Kateri izvoz iz krožišča je pravilen?

ideolog

Fizikalc
16. feb 2012
219
38
28
17.325776N, 23.254786E
Rdeči avto je v prednosti, ker se že pelje po krožišču. Tu ni dileme.
Sin, ki pravkar dela izpit, trdi, da je prava pot rdeča: takoj na zunanji pas, ko si mimo uvoza ,na katerem je modri avto. Tako ga je naučil inštruktor.
Jaz pa trdim, da je prava pot zelena: kolikor dolgo je možno, naj rdeči ostane na notranjem pasu, zato da omogoči modremu (in koloni, ki se začne nabirati za njim) čim prejšnjo vključitev v krožišče. Izhod rdečega ne bo problem, saj je modri komaj speljal, torej bo rdeči dovolj spredaj pred modrim, da bo lahko varno zapustil krožišče.
Če pa modri že spelje in je dovolj hiter (ali pa tudi prehiter), se pa razvrstita po sistemu zadrge, oz. rdeči spusti modrega prvega na ta izvoz.

(Situacija, ko bi modri zapeljal ven na kakem drugem izvozu, tukaj nima nobenega vpliva.)

Že mogoče, da bo moral sin na izpitu peljati po rdeči poti (pač pravila CPP. če so res taka.).
Ima kdo kak bolj tehten argument proti zeleni poti? (zdravapamet.press)
 

Priponke

  • krožišče.jpg
    krožišče.jpg
    43 KB · Ogledi: 511

Floki

Guru
6. sep 2007
10.128
3.185
113
To kar si napisal je postala običajna paksa, edino v praksi modri ponavadi odstopi prednost da lahko tisti iz notranjega pasu zapelje ven (čepav ne bi rabil) To kar ti paviš velja mogoče v večjih križiščih običajno pa če je nekdo na notranjem modri ne ustavlja in zapelje v križišče dovolj hitro da mora potem zmanjšati če hoče tisti iz notranega pasu ven.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.667
340
83
www.kacnje.eu
Tole bo vroča debata :)
Tehten argument za rdečo pot je, da tisti modri prej zasluti menjavo rdečega (ga rdeči prej "zapre"), da modri sploh ne gre v krožišče -->> posledično manjša možnost trka in seveda pa tudi manjša prepustnost krožišča.

Je pa pri nas hudič, ker so dvopasovna krožišča premajhna. Potem se "za naravnost" kar seka vsevprek.
 

komar89

Fizikalc
22. apr 2008
777
195
43
Po mojem mnenju je prava pot rdeča. V trenutku ko rdeči hoče zaviti na zunanji pas in pot ni prosta( da je modri že na zunanjem pasu), mora rdeči narediti še en krog po notranjem pasu da ne ovira poti modrega. To je bistvo krožišč pretočnost brez ustavljanja, ampak to pri nas malokdo počne, ponavadi po žlajfu in narediš kolono zadej
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.399
1.403
113
Ata kar poslušaj sina, ker ima prav. Prava pot je rdeča. Tvoja opcija velja v primeru ko ima križišče 2 pasovni izvoz pri katerem je polna črta pri izvozu na zunanjem pasu. Se pravi, da mora na takem izvozu vozilo na zunanjem pasu obvezno zapustiti krožišče. Primer takega krožišča na sliki.
1637143154998.png
1637143183407.png

Če bo dal pravi čas žmigavec, ga modri ne bo nasadil. Sploh pa je on že v krožišču, ima večjo hitrost od modrega, ki se šele vključuje in bi torej moral čisto normalno zapeljati pred njega, brez da en drugega ovirata.
 

majaron

Majstr
28. mar 2009
1.049
407
83
In večina "zelenih" se v krožišču ustavi, če je "modri" dovolj hiter, da ga prehiti. Ustavljanje v krožišču pa je prepovedano in bi moral zeleni odpeljati nov krog.
Pravilno je rdeče, kar tudi zmanšuje možnost, da pride do take situacije.
 

Fusionn

Guru
5. sep 2007
2.229
503
113
Po mojem mnenju je prava pot rdeča. V trenutku ko rdeči hoče zaviti na zunanji pas in pot ni prosta( da je modri že na zunanjem pasu), mora rdeči narediti še en krog po notranjem pasu da ne ovira poti modrega. To je bistvo krožišč pretočnost brez ustavljanja, ampak to pri nas malokdo počne, ponavadi po žlajfu in narediš kolono zadej
tudi po moje je tako. Ko je modrri že enkrat notri si potem lomiš vrat in greš mal na slepo al te vidi in te bo spustil al bo kreten pa te nabil...

na konc je najboljš izbrat tretjo opcijo in takoj it na zunanji pas in tako modremu takoj preprečiš, da bi šel v krožišče in zmanjšaš možnost nesreče.
pač eno je teroija, drugo pa praksa na terenu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.523
853
113
Rdeči avto je v prednosti, ker se že pelje po krožišču. Tu ni dileme.
Sin, ki pravkar dela izpit, trdi, da je prava pot rdeča: takoj na zunanji pas, ko si mimo uvoza ,na katerem je modri avto. Tako ga je naučil inštruktor.
Jaz pa trdim, da je prava pot zelena: kolikor dolgo je možno, naj rdeči ostane na notranjem pasu, zato da omogoči modremu (in koloni, ki se začne nabirati za njim) čim prejšnjo vključitev v krožišče. Izhod rdečega ne bo problem, saj je modri komaj speljal, torej bo rdeči dovolj spredaj pred modrim, da bo lahko varno zapustil krožišče.
Če pa modri že spelje in je dovolj hiter (ali pa tudi prehiter), se pa razvrstita po sistemu zadrge, oz. rdeči spusti modrega prvega na ta izvoz.

(Situacija, ko bi modri zapeljal ven na kakem drugem izvozu, tukaj nima nobenega vpliva.)

Že mogoče, da bo moral sin na izpitu peljati po rdeči poti (pač pravila CPP. če so res taka.).
Ima kdo kak bolj tehten argument proti zeleni poti? (zdravapamet.press)
(1) Ko bo prišlo so poka, bo zeleni vsaj sokriv.
(2) Ko bodo prišli policaji, bo zanesljivo dobil kazen 40€ zaradi kršitve 4. odstavka 60. člena ZPrCP.
(3) Zeleni praktično izsiljuje modrega (in rdečega). Ekvivalent manevra zelenega je zavijanje z levega pasu dvopasovne ceste na desno.
(4) Zadrga ne prime, ker ni zožitve. Zeleni bi mral normalno zamenjati pas, kar pa je pogojeno s tem, da ima za to možnost (za razliko od zadrge, kjer mu morajo soudeleženci to možnost zagotoviti).
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
974
174
43
Rdeči avto je v prednosti, ker se že pelje po krožišču. Tu ni dileme.

Tole je IMHO tudi ena velika zabloda (tvoja in marsikoga). V krožnem, če ni drugače urejeno, velja desno pravilo in ima prednost tisti z desne.
VELIKA večina krožišč pa ima na vpadnicah postavljene znake "nimaš prednosti", ki tako pravilo override-ajo.

Marsikdo od nas "že ve", kako je prav, in radi potrobimo tistemu, ki malo drugače "ve", kako je prav.

Lahko pa se tudi motim :)
 

komar89

Fizikalc
22. apr 2008
777
195
43
Tole je IMHO tudi ena velika zabloda (tvoja in marsikoga). V krožnem, če ni drugače urejeno, velja desno pravilo in ima prednost tisti z desne.
VELIKA večina krožišč pa ima na vpadnicah postavljene znake "nimaš prednosti", ki tako pravilo override-ajo.

Marsikdo od nas "že ve", kako je prav, in radi potrobimo tistemu, ki malo drugače "ve", kako je prav.

Lahko pa se tudi motim :)
Seveda imajo prednost vozila ki so že v krožišču ne ga sračkat tudi če ni nobenega drugega znaka. Vozilo ki vozi po zunanjem pasu pa ima prednost pred tistim na notranjem. A se to reče desno pravilo pa ne bi vedel.
 

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
525
176
43
Tole je IMHO tudi ena velika zabloda (tvoja in marsikoga). V krožnem, če ni drugače urejeno, velja desno pravilo in ima prednost tisti z desne.
VELIKA večina krožišč pa ima na vpadnicah postavljene znake "nimaš prednosti", ki tako pravilo override-ajo.

Marsikdo od nas "že ve", kako je prav, in radi potrobimo tistemu, ki malo drugače "ve", kako je prav.

Lahko pa se tudi motim :)
Po pravici povedano, sem krožišča kjer imajo prednost tisti, ki vstopa v krožišče (desni) videl samo v Grčiji. V Sloveniji vedno upoštevam, da ima prednost vozilo v križišču, ne glede na znak pred krožiščem. Pa še nisem imel problema.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.399
1.403
113
Seveda imajo prednost vozila ki so že v krožišču ne ga sračkat tudi če ni nobenega drugega znaka. Vozilo ki vozi po zunanjem pasu pa ima prednost pred tistim na notranjem. A se to reče desno pravilo pa ne bi vedel.
klasično pravilo, ki velja pri menjavi pasu. Menjaš ko to lahko narediš varno in s tem ne oviraš ostalih udeležencev. Pri izvozu pa velja podobno kot na avtocesti, kjer tudi ne smeš iz prehitevalnega pasu direktno na izvoz iz avtoceste zapeljat (no lahko, če si sam), ker bi s tem oviral one na voznem pasu in tiste, ki so se že prej uvrstili na izvoz.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.523
853
113
Seveda imajo prednost vozila ki so že v krožišču ne ga sračkat tudi če ni nobenega drugega znaka. Vozilo ki vozi po zunanjem pasu pa ima prednost pred tistim na notranjem. A se to reče desno pravilo pa ne bi vedel.
Od kod (in kdaj) imajo vozila na zunanjem pasu prednost? Ima na Celovški tisti, ki vozi po desnem pasu, prednost pred onim, ki vozi po levem?
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.875
9.485
113
Rdeči avto je v prednosti, ker se že pelje po krožišču. Tu ni dileme.
Sin, ki pravkar dela izpit, trdi, da je prava pot rdeča: takoj na zunanji pas, ko si mimo uvoza ,na katerem je modri avto. Tako ga je naučil inštruktor.
Jaz pa trdim, da je prava pot zelena: kolikor dolgo je možno, naj rdeči ostane na notranjem pasu, zato da omogoči modremu (in koloni, ki se začne nabirati za njim) čim prejšnjo vključitev v krožišče. Izhod rdečega ne bo problem, saj je modri komaj speljal, torej bo rdeči dovolj spredaj pred modrim, da bo lahko varno zapustil krožišče.
Če pa modri že spelje in je dovolj hiter (ali pa tudi prehiter), se pa razvrstita po sistemu zadrge, oz. rdeči spusti modrega prvega na ta izvoz.

(Situacija, ko bi modri zapeljal ven na kakem drugem izvozu, tukaj nima nobenega vpliva.)

Že mogoče, da bo moral sin na izpitu peljati po rdeči poti (pač pravila CPP. če so res taka.).
Ima kdo kak bolj tehten argument proti zeleni poti? (zdravapamet.press)
Kratko in jedrnato....poslušaj sina!!!
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in Car

stariata

Pripravnik
12. jul 2010
55
1
8
jekleni,
da na celovški in vseh ostalih cestah In krožiščih ima tisti na desnem pasu prednost pri zavijanju desno, pred tistim, ki je na levem pasu.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
Tole je IMHO tudi ena velika zabloda (tvoja in marsikoga). V krožnem, če ni drugače urejeno, velja desno pravilo in ima prednost tisti z desne.
VELIKA večina krožišč pa ima na vpadnicah postavljene znake "nimaš prednosti", ki tako pravilo override-ajo.

Marsikdo od nas "že ve", kako je prav, in radi potrobimo tistemu, ki malo drugače "ve", kako je prav.

Lahko pa se tudi motim :)
seveda se motiš, vsa krožna križišča v naši državi imajo na uvozih postavljen drog, kjer sta trikotnik in okrogli znak za krožišče
če pa iz takšnega ali drugačnega razloga tak znak manjka, je to zapisano tudi v zakonu:

60. člen
(vožnja na krožnem križišču)
(1) Voznik na krožnem križišču ima prednost pred voznikom, ki se vključuje na to križišče.
 
  • Všeč mi je
Reactions: luciano in Hanzi