* PRVA REGISTRACIJA
* PODALJŠANJE REGISTRACIJE
* SPREMEMBA LASTNIŠTVA
* ODJAVA VOZILA IZ PROMETA
PRVA REGISTRACIJA - tudi registracija novega vozila
Najprej je potrebno stopiti na zavarovalnico po zavarovalno polico, običajno je letnega značaja, se pravi od datuma registracije za eno leto. Nanjo lahko prenesete bonus, ki ste ga ustvarili z lastništvom prejšnjih vozil. Zavarovalna polica mora biti "stara" najmanj 11 mesecev, da ste upravičeni do preskoka v nov premijski razred, drugače ob prenosu ostane enak kot je bil na prejšnji.
Za registracijo potrebujete:
- dokaz o lastništvu (račun, overjeno pogodbo)
- homologacijo (oranžen dokument o skladnosti vozila s tehničnimi predpisi) (imeti ga morate vedno v vozilu)
- dokazilo o plačanem davku
- dokazilo o plačani carini, če je vozilo carinsko blago ali obrazec Pridobitev vozila iz tujine in tuje prometno dovoljenje, tuj račun
- osebni dokument, pravne osebe pa statistični obrazec (Ajpes), sklep sodišča, žig, davčno številko.
Plačate cestnino, upravno takso, dobite tablice (če niso ostale od prejšnega lastnika) in veselo novim avanturam naproti.
Nova vozila ne potrebujejo tehničnega pregleda, stara pa imajo zapisano kdaj imajo naslednjega v prometnem dovoljenju.
Trenutno velja še, da prva 3 leta ni potrebno tehničnega pregleda, nato pa ga je potrebno opraviti pri starosti 5 let, 7 in nato vsako leto.
Izjeme so taxi, adr vozila, vozila za prevoz potnikov in še kdo.
PODALJŠANJE REGISTRACIJE
Leto je naokoli in zopet je potrebno stopiti v vrsto, da bi lahko svojega jeklenega konjička brezkrbno vozili.
O tehničnih pregledih sem pisal eno poglavje višje, pa pojdimo naprej.
Zopet na zavarovalnico (lahko tudi na mestih, kjer se podaljšuje registracija) po novo zavarovalno polico. Če v predhodnem letu niste imeli/povzročili prometne nesreče napredujete za 1 premijski razred na bolje, po domače plačate 5% manjšo premijo. Marsikdo vpraša 5% manj kot lani? Običajno ne, saj v enem letu zavarovalnice rade podražijo zavarovanje in nikoli (skoraj) ni manj. Čeprav si to želimo.
- če je potrebno opraviti tehnični pregled, ga lahko naredimo do 30 dni prej, ravno tako lahko toliko prej plačamo zavarovanje, datum registracije pa se nam NE spremeni. Drugače je z zamudo, če zamudimo več kot 30 dni, imamo kup sitnosti (finančnih) in dobimo nov datum registracije. (izjema so motorji, bivalna vozila in starodobna vozila).
- homologacijo
- osebni dokument, pravne osebe žig
Plačamo še cestnino in nekaj malega upravne takse in zopet smo pomirjeni za naslednje leto.
SPREMEMBA LASTNIŠTVA
Vsakdo se kdaj pa kdaj naveliča svojega drugega najboljšega prijatelja (prvi je pes ) ali pa sta se koncept življenja in zmožnosti vozila razšla in nekdo mora od hiše. Običajno šibkejši. Avto.
Vsako spremembo je potrebno prijaviti v 15 dneh od nastanka, drugače zna pasti kakšna kazen, kar pa ni najbolj zdravo.
Prodajalec poišče kupca in ena od najpogostejših poti danes je, da gresta do koncecionarja, ki jima napiše:
- najprej komisijsko pogodno s katero lastnik NJIM izroči v prodajo svoje vozilo. To pogodbo gre overoviti na upravno enoto (255 sit) ali pa k notarju (dražje). Kupec vozila po dobi še račun, s katerim komisionar njemu prodaja vozilo. Davščine in ostalo so že navedene na računu, tako, da kakšnih stroškov razen plačila usluge ni. Je pa ta usluga lahko sila diferentna v vrednosti, od 1.500 sit (baje kar na avtosejmu) do 10.000 sit, lahko pa tudi še več, komisionar si lahko vzame 1, 2 % od prodajne vrednosti vozila a nikoli manj kot ima napisano v ceniku kot minimalno plačilo usluge. Splača se malce poklicati naokoli, še posebno če je denarnica bolj tanka.
Formalna plat prodaje je urejena.
Kupec denar seveda izroči prodajalcu za originalno prometno dovoljenje in ključe vozila.
Kupec gre z računom, prometnim dovoljenjem, homologacijo na eno od pooblaščenih mest za sklepanje/podaljševanje registracije in tam vozilo odjavi in prijavi na svoje ime. Kupcu izroči fotokopijo nove zavarovalne police, fotokopijo računa, komisijske (overjene) pogodbe. Dobi novo prometno dovoljenje in lahko se odpelje do sosedove deklice, ki ga že nestrpno pričakuje, da ji pokaže svoje Fitipaldijevske prirojene kvalitete. Dobro je imeti tudi kasko.
Prodajalec pa s dokumenti, ki so navedeni in odebeljeni ter z originalno zavarovalno (svojo) polico z vsemi kuponi stopi do svoje zavarovalnice in zahteva neizkoriščen del premije nazaj pod pogojem, da ni imel škode v zadnjem zavarovalnem obdobju.
opozorilo
Za vračilo premije je tako kot sem napisal, za prenos bonusa iz starega avta na novega je pa že dovolj fotokopija overjene pogodbe, fotokopija računa in original zavarovalne police oziroma kuponi.
ODJAVA VOZILA IZ PROMETA
Lastnik registriranega vozila mora odjaviti vozilo pri pooblaščeni organizaciji in hkrati z odjavo izročiti registrske tablice če:
- ga misli prodati neregistriranega
- je vozilu pretekla veljavnost prometnega dovoljenja pred več kot 30 dnevi
- je bilo vozilo ukradeno
- je vozilo uničeno
- je odsvojeno v tujino
Ko je vozilo odjavljeno, pa z zavarovalno pogodbo na zavarovalnico po neizkoroščeni del premije, z enim izvodom dokumentov pa še zahtevati od države del cestnine nazaj.
Avto potem obleži na dvorišču in čaka novega lastnika, saj z neregistriranim vozilo voziti po cesti pomeni največji greh, takoj za krajo marmelade iz mamine špajze. Resno pa, kazni so takše, da jih nekateri mladci še sedaj plačujejo in imajo že brado in brke, seveda ob predpostavki, da naredijo prometno nesrečo