Hibridna vozila: nateg ali prihodnost?

baufix

Pripravnik
5. nov 2008
155
0
16
Obala
Takole naglas nepoglobljeno razmišljam: ali so hibridi res prihodnost, ali le nateg.

Zakaj?
1) hibridno vozilo je že v startu precej dražje od primerljivega NEhibridnega vozila
2) manjša poraba se torej (teoretično) izplača le ob večjem številu prevoženih KM
3) kakšni so podatki o vzdržljivosti in stroških vzdrževanja, v primerjavi z klasičnim pogonom? Nisem strokovnjak, zato laično predvidevam, da: če gre pri hibridu kaj narobe s pogonom (kombinacija gorivo / el.pogon), je popravilo dosti dražje, kot pri klasičnem NEhibridu
4) stroški in trajanje baterij (akumulatorjev)

Torej je na prvi pogled prednost predvsem v manjšem onesnaževanju okolja.

Še bolj zanimiva bo kalkulacija pri E vozilih. Vsi na en glas vpijejo, da bodo razvili vozila na E pogon, nihče pa še ni pojasnil, koliko nas bo pravzaprav stalo polnjenje akumulatorjev.

Tako se lahko zgodi, da bomo nazadnje plačevali za elektriko bistveno več, kot danes za bencin oz. diesel.
V takšnem primeru bo najbolj ta kratko potegnil kakšen šejk iz Abu Dhabi-ja, na veliko pa bodo zaslužila EU energetska podjetja.

...well, that's just my 50 cents.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.200
1.204
113
www.adriamedia.si
1. V bistvu ni res, malo cene poglej. Primerjaj Insight z recimo podobno opremljenim Golfom ali Prius z avtom višjega srednjega. Razlika je majhna, če sploh ...
2. Poraba je lahko tudi večja kot pri kalsičnem avtu. Največ je odvisno od tega, kje se voziš, pa seveda kako.

Kar pa se tiče cene: seveda bo višja, kot je sedaj. Precej višja. In to na račun davkov in trošarin. Samo dovolj električnih avtov se mkora pojavit na cestah.
 

Cawo

Fizikalc
Osebje foruma
25. jul 2007
2.867
19
38
Torej realno gledano bo tudi cena avtomobilov na e-pogon padla z večjo proizvodnjo.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Itak. To ni dvoma. Že pri hibridih se vidi rezultat. Baterija v Priusu ima danes proizvodno ceno tretjino tiste iz leta 2003.

Ogo
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
elektriko lahko sam proizvajaš doma, medtem ko nafte ravno ne moreš. prav tako vodika.
tongue-1.gif
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Ko bo postala elektrika potrošna "roba" za večine avtov, bo tudi ta šla v višave (pondba - povpraševanje). O tem lahko razmišljamo realno komaj takrat, ko bo šla v produkcijo fuzijska elektrarna oziroma kar nekaj le teh. Vse skupaj je en velik nateg, ker se bo denar samo preselil iz enega konca na drugi. Zdaj služijo 3, potem jih bo pa 5 in cena bo zrasla.
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.253
329
83
Hibridi so slepa veja. Praktično vsi proizvajalci napovedujejo električne modele s 400+km dosega v produkciji že za 2011.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Napoveduje marsikdo, realizira malokdo.
wink-1.gif

Po mojem pa so hibridni vmesna doba. Na dolgi rok sveda avti na štrom. 2011 jih pa ne bo prav dosti, tega se je treba zavedat. Je bencin prepoceni, baterije pa predrage. Za leto 2021, pa morda.

Ogo
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.253
329
83
Ne vem no, tavelki (ala BMW in ostali) si ne bi privoščili uradnih napovedi za 2011 če ne bi že tovran prirejali za proizvodnjo le-teh.
Kar se mene tiče: Hibridna vozila - nateg prihodnosti:)
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Proizvedli bodo 15 komadov, da se bodo novinarji naslajali in to je to.
2011 avti na elektriko v večjem obsegu nimajo prihodnosti. Je bencin preprosto prepoceni. Še plug-in hibridi, ki bodo cenovni kompromis, se bodo splačali le specifični skupini voznikov.

Leto 2021 je bolj realna varijanta, tako iz aspekta padca cene baterij na shranjeno kilovatno uro, kot iz aspekta naraščajočih cen fosilnih goriv kot funkcije padajočih virov slednjih.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

Cawo

Fizikalc
Osebje foruma
25. jul 2007
2.867
19
38
Po moje zna biti že kakih 5 let pred tvojimi napovedmi trg precej mešan, malo električnih, nekaj hibridov in še vseeno nek občuten delež vozil na fosilna goriva.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Kot sem napisal. Vmesna varijanta je jasna - hibridni pogon, še posebej plug in hibrid. Omogoča povsem električni pogon na krajše razdalje, na daljše pa gre na bencin.
Namreč treba se je zavedati, da folk ne bo kupoval avtov na štrom zato, ker je Milan Kučan tako rekel.
smile-1.gif
Ampak zato, ker se jim izplačajo. In pri ceni 50.000 EUR za avto na štrom z dometom 200 km in ceno goriva 1.1 EUR na liter, se ti ne splačajo. Simpl ko pasulj.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

sad

Guru
24. avg 2007
21.052
9.710
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:Namreč treba se je zavedati, da folk ne bo kupoval avtov na štrom zato, ker je Milan Kučan tako rekel.
smile-1.gif
Ampak zato, ker se jim izplačajo. In pri ceni 50.000 EUR za avto na štrom z dometom 200 km in ceno goriva 1.1 EUR na liter, se ti ne splačajo. Simpl ko pasulj.

Ogo
Bolje ne bi mogel opisat.
zmaga.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.200
1.204
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik KarEn pravi:
Ne vem no, tavelki (ala BMW in ostali) si ne bi privoščili uradnih napovedi za 2011 če ne bi že tovran prirejali za proizvodnjo le-teh.
Kar se mene tiče: Hibridna vozila - nateg prihodnosti:)
BMW, recimo, ni nikoli napovedal serisjkih elektro-avtov za 2011 ...