Citat:
Uporabnik tesfalar pravi:
V glavnem: železnice (in država z zakoni in predpisi, jasno) morajo ustvariti pogoje, da bodo kamionarji med Fernetiči in Pincami sami silili na vagone.
Tudi to ni čisto pravilno - celotna evropa mora ustvariti pogoje, da naročniki prevozov sploh ne bodo razmišljali, da bi blago dali na kamione (no - na kamion za prevoz do železniškega terminala in potem od drugega terminala do končnega namembnega mesta že) - ampak da bi se "long distance" (beri: vse kar je nad 500 km oz. realneje 700 km) opravilo z železnico.
Žal to danes ne gre. In to predvsem, ker vsaka država "ščiti" svoje železnice in ne omogoča res prostega dostopa do železniške infrastrukture. Svoje še doda večletna potuha nacionalnim železnicam (nimamo tega problema samo v Sloveniji - tudi drugi imajo (ali so imeli) iste težave) in posledično negospodarski odnos do prevoznih storitev.
Ena večjih težav je "počasnost" - blago, ki je na prevozu pomeni namreč vezana finančna sredstva in vsak dan "nelikvidnosti" se še posebej v časih recesije pozna. Dodatno se je pojavil probelm tudi z širitvijo EU in premikom proizvodnih kapacitet na vzhod - posledični so se prometni tokovi spremnili in tudi količine na določenih relacija toliko zmanjšale, da uporaba vlaka ni več ekonomsko upravičena.
Sicer bi se dalo z "ekološko" regulativo (beri: povišanja cestnin zaradi ekologije) omejiti cestni tovorni promet, kar bo neposredno vplivalo na prevozne stroške in dvig cen prevozov, ki se bodo nazadnje prelili v višjo ceno končnega izdelka. To ceno bo pa seveda plačal končni potrošnik ozr. "raja" in bo tako v bistvu dodatno obdavčena.
Pa ne mi zdaj, da bodo prevozniki iskali alternativne rešitve. Prevozniki namreč niso tisti, ki sami diktirajo količino prevozov in tranzitov. Prevozniki samo "opravljajo storitev" po naročilu nekoga in blago bo tako ali drugače moralo priti iz A v B. In dokler bo cestni prevoz "najcenejši" (upoštevajoč samo ceno prevoza in hitrost prevoza) bodo naročniki pač posegali po njem.
Aja - še za konec - dati kamion na vlak (se pravi en prometni nosilec na drugega) je približno tako smisleno kot napisati na roke pismo in ga poskenirati in poslati po mailu.
(Seveda obstajajo določene izjeme - npr. Chunnnel (predor pod Rokavskim prelivom) in nasplošno trajketi.)