letalska nesreča za dobro reklamo?

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
ksz

Samo nekaj mi pa ne gre v račun. Ali tale frčoplan nima višinomera, umetnega horizonta in vsaj najosnovnejšega GPS-a?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.157
4.142
113
Imajo vsaj osnovne instrumente in pa verjetno tudi GPS, ampak problem je da za UL letala ne rabiš nobenega znanja o "slepem letenju" (letenju po instrumentih). Dosti pilotov naredi samo šnelkurz iz "zmajarske" ali podobne licence tako da niti nimajo ur letenja na UL letalih pa že letijo samostojno.

Glede na koncentracijo čeških samomorilcev na padalih in neurejene zakonodaje pri nas pričakujem da bo v kratkem tale padalski šoder šel tudi na ultralahka letala in bo takih in podobnih nesreč še več!
tongue-1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
Solan, izkusen pilot se v taki situaciji sploh ne bi znasel. Ker bi bil seznanjen z vremenom, spremljal razvoj le tega itd.
Zelo izkusen, ki bi bil pripravljen na to, bi se lahko resil tudi samo z osnovnimi instrumenti iz oblaka (kompas, obracanje le-tega....). V turbolenci, ki lomi krila pa seveda vse to odpade.
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Solan, izkusen pilot se v taki situaciji sploh ne bi znasel. Ker bi bil seznanjen z vremenom, spremljal razvoj le tega itd.
Zelo izkusen, ki bi bil pripravljen na to, bi se lahko resil tudi samo z osnovnimi instrumenti iz oblaka (kompas, obracanje le-tega....). V turbolenci, ki lomi krila pa seveda vse to odpade.

no no no, kdor je že letal v Bovcu dobro ve koliko naravnih ovir imaš tam okoli in se ti lahko tudi zgodi, da se pred tabo prehod enostavno "zapre", VFR piloti ne letajo samo v CAVOK pogojih. Če zapelješ v oblak je to marginalna napaka. Rešitev ti je da se obrneš in vrneš po isti poti po kateri si prišel (če najdeš to pot), greš nad ali pod oblak (če ni previsok ali prenizek). Letat med oblaki je zelo neprijetno, če pa veš da so okoli tebe še hribi je pa fajn adrenalin
grin1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
Vse lepo in prav, kar si napisal, vendar zacel sem s 'bi bil seznanjen z vremenom'...
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
A zadeva nima unih krogcev?
En je zgori moder, spodaj rjav in ko gres dol gre rjavo gor in obratno.
Drug je podoben, pa se odziva na levo desno. Al je colo to to.

To sem videl v igrici na pc.
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Torej sta bila tale dva popolna de.bila. Prvič, da sta šla na slepo, ne da bi se pozanimala o vremenu in drugič, da nista vklopila sivih celic, ko je vrag začel jemati šalo.

Še nikoli nisem sedel za krmilom letala (ok, izvzamemo računalniške igre
smile-1.gif
), pa mi je jasno, da v pogojih slabe vidljivosti lahko zaupaš samo instrumentom, nikakor pa se ne moreš zanašati na občutke. Še peš v gorah, ko nabašeš na gost oblak ali meglo, nimaš kaj delati po občutku, če se imaš rad.
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Citat:
Uporabnik softi pravi:
A zadeva nima unih krogcev?
En je zgori moder, spodaj rjav in ko gres dol gre rjavo gor in obratno.
Drug je podoben, pa se odziva na levo desno. Al je colo to to.

To sem videl v igrici na pc.

Tisto modro-rjavo je umetni horizont. Ima ga vsako letalo...oziroma bi se čudil, če ga kateri ne bi imel.

Problem je v tem, ker ljudje nimajo treninga za instrumentalno letenje in avtomatično gledajo ven kamor itak nič ne vidijo (tema, oblak), hkrati pa nagibajo letalo brez da bi za to vedeli. Ko se enkrat znajdeš v takih pogojih ti brez treninga logika hitro odpove in gledaš ven skozi okno namesto na instrumente. Pri šolanju ti nadenejo tako kapo, ki ti zakriva pogled ven skozi okno (podobno kot imajo konji plašnice), gledaš samo instrumente in se učiš na tak način.
Umetni horizont ti samo pove v kakšnem naklonu si, ne pove pa če imaš hrib pred sabo
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Lej pri VFR letenju dobiš podatek o vremenu, da je cela država zabasana z oblaki razen recimo na zahodu države pa je odprta. Zato se lahko pilot odloči poskusit in odleti to ruto. V tem času se lahko tudi zapre pot in pol si v riti. Ne razumem samo zakaj sta šla v oblak. To da te vreme zafrkne pa poznam, se zgodi. Problem rešuješ sproti. Vsekakor v skladu s pravili.

primer enega vremenskega poročila
GAFORweb_2015100711.png
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Se pravi da je vzrok za nesreco butasta solska napaka pilota in ne slaba izdelava letala, ker je spravil letalo v kovit, pa se tako nesposoben po vrhu da se pri taki veliki visini ni znal resiti iz njega
bonk.gif


Ampak mediji takoj pograbijo novico in pompasticno porocajo negativno o Pipistrelovem letalu z namenom ocrnitve uspesnega podjetja.
Ce Boscarol ne bi javno podpiral SDS bi bile te novice precej bolj prijazne do podjetja Pipistrel.
 
Nazadnje urejeno: