Mast za zavore

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.767
167
63
Živjo

mogoče se zdi trivialno, ampak vseeno ne najdem definitivnega odgovora:

Katera mast je prava za mazanje zavornih vodilnih batkov? (Slider pins).

Katera mast za ležišče zavornih ploščic v zavornih čeljustih?

Katera mast za hrbtni strani zavornih ploščic?

Ali je potrebno mazanje zavornega bata pod protiprašno gumico? S kakšno mastjo?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.723
113
jaz se grem nekako tako,
imaš dve zadeve baker sprey/pasto in keramično pasto.
s keramično belo mazes vodila, verjetno tudi cilinder pri montaži itd.. ostalo pa baker sprej, pakne, naslon paken.


 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.657
113
Za vodila.....silikonska mast....lahko namenska pač od znamke.....al pa univerzalna iz sanitarnega oddelka v baubau.... pač una silikonska za PVC cevi mazat da gredo lažje skupaj ali narazen....

Namenske majo ponavad še kak PTFE itd...

Volvo silicone grease
1051008.jpg


Al pa Tinex v Šenčurju...

 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.657
113
Za ploščice....čeljusti.....navadna bakrena ali keramična mast.....v sprayu

Za zavorni bat ma ATE posebno svojo mast "bremzcylinderpaste".....sam pazi da z njo ne boš mazal vodil ker ti bo pojedla/napihnila gumice!

Pomojem lahko za bat isto silikonsko ponucaš kot sem zgoraj pisal za vodila...ne bo razlike
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.723
113
včeraj sem vse naredil z baker spreyem. Vodila sem pustil na miru, ker so se lepo gladko muvala.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
vsi trenerji za zavore trobijo (tudi tisti sz 38+ let izkušenj), da se vodil NE MAŽE, se prav sliding pinov se ne maže, če pa že, pa s silikonsko, ki ne napihne gumic - jaz uporabljam silikonsko od Textar ali ATE, ate ima modro embalažo, textar črno
potem pa imaš posebej mast za vodila mazat, kjer ploščica nalega na vodilo, tudi ATE in TEXTAR na primer, da ne pride do oscilacij in škripanja (v ta namen imajo večje in težje tudi kovinsko podlogo in nekatere celo utež), textar ima rumeno tubo
bakrena pasta je samo za v kanto, vsekakor se ne maže sliding pinov z njo, najslabše pa je, ko namažejo pesto in čez zabijejo disk

Dejansko smo enkrat nov avto podrli bremze, ker smo imeli prepir, kje in kaj je namazano - sliding pini so bili suhi ko poper, pod diskom pa je bilo pesto rahlo naoljeno (ravno toliko, da je mastno)
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.767
167
63
Tole sem izvedel na internetu:
ATE Plastilube je za podnožje ploščic in za hrbtno stran tistih ploščic, ki nimajo nalepljene neke gume ali nekaj podobnega.
ATE Bremscylinder paste (ali silikonska mast) je za vodila, ki so pod gumico (slider pine) in zavorni bat (pod zaščitno gumico.
Slider pini, ki so pokriti s plastičnim čepom in nimajo neposrednega stika s kovino, se ne mažejo.

lp
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.657
113
bakrena pasta je samo za v kanto, vsekakor se ne maže sliding pinov z njo, najslabše pa je, ko namažejo pesto in čez zabijejo disk
Bil na 2 večjih servisih...oz sem še zmeraj.,....

Stellantis umbrella....so pravi so zadaj uradna izobrazevanja...

Povsod pesta in čeljusti (kjer slajdajo pakne) z bakreno mastjo....

Tud eksplicitno sem vprašal mehanika ki sem mu zaupal pred vsemi drugimi spraševal vse take zadeve....kao bakrena mast VS ABS senzorji itd....in je blo sam velik smeha....v smislu.,..a si s5 preveč YT mehanike gledal....
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.657
113
Tole sem izvedel na internetu:
ATE Plastilube je za podnožje ploščic in za hrbtno stran tistih ploščic, ki nimajo nalepljene neke gume ali nekaj podobnega.
ATE Bremscylinder paste (ali silikonska mast) je za vodila, ki so pod gumico (slider pine) in zavorni bat (pod zaščitno gumico.
Slider pini, ki so pokriti s plastičnim čepom in nimajo neposrednega stika s kovino, se ne mažejo.

lp
To.,...lastne izkušnje..,.sem zamenjal vrstni red.....in so mi blokirala vodila.,....napihnilo vse gumice

Guma na batu je druga kot guma od vodil
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Zdaj pa se kako sliko zavornega sistema nalimajye z nazivo posameznih delov.
Glede na to da so celo nasorotijoca se mbenja kako in s cim se kaj maze, me zanima ce bomo vsaj pri sliki enotni
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
Bil na 2 večjih servisih...oz sem še zmeraj.,....

Stellantis umbrella....so pravi so zadaj uradna izobrazevanja...

Povsod pesta in čeljusti (kjer slajdajo pakne) z bakreno mastjo....

Tud eksplicitno sem vprašal mehanika ki sem mu zaupal pred vsemi drugimi spraševal vse take zadeve....kao bakrena mast VS ABS senzorji itd....in je blo sam velik smeha....v smislu.,..a si s5 preveč YT mehanike gledal....
Ulrich Guellering, človek, ki je 36+ let v zavornih sistemih, napisal celo knjigo o tem, bivši OE, TRW trener Manager Field Engineering Europe/EEMEA + TMD braking trener (TEXTAR in še nekaj brandov), oba ti bosta povedala, da je bakrena mast no go, sploh pa med diskom in pesto
Odpri enkrat navodila ATE od diskov, imaš točno napisano, da se pesta pobrusi v nulo in rahlo našprica z oljem (da ni ravno surova kovina, bare metal po angleško).
Copper grease cannot withstand high temperatures and stop pads from moving freely within the system. This in turn causes drag and premature wear. It can also react with steel and aluminium, increasing corrosion between these two metals, should contact occur.


O večjih servisih pa ne bi, vidim AC mašine, kako so vzdrževane (kalibracija vage, filtri), brez besed.
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.767
167
63
Nekako tako sem razumel:
Kjer je drgnjenje kovine na kovino je potrebna mast. Če je zraven še guma, mora biti mast, ki ne napada gume ( silikonska in ne iz nafte).
Za tiste plehce pa ne vem.

Argument proti mazanju je mešanje masti in prahu v lepljivo gmoto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi in Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.657
113
Pa Hondi jev argument proti bakreni masti je galvanski člen Cu-Fe....

Pravi da lahko pride do korozije....olje ki ga predlaga odteče ali pa ga odstranijo centrifugalne sile ko se pesto vrti...

Mogoče bi bla najbolj primerna cink pasta za CPUje.,...cink v silikonski masti....antikorozivno....plus za visoke temperature :D
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.723
113
Zanimivo, da imajo to novi namazano, zraven obnovljenih pa dobiš mast v povšterčku, če ni potrbe po mazanju.
zanimivo tudi, da nov avto ima namazano. Pol pa mojster nebi več mazal... mislim zarad mene lahko ima kak gospod 80 let izkušenj. vodila se mažejo, taka in drugačna, le pravo mazivo mora bit.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Pa Hondi jev argument proti bakreni masti je galvanski člen Cu-Fe....

Pravi da lahko pride do korozije....olje ki ga predlaga odteče ali pa ga odstranijo centrifugalne sile ko se pesto vrti...

Mogoče bi bla najbolj primerna cink pasta za CPUje.,...cink v silikonski masti....antikorozivno....plus za visoke temperature :D

V bistvu galvanska korozija med bakrom in aluminijem ni problem, enako med bakrom in jeklom. (je pa problem med jeklom in aluminijem, zato se aluminjasta platišča velikokrat zapečejo če ne daš nič vmes)

Tako da se lahko bakrena mast uporablja na alu in jeklenih platiščih. Sam jo vedno uporabim na platiščih in nikoli ni težav s korozijo. Ker smo pri zavorah, bakreno mast se lahko (in se tudi jo) uporablja pri vodilih na paknah (vzmeti in vzvodi na "kleščah"), pa na nosilcih čeljusti pri zavornih ploščicah in na mestu kjer je disk naslonjen na pesto. Alterantiva je tudi keramična mast, samo je dražja in overkill za namen.

Za vodila, bat/cilinder in gumice ki jih obdajajo so namenske silikonske masti ALI zadnje čase tudi suha grafitna "mast". Tako da če zgleda da ni nič namazano je najbrž grafitna mast ki ima določene prednosti (predvsem ne veže svinjarije).