Kako zavirate?

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
Živjo!

Zanima me, če se kdo v vsakdanji vožnji poslužuje tehnik, kot so "rev match" in "heel and toe". Nekateri delajo celo znanost iz tega, no saj ravno veliko znanosti tu ni, pa vendar.
Jaz sicer zaviram z motorjem, tako da te tehnike odpadejo. Za heel and toe imam tudi bolj nepraktično postavljene stopalke, no pa še dizel je.
Nekje sem zasledil da je dobro pustiti v najvišji možni prestavi ko zaviraš z motorjem. Je to prav? Jaz dam pri ene 120 v četrto potem pa v tretjo, vmes pa še malo pobremzam.

Kaj pa avtu najbolj paše?
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.744
15.800
113
jaz zaviram s kombinacijo zaviranja z motorjem ter z zavorami... hell&toe varianta pa pride v poštev v glavnem samo med kkšnimi uletavanji, med normalno vožnjo pa praviloma ne...
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.575
4.494
113
49
Na sončni strani ALP
Citat:
Uporabnik Sba pravi:


...kot so "rev match" in "heel and toe"....

Kwa je to za ena reč?
17758-icon_confused.gif
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Meni je rev match avtomatizem, s tem da ne uporabljam pete v klasičnem pomenu, ampak imam pri zaviranju del desnega stopala še poleg na stopalki plina - plin doziram z rotiranjem noge po vzdolžni osi stopala.

LP,

Milan
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Večinoma skoraj vse s pedal blipom (rev match), pred križišči v mestu recimo iz 3. v 2. ali pa še nižje pa samo z bremzo in motorjem, drugače pa tudi to z rev matchom. Sicer pa, kot pravi Matey - odvisno od prilike.
Če mi pa pride v kakem ovinku do podkrmarjenja (FWD pač), pa samo parkrat potapam bremzo pa si že nazaj. To seveda v primeru, da si še v nekih normalnih mejah hitrosti in podkrmarjenja

Heel & toe pa v naših avtih ni najbolj primeren, ker so stopalke preblizu, čeprav se ga da priučit. Recimo naliM že potrjujejo to dejstvo.

Zmeraj moraš hkrati ob zaviranju prestavljat navzdol (razen če je ovinek na polno). Avto pod višjimi obrati lažje zavira kot pa pri 2k recimo.
 

s22b

Fizikalc
1. sep 2007
3.199
1
36
39
Dela normalno.

Sicer pa jaz bremzam z motorjem.
 
Nazadnje urejeno:

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
rev matching zelo pogosto pred semaforji, nato pa z motorjem ter bremzami do konca. heel & toe pa je kot e receno malo okorno v nasih avtomobilih.
 

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
ksz

Pri rev match-u je lepo, ko se sploh ne čuti da si prestavil, če ti seveda pravilno uspe, ampak tu vaja dela mojstra ... se mi je že zgodilo da je avto prav poskočil - hotel pospešiti, ko sem dal v nižjo prestavo. Pri prehitevanju in ko je vožnja bolj vesele narave, bi bil rev match nadvse koristen.
Seveda ob zaviranju prestavljam navzdol, razen ko se mi pri 60km/h v peti prižge rumena. V drugo pa skoraj ne dajem, spet odvisno od situacije.

naliMov sistem ne vem, če bi mi odgovarjal, ker imam rad nogo povsem na stopalki, ziher je ziher pravjo. Bom pa poskusil, če gre in kako gre.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
heel and toe je opisan na wikipedii. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-Toe )

rev match pa kolko sem razumel je to, da preden spustiš sklopko, malo povišaš vrtljaje, da se ujema z menjalnikom (in posledično NE bremzaš z motorjem). Če pa sem narobe razumel, naj nekdo pove, ki ve...
wink-1.gif
 

Georgie

chairman
1. sep 2007
982
0
16
Far Far Away
Po moje pa pri zaviranju ni na prvem mestu, "kaj avtu paše", ampak "kaj je pomembno za varnost".
grims-1.gif


Pri zaviranju mora biti na prvem mestu to, da je voznik za tabo hkrati pravočasno obveščen o tem, da se pred njim nekaj dogaja in da mora tudi on zavreti oziroma upočasniti vožnjo. Kot najbrž vemo, se to pri veliki večini voznikov izvaja na način "pritisni zavoro in jo drži do ustavitve", kar mimogrede pomeni, da je nekaj narobe - z voznikom in njegovo vožnjo! Če ne verjamete - spremljajte voznike pred seboj, pred križišči in tudi drugje in njihovo nonšalantno (egoistično) vožnjo. Poleg tega tudi vsi dobro vemo, kako se pri nas izvaja držanje varnostne razdalje (na relacijski ali mestni vožnji) ... Sam vedno zaviram na način uporabe motorja s kombinacijo zavor, v vsaj dveh do treh intervalih, tako da je vsak normalen voznik za mano pravočasno obveščen.

Če vam tega niso povedali inštruktorji v avtošoli, potem ste hodili v slabo šolo.
wink-1.gif
In še - v prometu se nikoli ni pametno zanašati na druge.
 

Sba

Pripravnik
18. avg 2007
225
1
16
LJ
V avtošoli so ti pravtako povedali da opazuj promet pred seboj. Zato tudi ne maram voziti za kakšnim tovornjakom ali večjim kombijem, ker se ne lepo vidi naprej. Ponavadi se opazuje par avtomobilov naprej kdo zavira.

Jaz dostikrat zmanjšujem hitrost brez zaviranja. Odseki s 60, krožišča ... nogo z gasa toliko prej pa je. Če pa ti ne vidiš da se nekomu pribižuješ, bi se pa zamislil kako spremljaš promet.
Večinoma pa delam podobno kot ti. Spustim gas, prešaltam, pobremzam, prešaltam, pobremzam, potem pa počasi sledi ler, bremza, spustim bremzo, pa spet bremza dokler se skoraj ne ustavim. Nekaj takega vglavnem.

Pa včeraj sem trikrat bremzal pred rumeno, tam sem pa samo držal na zavori ... tisti za mano pa so tudi imeli dovolj razdalje. Pred križišči tudi priporočam spremljanje semaforjev za pešce, če je že rdeč lahko kmalu pričakuješ rumeno.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
sicer ne vem kaj so to za ene tehnike (nisem niti gledal)...pa vseeno

V kolikor gre vse po predvidevanjih, potem jaz najprej spustim gas, in pustim v prestavi (običjano v 5. oz. 4, če je v mestu...v tej prestavi potem držim 'do konca', torej predno začne dušiti motor (kakih 1.300 vrtaljejev), nato stisnem sklopko (in nič več ne prestavljam).

V kolikor vidim da je do zaustavljanja še precej daleč, pa dam enostavno v ler ter se odpeljem do mesta zaustavljanja.

Razliak je le ta, da pri prvi opciji je poraba 0 pri drugi pa nekajna štant gasu, poleg tega se manj zaustaviš (torej je treba več zavirat....ampka ker to naredim kjer je še 'daleč' se tudi že precej zaustavš)..

Ker samo zaviranje je posebi napotratnejša stvar na avtomo bilu..ker to energijo, kijo 'pustiš' na zavorah, potem vržeš v prazno ob naslednjem pospeševanju (torej da nekje 1.5 tone mase spet spraviš do predvidene konstantne vožnje).
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
jaz pa sklopko uporabljam samo se za speljevanje, vse ostalo pride s tem. je pa fino, ko vozis koga zraven in pogrunta, da imas levo nogo spodvito pod sedez mu ni nic jasno.
obcasno zaviram z levo nogo, ker imam tak voz, da je treba veckrat premikat tezo v ovinku.

sami colini na tem forumu
grims-1.gif