Kako zavirate?

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.516
113
Imaš prav in nimaš prav
smile-1.gif


Če gre za zaviranje v sili, ko je pred tabo počez prevrnjena cisterna plutonija (
evil.gif
. Če bremze ne spusti, pa mu motor ugasne, avto ostane še brez ABSa in servo volana; s stisnjeno sklopko pa vsi ti problemi odpadejo.

Za običajno zaviranje pri hitri vožnji pa je sklopka nepotrebna in to je hotel SJTV povedati. Velja le pravilo, da vedno že v ovinek prideš s primerno hitrostjo, torej zaviraš kolikor je treba že pred ovinkom, ovinek prevoziš brez zaviranja in nato spet pospešuješ. (Spet pa drži, če začneš izgubljati nadzor nad vozilom, najprej stisneš sklopko.)
zmaga.gif
 
Nazadnje urejeno:

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Ej če ga teraš in te odnaša, sklopka + bremza. To sem napisal, to si tudi ti sedaj potrdil
wink-1.gif
Sem probal na poligonu vse od A do Ž pa ti noben gas volan pa nobeno drugo sranje ne pomaga ko te odnaša iz smeri, razen pri zadnjem pogonu se da z gasom pomagati, sam nevem kdo je tak frajer da bo šel na cesti kaj takega početi.

LP
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.299
1.220
113
www.adriamedia.si
Pomaga še vse kaj drugega kot le sklopka in zavora (in tudi slednje ni edino pravo zdravilo le za povprečneža, ki mu zagusti po nesreči, ne pa za nekoga, ki pač vozi hitreje, ker to zna). Leva noga na bremzi, ročna (kar ne pomeni vedno, da jo na polno zategneš), dodajanje plina, odvzemanje plina, bolj ali manj sunkovito delo z volanom. Rešitev je veliko, samo obvladat jih je treba.

Mimogrede: imam (če se prav spomnim, je že veliko kilometrov za mano) enih 5 tečajev varne vožnje (ali podobnih), pa kako dirkaško šolo in kako dirko za sabo - in tudi kako vrtenje ali zvit pleh (ja, na napakah se učimo). Skratka, ne govorim na pamet. In pred zaviranjem zna situacijo v teh primerih rešit že sklopka (brez zaviranja), da so kolesa razbremenjena pospeškov/pojemkov in vso razpoložljivo zaogo oprijema porabijo le za krmiljenje (Kammov krog stvari lepo ponazori) ... Če ne gre, še zavora, v avtih z ESP je slednja še manjkrat potrebna ...

@tony: Zaviranje na ravnem, pred ovinkom, pa ni tako nujno, včasih je celo zaželeno vlečt zaviranje v ovinek (trail braking) ... Nekateri avto so brez tega prav nadležni za hitro vozit. Ampak to pa res ne sodi več na cesto, ampak na stezo (razen v nadzorovanih okoliščinah). In pri športni hitri vožnji stiskanje sklopke, ko začne avto drset, praktično nikoli ni na sporedu ... Sploh pa se skozi ovinek načeloma ne "jadra" (razen v dolgih ovinkih). Ali zaviraš ali pospešuješ.
 
Nazadnje urejeno:

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.955
16.061
113
bravo, sm mislu da se drgač sidro na ketni vrže skozi okno
zmaga.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik doctorz pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik doctorz pravi:
Avto v ovinku najbolje zavira sklopka + zavora. Če ga teraš seveda.

LP
bonk.gif

hysterical-1.gif

Dragi moj če se ne strinjaš pa pejt v avstrijo tam na varno vožnjo pa jim povej da nimajo pojma
smile-1.gif

varna vožnja in najhitrejša možna vožnja pač nimata dosti skupnega mar ne?

sam načeloma zaviram normalno, brez vsega tega, ker mi je pač malo skregano držanje sklopke in pritiskanje na gas hkrati, prav tako pritiskanje na gas in bremzo hkrati, ker je to pač zame sinonim za zlivanje bencina stran :D pa tud sklopka verjetno nima dosti od tega, da tiščiš gas med tem ko držiš sklopko mar ne?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.516
113
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
varna vožnja in najhitrejša možna vožnja pač nimata dosti skupnega mar ne?

V osnovi se dajmo zediniti, da se pogovarjamo o varni vožnji
zmaga.gif


Kako boš (s pritiskanjem pedalov, kot se uči v avto šoli, torej brez dirkaških v stilu "heel and toe") naenkrat zaviral z desno nogo, stisnil sklopko z levo in še držal gas?
 

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
Ne, ni ravno govora o varni vožnji. Temo sem odprl zato, ker je pogovor nanesel na to, seveda se je vse skupaj zasledilo nekje na internetu. Na youtube sem videl nekoga, ki to redno uporablja (njegov video je tudi že v tej temi) in me je zanimalo koliko kaj vi to uporabljate, če sploh.

Bi rekel, da je to večinoma uporabno le za "dirkanje" po ovinkih, kjer je dobro imeti avto odziven, hkrati pa ne želiš bremzati z motorjem. Za heel and toe smo že ugotovili, da je v naših avtih večinoma neuporaben zaradi razporeditve stopalk. Nekateri bolj športni pa to tudi omogočajo. Ko sem želel probati naliMovo tehniko sem v trenutku ko sem želel pritisniti še gas, le še bolj stopil na zavoro, tako da sem to opustil. (pri tem nisem nikogar ogrožal) Pravtako pa se mi zdi, da je potrebno biti pri tem zelo hiter (pa ne mislim na hitrost vozila) in se mi pri takem grobem ravnanju avto nekoliko smili. Ker če si počasen v tem času že padejo obrati, ki si jih dodal in nisi v bistvu s tem prav nič naredil.

Vseskupaj se mi tako zdi le nepotrebno afnanje, vsaj kar se vsakdanje vožnje tiče.

Kar se pa kriznih situacij tiče. Zaentrat ni bilo še nobene hujše, upam da tako tudi ostane. Se mi pa zdi, da bom prvo (sicer zavisi od situacije) odvil, šele nato skočil na bremzo in sklopko. Sicer pa upam, da tudi esp kaj pomaga. (Je pa čuden občutek, ko esp prime...)

LP
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Če ti takoj ni ratalo, se ne sekirat, še nobeden se ni rodil učen. Tudi sam sem se (preeecej let nazaj kot zelenec) prvič pri poizkusu uporabe leve noge na zavori čudil, da ni pravega učinka. Ko je kasneje prišel čas in se je pokazala potreba po zaviranju z levo, je prišel tudi učinek.
smile-1.gif

Tehnika, ki jo uporabljam sem v običajnem prometu (desna noga na obeh pedalih) se mi je najprej izkazala kot nujno na dirkah, saj se je z njo dalo zmanjšati nihanje sprednjega vpetja koles pri močnem zaviranju pred ostrim ovinkom in s tem je avto postal bolj vodljiv zaradi manj sunkovitega prehoda iz zaviranja v pospeševanje (razlika na gorski dirki v Ilirski bistrici je bila skoraj 1.5sekunde napram običajnemu zaviranju!).
Selitev tehnike v običajni promet (kjer napram dirki prekrivanja zaviranja in pospeševanja skoraj ni) prinese bolj nežno vožnjo, s hitrejšimi in mehkejšimi prehodi pri prestavljanju navzdol.

Sicer pa za piljenje tehnike svetujem izlet na kartodrom v stilu Logatca ali Krškega, kjer se lahko brez nevarosti za druge počasi stopnjuje tempo in išče meja, ko sočasno pritiskanje pedalov pokaže učinek.
wink-1.gif


LP,

Milan
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.299
1.220
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Sba pravi:

Bi rekel, da je to večinoma uporabno le za "dirkanje" po ovinkih, kjer je dobro imeti avto odziven, hkrati pa ne želiš bremzati z motorjem.
Če nimaš med zaviranjem stisnjene sklopke, potem zaviraš tudi z motorjem.

Citat:
Vseskupaj se mi tako zdi le nepotrebno afnanje, vsaj kar se vsakdanje vožnje tiče.

Ne, tako se da predvsem veliko bolj uglajeno voziti. Brez cukanja, sunkov, brez da sovozniku "kima" glava. Meni se pač zdi bolj kulturno do tistih, ki so v avtu zraven (tako kot je kulturno tudi, da se naučiš ustavit tako, da ob ustavitvi avto nič ne zaniha nazaj, torej da imaš v hipu, ko se avto dokončno ustavi, že tudi dokončno popuščeno zavoro).
In ob taki vožnji avto trpi manj, ker sklopka ne drsi ob prestavljanju navzdol oz. ni sunkov, ki slabo vplivajo na mehanske dele ... In nič prav posebej hiter ni treba biti ... Čisot normalno, le da daš vmes malo plina.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.299
1.220
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik doctorz pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Kolikor sem razumel enga tlele, ki je govoril o teranju, govora ni (samo) o varni vožnji ...

Če to name leti malo preberi nazaj je nkdo omenjal kaj narediš ko te odnaša iz smeri
wink-1.gif


LP
Omenjal si "teranje". Zame je to športna vožnja (in torej stvar, ki naj se jo loteva le tisti, ki zna storit še kaj drugega kot stisnit sklopko in zavoro). Če si s tem mislil kaj drugega, sem te pač narobe razumel.
 

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Sba pravi:

Bi rekel, da je to večinoma uporabno le za "dirkanje" po ovinkih, kjer je dobro imeti avto odziven, hkrati pa ne želiš bremzati z motorjem.
Če nimaš med zaviranjem stisnjene sklopke, potem zaviraš tudi z motorjem.
Mišljeno je bilo tisto klasično. Seveda zavira, če imaš v prestavi in brez gasa.

Citat:
Citat:
Vseskupaj se mi tako zdi le nepotrebno afnanje, vsaj kar se vsakdanje vožnje tiče.

Ne, tako se da predvsem veliko bolj uglajeno voziti. Brez cukanja, sunkov, brez da sovozniku "kima" glava. Meni se pač zdi bolj kulturno do tistih, ki so v avtu zraven .
Nekateri kimajo tudi ob pospeševanju. Must be the music.
evil.gif


Citat:
(tako kot je kulturno tudi, da se naučiš ustavit tako, da ob ustavitvi avto nič ne zaniha nazaj, torej da imaš v hipu, ko se avto dokončno ustavi, že tudi dokončno popuščeno zavoro)
(saj to te že v avtošoli naučijo)

Citat:
In ob taki vožnji avto trpi manj, ker sklopka ne drsi ob prestavljanju navzdol oz. ni sunkov, ki slabo vplivajo na mehanske dele ... In nič prav posebej hiter ni treba biti ... Čisto normalno, le da daš vmes malo plina.
No, to me je zanimalo. Sem spraševal že v prvem postu. Je pa res, da ponavadi vozim v bolj nizkih obratih, tako da že tako ali tako lepo pade v prestavo. Bom pa probal še malo počasneje.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Sba pravi:
Citat:
(tako kot je kulturno tudi, da se naučiš ustavit tako, da ob ustavitvi avto nič ne zaniha nazaj, torej da imaš v hipu, ko se avto dokončno ustavi, že tudi dokončno popuščeno zavoro)
(saj to te že v avtošoli naučijo)


v bistvu so meni v avtošoli rekli, naj raje ustavim, kjer pač je treba ustaviti (stop znak, semafor itd.) tako da "cukne", zato, da komisija vidi, da si dejansko ustavil avto in ti ne morejo težit, da nisi ustavil