led/matrix in pranje žarometov?

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
v enem konfiguratorju sem videl opcijo pranja žarometov, čeprav ima vozilo že led luči (matrix). kot vem, je bilo to včasih obvezno pri xenonih, kako je pa sedaj s tem? malo sem prebral in vozila brez pranja imajo manjšo svetilnost? a če izbereš to pranje, potem vozilo v tovarni opremijo z boljšimi lučmi? al je pranje pri ledicah bolj kot ne le samo-pranje?
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.997
1.440
113
Pri xenonu je bilo res tako, da če si imel pranje žarometov, si lahko imel močnejšo žarnico. Pri LED pa mislim, da tole ne drži. V osnovi je matrix led nadgradnja klasičnih LED žarometov. Pranje žarometov je uporabno predvsem pozimi, ko je ogromno soli na cesti.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Pranje pri xenonih je obvezno zaradi večje toplote žarnic in ti tako "na hitro" zapeče svinjarijo na žaromete, nima to veze z bolj ali manj močno žarnico. Pri LED je problem ravno obraten, tako ti pozimi ne tali snega in ti pranje pomaga.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.997
1.440
113
Stari, kakšne kozle ti streljaš. A si ti sploh kdaj imel avto s xenon žarometi? Še nobena svinjarija se ni gor zapekla, zaradi toplote. Ravno xenon oddaja manj toplote kot klasična halogen, ki v osnovi sploh nimajo pranje žarometov. Življenjski primer imaš, če me spomin ne vara, pri Oplu. Astra je imela močnejšo 25W žarnico in obvezno pranje žarometov. Corsa je imela 10 ali 15W žarnico in pranja žarometov ni potrebovala.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Robert in bertoncl

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
:oops1: :oops1: :oops1: Tretji avto v 20 letih z xenoni - žarnice so bistveno bolj vroče kot halogen - pojma nimaš! Drugače so xenoni 35W.

Glede led pa:
Kot smo že zapisali, morajo imeti žarometi brez vgrajene naprave za pranje žarometov po zakonu zmanjšano svetilnost (da umazanija ne bi preveč razpršila svetlobe in s tem slepila drugih udeležencev v prometu). Avtomobili z LED žarometi, ki nimajo naprave za pranje žarometov, imajo torej manj učinkovite žaromete – pri teh izdelovalci res privarčujejo nekaj denarja, a na račun slabših luči.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.100
3.158
113
Stari, kakšne kozle ti streljaš. A si ti sploh kdaj imel avto s xenon žarometi? Še nobena svinjarija se ni gor zapekla, zaradi toplote. Ravno xenon oddaja manj toplote kot klasična halogen, ki v osnovi sploh nimajo pranje žarometov. Življenjski primer imaš, če me spomin ne vara, pri Oplu. Astra je imela močnejšo 25W žarnico in obvezno pranje žarometov. Corsa je imela 10 ali 15W žarnico in pranja žarometov ni potrebovala.

Jaz sem imel astro pa niimela nobenega pranja žarometov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.997
1.440
113
:oops1: :oops1: :oops1: Tretji avto v 20 letih z xenoni - žarnice so bistveno bolj vroče kot halogen - pojma nimaš! Drugače so xenoni 35W.

Glede led pa:
Kot smo že zapisali, morajo imeti žarometi brez vgrajene naprave za pranje žarometov po zakonu zmanjšano svetilnost (da umazanija ne bi preveč razpršila svetlobe in s tem slepila drugih udeležencev v prometu). Avtomobili z LED žarometi, ki nimajo naprave za pranje žarometov, imajo torej manj učinkovite žaromete – pri teh izdelovalci res privarčujejo nekaj denarja, a na račun slabših luči.

Xenon kit iz Kitajske se znajo pregrevati. Še vedno trdim, da pišeš na pamet. Moč žarnic sem pisal na pamet, vmes sem zamenjal in so vsi na LED tehniki, takšni in drugačni.

There are many advantages to the Xenon bulb:

  • Xenon light is 300 times brighter than Halogen
  • Xenon can last 10 times longer than Halogen
  • Xenon produces a cleaner, whiter light than a 55w Halogen bulb
  • Xenon light is whiter, bluish light whereas Halogen is more yellowish
  • Halogen bulbs burn hotter than the same wattage Xenon bulb
No doubt about it: Xenon technology can make a tremendous difference at night.

At night, the Xenon projects a wider beam, and a broader beam of light; the better you see the more time you have to react. It is expensive, though.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ne pišem na pamet, vprašajva AvtoFun pa naj on pove kaj sveti v mojem avtu. Res ne hodim tipat žarometov med vožnjo, ampak zakaj za vraga se na njih zapeče svinjarija med rošenjem, če mi slučajno zmanjka "vode" za pranje šip in žarometov?

Aja moji xenoni so original tovarniški. ;) Sem pa imel v avtodomu tudi "fejk" xenone - kitajski kit - o tem pa ne bova.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citroen C5 III - to že cel Alter ve, kaj vozim. Ja v rahlem rošenju je na žarometu posušena svinjarija, če ne spiraš ali ti zmanjka tekočine.Enako kot če nažgeš gretje na šipo pa se ti pod brisalci vse zasuši.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.997
1.440
113
Ne dam kaj preveč na podatek kaj kdo vozi. Mi je bolj pomembno kaj jaz vozim. Ne vem, jaz takšnih težav, ki jih opisuješ, nisem imel. Pozimi se je nabralo ogromno svinjarije, predvsem na avtocesti, saj tam polivajo neko mešanico. Za tisto pa rabiš predvsem dobro vetrobransko čistilo in učinkovite brisalce.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
:oops1: :oops1: :oops1: Tretji avto v 20 letih z xenoni - žarnice so bistveno bolj vroče kot halogen - pojma nimaš! Drugače so xenoni 35W.

Glede led pa:
Kot smo že zapisali, morajo imeti žarometi brez vgrajene naprave za pranje žarometov po zakonu zmanjšano svetilnost (da umazanija ne bi preveč razpršila svetlobe in s tem slepila drugih udeležencev v prometu). Avtomobili z LED žarometi, ki nimajo naprave za pranje žarometov, imajo torej manj učinkovite žaromete – pri teh izdelovalci res privarčujejo nekaj denarja, a na račun slabših luči.
Iz linkanega članka, tole je zelo zanimivo o LED lampah na X1:
"slabšo oceno pa je X1 dobil zato, ker žarometa nimata sistema za pranje oziroma čiščenje – žarometi brez čiščenja imajo po zakonu omejeno svetilnost na 2000 lumnov in zato zasenčene luči svetijo manj svetlo kot pri ostalih avtih."
 

BojanP

200. registrirani uporabnik
24. jul 2007
3.934
2.636
113
Pranje pri xenonih je obvezno zaradi večje toplote žarnic in ti tako "na hitro" zapeče svinjarijo na žaromete, nima to veze z bolj ali manj močno žarnico. Pri LED je problem ravno obraten, tako ti pozimi ne tali snega in ti pranje pomaga.
Uf, tukaj si pa falil. Kot si spodaj napisal že za LED je isto pranje žarometov pri xenonu. Zaradi razprševanja svetlobe pri umazanih žarometih. So tudi avti (Škoda Rapid), ki imajo xenon in so brez pranja žarometov. Samo imajo ravno tako nižjo svetilnost.

Jaz sem imel na prejšnem avtu OEM xenonke pa sem imel ob sneženju težave, ker se sneg pred žarometom ni topil, ker je bil prehladen.

:oops1: :oops1: :oops1: Tretji avto v 20 letih z xenoni - žarnice so bistveno bolj vroče kot halogen - pojma nimaš! Drugače so xenoni 35W.

Glede led pa:
Kot smo že zapisali, morajo imeti žarometi brez vgrajene naprave za pranje žarometov po zakonu zmanjšano svetilnost (da umazanija ne bi preveč razpršila svetlobe in s tem slepila drugih udeležencev v prometu). Avtomobili z LED žarometi, ki nimajo naprave za pranje žarometov, imajo torej manj učinkovite žaromete – pri teh izdelovalci res privarčujejo nekaj denarja, a na račun slabših luči.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ja glej očitno različne luči - moje pozimi brez težav stalijo sneg dol.

Luči z lečo nič ne razpršujejo, če je luč umazana.

Daj mi to za Rapida dokaži s kakim linkom prosim, ker v Sloveniji so (bili) xenoni brez pranja in avtomatske nastavitve višine snopa prepovedani. ;)
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.997
1.440
113
Corsa. Leča, xenon, brez pranja žarometov.


1621333059295.png


Škoda. Leča, xenon, brez pranja.


1621332993887.png



Še slovenska, da ne boš jamral na linke iz Nemčije.

1621333245310.png
 

BojanP

200. registrirani uporabnik
24. jul 2007
3.934
2.636
113
Ja glej očitno različne luči - moje pozimi brez težav stalijo sneg dol.

Luči z lečo nič ne razpršujejo, če je luč umazana.

Daj mi to za Rapida dokaži s kakim linkom prosim, ker v Sloveniji so (bili) xenoni brez pranja in avtomatske nastavitve višine snopa prepovedani. ;)
Evo je bilo o tem govora tudi na Alterju.


Xenon brez pranja - manj W, manj temperature.
Xenon s pranjem = radiator

A moram zdaj še faktor snega dodati ali boste sami zmogli.

edit: typo
Jaz sem imel klasične xenonke D2S s pranjem in ni nič grelo.
 
Nazadnje urejeno:

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
:oops1: :oops1: :oops1: Tretji avto v 20 letih z xenoni - žarnice so bistveno bolj vroče kot halogen - pojma nimaš! Drugače so xenoni 35W.
Torej hkrati bolj svetijo in še več toplote oddajo pri manjši porabi... perpetuum mobile?

Xenonke pri isti oziroma manjši porabi svetijo boljše, ker imajo boljši izkoristek => več energije gre v svetlobo, manj energije gre v toploto. Več toplote in več svetlobe pri isti/manjši porabi napram halogenu pač ne gre.