izginulo letalo - mobilni telefoni

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Pravkar so na tiskovni konferenci povedali, da je informacija, da je letalo letelo še 4 ure, napačna.
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
To potrjuje mojo teorijo, da so letalo pomotoma sestrelili in sedaj vse skupaj zamegljujejo z napačnimi podatki in govoricami.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Pomoje je najbolj verjeten najbolj očiten scenarij: letalo je strmoglavilo tam, kjer je izginilo s sekundarnega radarja, v nekaj dneh ga bodo našli/na obalo bo naplavilo posamezne kose.
 

rawr

PDA maher
19. jan 2012
6.188
1
38
Razlaga? Svojci so se lagali? Medijem oz. tistim ki dajejo izjave pa je za verjet?
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Svojci pač ne vedo, kako deluje mobilna tehnologija. Primer iz prakse: ko kličeš nekoga v drugo državo (še posebej v Azijo, Afriko itd) in ima ugasnjen telefon, nekajkrat 'zazvoni', nato pa zveza prekine. Razlago tega pa so napisali že nekaj postov nazaj.

letalo je po vsej verjetnosti strmoglavilo tam, kjer je izginilo s sekundarnega radarja.
 
Nazadnje urejeno:

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.653
450
83
meni je vse skupak malo "mimo". celega "boenga" ne morejo najti..... človeka pa po telefosnkih signalih locirajo. Pa pustmo zdaj telefone potnikov. Sej takšno letalo verjetno nima oddajnika ali sprejemnika takšnega kot je vgrajen v en mobitel. Nisem letalski strokovnjak, samo kako potem lahko kontrolor leta določi letalu smer, višino...itd.... ko ne bi videl drugih letal oz. naj ne bi vedeli kje letijo druga letala. Kako potem usmerjati letalski promet. Sej se ne vozijo, kot po puščavi. Al se velik motim??
Moje mnenje. Ali je na dnu oceana z vzrokom, ki ni najboljši za politiko Pa tajijo oz. prirejajo najboljšo varianto kaj se naj bi zgodilo.
ali pa......hmm
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Citat:
Nisem letalski strokovnjak, samo kako potem lahko kontrolor leta določi letalu smer, višino...itd....
Prek sekundarnega radarja - v letalu je naprava (transponder), ki 'komunicira' z radarsko postajo na tleh - prek te naprave kontrolor 'vidi' smer, višino, hitrost itd. V primeru malezijskega letala so se pojavile domneve, da je na letalu nekdo ugasnil transponder (kar bi po vsej verjetnosti pomenilo ugrabitev), saj naj bi letalo zaznal vojaški radar po tem, ko je izginilo s civilnega. Vendar so to samo domneve, saj uradne potrditve ni.

To, da iščejo letalo tako dolgo, pa ni nič nenavadnega, saj imajo zgolj grobo oceno, kje je izginilo z radarja (če vzamemo, da je najverjetnejši scenarij ta, da je letalo strmoglavilo tam, kjer je izginilo s civilnega radarja)
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Pomoje je najbolj verjeten najbolj očiten scenarij: letalo je strmoglavilo tam, kjer je izginilo s sekundarnega radarja, v nekaj dneh ga bodo našli/na obalo bo naplavilo posamezne kose.

Pri normalnem strmoglavljenju se sliši vsaj kak klic pilota in taka letala, ki imajo podvojene ali potrojene vse kritične sisteme, ne strmoglavijo kar tako na suho.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Saj ne vemo, kaj je bilo - lahko je bila bomba (IMO malo verjetno), nenadna dekompresija (v tem primeru ni časa za klic v sili), lahko je odpadel del krila (glede na to, da je imelo taisto letalo pred dvema letoma poškodovano krilo), možen je tudi samomor pilota itd.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik bizi pravi:
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Pomoje je najbolj verjeten najbolj očiten scenarij: letalo je strmoglavilo tam, kjer je izginilo s sekundarnega radarja, v nekaj dneh ga bodo našli/na obalo bo naplavilo posamezne kose.

Pri normalnem strmoglavljenju se sliši vsaj kak klic pilota in taka letala, ki imajo podvojene ali potrojene vse kritične sisteme, ne strmoglavijo kar tako na suho.

Seveda, ampak predstavljaj si da je nek boeing kostrukcijsko narjen kot uni kitajski lapiončki iz papirja. Vse deluje samo zato ker je vse idelano, če takemu letalu odpade en net s krila bo v parih sekundah odpulilo še ostale in nastala bo luknja v trupu. Upor luknje pri hitrosti 800-900km/h in dekopresija na višini 10km nad tlemi luknjo dobesedno zagrabita in odtrgata krilo. Zaradi aerodinamike se letalo v sekundi zasuka okoli svoje osi in prej omenjeni sili povzročita da letalo še preden pilot kaj zazna razpade v večje kose. Ko se gorivo razlije v te kose kjer so še vedno delujoči motorji naredi samo puff in od letala ostanejo samo še prah in par večjih trdih delov delci. Ti delci pri 900km/h zadevajo en ob drugega in glede na površino oz. upor v zraku letijo različno daleč ter padajo na zemljo po površini par 10 oz. celo par 100km.

Seveda je to ena opcija (kostrukcijski razpad), druge enake opcije so tudi bomba na letalu ali pa sestrelitev od "zunaj". V vsakem primeru ko pilot zazna težavo sedi na kahli, ki predstavlja njegov sedež, medtem ko je večina letala za njim že v koscih in plamenih.
 

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.653
450
83
samo zakaj se naprava ti. "transponder" sploh da isključiti. Sej je namen tega, da je letalo vidno v vsakem trenutku. Ne vem zakaj ne bi bilo. Laufakjo motorji...laufa transponder. Kaj pa sateliti?? Satelit posname kaj imaš za zajtrk na kruhu, da pa niso pokriti oceani z signali oz. posnetki zaradi letalskega in ladijskega prometa...hmmm Pa še zmeraj so težave, ko se kaj zgodi nad/v morju. A črna skrinjica ne oddaja neki signal?? Če se prav spomnim, so locirali razbitine na dnu morja prav po signalu črne skrinjice.
Nekak se mi zdi (po vseh informacijah), da je možna varianta, da je letalo ugrabljeno.... pristalo nekje "bogu iza nogu".... ker pristajalna steza ni bila za pristanek takšnega letala.... nekaj mrtvih .... nekaj živih.... skratka se je zgodila nepredvidena situacija za ugrabitelje..... ni telefonkega signala ... ali je slab.... skratka ugrabljeni in reševalci ne vedo kje so.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Delovanje transponderja načeloma 'ureja' kontrola prometa - se pravi kontrolor ti pove, kdaj smeš prižgati transponder, kdaj ga premakneš v drug način delovanja, obstajajo tudi slučaji, ko ti kontrolor naroči, da za nekaj časa transponder prestaviš v 'stand by mode' itd.

Sateliti ne snemajo vsakega koščka zemlje 24/7 - nimam pa pojma, koliko satelitov, katerih namen je nadzorovanje (snemanje površja) je v orbiti.

Črna skrinjica ima oddajnik, vendar le ta nima neomejenega dosega.

Da bi bilo letalo ugrabljeno in nato pristalo ne da bi kdor koli vedel kje, je skoraj nemogoče, saj so vse države pokrite z radarji - nekdo bi ga zaznal.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
To s sateliti si videl v filmih, sateliti imajo po domače povedano noter en fotoaparat s teleobjektivom in lahko snemajo neko področje na zemlji ne morejo pa sedaj snemat CELOTNE površine zemlje do nivoja roglička in kave. Ker so tile sateliti namenjeni vohunskim dejavnostim objektivi v času nesreče zagotovo niso snemali neke vukojebine nad morjem.

Transponder ki ga omenjaš je naprava ki odddaja ID letala in osnovne podatke za kontrolo zračnega prometa, enako kot SIM karica oddaja ID telefona v omrežje. Telefon še vedno lahko uporabljaš tudi brez sim kartice, tako lahko tudi letalo.

Če je bilo letalo ugrabljeno bi sem moralo videt to na radarjih ker letalo ne more kar izginit. Tudi če bi se to zgodilo bi bilo to možno nekje v "mednarodnih vodah" kjer pač ni radarskega nadzora (ampak na višini kjer je letelo BP delujejo radarji izjemno dolgega dosega). Celine so pokrite z radarji, če ne drugega zračni prostor nadzira vojska. Torej opcija pri tem letalu je samo da je "izginilo" z radarja (kar pomeni da je tudi fizično se z njim zgodilo nekaj kar ga je zbirsalo z radarske slike) ali pa da je ostalo na radarju in bi ga morali že zdavnaj izsledit.
 

cvinga

Fizikalc
10. feb 2014
1.830
1
36
grims-1.gif


Citat:
nternetovci opozarjajo na še eno naključje pogrešanega letala. Bilo je izdelano kot 404. Boeingovo letalo. Na spletu, ko spletna stran ne obstaja, dobi uporabnik napako 404, ki pomeni, da brskalnik strani ne najde.
 

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.653
450
83
sej se strinjam. Ampak s temi sateliti.... fotoaparat pa to..... vsaka druga bajta ima že videonadzor.... za en mesec nazaj pa posnetki..... da ni pokritih nekih delo, kjer se odvija letalski promet, mi pa spet ni čist logično. Saj ne mislim, da bi jih približal v okno pilota.... pač, da se vidijo obrisi letal... ne vem no... pri vsej tej tehnologiji....
Bo nazadnje že preizkušena varianta..... letalo v morju. Okvara nekega senzorja. Piloti niso reagirali.
tongue-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat iz članka na 24ur:

"Skrivnostno izginotje letala pa že tudi neti spore med Kitajsko, ki je imela na letalu največ svojih državljanov, Malezijo in Vietnamom.

Kitajci so Malezijce obtožili nesposobnosti, da najdejo letalo, še posebej jih je razjezilo, da so na pomoč poklicali celo vrača, ki naj bi letalo priklical nazaj.

Kolegom iz Malezije in Vietnama pa je svoje povedal kitajski strokovnjak za radarje, ki poudarja, da letalo ne more kar izpuhteti.

"Letalo je letelo tako visoko, da je imela posadka dovolj časa za klic na pomoč. Čeprav bi letalo eksplodiralo v zraku, bi radar zaznal kose letala. Radarska tehnologija je danes tako napredna, da zazna kose, velike komaj dober meter. Neverjetno je, da Vietnamci niso zaznali ničesar. Očitno nekdo ni opravljal svojega dela!"

Strokovnjak je še dejal, da je okorno odzivanje malezijskih oblasti uničilo vse možnosti morebitnih preživelih. "To je umor preživelih," je pribil."
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.025
-380
113
ma ja... že nabijajo. res je veliko možnosti za preživetje, ko letalo pade sredi morja...

Lanos: mislim, da nimaš prave predstave kako velika je zemlja...

mi pa tud ni jasno, če so ga sestrelili, zakaj so ga? a kr tko, k so mel vaje, al kako? sej preden sestrelijo letalo v tujem zračnem prostoru je verjetno kakšna procedura, in se preveri, če je pilotu vse jasno, če ni kakšna ugrabitev, ali kej podobnega...