svetoval enega mehanika (ki nima ure po 10 EUR), pa je rekla, samo je pa drag. A je... ga. Je rešil zadevo v pol ure za 150 EUR. Jajc ne. A je bil drag? Meni se zdi da ne, ker bolje plačat nekoga 1 uro za 70 EUR, kot pa nekoga 10 ur za 10 EUR na uro, pa še vedno stvar ni zrihtana.
Se pa po mojih izkušnjah zavest, da je treba plačati izkušnje in znanje, tudi v Sloveniji počasi povečuje.
Pa še ena zadeva: velikokrat me stranke vprašajo, če bi jim zmontiral določene zadeve. Ja, lahko bi jim, ampak jim pošteno povem, da bo moja ura bistveno dražja od recimo nekega avtoelektričarja in da je za njih finančno bolje, če gredo do njega, da jim zmontira stvar, jaz pa potem zadevo programsko uredim. Potem se pač stranka odloči kako in kaj. Mi tudi na misel ne pride, da bi nabijal maržo na neko opremo, da ''kompenziram'' čas.
Aja, še ena izkušnja: me kliče stranka, da je nekaj zaj... s kitajsko kopijo in koliko bi bilo za porihtat. Ji rečem ceno in potem takoj v luft, ja saj to je pa 2x kot če bi jaz samo vključil stvar. Itak je 2x, ker če jaz naredim, mi vzame pol ure, saj točno vem, kaj moram narediti, za rešit zajeb pa najmanj 2x toliko, če ne še več.