Kombi za potovanja

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Pojma nimaš - samo danes v ZG in nazaj videl več avtodomov starejših od 15 let, pa ni bil noben UK, še manj US produkt.

Verjamem pa da težko razumeš, da boš dal za 20 let star dobro ohranjen avtodom toliko kot za 10 let starega zmatranega.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Pojma nimaš - samo danes v ZG in nazaj videl več avtodomov starejših od 15 let, pa ni bil noben UK, še manj US produkt.

Verjamem pa da težko razumeš, da boš dal za 20 let star dobro ohranjen avtodom toliko kot za 10 let starega zmatranega.

Glej, sem star, a se še vedno učim, ne izgubi upanja. :) Hotel sem ti povedati, da sem v UK videl največ starih, a vrhunsko vzdrževanih Ducatotov. To je povezano tudi s kamperistično kulturo na Otoku, katera je neprimerljiva z preostalim delom EU.
Tudi vsak AD, katerega srečam na cesti premerim, a jih pri starih žal lahko večino opišeš z 'Good from far, but far from good '
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Kamperistična kultura na Otoku ni nič boljša kot v D, F, I, ki so tradicionalno najmočnejše kamperistične države - tudi najmočnejše proizvajalke.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
No dajmo eno dejstvo izpostavit. Za kamperje z nadgradnjo (torej nadgradnja na osnovi gole sasije kombija (brez kombi karoserije) velja da lahko ob konstrukcijskih napakah blazno gnijejo za zadnjimi koloteki. Zadeva je tako resna da se zgodi da je cel zadnji konec za zamenjat. Tako da se ne strinjam da so te nadgradnje bolj kakovostne kot kombi predelave. Da ne omenim da so te nadgradnje kot napolitanke...se en zabije vate in zadeva poka kot domine...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.702
9.487
113
Noben ni reku kaj je bolj kakovostno. Sam nadgradnja ne spusti kar tako, razen, če se ji kej zgodi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: RagnarZ

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Apollo8 to kar omenjaš je "znana napaka" (šlamparija/šparanje) točno določene znamke avtodomov (pri drugih se pojavi samo zaradi zunanje poškodbe dna vozila), podobno kot mokre stene pri sprednjih kolotekih dveh-treh znamk integrircev pred cca 10 leti.

Glede nesreč - pa boš verjetno sam bolje poznal statistike nesreč kombijev in (pravih) avtodomov. Si upam trdit, da je slednjih kak promil tistih prvih.

In za konec - vabim vse na ogled mojega 20 let starega avtodoma, ki da v koš večino pol mlajših izdelkov, da se o predelavah kombijev sploh ne menimo.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Jaz te lahko povabim na ogled delavnice ki “zivi” od popravil gnilih AD-jev.

Pojma nimam o statistiki ampak dejstvo je, da ko kresnes AD se znajdes v dimenziji ki je obicajna kleparija sploh ne pozna
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Katera od treh?

A tista, kjer se čaka po pol leta na en k..čev del iz Nemčije? Al tista, ki popravlja pol bližnje Evrope in ima zato gnečo? Al tista "mobilna", ki zna vse najbolje? Ne mi raje o servisih avtodomov.
Še enkrat: če nebi Adria šparala na zaščiti zadnjega dela avtodoma, nebi glilili, pa če bi lastniki recimo na tri štiri leta spodaj malo "prepenzlali" z zaščito za les, bi tudi bilo bolje. Ta gniloba sploh ni tako hud problem kot se prikazuje.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Pomoje je ne poznas. Lahko pa da jo. Nima veze. Ko kupujes avtodom se “gnile” dobesedno zavoha. In to se plehnatim ne dogaja. Lahko rjavijo (kot vsi kombiji) ampak da pa bi v perih letih zgnili se jim pa ne dogaja.

Pa da se razumeva - osebno sem za prave AD in teh “piksen” ne maram. Ampak trdit da so nadgradnje pa nadnaravne je pac neresno
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.663
6.705
113
pri taščici
msenjur
Ford je najsirsi, ima najsirsa vrata tako zadnja kot stranska.
Pri rocnem menjalniku pa ima najbolj smotan polozaj za voznika(leva noga), pa med drugo in tretjo prestavo manjka ena prestava pri 130ps (vsaj lanski model katerga vozim, letosnjega se nisem peljal, dvomim da so menjalnik spreminjali). Pa precej trd je, oziroma voznja po naeih cestah zna v drugih kombijih biti bolj prijetna. Je pa to odvisno tudi od potnikov in mogoce verzije nosilnosti.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Hanzi Si ziher, da je Ford najširši? Ker do sedaj je to bil trojček Fiat/Citroen/Peugeot - nisem pa v toku za čisto zadnji model Forda. Aja stranska vrata je za AD boljše če so čim manjša.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
ksz
Imam znanca z AD (alkoven) na Fordovi osnovi, star je nekih 10 let. Ne spomnim se firme nadgradnje, vem samo da je "vstopni model" in da ni Adria. Možno da je Rimor.
Mi je pokazal na zadnjem koncu, kako ta svinjarija izgleda - nisem mogel verjet da je to možno, no očitno je. Gnilobe za izvoz. Moja 40-letna prikola je bolj zdrava.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.663
6.705
113
pri taščici
Hanzi Si ziher, da je Ford najširši? Ker do sedaj je to bil trojček Fiat/Citroen/Peugeot - nisem pa v toku za čisto zadnji model Forda. Aja stranska vrata je za AD boljše če so čim manjša.
Forda custom sem primerjal s traficom, jumpyjem, transporter osnovo. Mozno da je jumper trojcek sirsi. Je tudi stevilko vecji. Za primerjavo moras potem dati ( cistega)transita.
Tega razreda pa ne poznam.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Glede Transitovih motorjev je priporočljivo obrniti angleške forume. Če me spomin ne vara, so bili do (vsaj) 4.generacije zelo občutljivi na tiščanje (sploh taki z AD nadgradnjami), marsikatera ojnica je prišla pogledat na zrak.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Hanzi aja to pa ja, sem imel v glavi jumperja vs tranzita.

naliM motorji 2.2 so imeli težave z ventili/ajnšprici - enostavno ta motor ni optimiran za avtodome, so jih pa jemali za osnovo čipšit modelom, ki se večinoma rentajo. In ker najemniki po navadi ne gledajo na objekt najema kot na svoj in vozijo gas do podna, se jih je kar nekaj "ustavilo" v GR, I in drugod (govorim za SLO avtodome).

Kasneje (ene dve tri leta nazaj) je prišel en SW popravek, ki omeji motor v najvišjih vrtljajih in do tega večinoma ne prihaja več.

Sedaj je že nekaj časa mir kolikor spremljam, večini kritičnim so menjali injektorje ali celo mašino (kjer je že bila škoda) in ostalim posodobili SW.

Dejstvo je, da naša država s skrajno idiotsko politiko DMV za avtodome, kjer je tudi za EURO6 motor najnižji DMV 13%, realen večinoma 18%, najvišji pa preko 30% z vključenimi nagradnimi 8% za motorje preko 2,5L. Tako se kupujejo avtodomi s "podhranjenimi" motorji, ki niso delani za konstantne vožnje s 3,5T obremenitve (prej 4T). Ni toliko problem hitrost, ki je pri avtodomih večinoma ni, kot pa konstantna obremenitev in vožnja v visoki prestavi z nizkimi obrati.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.702
9.487
113
Pomoje je ne poznas. Lahko pa da jo. Nima veze. Ko kupujes avtodom se “gnile” dobesedno zavoha. In to se plehnatim ne dogaja. Lahko rjavijo (kot vsi kombiji) ampak da pa bi v perih letih zgnili se jim pa ne dogaja.

Pa da se razumeva - osebno sem za prave AD in teh “piksen” ne maram. Ampak trdit da so nadgradnje pa nadnaravne je pac neresno
Podobno kot je neresno trdit, da pa nadgradnja spusti v parih letih. Ko pa kresneš avtodom al pa prikolico, imaš pa vsega miks od kleparije, do mizarije, modeliranja in čaranja.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
Jaz ne trdim da vsaka nadgradnja spusti v parih letih. Jaz sem se obregnil ob trditev, da je to, da zadaj ni original pleh, zagotovilo da bo dlje zdrzal. Ni tega zagotovila.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Kamperji, ki so obdržali karoserijo kombija, imajo bistveno daljš življenjsko dobo, saj so v večji meri še vedno velikoserijski kombiji, namenjeni vsakodnevnemu profesionalnemu izrabljanju.
Medtem pa tudi najbolj kvalitetni integrirci, alkovni, ... relativno hitro prično zamakat in razpadat...

Na tole sem odgovarjal s tem:

Kolega na skoraj 20 let starem AD menjal prage, vzmeti, pol original pleha - na nadgradnji praktično nič, oz. hladilnik.

Ravno to, da zadaj ni original pleh je zagotovilo, da bo dalje zdržal. ;)

Je sedaj bolj razumljivo na kaj sem odgovarjal in kaj sem mislil?

In še enkrat: "kombi" je konstrukcijsko bolj trden, hitrejši, manjša poraba (zaradi manjšega upora), taki z nadgradnjami (alkovni pol in ful integrirci) pa bolj prostorni.... Oboje je treba vzdrževati in kot zarjavi pleh, se tudi vodootporna vezana plošča (ali drug "leseni" pod) ob slabi zaščiti in/ali nevzdrževanju napihne in zagnili. Menjava obojega je možna in ni nobena katastrofa.
Večina gnilobe na nadgradnjah pride zaradi zunanjih poškodb (udarci v veje, stavbe, kamni na podvozje, tudi "čiščenja oz. odstranjevanja grdega tesnilnega kita") potem pa zaradi slabih uporabljenih materialov ali postoprov v proizvodnji. Če bi se večina okoli svojih kombijev in avtodomov sprehodila vsaj dvakrat letno in sproti popravila vidne poškodbe bi bilo rjavenja in "gnilobe" veliko-veliko manj.

Primer kot ga je že nekdo zgoraj omenil: prikolica na pavšalu (pogoj, da spodaj ni trave!) je lahko po 20 in več letih popolnoma suha.