Luftmassenmesser ( LMM senzor) vw

stop

Majstr
5. sep 2007
3.203
397
83
Las Vegas
A je smiselno ta senzor t.i luftmassenmesser ( LMM ali MAF angleško) smiselno preventivno čistiti z namenskimi spreji?
Gre se za VW AFN motor , zaenkrat še ne občutim neke značilne izgube moči pri pospeševanju kot pričajo nekateri vozniki ... pa vendar se sprašujem ali je smiselno to čistit, ker vprašanje če je že bilo kdaj v 13 letih kolikor je avto star.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
MAF senzorji delujejo po pricipu ohlajanja žareče žičke na podlag česar se izračuna pretok zraka.

Preko žičke se z leti nabira svinjarija ki pa večinoma sproti "zgori". Če ne zgori nudi toplotno izolacijo in posledično senzor meri nižji pretok zraka. Ta sprememba je malenkostna, če bi bila žička močno zapacana potem bi enostavno pregorela (fuč senzor). Skratka je neka zaščita da ravno ne more senzor merit zelo narobe, čeprav so nekateri motorji bolj občutljivi.

Ščistit je dokaj enostavno, po drugi strani pa reskiraš da kaj zajebeš pa gre LMM v smeti in moraš kupit novega.

Se da sicer zmerit vrednosti in preko tistega vidiš kako točno meri (so orentacijske vrednosti glede na obrate motorja).
 

laksikon

Pripravnik
11. dec 2008
220
0
16
jaz sem na TDI-ju letos očistil senzorje. Poleti me je začel nekaj zezat, ni šel več v visoke obrate, mehanik je začel trobit, ja to pa ono treba menjat ter bla bla, začel o nekih groznih stroških, sem šel k drugemu, ga je prikopil na diagnostiko, spet o nekem jurja strošku. Pa sem šel na net malo posurfal, pregledal, prebral manuale, vzel narazen cevi, intercooler, spodnji senzor za turbino (usran od olja), zgornji za pretok zraka, očistil s sprayem za senzorje, očistil ERG ventil (katastrofa, kako je bil usran), tudi intercooler in cevi sem opral. Po tem čiščenju avto spet dela v nulo.
Nameraval sem še vzet narazen turbino, verjetno je tudi katastrofalno umazano, ker je avto star dobrih 10 let in ima prevoženih 380.000 km.
No drugo leto se bom lotil tega, imaš na VW forumih topice "naredi sam".
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.748
1.531
113
Citat:
Uporabnik stop pravi:
A je smiselno ta senzor t.i luftmassenmesser ( LMM ali MAF angleško) smiselno preventivno čistiti z namenskimi spreji?
Gre se za VW AFN motor , zaenkrat še ne občutim neke značilne izgube moči pri pospeševanju kot pričajo nekateri vozniki ... pa vendar se sprašujem ali je smiselno to čistit, ker vprašanje če je že bilo kdaj v 13 letih kolikor je avto star.

NE!

Očistiš lahko boga in pol na sesalnem delu dizelskega motorja, ampak LMM pa pusti pri miru!

Novejši (torej: 10 let stari) avti imajo LMM tako ali tako narejen brez vroče žice, tisti (=20 let stari avti), ki imajo še LMM z žico, pa prav tako ne potrebujejo nobenega vzdrževanja (žica v LMMju se periodično segreje na nekaj 100 stopinj C in s tem upari vso umazanijo).

Verjemi mi na besedo, nekoč sem tlačil v LMM svoje tace in v trenutku strgal kar je bilo treba. Nov me je koštal točno en vijolični bankovec.
rolleyes-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
14.496
5.790
113
če že se ga ne dotikaš z ničemer. mogoče izopropil in ultrazvok, ali pa namenski ali kontakt sprej.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.748
1.531
113
Na monitorju zraven berem (že zelo staro, btw.) okrožnico proizvajalca X, ki za hot-wire LMM prepoveduje uporabo vseh mogočih sprejev.

LMM dela, dokler dela (kvalitetno narejen je pravzaprav večen). Ko bo fuč, boš takoj vedel
smile-1.gif