Kolesarstvo 24

scorpion

Majstr
25. apr 2008
2.011
182
63
Veliko opcij je. Npr. v smučanju je prej ogled proge, v smukih tudi treningi. Na rallyu imaš sovoznika, ki ima natančen zemljevid vseh ovinkov, pa ti govori, kako in kaj. Pa v bistvu tudi voznik vozi na slepo. V F1 imaš omejitev hitrosti pri uvozu in izvozu iz boksov.
V kolesarstvu imaš spremljevalni avto, ki bi lahko že prej prevozil in si ogledal traso in potem med dirko sporočal o nevarnih točkah svojim kolesarjem. Radio veza in pozicija posameznega kolesarja ob današnji tehnologiji ne sme biti težava. Potem je tu morebitna omejitev hitrosti pri spustih. Potrebna je pač sprememba pravil, pri F1 je trajalo zelo dolgo, da je prišlo do take varnosti, kot je danes.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.872
113
Na kronometrih to delajo. Prav tako trase nekaterih etap prevozijo že spomladi oziroma ko so znane, predvsem klance, samo ne zato ker bi si šli pogledat kje morajo bremzat da ne povozijo redarja ali se zvrnejo v grmovje.
Nevarne točke so opisane za vsako etapo posebej, na njih se opozarja tudi na sestankih ekip pred vsako etapo, nekateri si jih poleg letečih in gorskih ciljev nalimajo celo na fajfo. Vodje ekip med etapo delajo točno to, po radiu opozarjajo na nevarne točke. Na najbolj kritične opozarja radiotour....
 

scorpion

Majstr
25. apr 2008
2.011
182
63
Na kronometrih to delajo. Prav tako trase nekaterih etap prevozijo že spomladi oziroma ko so znane, predvsem klance, samo ne zato ker bi si šli pogledat kje morajo bremzat da ne povozijo redarja ali se zvrnejo v grmovje.
Nevarne točke so opisane za vsako etapo posebej, na njih se opozarja tudi na sestankih ekip pred vsako etapo, nekateri si jih poleg letečih in gorskih ciljev nalimajo celo na fajfo. Vodje ekip med etapo delajo točno to, po radiu opozarjajo na nevarne točke. Na najbolj kritične opozarja radiotour....
Kronometer je le delček dolžine navadne etape. Največja nevarnost je pri spustih. Očitno ne opozarjajo dovolj, ali pa kolesarji pač v želji po zmagi vozijo nekoliko po svoje. Pa tudi pri vzponih so moteči in nevarni predvsem gledalci (kjer ni postavljene ograje).
Kje sem zadnjič videl video, ko sta pred kolesarji traso prečkala dva jelena, tretji pa je celo preskočil spremljevalni avto in zbil kolesa na strehi. Ampak takih stvari ne moreš predvideti.
Spomnim se enega izmed prvih Velo maratonov pri nas. Ko so tisti zadnji še grizli v klanec proti K. Bistrici, so prvi že leteli nazaj po klancu. In seveda sekali ovinke. Kriv je bil predvsem organizator, ki si je zamislil tako traso (pozneje je bila speljana drugje), lahko pa bi bila proga tudi ločena po pasovih - kot za avte.
 

kajn

Guru
5. okt 2007
2.777
1.609
113
Iskajoč brata
Bravo Primož, petkina etapa je bila res bomba za pogledat. Kako so se postavili in leteli v klanec.... gušt za gledat.
Vuelta je bila bolj zanimiva za gledat kot Tour. Je bila bolj nepredvidljiva....
Res sem vesel za naše kolesarje... Nor se mi zdi podatek: V zadnjih petih letih od Vuelte 2019 sta Roglič in Pogačar osvojila kar devet od 16 grand tourov.

Bravo, bravo.... čist smo razvajeni od zmag
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.356
2.730
113
Primož je s 5 GT noro uspešen, žal mi je le, da se mu leta iztekajo.
Upam, da glede na to, da ni že celo življenje v kolesarstvu, ima še vedno kup energije in volje, da parkrat napade TdF.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Vuelta je dolga 3.200km, ne 100+. Preštejte nevarne točke. Kaj narediš z radar detektorjem, ki piska za vsak qrac, ca. trikrat od tisoč primerov pa res takrat ko je radar? Senzor za nevarnost bi piskal celi grupi na spustih, v šprintih in še večino časa vmes.
Zakaj že? Piskal (utripal, whatever) bi recimo (za začetek) tam, kjer zdaj varnostniki z zastavico mahajo. Če se to izkaže za OK, probaš dodat še kake druge tipe nevarnih točk.
 

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.474
1.847
113
na temni strani lune
Kako opozorilo in komu? Peleton bo pičil kolikor se bo prvim v vrsti zdelo da je za pičit oz kolikor je potrebno pičit.... Radar, piskanje oz lučke ne bodo spremenili dosti. Vsaj tistim kateri sledijo ne. Če bo prvi letel npr. 40km/h skozi naselje v krožno čez ležečega policaja bo peleton sledil.

Velik problem padcev ni v neznanju oz nepoznavanju nevarnosti na trasi. Problem je, ko preveč kolesarjev želi na enkrat biti v "optimalni" poziciji na cesti...tam je pa prostora samo za določeno število ljudi z bajki. Če potegnemo analogijo z motošportom, tudi tam se zgodi ogromno nesreč, ko npr. v 1 ovinek pride preveč dirkačev skupaj. Borba za pozicije pa nihče noče prepustiti mesta drugemu. Pa se zgodi....s tem da imajo motošport dirkači verjetno boljše reflekse kot kolesarji, pa stezo poznajo v centimetre.....

Koliko bi reagiral kolesar na visokem pulzu v borbi za pozicijo po 3 ali 4 urah na neko piskanje in lučko pa ne vem....menim pa da ravno neke velike razlike do "osebnega" občutka kako naj pelje nebi bilo.
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.696
1.397
113
6h20min...326W normalized power.
Pogi vesoljc :=)

Zajeta slika.PNG
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77 in krava

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Kako opozorilo in komu? Peleton bo pičil kolikor se bo prvim v vrsti zdelo da je za pičit oz kolikor je potrebno pičit.... Radar, piskanje oz lučke ne bodo spremenili dosti. Vsaj tistim kateri sledijo ne. Če bo prvi letel npr. 40km/h skozi naselje v krožno čez ležečega policaja bo peleton sledil.

Velik problem padcev ni v neznanju oz nepoznavanju nevarnosti na trasi. Problem je, ko preveč kolesarjev želi na enkrat biti v "optimalni" poziciji na cesti...tam je pa prostora samo za določeno število ljudi z bajki. Če potegnemo analogijo z motošportom, tudi tam se zgodi ogromno nesreč, ko npr. v 1 ovinek pride preveč dirkačev skupaj. Borba za pozicije pa nihče noče prepustiti mesta drugemu. Pa se zgodi....s tem da imajo motošport dirkači verjetno boljše reflekse kot kolesarji, pa stezo poznajo v centimetre.....

Koliko bi reagiral kolesar na visokem pulzu v borbi za pozicijo po 3 ali 4 urah na neko piskanje in lučko pa ne vem....menim pa da ravno neke velike razlike do "osebnega" občutka kako naj pelje nebi bilo.
Vsakega v pelotonu zvočno in vizualno opozori, da je sredi ceste ovira (in nakaže, ali se da mimo nje levo, desno ali po obeh straneh). Enaka funkcija, kot jo ima varnostnik, ki stoji pred krožiščem ali prometnim otokom in maha. Plus tega varnostnika se zamenja s svetlobno tablo, da tisti, ki vse prezre ali se ne uspe pozicionirat zaradi gneče, vsaj varnostnika ne polomi. Torej sistem ne za to, da bi šlo manj kot 40 proti krožnemu, ampak da je vsem jasno, da je sredi ceste ovira in se bo peloton moral razdelit, kam se lahko razdeli in morda celo koliko metrov je še ostalo.
Pa saj tole ni nek rocket-science ... In je bolje kot nič oz to, kar je zdaj. Zakaj torej ne bi sprobali na par dirkah (lahko nižjega ranga). Analizirali rezultate, pa se potem odločijo, a je OK, a bi bilo treba izboljšat ai pa ni OK in se išče kaj drugega?
 

scorpion

Majstr
25. apr 2008
2.011
182
63
Vsakega v pelotonu zvočno in vizualno opozori, da je sredi ceste ovira (in nakaže, ali se da mimo nje levo, desno ali po obeh straneh). Enaka funkcija, kot jo ima varnostnik, ki stoji pred krožiščem ali prometnim otokom in maha. Plus tega varnostnika se zamenja s svetlobno tablo, da tisti, ki vse prezre ali se ne uspe pozicionirat zaradi gneče, vsaj varnostnika ne polomi. Torej sistem ne za to, da bi šlo manj kot 40 proti krožnemu, ampak da je vsem jasno, da je sredi ceste ovira in se bo peloton moral razdelit, kam se lahko razdeli in morda celo koliko metrov je še ostalo.
Pa saj tole ni nek rocket-science ... In je bolje kot nič oz to, kar je zdaj. Zakaj torej ne bi sprobali na par dirkah (lahko nižjega ranga). Analizirali rezultate, pa se potem odločijo, a je OK, a bi bilo treba izboljšat ai pa ni OK in se išče kaj drugega?
Dokler ne bo več nesreč (tudi smrtnih), se ne bo nič spremenilo. Odgovornim na kolesarski zvezi se zaenkrat j*** za povečanje varnosti, samo da je show. Letos pri spustu z Grossglocknerja se je že ubil eden na mladinski dirki. Kdor je bil tam, že ve, kakšni klanci so tam, neglede na to, s katere strani greš gor ali dol. Pa tudi na Vuelti je imel nekdo srečo, da je na ovinku pri spustu zdrsnil pod ograjo. Če bi pristal v njej, bi bil verjetno že pokojni. Da o lanskem Giru ne govorim.
Očitno je hudih nesreč še premalo, da bi karkoli spremenili.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.872
113
Premalo nesreč? Zadnja cifra, ki sem jo ujel je bila 17 mrtvih letos, pa je bila sezona šele na vrhuncu.

Piskanje da se z grosgloknerja ne sme peljat 120 pravite da bi mu pomagalo?
 

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.474
1.847
113
na temni strani lune
Vsakega v pelotonu zvočno in vizualno opozori, da je sredi ceste ovira (in nakaže, ali se da mimo nje levo, desno ali po obeh straneh). Enaka funkcija, kot jo ima varnostnik, ki stoji pred krožiščem ali prometnim otokom in maha. Plus tega varnostnika se zamenja s svetlobno tablo, da tisti, ki vse prezre ali se ne uspe pozicionirat zaradi gneče, vsaj varnostnika ne polomi. Torej sistem ne za to, da bi šlo manj kot 40 proti krožnemu, ampak da je vsem jasno, da je sredi ceste ovira in se bo peloton moral razdelit, kam se lahko razdeli in morda celo koliko metrov je še ostalo.
Pa saj tole ni nek rocket-science ... In je bolje kot nič oz to, kar je zdaj. Zakaj torej ne bi sprobali na par dirkah (lahko nižjega ranga). Analizirali rezultate, pa se potem odločijo, a je OK, a bi bilo treba izboljšat ai pa ni OK in se išče kaj drugega?

Morda bi bilo bolje, sam sicer dvomim v to. Vsaj na najvišjih nivojih so vodje ekip in tekmovalci precej dobro seznanjeni z nevarnostmi. Pa zopet dvomim, da kdo zadane oviro zato ker je ne vidi. Veliko nesreč se zgodi zaradi pretiravanja v boju za sekunde. Pač zmanjka prostora v gneči oz te peleton zrine kamor ni fajn rinit ali pa se pretirava z hitrostjo in fizika ne zmore dohajati....

Piskač, svetlobni znak, radar ali redar....ko gre na polno gre na polno...če "moraš" držati pozicijo lahko hitro rata velika jeba....pa niti ni nujno da ti zajebeš....zajebati ne sme še par 10 kolesarjev v neposredni bližini.

Kolesa so hitrejša in bolj aerodinamična, treningi so zoptimizirani, forma stempirana, pritiski sponzorjev in ekipe so enormni....potem pa se zgodi kar se zgodi. Podirajo se hitrostni rekordi. Včasih se pa ne izide.

Pa da ne bo sporno, podpiram povečanje varnosti za vse udeležene.
 

Schime

Guru
22. nov 2008
1.984
769
113
Potem je to treba sprejeti. Pač vedno bodo žrtve takšne in drugačne.
Enkrat bo kriv kolesar, drugič organizator.
Jaz bi na drugi strani rekel, da je nesreč v kolesarstvu še malo glede na to kako malo je potrebno, da se stvari zapletejo.
Sigurno so stvari, ki lahko to izboljšajo ampak, da si 100% da ne bo nič je lahko samo, če se ne pelješ s kolesom.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.872
113
Potem je to treba sprejeti. Pač vedno bodo žrtve takšne in drugačne.
Enkrat bo kriv kolesar, drugič organizator.
Jaz bi na drugi strani rekel, da je nesreč v kolesarstvu še malo glede na to kako malo je potrebno, da se stvari zapletejo.
Sigurno so stvari, ki lahko to izboljšajo ampak, da si 100% da ne bo nič je lahko samo, če se ne pelješ s kolesom.
Saj edini ki tega ne sprejemajo so poznavalci, ki biciklizem primerjajo s f1 in smučanjem. Tudi Jakobsen bi danes imel cel obraz, če bi vozil s fulface čelado. Če lahko odermat in verstapen, zakaj pogačar ne bi mogel.
Vprašanje za šprinterje ni pri kateri opozorilni tabli pred ovinkom bodo bremzali, ampak v katerem ovinku se bodo naslonili na kolesarja poleg.
 
  • Všeč mi je
Reactions: krko in Trigger