Garancija za tehnične izdelke EU

tin01

Pripravnik
31. okt 2007
418
17
18
Na Mimovrste sem kupil električno zobno ščetko. Po letu in pol je pokvarjena. Ker sem bil prepričan, da za
vse tehnične izdelke velja 2-letna garancija sem izpolnil obrazec in izdelek vrnil na prodajnem mestu. Tam mi je
prodajalec povedal, da ima ta izdelek samo 1 letno garancijo in s tem je za njih zgodba končana.
EU zakonodaja (po mojem mnenju) pravi drugače,


Tudi Siolov čalnek pravi tako...


Mnenja dobrodošla.

Tin
 

tin01

Pripravnik
31. okt 2007
418
17
18
Na računu ni nič. Se pa enaka ščetka še vedno prodaja in tam piše, da je samo 1 leto garancije. Kar je po mojem mnenju, v nasprotju z veljavno zakonodajo.

T
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.288
1.218
113
www.adriamedia.si
Tole mi bolj po stvarni napaki disi, kar je na tem linku (inzanic prevodu). V SLO obstaja en pravilnik o tem katteri produkti morajo imeti garancijo in koliko, pa mislim, da je 1 leto noter se vedno. Nisem pa ziher.

Edit: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV10954
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.090
2.861
113
V Sloveniji je obvezna 1-letna garancija. Lahko se obrneš direktno na proizvajalca sicer, če on ponuja drugačno garancijo. Je pa res, da to lahko pomeni pošiljanje direktno k njim.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.747
113
Na računu ni nič. Se pa enaka ščetka še vedno prodaja in tam piše, da je samo 1 leto garancije. Kar je po mojem mnenju, v nasprotju z veljavno zakonodajo.
Applu nekako uspeva z 1 letno garancijo v EU. Če bi bilo v nasprotju z EU zakonodajo, bi ga verjetno že stožili do konca.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
Garancija

Poleg tega mora potrošniku vsaj tri leta po poteku garancijskega roka zagotavljati popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate (proti plačilu).


Če ne bo šlo drugače, se pozanimaj o servisu, ker po navadi se takšno blago ne popravlja, ampak se zamenja. Servis ti mora biti omogočen....zahtevaj ga!
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.233
3.636
113
Če jaz to prav razumem zaposlenim nesposobnežem na Uradu za varstvo potrošnikov,
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV10954
znotraj Ministrstva za gospodarstvo, od 2012(?) tega še ni uspelo spraviti v slovensko zakonodajo?
Zajeta slika33.JPG

http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV10954
Naši ubogi, zgarani, kadrovsko podhranjeni birokrati, ki vsak dan pozno zvečer zgarani odhajajo domov, do tega očitno še niso prišli.
.
Po moje imaš prav.
Je pa seveda vprašanje koliko tvojih živcev, časa si pripravljen porabiti za 30 EUR.
Jaz, priznam, bi se pač sprijaznil, da živim v maksimalno zbirokratizirani državi nesposobnih državnih uradnikov, in se s tem nebi ukvarjal.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
437
83
Krivo je nedosledno izrazoslovje.

Evropska pravila so uveljavljena skozi zvpot in stvarno napako. Se spomnis, kako so pred leti zeleli pri nas ukiniti garancijo, ces da to podrocje pokriva ze stvarna napaka? Jaz tukaj vidim tezavo, da je stvarna napaka v praksi po enem letu starosti odvisna od dobre volje prodajalca, ker je dokazno breme (da je napaka obstajala ze ob nakupu), na strani kupca.

Se pa strinjam, da bi v izogib tezavam morali posodobiti tudi omenjeni pravilnik o garanciji.

Skratka:
EU garancija = SLO stvarna napaka
SLO garancija = lokalni predpis, ki ni reguliran na EU nivoju
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomi

urby20

Majstr
14. jul 2010
3.165
366
83
Goriska
Applu nekako uspeva z 1 letno garancijo v EU. Če bi bilo v nasprotju z EU zakonodajo, bi ga verjetno že stožili do konca.

V Italiji so si dobro izborili glede garancije ravno zaradi Appla, in sicer če kupiš v IT katerkoli Apple napravo dobiš 2 letno (trgovinsko) garancijo, se pravi prvo leto lahko normalno uveljavljaš Apple garancijo potem naslednje leto pa pri trgovcu, kjer kupiš napravo.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.090
2.861
113
Garancija

Poleg tega mora potrošniku vsaj tri leta po poteku garancijskega roka zagotavljati popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate (proti plačilu).


Če ne bo šlo drugače, se pozanimaj o servisu, ker po navadi se takšno blago ne popravlja, ampak se zamenja. Servis ti mora biti omogočen....zahtevaj ga!

seveda ti mora biti servis omogocen in ti po zakonu se 3 leta nudi popravilo in nadomestne dele. V praksi pa to lahko pomeni da si kupil nekaj za recimo 100€, po treh letih zahtevas, da ti servis izven garancije zadevo popravi. Servis te takrat lepo obvesti, da ni problema, popravilo oz. rezervni del pa bo stal 200€ in je zadeva zakljucena.
 
  • Všeč mi je
Reactions: matofill

tin01

Pripravnik
31. okt 2007
418
17
18
Torej predlagate uveljavljanje stvarne napake... Na poslani mail mi še niso odgovorili (vem da so bili prazniki vmes).

T
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.045
999
113
1 moj primer.
Pokvarila se je igrača(cca 40€)...izven garancije!
Nesem v trgovino kjer sem kupil in jim rečem , da naj pošljejo na servis(deli in servis mora biti zagtovljen še xy let po nakupu).Pravijo, da tega oni ne servisirajo....jim pokažem njihov gar.list...itd...malo pinkponkanja......nakar rečejo da bodo poslali v Nemčijo(dobavitelju, servis.....???).
Čez cca 2 meseca, mi sporočijo, da je zadeva nepopravljiva in naj si pridem izbrat nekaj v isti vrednosti kot je stala igrača.

Krtačk sigurno ne popravljajo(vem da ni narejena za servisiranje oz. Bi bilo dražje od nove), kljub temu zahtevaj servis in popravilo.....pa poročaj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: VanZ

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
Krtačk sigurno ne popravljajo(vem da ni narejena za servisiranje oz. Bi bilo dražje od nove), kljub temu zahtevaj servis in popravilo.....pa poročaj.
:dobro_sporocilo: