Stalni 4WD v terencih je nekaj kar so angleži pogruntal veliko pred konkurenco .. stalni pomeni dejansko "stalni", avto ima 3 diferenciale ki so po defaultu odprti, pogon pa je vedno speljan na obe osi (ne bom trdil ampak razmerje pri teh starih je verjetno 50:50 ni pa zaklenjeno). Za po cesti torej se voziš s pogonm na vsa 4 kolesa kar je nekako enako kot so imeli rešeno stari Subaruji in pa Audiji!
Aja Lada Niva mislim da ima tudi tak princip ... skratka po cesti gre BP oz ker nima "kladiva efekta" ki je pri terencih s stalnim zadnjim pogonom zelo moteč (mokra cesta, zadek gre po svoje), se vozi pravzaprav odlično.
Ker odprti diff omogoča da se navor na kolesa prenese tudi drugače kot optimalno je teoretično torej možna tudi razdelitev moči 100:0 in 0:100. Recimo da prideš počasi do snežne zaplate na cesti ... prva kolesa zdrsnejo, zadnja pa stojijo na miru in avto kjub 4WD ne gre nikamor. Jasno v takem primeru imaš zaporo diferenciala, ki stvar zaklene na 50:50 .. tu je potem enako kot pri klasičnih terencih kjer imaš priklopljiv prednji pogon. Preklop se opravi z ročico (levo desno je zapora, naprej nazaj je reduktor), je pa malo drugače kot pri ostalihi kjer imaš sekvenčne položaje (2H, 4(L)H, 4(L)L) ... pri LRju imaš tako lahko kombinacijo reduktor-brez zapore diffa, reduktor-zapora diffa in tudi brez reduktorja zaporo diffa.
Sam motor (300 TDI) je angleški, ampak dokaj soliden izdelek. Vseeno je s tem motorjem Discovery še vedno nepremičnina, ker je pač to še klasičen terenec. Poraba po cesti je med 8-10l. Ima pa to že nekaj elektronike tako da zna crknit tudi kaj od tega. Sicer je jasno pogoj da dobiš ohranjenega.
Pozorni bodite na: rjo (predvsem pod plastičnimi zaščitami pleha) in pa lufte v pogonih.
Sicer pa kot je bilo v tej temi že napisano ti svetujem da se pozanimaš še malo na slovenskem LR forumu; fantje poznajo skoraj vse avte na trgu, predvsem pred nakupom je pametno tam enemu članu plačat kak pir pa ti pomaga pri pregledu vozila.