Kako utekate nov avtomobil? Ideje za daljšo vožnjo

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.529
4.640
113
Oktobra dobim nov avto. Ali je še vedno pametno narediti na začetku več daljših voženj namesto krajših? Obstaja kakšen način pravega utekanja? Včasih vem, da smo izkoristili nov avto za daljši izlet, da se je čim več vozil nekaj časa.

In, če to velja še danes, mi zna kdo priporočiti kakšen prijeten družinski izlet z avtomobilom (vikend od petka popoldan do nedelje)?
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
V navodilih za mojega, kupljenega lani, je pisalo: Prvih 1500km brez večjih obremenitev. Ne voziti z obrati nad 2,5k rpm (dizel) in ne preko 130km/h. Prodajalec je še priporočal čim manj kratkih mestnih voženj in brez uporabe tempomata v tem času (da ni motor dolgo časa na enakih obratih).

Odvisno od kod si, ampak jurja+ km narediš hitro, če greš v vse 4 najbolj oddaljene točke (Prekmurje, Bela krajina, Kranjska Gora, Piran).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Obvezno moraš javit prodajalcu da ti avta ne premika, ker bo uničil ves smisel utekavanja .. itak ga na "pun gas" že z ladje oz. vlaka oz. s tovarne vozijo in je 10% motorja uničenega že od tam. Potem ga utečeš tako da prvih 5h vožnje ne tiščiš motorja nad 1000rpm (diesel) oz. nad 1200rpm če je bencinar. Fino je da teh 5h vožnje narediš v kosu. Se pravi lepo lagano na 800-1000rpm kruzaš malo po sloveniji. Vmes ne sme biti klacnev, dobro je da je čimmanj križišč tako da po nepotrebnem ne obremenjuješ menjalnika in zavor. Ac je dobra ideja, samo pazi da ne prideš v zastoje ker to je smrt za utekavanje. No po teh 5h začneš počasi vozit normalno s tem da se držiš načela da prvih 10k km ali prve pol leta obratov ne dvigneš nad 2000rpm pri dizlu oz. 2500rpm pri bencinarju. Potem itak moraš obvezno menjat oolje in naslednje 10k oz pol leta pa greš počasi (ampak res počasi) do rdečega polja. Če se tega držiš bo motor delal večno!
cheer.gif


Pa prodajalcu predhodno javi da ti ne odstrani polivinila na sedežih ker ti bodo tole zaračunali, pa še zakaj se nebi prvih nekaj let vozil na polivinilu da bodo sedeži ganz novi! Barabe prodajalci kar odstranijo ta polivinil .. pomojem ga dajo potem v svoja vozila!
10.gif
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Čisto vseeno. Prvih 1.500km ga voziš nekje do 2/3 razpoložljivih obratov (saj to nekje piše tudi v servisni knjižici), kar pomeni, da ga ne tiščiš do rdečega polja. To je to. Po domače - voziš čisto normalno, pa bo ravno prav.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.151
3.869
113
Odvisno kaj želiš od njega. Če želiš da bo avto vozil tebe, potem ga utekavaj in božaj do 20k. Če pa boš ti vozil avto, pa se vsedi not in prvi dan pokaži kdo je šef.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
V navodilih za uveljavljanje garancije jasno piše, da lahko vsak servirer (tudi kozolčar) pridobi podatke tvojega mobilnega operaterja - pa tudi druge javno in tajno dostopne podatke, da ti dokažejo, da si avto vozil v nasprotju z navodili in zdravo kmečko pametjo, ter tako izgubil garancijo na vse kar se je in se še bo pokvarilo!

Pa kaj si ti ja nor, ko v časih jugecof ko so mašino prvič zagnali, da so avto s kamiona dol zapeljali - prej ni nihče upal, ker nikoli nisi vedel kaj bo!
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
Citat:
Uporabnik Janez40 pravi:
Oktobra dobim nov avto. Ali je še vedno pametno narediti na začetku več daljših voženj namesto krajših? Obstaja kakšen način pravega utekanja? Včasih vem, da smo izkoristili nov avto za daljši izlet, da se je čim več vozil nekaj časa.

In, če to velja še danes, mi zna kdo priporočiti kakšen prijeten družinski izlet z avtomobilom (vikend od petka popoldan do nedelje)?

Cist laicno, nevem zakaj bi sploh priporocal kdo daljse voznje razn zaradi ogretega motorja, da bi bili skoz konstanti obrati tudi ne vidim prednosti, lahko kaj neha delovati ko se dobro segreje pa se prej naredi skodo kot na krajse delovanje motorja. Ce gledas motorsport, avte ko so novi laufajo na nacinu od delovnih obratov pa ga zaganjajo do recimo pri navadnem avtu do 1500 obratov in tko delajo nekaj casa tko da so pomojem boljs krajsa zaganjanja kot dalje konstante.
Glavn da motorja ne obremenjujes, vozis normalno z bolj nezno nogo kaksne 1000km ali dva in potem postopoma.
 
Nazadnje urejeno:

maurice

Pripravnik
30. apr 2008
867
2
18
Sigurno je dobro, če po prvih 5000 kilometrih menjaš oljei n filter in prvih tisoč kilometrov ne tiščiš avtomobila v rdeče polje. Po pameti.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.263
1.894
113
Vozi ga tako kot običjano in delaj ture kot običjano. Izogibaj se previsokim vrtljajem. Nima bit ka narobe.

Je pa to meni - z dolgo turo malo tak tak...jaz sem bolj na načelu da je bolje več krajših tur, dokler se material ne začetno obrabi in prileže tja kamor se mora.

(podobno kot pohodni čevlji..idelano jih je obut nove in direkt na triglav z njimi
grims-1.gif
)-
 

Sniper

Fizikalc
24. jul 2007
169
34
28
Menjava olja po 5000km in kompliciranja kako voziti je brez veze. Avto voziš normalno pa je. Moj ima po sedmih letih 254k km za sabo, dela kot urca, brez problemov, nobenega utekanja in menjave olja po 5000 km. Še servisnih intervalov na 30k km sem se držal. Je pa res, da gre za korejski polizdelek.
smile-1.gif
 

darlev

Fizikalc
18. apr 2008
691
65
28
Ljubljana
Ah ne verjamem polizdelki nikoli ne pridejo do 250k km.....
grin1.gif


Drugače pa kot so v večini napisali.... Vozi tako kot po navadi in nima kaj bit....
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.655
6.515
113
Citat:
Uporabnik maurice pravi:
Sigurno je dobro, če po prvih 5000 kilometrih menjaš oljei n filter in prvih tisoč kilometrov ne tiščiš avtomobila v rdeče polje. Po pameti.

Jaz bi olje menjal takoj v salonu, potem pa še po 5000 in 10000 km. Potem naprej pa za ziher servisni interval na 10000. Škodilo sigurno ne bo...

...razen mogoče navoju na karterju.
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
Včasih ,ko so uvozniki imeli konsignacije so imeli vsa vozila v BTC tam nekje kjer je carinarnica in potem so uvozniki najeli študente ,ki so te avtomobile vozili iz BTC npr v Šisko..
In lahko si predsavljaš ,da ni bilo nobenega utekanja ,mrzl avto pa gas do konca....
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.743
5.901
113
Saj ne da motor, ko ga sestavijo vlijejo olje in gas do blokade nekaj trenutkov,0 da se ležaji motorne gredi vsedejo in odletijo vsi opilki ki misliji odleteti. Nato to olje ven. Po tem lahko motor voziš normalno. No ni pa nujno da vsi proizvajalci tako delajo.
Če pa že motor utekaš prvih 1500 potem tudi po tem menjaj olje, sicer to delaš zamanj.
 

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Obvezno moraš javit prodajalcu da ti avta ne premika, ker bo uničil ves smisel utekavanja .. itak ga na "pun gas" že z ladje oz. vlaka oz. s tovarne vozijo in je 10% motorja uničenega že od tam.

Pri večini znamk omejijo max vrtljaje za transport.