Kolicina prodanih vinjet 2010

tis

Fizikalc
25. jul 2007
5.423
0
36
Aja... še glede prodanih vinjet:

Citat:

Letos 177,7 milijona evrov
V prvih devetih mesecih letos so prihodki iz naslova prodaje vinjet znašali 85,3 milijona evrov (brez DDV), prihodki od cestnin za tovorna vozila pa 92,4 milijona evrov. V Darsovo blagajno se je torej skupaj iz naslova cestnin steklo 177,7 milijona evrov (brez DDV).

V Darsu do konca letošnjega leta po zelo konzervativni oceni predvidevajo približno 220 milijonov evrov skupnih prihodkov od cestnine. Cestninski prihodki bodo približno za desetino višji od lanskih, ko so dosegli približno 202 milijona evrov.

Vir: Dnevnik na osnovi podatkov DARS

In pa seveda je ta 10% porast zanimiv, ker je promet po avtocestah zaradi gosp. krize občutno upadel. Kaj bi bilo šele, če bi bila količina vseh vozil enaka ali naraščujoča kot prejšnja leta?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Da ne govorim o tem, kako lahko tovornjakarji brezplačno vozijo po Ljubljanski obvoznici brez vinjete ali cestnine - in to legalno.

tu pa pišeš nekaj o čemer nimaš pojma - z lanskoletno podražitvijo cestnin za tovorna vozila (ki je bila mimogrede nekaj čez 40%) je tudi "ljubljanska obvoznica" v celoti vključena v plačevanje cestnine za tovorna vozila

pa kot dodatek (da preprečim navijanje z še večje povišanje cestnin za tovorna vozila):
cestnina za tovorna vozila direktno povišuje stroške prevoza, ti se prelijejo v prodajno ceno izdelkov - katero povišano ceno na koncu koncev plača potrošnik - tako, da tisti, ki navija za povečevanje cestnin za tovorna vozila sam sebi v skledo pluje

za konec še moje mnenje o vinjetah - vinjete so bila poteza, za katero bi nekdo moral iti sedet - prava poteza bi bila uvesti popuste na količino in s tem pripeljati več uporabnikov na AC - to bi omogočilo vsaj kolikor-toliko pošteno zaračunavanje cestnin glede na uporabo in tudi pripomoglo k bolj varnemu prometu (več uporabnikov na AC namesto na regionalkah)
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
upad prometa so kompenzirali (in to očitno več kot dovolj) z povišanjem cestnin za tovorna vozila - dvignili so jih za borih 40% (ozr. celo malo čez - saj so v izračun vključili tudi kilometre, ki so bili prej oproščeni plačila cestnin)
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik tis pravi:
Ko je bila vinjeta 55€ se je nabralo več denarja in to je dejstvo.
Tudi zaradi EU nam tega ne bi bilo treba menjati - do sodišča bi morali vztrajati na svojem in bi bilo.

Katero leto se je nabralo več denarja? Takrat, ko so nam prodali polletne za 35€ ali naslednje leto, ko se je na polovici leta spremenila cena in trajanje vinjet?
smirk-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.525
5.066
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:pa kot dodatek (da preprečim navijanje z še večje povišanje cestnin za tovorna vozila):
cestnina za tovorna vozila direktno povišuje stroške prevoza, ti se prelijejo v prodajno ceno izdelkov - katero povišano ceno na koncu koncev plača potrošnik - tako, da tisti, ki navija za povečevanje cestnin za tovorna vozila sam sebi v skledo pluje
Ali ni bolj pametno, da plača strošek potrošnik, ki nek izdelek kupi, kot pa kar vsi iz davkov?
Naše cestnine morajo biti take, da pokrijejo vse stroške gradnje in vzdrževanja avtocest. Ker smo tranzitna država, se nima smisla prilagajati nekaj domačim prevoznikom s cestninami, temveč kako drugače (ukiniti denimo stroške registracije). Tam kjer se vozim jaz, je več tujih vozil kot slovenskih, sploh kar se tiče tovornega prometa. Cestninski sistem za osebna vozila bi lahko bil boljši od sedanjih vinjet, vendar ta ni bistven. Veliko večino denarja mora prinesti tovorni promet, ki naredi tudi daleč največ škode na cesti. In zaradi katerega bi morali ponekod razmišljati o tretjem pasu, da bi se z avtomobilom lahko peljal vsaj okrog 100 km/h.
 

tis

Fizikalc
25. jul 2007
5.423
0
36
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Citat:
Uporabnik tis pravi:
Ko je bila vinjeta 55€ se je nabralo več denarja in to je dejstvo.
Tudi zaradi EU nam tega ne bi bilo treba menjati - do sodišča bi morali vztrajati na svojem in bi bilo.

Katero leto se je nabralo več denarja? Takrat, ko so nam prodali polletne za 35€ ali naslednje leto, ko se je na polovici leta spremenila cena in trajanje vinjet?
smirk-1.gif

Seštej obe svoji trditvi in boš ugotovil, katera varianta je bila najboljša
wink-1.gif
. Toliko osnov analize in matematike pa ja obvladaš!
Evropska sredstva bi bila še nekaj časa zamrznjena. Ne pa za dolgo. Če se lahko naša država zadolžuje za vse druge bedarije bi tudi tu lahko še malo potrpeli.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
saj jaz ne pravim, da je kaj "narobe" - in se v osnovi strinjam s tabo - naj plača tisti, ki uporablja - namen moje pripombe je bil, da preprečim navijanje in preveliko navdušenje nad večanjem cestnin za tovorna vozila

glede druge točke (domačim olajšati) - saj so poskusili, vendar po mojem osebnem mnenju še premalo - glede na EU zakonodajo bi še lahko dodatno zmanjšali obremenitve domačega prevozništva - samo je očitno premalo volje ali pa strah, da bo preveč manjkalo v blagajni (kaj češ - tak pač je - državna blagajna je pač vreče brez dna)
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.525
5.066
113
Domačim prevoznikom olajšati: državni uradniki se niso v stanju zmeniti, da je tudi ok, če je doslej prihajalo na konto k1 100 in na konto k2 200, po novem pa na konto k3 500 enot... Nekaj težav pri osnovnih matematičnih operacija in nekaj lenobe pri pisanju podzakonskih aktov in pravilnikov...
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
..glejte, denarja z cestninamis e nabere da glava boli, dejstvo je da so cestnine absolutno predrage za osebna in za tovorna vozila,..zgradile so se pač avtoceste in kredite je pač treba vrnit pa ni denarja, ..ne vem sedaj pac treba vse plačatt kaj se je pokradlo, neglede na to da mamo najdražje avtoceste in izredno nekvalitetne, vzdrževanje spet med najdražjimi, Darsa se ne racionalizira,...ne vem kako se pa pol izide v drugih državah, radi se primerjamo z Nemci,..Izgradnja je enkrat cenejša, cesta drži dlje časa, zanimivo da delavci tam zaslužijo tudi vsaj 3x več kot pri nas južnjaki,...hm majo dodatek pri bencinu za osebna vozila, cestnina za kamion je pa enkrat cenejša....ja slovenci smo pač ovčke...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.525
5.066
113
To se čudežno ne bo rešilo. Možna rešitev bi bila privatizacija. Ampak pred leti en pisal na forumu, da imajo Francozi v zvezi s tem slabe izkušnje. Jaz tega toliko ne poznam. Vem samo, da še še nisem slišal za primer na svetu, da bi dejavnost v državni lasti bolj profitno laufala kot v zasebni.
Radoveden sem, če Nemci iz proračuna ne namenjajo denarja za avtoceste? Se vse nabere s cestninami za tovorni promet in dajatvami za gorivo? Dajatev za gorivo je pri nas sicer povsem brezpredmetna, ker ga ni vozila, ki ne bi moglo Slovenije prevoziti, brez da vmes tanka. Ta način pač pomeni, da tranzitu avtocesto častimo domači porabniki.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik tis pravi:
Ko je bila vinjeta 55€ se je nabralo več denarja in to je dejstvo.
Ja? Kje je to dokazano?

Sicer pa osebno ne vidim kaj manj prometa na avtocestah kot prej, ko je bilo 55 evrov, tudi številke štetja prometa kažejo povečanje. Pri vsaki mali nesreči imaš takoj nekaj kilometrov kolon.