ksz
V takih primerih bi bilo najbolje, če bi gradili nadvoze s konstrukcijo loka, zato ker nimajo podpornih stebrov. Vendar se takšni objekti gradijo kvečjemu v useku trase, je pa tudi res, da je tovrstna gradnja bistveno dražja.
Kar se BVO-jev tiče. Nepomične BVO-je imamo na vseh novejših premostitvenih objektih (mostovi, viadukti), na trasah ala Lj obvoznica (od Šiške do razcepa Zadobrova, razcep Kozarje) pa so BVO-ji podbetonirani. V praksi to pomeni, da se premaknejo šele, ko je pri trku določena sila presežena. Sicer je to težko za izvedbo pa tudi rezultat je vprašljiv, je pa sigurno bolje kot, da bi bili BVO prosto stoječi ali pa povsem fiksirani.
@Hanzi, zapelji se po obvoznici od Šmartinske proti Šentjakobu. Tam na ovinku imaš možnost videti sledi kamionov, ki jih je ograja obdržala na cesti.
Sicer so Nemci pred leti patentirali nek nov sistem fiksiranja in povezave BVO, ki dovoli določen pomik BVO ob trku. Ne vem pa, če je v SLO kdo že začel uporabljati to tehnologijo.
Pa da dodam še ceno posameznega BVO-ja (seveda je popust odvisen od količine naročila). 6m komad stane od 470€ (84 cm višine) do 500€ (114 cm višine). To je zgolj cena posameznega BVO-ja, torej brez transporta, montaže in DDV. Pa pred montažo je potrebno zabetonirati še temelje, na katere se postavi BVO-je. Jeklene odbojne ograje so bistveno cenejše.
Sem pa mnenja, da "idjot proof" (j zaradi cenzure
) avtocest ni možno zgraditi. Vedno se najde nekdo, ki mu uspe manever, ki ga noben "scenarij" ni predvidel. Pa še, boljši ko ima voznik občutek varnosti, manj je pozoren na dogajanje okoli sebe, pa še hitreje pelje običajno.