Land Rover Freelander l.2004-2007

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.184
3.645
113
Marlbor
Ima kdo kakšne izkušnje s tem avtom? Imajo kakšne posebne hibe kar zadeva mehaniko?
Motor 2.0D 82kW. Od koga je ta motor, kakšno ima porabo?

Za prvi model freelanderja sem slišal kar precej kritik glede pokvarljivosti in vzdrževanja.

Recimo letniki 2004, okrog 100k prevoženih se dobijo za 10 jurjev. Morda kakšna alternativa za ta denar, pa da je 4x4 in dizel.
 

x5x

600.registrirani uporabnik
22. avg 2007
2.666
9
38
Ljubljana- okolica
Predlagam da si prebereš vse na land rover forumu, sam sem se(no se še vedno) spogledujem z Discoverijem, tako da sem si tam prebral(iz 1 roke) vse hibe katere ima.
 

x5x

600.registrirani uporabnik
22. avg 2007
2.666
9
38
Ljubljana- okolica
Varnostno kodo moraš vpisati z desne proti levi. drobni tisk
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
To je še prva serija s faceliftom?

Motor je BMWjev (TD4 serije) kar daje nekaj zaupanja, ampak spada pa ravno med najbolj ponesrečeno serijo BMW motorjev (preberi si na BM forumih kaj od 2.0 dizlih). Sicer ob pravilnem vzdrževanju ni nekih večjih napak ...

Kar se ostalega tiče je pri teh serijah še vedo problematičen srednji diferencial .. ampak spet je stvar povezana s pravo uporabo. Če se je star lastnik držal pravil o enakem obsegu pnevmatik in uporabi ENAKIH gum na vseh 4h kolesih potem tudi diff ni kritičen.

Sicer pa to je anglež in včasih pride na plano kakšna banalna napaka v obliki lučke na armaturki za katero noben ne ve kaj bi pomenila!
evil.gif


Overall; dober avto za svojo ceno, vseeno pa je precej bolj povkarljiv kot pa njegova konkurenca. Poleg tega je platforma dokaj stara in se avto na cesti neposredno ne more kosat z novejšimi izdelki.
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.381
178
63
38
Utisevalec, bi te prosil, če se lahko še malo razgovoriš o Discoveriju. Kakšen je pol ta stalni 4WD? A se sam vklaplja in izklaplja, a prvi pogon tud vedno deluje? Kako gre pol to po asfaltu v ovinke? Je ta 113KM dizel motor dober? Freelanderja smo sprobali, ampak ta samodejni 4WD ni kaj prida.

V oči mi je padel ta Discovery . A pozna kdo prodajalca? Žal je imel prej zaprto, čene bi ga šla pogledat.

Počasi obupavamo nad Pajeroti in Galloperji. Danes sva videla prvega lepega Pajerota, sam je bil 5 vraten. Gledala sva tudi tega Terranota . Zanimiv, je pa že veliko dal skozi. Vsaka plastika visi po svoje, rjav pa ni začuda nič.

EDIT: Se opravičujem, falil sem temo. Sem hotu dat v TO temo, pa sem zgrešil tab.
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Stalni 4WD v terencih je nekaj kar so angleži pogruntal veliko pred konkurenco .. stalni pomeni dejansko "stalni", avto ima 3 diferenciale ki so po defaultu odprti, pogon pa je vedno speljan na obe osi (ne bom trdil ampak razmerje pri teh starih je verjetno 50:50 ni pa zaklenjeno). Za po cesti torej se voziš s pogonm na vsa 4 kolesa kar je nekako enako kot so imeli rešeno stari Subaruji in pa Audiji!
evil.gif
Aja Lada Niva mislim da ima tudi tak princip ... skratka po cesti gre BP oz ker nima "kladiva efekta" ki je pri terencih s stalnim zadnjim pogonom zelo moteč (mokra cesta, zadek gre po svoje), se vozi pravzaprav odlično.

Ker odprti diff omogoča da se navor na kolesa prenese tudi drugače kot optimalno je teoretično torej možna tudi razdelitev moči 100:0 in 0:100. Recimo da prideš počasi do snežne zaplate na cesti ... prva kolesa zdrsnejo, zadnja pa stojijo na miru in avto kjub 4WD ne gre nikamor. Jasno v takem primeru imaš zaporo diferenciala, ki stvar zaklene na 50:50 .. tu je potem enako kot pri klasičnih terencih kjer imaš priklopljiv prednji pogon. Preklop se opravi z ročico (levo desno je zapora, naprej nazaj je reduktor), je pa malo drugače kot pri ostalihi kjer imaš sekvenčne položaje (2H, 4(L)H, 4(L)L) ... pri LRju imaš tako lahko kombinacijo reduktor-brez zapore diffa, reduktor-zapora diffa in tudi brez reduktorja zaporo diffa.

Sam motor (300 TDI) je angleški, ampak dokaj soliden izdelek. Vseeno je s tem motorjem Discovery še vedno nepremičnina, ker je pač to še klasičen terenec. Poraba po cesti je med 8-10l. Ima pa to že nekaj elektronike tako da zna crknit tudi kaj od tega. Sicer je jasno pogoj da dobiš ohranjenega.

Pozorni bodite na: rjo (predvsem pod plastičnimi zaščitami pleha) in pa lufte v pogonih.

Sicer pa kot je bilo v tej temi že napisano ti svetujem da se pozanimaš še malo na slovenskem LR forumu; fantje poznajo skoraj vse avte na trgu, predvsem pred nakupom je pametno tam enemu članu plačat kak pir pa ti pomaga pri pregledu vozila.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.184
3.645
113
Marlbor
Sem se pravkar pogovarjal z enim gospodom, ki ima izkušnje z letnikom 1999 in pravi, da samo tega ne kupit, ker boš več pri mehaniku kot na cesti.

edit: ima freelanderja l.1999
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Govoriš za discoverija ali freelanderja?

No sicer pa je pri obojem enako, pri discoveriju se je 1999 zamenjala serija in je dobil polno nove (problematične) tehnike.

Pri freelanderju pa so kvaliteto dvignili (odpravili par napak) po faceliftu, takrat je dobil tudi boljše motorje.
 

Lorus

Pripravnik
3. sep 2007
410
0
16
ljubljana
Freeju so kvaliteto dvignili nekej sredi 2000 ko ga je kupil Ford ...

Najbolj je trpel IRD - prednji diferencial - in predvsem zaradi razlik v premeru gum spredaj zadaj, kriva pa je Visco sklopka ....

Sredi leta 2000 so zamenjali razmerje v IRD-ju in s tem zmanjšali obremenitev avta in s tem zmanjšali napake ...

Kar se motorjev tiče so imeli 1.8l bencin probleme s tesnili glave dokler niso dali ven nekih novih dvojnih kovinskih ...

2.0 Diesel so bili najprej angleški in niti nimajo problemov ...

Potem so TD4 ki so BMW motorji in načeloma nimajo problemov razen z eni filtrčkom na vrhu glave motorja, ki ga pri nas skoraj nihče ne menja, ker ga računajo kot da je zlat ...

Potem je tu še V6 motor z avtomatskim menjalnikom ...

Leta 2004 so naredili Facelift, leta 2006 pa je ven prišel Free 2 ...

Motorji so pa do 2006 isti razen 2.0Di, ki ga je nadomestil TD4 ...

Po 2006 pa so dobili PSA motorje ...
wink-1.gif
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.381
178
63
38
Utisevalec hvala za izčrpno razlago.
smile-1.gif


Lorus tega smo šli tud mi danes pogledat. Zgleda res lepo ohranjen. Edino spredaj desno je prerjaven pod havbo. Pa pri zadnjih vratih ga že malo napada. Šasija pa izgleda lepa. Motor je pa na enem koncu malo masten.
V primerjavi s tem je zelo lep. Če bi vedel, da je NL avto isto kot 1A avtomobili, ga sploh nebi šel gledat. Kao 140k km, pa je notranjost čist oguljena.
rolleyes-1.gif


Pa je to za po terenu vredu avto? Bo pogon delal tako kot se zagre?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Kar se tiče tehnike in pogona je to za svoje obdobje zagotovo eno najboljših serijskih terenskih (off-road) vozil, tako da glede tega zgrešit nimaš kaj. Jasno v kolikor deluje vse tako kot mora. Dejstvo pa je da je pri nas ohranjenih vozil tega kova zelo malo! To ej tudi edin pomislek in sam bi se res dobro prepričal kakšno je vozilo preden bi ga kupil.
 

Lorus

Pripravnik
3. sep 2007
410
0
16
ljubljana
Def in Disco imata isto podvozje/tehniko ...

Razlike so edino v madosni ...

Def 90, 110 in 130

Disco 100

Jaz sem si pogledal tega na Celovški in unega pri NL Moto, tako da poznam oba in res je un pri NL Moto na slikah izgleda FENOMENALNO lep, ko ga pa od blizu vidiš ... GROZA!

Sem pa jaz pred časom ravno o NL Moto spraševal in o temu Discotu tudi tukaj, drugače pa črpam informacije na LR Forumu, kjer kot član LR Kluba poznam lastnike teh vozil in tudi vem koga vzet sabo ko grem kaj bolj resno gledat ...
wink-1.gif


Drugače pa ... Te avti so fenomenalni za po terenu ... Še Free je marsikoga presenetil ...
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.381
178
63
38
A pol si skup s kakim LR majstrom pregledal tega na Celovški? Je res že tolk pregnit, da ga nebi blo za kupit? Ker drugače je ohranjenost kar vredu. Šasija začuda ni skoraj nič rjava, v primerjavi s Pajeroti in Galloperji.
Ja o tem pri NL Moto je res škoda zgubljat besede. Vsega hudega vajeni po enem mesecu ogledov terencev, sam ta je bil pa skoraj največji poraženec med vsemi.
smirk-1.gif
 

Lorus

Pripravnik
3. sep 2007
410
0
16
ljubljana
Ne nisem šel ga gledat z nobenim majstrom, ker sem se takrat nekako odločil da ostane Free V6 pri hiši in ga ne prodam ...

Sem pa bil že prej podkovan kaj v osnovi pogledat ...

Namreč če bi mi vto pritegnil pozornost v živo in bi se odločal za nakup, potem bi vzel majstra s sabo, da ga detaljno pogledava, tako pa ni bilo nič od tega.