Kaj vse se dela ob nultem servisu?

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Saj vemo, nulti servis je priprava vozila, potem, ko pride iz tovarne in preden se ga preda novemu lastniku.

Avto je suzuki, star en mesec, z 850 km v riti. Ni se ga vozilo veliko, ker čakam, da bo star 2 meseca, ko bom zamenjal olje :cool:. (Prosim, brez pametovanja. Hvala.)

Bi pa prosil za nekaj pametovanja pri naslednjem vprašanju: danes sem za hec pogledal olje in vodo, oboje je na max, se pa olje (menda 5w-30) zdi kot voda. Sam sem sicer navajen 5w-40 olj ampak tole se zdi veliko bolj vodeno... Je to normalno?

(Nekateri avto, npr. ene honde in subaruji imajo za prvovgradno olje eno "vodo" za boljše utekanje motorja, in zanj je predpisan poseben interval menjave; vse to je opisano v navodilih za uporabo. Vendar v navodilih za moj avto o tem ni ne duha ne sluha...)

Potem sem za hec z najbolj cheap-ass merilnikom tlaka (oblika svinčnika, kos plastike s fedrom in skalo) šel pomerit tlak v gumah. Dvakrat mi je merilnik narazen skočil, torej je bil tlak čez 3 bare. :mad: Malo mi je postalo vroče (strela jasna, avto se res malo trdo pelje čez grbine in na mokri cesti gredo kolesa v prazno za vsak drek...) in grem do prve pumpe. Vse 4 gume so bile napumpane na 3,2 bara... :D

Maksimalen tlak za to gumo je 3,0 bara:
https://www.tirerack.com/tires/Spec...ewall=Blackwall&partnum=855TR5EP150&tab=Specs

Kaj zdaj? Je lahko od tega kaj škode? Ali ne in bo vse OK? (Predpisanih je 2,5 bar spredaj in 2,8 zadaj za polno naložen avto...)

Poleg tega sem zadnjič z zanimanjem mazal z litijevo mastjo (zrastel na kmetih in samo to poznam iz prve roke) vratne zavore, ker so iz servisa prišle suhe ko poper. A se ne maže več na novih avtih tega z mastjo? Je treba namazati še kaj drugega, kakšne ključavnice in tečaje?

Gotovo imamo tukaj gor tudi nekaj mehanikov, kaj vse se praviloma dela ob nultem servisu? Ker počasi ne verjamem več, da so sploh kaj naredili, bi pa rad vsaj najnujše preveril sam...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.219
5.660
113
Bremze na vratih kolker jaz vem se maže z silikonsko mastjo....ni pa ravno must have...

Olje za utekanje je ponavadi redkejše ker so tolerance še na tesno...


Kaj oa bi ti rad pri 850km...da ti pol avta razšravfajo?

Pogleda se nivoje tekočin...preveri bremze na dinamometru (kot na tehničnih)... Potrga folije iz zicov lcd zaslonov itd.... Vrže notri tepihe in prvo pomoč z žarnicami in vozi miško :)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
V bistvu bi se rad prepričal, da je bilo narejeno, kar je predpisala tovarna. Na začetku tega seznama je gotovo tudi: spusti tlak v gumah na normalno raven.

In ker niti prvega koraka niso naredili (dobro, da si me spomnil: avto je bil dobavljen z napačnimi tepihi, prave so morali naročiti šele kasneje :confused:), ne bi rad kakšnega doživel še kakšnega presenečenja.

Skratka, bremze delajo :D. Še kakšen predlog, kaj se običajno dela na avtu ob prevzemu iz tovarne?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
hudo, tole je top sit :) samo, ce mislijo vrtat v pleh, ni sans, hans :)

ne, ni 4-pogonc, gre za cisto mestni mali jajcek s premalo kilami, prevec konji in... prevec napumpanimi gumami. mamo jim salabajzersko...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.219
5.660
113
Eh saj ni tolk moteče...sploh če imaš tmn avto...
DSC_1149.JPG
 

Nitroo

Fizikalc
27. jan 2009
507
67
28
Gume imajo salonski avti in avti na lagerju vedno nabite tudi do 4 bare. S tem preprečijo deformacije pnevmatik, če avto dalj časa stoji...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Nitroo: Štekam, ampak takih avtov se ne vozi kaj dosti...

Kameleon: saj ni problem v estetiki ampak v tem, koliko škode naredijo z vrtanjem. Najprej s tem, da ob vrtanju nastajajo opilki, ki rjavijo. Nato rjavijo same izvrtane luknje. Skratka, pojma nimam, koliko je zares koristi na dolgi rok in koliko škode.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.219
5.660
113
Lej ni panike da bi kaj rjavelo...še po pol leta curi olje iz pragov ko je avto na soncu in je vosek/olje bolj tekoče :)
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Nulti servis, pogleda se če vsa plastika na mestu pa kakšen vijak se pogleda na podvozju nosilce izpuha, tekočine. Pač poglej v knjižici vzdrževanja.
To z neko menjava olja ki jo boš sam delal pa je mimosun. To se je delalo v času stoenk in lad.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.845
113
pri taščici
V knjižici vzdrževanja pise kaj so naredili ob nultnem servisu?
Jaz imam še danes napačen tepih notri, pa je tega že leto in pol. Ima že nekaj časa luknjo pod peto.
Toliko o skrbi za kupca. Mogoče bi bilo bolje da jih ne bi dali, al pa zakasiral. Tako kot niso dali gasilnega aparata, čeprav je obvezen za registracijo. Kaj šele da bi Ford izumil nosilc za gasilni aparat oziroma mesto za njega. Izumi je nosilc za dežnik in podobne zadeve, za gasilni aparat pa...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.763
113
Hanzi izpit je tudi obvezen za registracijo, pa ti ga noben ne da zastojn zraven avta. Tak da nehaj bluzit kaj vse ti morajo dat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Vojnik

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.435
973
113
V knjižici vzdrževanja pise kaj so naredili ob nultnem servisu?
Jaz imam še danes napačen tepih notri, pa je tega že leto in pol. Ima že nekaj časa luknjo pod peto.
Toliko o skrbi za kupca. Mogoče bi bilo bolje da jih ne bi dali, al pa zakasiral. Tako kot niso dali gasilnega aparata, čeprav je obvezen za registracijo. Kaj šele da bi Ford izumil nosilc za gasilni aparat oziroma mesto za njega. Izumi je nosilc za dežnik in podobne zadeve, za gasilni aparat pa...

Morda ga ni izumil zato, ker je obvezen v Sloveniji in se v kaksni banana republiki in ga z 500 vozil letno ne bi nihce razvijal.


Glede tepiha pa ne vem, zakaj ne tezis prodajalcu, da ti ga zamenja, ce si ga ze placal. Mi smo jih dobili brezoplacno.
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.400
2.472
113
SV SLO
Saj vemo, nulti servis je priprava vozila, potem, ko pride iz tovarne in preden se ga preda novemu lastniku.

Avto je suzuki, star en mesec, z 850 km v riti. Ni se ga vozilo veliko, ker čakam, da bo star 2 meseca, ko bom zamenjal olje :cool:. (Prosim, brez pametovanja. Hvala.)

Bi pa prosil za nekaj pametovanja pri naslednjem vprašanju: danes sem za hec pogledal olje in vodo, oboje je na max, se pa olje (menda 5w-30) zdi kot voda. Sam sem sicer navajen 5w-40 olj ampak tole se zdi veliko bolj vodeno... Je to normalno?

(Nekateri avto, npr. ene honde in subaruji imajo za prvovgradno olje eno "vodo" za boljše utekanje motorja, in zanj je predpisan poseben interval menjave; vse to je opisano v navodilih za uporabo. Vendar v navodilih za moj avto o tem ni ne duha ne sluha...)

Potem sem za hec z najbolj cheap-ass merilnikom tlaka (oblika svinčnika, kos plastike s fedrom in skalo) šel pomerit tlak v gumah. Dvakrat mi je merilnik narazen skočil, torej je bil tlak čez 3 bare. :mad: Malo mi je postalo vroče (strela jasna, avto se res malo trdo pelje čez grbine in na mokri cesti gredo kolesa v prazno za vsak drek...) in grem do prve pumpe. Vse 4 gume so bile napumpane na 3,2 bara... :D

Maksimalen tlak za to gumo je 3,0 bara:
https://www.tirerack.com/tires/Spec...ewall=Blackwall&partnum=855TR5EP150&tab=Specs

Kaj zdaj? Je lahko od tega kaj škode? Ali ne in bo vse OK? (Predpisanih je 2,5 bar spredaj in 2,8 zadaj za polno naložen avto...)

Poleg tega sem zadnjič z zanimanjem mazal z litijevo mastjo (zrastel na kmetih in samo to poznam iz prve roke) vratne zavore, ker so iz servisa prišle suhe ko poper. A se ne maže več na novih avtih tega z mastjo? Je treba namazati še kaj drugega, kakšne ključavnice in tečaje?

Gotovo imamo tukaj gor tudi nekaj mehanikov, kaj vse se praviloma dela ob nultem servisu? Ker počasi ne verjamem več, da so sploh kaj naredili, bi pa rad vsaj najnujše preveril sam...

Glede gum! Vse gume na novih avtih so napumpane daleč preveč, zaradi tega, ker lahko avti stojijo v skladiščih tudi po par mesecev. Pred predajo avta končnemu kupcu se seveda mora tlak znižati. To kar so predali tebi verjetno ni videlo nultega servisa.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Hvala vsem za nasvete.

Bom napisal kar malo mesano:
-Prejsnji avto je imel fuc masino, ker so ga prvih deset let servisirali na podaljsanem intervalu. In ja, stoenk ni vec, novi avti imajo pa turbine in GDI motorje. Eden od nacinov za preprecevanje pretiranega nabiranj saj na sesalnih ventilih je tudi sveze olje.

Se strinjam, nulti servis so najverjetneje res preskocili.

Ne, ni sport zaradi zgresene politike uvoznika (pa gre drugace slo uvoznika pohvaliti, ker so eden redkih, ki probleme aktivno resujejo, pomagajo stranki in promptno odgovarjajo na maile), ki ta model prodaja le z rocnim menjalnikom. Tega ze tako ne maram, v swiftu pa kvacka generalno ni nek presezek, ce ostanem vljuden. Aisinov avtomatik je po drugi strani odlicen; nic slabsi ni od 20 let starega steptronica. Boljse pohvale ne morem napisati.

Senzorji tlaka so seveda ostali nemi, najbrz zato, ker so bile vse gume enako polne. Ali kaj. Menda se da videti izmerjen tlak nekje globoko v menujih, pri ugasnjenem motorju, vendar do tja nisem znal priti. Raztrgani zamet bruseljske modrosti. Pfuj strela jasna. Se en set ventilckov me bo z ebaya za zimske gume kostal sto komadov...