Katero motorno zago vzeti

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.088
5.659
113
Boli da so deci postali metro....

Lahko bi aktualne modele z časovnim strojem poslal 20-30 let nazaj pa bi vse laufalo ker takrat so še znal uporabljat common sense....
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.088
5.659
113

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Husa gre pa tudi full electric, sedaj v tej sezoni predstavljenih par modelov, ki so precej na profi rangu (cenovno in kvalitetno). Skratka taveliki ukinjajo smrdljiv program, EU ploska in podpira ter lobira (pa bodimo fer, štil ne bo šel v švico zaradi delovne sile in davkov, sej se ve da je tam vse slabše, šel bo zaradi tega ker švica ni v EU). Končni izplen bo itak tak da bo štil prodajal smrdljive motorke kanadskim rednekom, ruskim medvedom in brazilskim izsekovalcem pragozdov (kar je itak večinski trg motork), za ostal dele sveta (EU državljane) bodo pa e-motorke, po ceni 3x današnjega profi ranga.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Aj pa da bomo še malo ontopic. Imam doma tudi baterijsko motorko, ker sem jo dobil skoraj gratis v sklopu nabave baterij za ostalo baterijsko gnano orodje (Hikoki/Hitachi 18/36V sistem). Dejansko je stvar kar fascinantna in jo uporabljam kar precej oz. vedno več.

Prva prednost teh baterijskih motork je navor iz nič in se zlepa ne ustavijo oz grizejo tudi pri nizkih obratih. Recimo če ti les malo klini pri navadni motorki padejo obrati in sklopka izkjuči, meč ostane ujet, tale e-motorka pa lepo kickne nazaj ven iz lesa oz. zgrize skozi. Z dobro nabrušeno ketno je pri hitrosti žaganja čisto primerljiva z bencinskimi prdulami tam okoli 250-30ccm.

Druga prednost je da ne smrdi, tako da jo sam vozim za potrebe NNP v avtu. Od jeseni do spomladi z baterijo noter, čez poletje oz. ko je vroče vzamem pa baterijo(e) ven in jo imam posebej oz. jo pobašem če vem da bom mogoče kaj rabil. Ko zmanjka baterija natakneš novo in se ti ni treba ubadat z mešanico in polivanjem. Ker ni izpuha lahko delaš v notranjih prostorih, recimo v kurilnici kaj prežagaš na pol.

Tretja prednost je da dela na gumb in jo ni treba vžigat. Pride zelo prav ko klestiš kakšno grmovje in rabiš motorko za 3 sec, potem jo odložiš čez 1 min spet rabiš za 3 sec pa spet odložiš in tako pol dneva. Namesto da bi 100x vlekel za tisti štrik imaš tu samo gumb. Da ne omenjamo da nimaš hladnega zagona (čok) in za kakšne manjše delo ne rabiš ogrevat motorke zato da narediš rez v 3 sec.

Četrta prednost je masa, nivo hrupa in tresljaji. Sicer oboje slednje je relativno, še vedno če si navajen delat s glušniki/čepki je ketna glasna ko gre v les, pa tresljaji so sicer 0 od motorja ampak od prenosa z meča si pa na istem.

Slabosti pri konkretni motorki? Plastik fantastik ohišje, napenjalec za ketno oz. držalo pokrova verižnika je tisti štoflc v katerega nimam ravno zaupanja, za olje za ketno je sicer okence ampak se hitro spregleda da ti manjka (sploh ker ga je noter za en štamprle), baterija ima omejitve kapacitete (čas delovanja) sploh ko žagaš kaj konkretnega ... precej teh težav reši resna e-motorka, tako da na koncu ostaneš samo pri omejitvi z baterijo in jasno ceno napram performancu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in krava

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.088
5.659
113
Če hočeš performanse... maš s5 2bateriji....al pa eno veliko.....in je teža s5 ista....tko da nisi 0 pridobil....
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Ja to je tisti začaran trikotnik, 100wh baterija (ki ima cca. pol kile) da od sebe kar da. Ali je kapaciteta problem ali pa moč ali pa masa. 6dcl bencina ki ima enako maso da od sebe precej več (tako od oka 5-10x več).
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Baterijske žage imajo svoje mesto. Težko pa si predstavljam, da bi v tem stanju tehnologije nadomestile motorke, ki jih profiji uporabljajo za podiranje, ker bi rabil kup baterij in dobro polnilno infrastrukturo v gozdu.
Čeprav ... Nekoč se bo to zgodilo, mogoče prav hitro. Zaradi zdravja uporabnikov motornih žag, kjer so problem tresljaji. Po medicini dela in športa obstajajo jasne smernice koliko ur na teden bi smel človek delati z motorno žago. Številko sem sicer pozabil, povedal mi jo je nekoč en študent medicine in se mi je takrat zdela hudo nizka in dvomim, da bi večina gozdarskih podjetij to preživela. Če se začne to izvajati, bodo iskali variante, kako to rešiti z drugim orodjem in tehnologijo. Bodo pač generatorji polnili baterije, ki bodo 5 - 10 minut poganjale žago. Zaradi velikih tokov verjetno tudi ne bodo tako trajne kot so danes za ostala orodja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Poglej uradno stran od Huse, točno to se dela. Tam do 50ccm že forsirajo baterije v profi sceno, tudi gozdarsko. Imaš nahrbtno baterijo (ki naj "nebi" ovirala gibanja), ki drži kot polna profi motorka bencina. Ko zmanjka samo menjaš nahrbtnik. Ruzak polniš v "delovnem stroju", tako da na sekača prideta dva. Cenovno si na 3x cene profi 50ccm motorke.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Če so dali noter kvalitetne DC brezkrtačne motorje potem je delovna doba takega motorja v urah tudi do 5-10k (Domel vem da je imel linijo motorjev za baterijsko orodje kjer so se hvalili s takimi podatki). Za profi rang bencinskih motork pa mislim da velja pravilo 3000h, farmerski rang 1000h, in "hoby" rang par 100 ur.

Litijeve baterije naj bi zdržale 1000-2000 ciklov za kvalitetne znamke.

Skratka tehnološko ni ovir da taka tehnologija nebi bila enkovredna dvotaknemu motorju po vzdržljivosti, s tem da ne zahteva nič vzdrževanja. V praksi pa ... bomo videli! ;)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.088
5.659
113
Na telefonu imam verzijo z prevodom...tukaj je žal ni...

 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

tony

Guru
23. jul 2007
9.677
1.488
113
Kobalt je sicer soliden problem, ga pa ni več v Litij-fosfatnih baterijah. Problem se bo rešil sam od sebe...
 

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.807
388
83
Vipavska dolina
Saj jaz sploh (še) ne razmišljam o čem takim, me pa zanima, resni sekači verjetno še kar nekaj časa ne bodo šli na kaj takega. No jaz sem pred leti za cca. 10 kubikov na leto kupil profi, pozna se na rokah.
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.579
4.505
113
49
Na sončni strani ALP
Toliko o e-motorkah...


FB_IMG_1713462881376.jpg
 

Sonny_Chiba

Majstr
3. dec 2011
1.684
-522
83
Poglej uradno stran od Huse, točno to se dela. Tam do 50ccm že forsirajo baterije v profi sceno, tudi gozdarsko. Imaš nahrbtno baterijo (ki naj "nebi" ovirala gibanja), ki drži kot polna profi motorka bencina. Ko zmanjka samo menjaš nahrbtnik. Ruzak polniš v "delovnem stroju", tako da na sekača prideta dva. Cenovno si na 3x cene profi 50ccm motorke.
Daj link, ne najdem na strani od huse.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: endvatri