Garancija - menjava izdelka ali vračilo denarja?

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Lani aprila sem na mimovrste kupil Xiaomi Mi Mop Essential (tako piše na računu), ki se je potem konec leta pokvaril in sem ga nesel reklamirat. Sedaj sem dobil naslednji odgovor:
Pozdravljeni,

s strani serviserja smo za reklamiran artikel Mi Mop Essential robotski sesalnik prejeli izjavo o nepopravljivosti.

Prosimo vas, da nam v namen vračila kupnine sporočite podatke vašega transakcijskega računa.

Recimo, da bi jaz v tem primeru raje nov delujoč sesalnik, med drugim mogoče tudi zaradi tega ker se mi zdi, da je enak oziroma primerljiv sedaj 50€ dražji. Imam na voljo kakšen vzvod glede tega ali sem pač ostal z vračilom kupnine in prstom v riti?
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Ok, mogoče sem napisal res malo preveč naduto, priznam.

Gre za to, da želim imeti zgolj delujoč aparat, nič več. In počutim se malo nategnjenega, ker imam slab priokus, da je za proizvajalca easy way out, da vrne samo vračilo kupnine, jaz pa moram plačati 50€ več, če želim enak izdelek.

Garancijsko obdobje sem plačal skupaj z izdelkom in proizvajalec ima komot možnost narediti izdelek tako kvaliteten, da tega ne bom rabil nikoli uveljavljati. Saj se vsi spomnite Bosch pomivalcev iz leta 1985 in Iskra sesalcev iz leta 1981, ki še vedno delajo. So glasni in potratni, ampak delajo. No, lahko bi več proizvajalcev imelo podoben pristop in je kvarljivost del poslovnih modelov podjetij, ampak je druga debata.

Če se vrnem na začetek - ali obstaja možnost, da namesto vračila denarja želim primerljiv aparat.

Pa super dobrodošlo bi bilo, če se uspete izognete naslajanju in cinizmu. Stvari se kvarijo in svoj izgubljen čas, dodatno vožnjo in nezmožnost uporabe izdelka xy mesecev brez problema sprejmem kot del procesa. Želim pa zgolj za svoj denar storitev oziroma izdelek, ki sem ga plačal na začetku. Nič več in nič manj.
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
Ok, mogoče sem napisal res malo preveč naduto, priznam.

Gre za to, da želim imeti zgolj delujoč aparat, nič več. In počutim se malo nategnjenega, ker imam slab priokus, da je za proizvajalca easy way out, da vrne samo vračilo kupnine, jaz pa moram plačati 50€ več, če želim enak izdelek.

Garancijsko obdobje sem plačal skupaj z izdelkom in proizvajalec ima komot možnost narediti izdelek tako kvaliteten, da tega ne bom rabil nikoli uveljavljati. Saj se vsi spomnite Bosch pomivalcev iz leta 1985 in Iskra sesalcev iz leta 1981, ki še vedno delajo. So glasni in potratni, ampak delajo. No, lahko bi več proizvajalcev imelo podoben pristop in je kvarljivost del poslovnih modelov podjetij, ampak je druga debata.

Če se vrnem na začetek - ali obstaja možnost, da namesto vračila denarja želim primerljiv aparat.

Pa super dobrodošlo bi bilo, če se uspete izognete naslajanju in cinizmu. Stvari se kvarijo in svoj izgubljen čas, dodatno vožnjo in nezmožnost uporabe izdelka xy mesecev brez problema sprejmem kot del procesa. Želim pa zgolj za svoj denar storitev oziroma izdelek, ki sem ga plačal na začetku. Nič več in nič manj.
Zakaj ne pokličeš v štacuno in se skušaš dogovoriti?
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Zakaj ne pokličeš v štacuno in se skušaš dogovoriti?

Ne zelim po nepotrebnem teziti in bi najprej rad vedel kaksne so moje moznosti. Se mi je pa tudi prvic sploh zgodilo da so mi kar takoj ponudili vracilo denarja. Do sedaj sem vedno dobil ali popravljen star aparat ali pa novega.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.617
113
še v SLO - ampak komaj
ZVPOT

IV. GARANCIJA

15.b člen

Garancija je vsaka obveznost, ki jo podjetje prevzame do potrošnika in s katero se zaveže, da potrošniku brezplačno popravi ali zamenja blago, vrne kupnino ali zagotovi drugo sredstvo, kadar blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu.

16. člen

Za blago, za katero je izdana garancija, mora prodajalec ob sklenitvi prodajne pogodbe potrošniku izročiti garancijski list dajalca garancije. Garancijski list mora vsebovati naslednje podatke:

1. firmo in sedež dajalca garancije;

2. firmo in sedež prodajalca, razen če ta ni hkrati dajalec garancije;

3. datum izročitve blaga;

4. podatke, ki identificirajo blago;

5. izjavo dajalca garancije, da jamči za lastnosti ali brezhibno delovanje v garancijskem roku, ki začne teči z izročitvijo blaga potrošniku;

6. ozemeljsko območje veljavnosti garancije;

7. trajanje garancijskega roka;

8. za blago, za katero je izdaja garancije obvezna, čas po preteku garancijskega roka, v katerem dajalec garancije zagotavlja potrošniku vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate;

9. opozorilo, da garancija ne izključuje pravic potrošnika, ki izhajajo iz odgovornosti prodajalca za napake na blagu.

17. člen

Garancija dajalca garancije pravno zavezuje pod pogoji, določenimi v garancijskem listu in oglaševalskem sporočilu.

Pravice iz naslova garancije lahko potrošnik uveljavlja tudi proti prodajalcu.

18. člen

Garancijski list mora biti potrošniku lahko razumljiv. Kadar je izdelek namenjen prodaji na ozemlju Republike Slovenije, mora biti garancijski list sestavljen v slovenskem jeziku pisno na papirju ali drugem trajnem nosilcu podatkov, ki je enostavno dostopen potrošniku.

Dajalec garancije ima vse obveznosti po zakonu, tudi če garancijski list ne vsebuje vseh podatkov iz 16. člena zakona ali ni izdan v skladu s prejšnjim odstavkom.

19. člen

Minister, pristojen za gospodarstvo, izda pravilnik, s katerim določi:

- blago, za katero mora proizvajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje za obdobje najmanj enega leta, in

- rabljeno blago, za katero mora prodajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje za obdobje najmanj enega meseca.

20. člen

Proizvajalec mora za blago iz prve alineje prejšnjega člena tega zakona:

- zagotoviti potrošniku poleg garancijskega lista tudi navodila za sestavo in uporabo ter seznam pooblaščenih servisov;

- zagotavljati servis, ki ima pooblastilo proizvajalca za izvajanje servisnih del na proizvodih ter z njim sklenjeno pogodbo za dobavo nadomestnih delov, razen če sam ne opravlja te dejavnosti;

- zagotavljati brezplačno odpravo napak v času garancijskega roka;

- zagotavljati proti plačilu popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate vsaj tri leta po poteku garancijskega roka tako, da servis opravlja sam ali ima sklenjeno pogodbo o servisiranju z drugo osebo.

Če proizvajalec ne zagotovi potrošniku navodil za uporabo in seznama pooblaščenih servisov, jih je potrošniku dolžan izročiti prodajalec ob sklenitvi prodajne pogodbe.

21. člen

Prodajalec mora ob sklenitvi prodajne pogodbe za blago iz druge alinee 19. člena tega zakona izročiti potrošniku garancijski list, navodila za sestavo in uporabo blaga ter zagotavljati brezplačno odpravo napak na blagu v času garancijskega roka.

21.a člen

Proizvajalec in prodajalec imata vse obveznosti po tem zakonu tudi, če za blago, za katero je izdaja garancije obvezna, garancijski list ni bil izdan ali potrošniku ni bil izročen.

Šteje se, da garancijski list ni bil izdan, če potrošniku niso bile izročene listine, na katerih so podatki iz 16. člena tega zakona. Če so podatki na različnih listinah, mora prodajalec potrošnika na to posebej opozoriti.

21.b člen

Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.

Če proizvajalec v roku iz prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.

Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim mora proizvajalec izdati nov garancijski list.

Pravice potrošnika iz tega člena ugasnejo po dveh letih od dneva, ko je potrošnik zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.

21.c člen

Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katero je bila izdana obvezna garancija, zagotovi brezplačno uporabo podobnega proizvoda.

Če proizvajalec potrošniku ne zagotovi nadomestnega proizvoda v začasno uporabo, ima potrošnik pravico uveljavljati škodo, ki jo je utrpel, ker proizvoda ni mogel uporabljati od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.

Stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oziroma nadomestitvi blaga z novim, plača proizvajalec.

21.č člen

Pravice iz tega poglavja pripadajo tudi osebam, ki se po tem zakonu ne štejejo za potrošnike, razen pravic iz 21. člena tega zakona.

Nedefinirano - moral bi, po črki zakona, dobiti enak nov …
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.369
2.556
113
Zamenjava ne gre!?
Vzameš kupnino in kupiš novega.
Kje, kam, kako povprašaš prodajalca oz. serviserja!
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.856
879
113
MB
Mimovrste ti ne more dati novega, ker je razprodan, torej je pravilno vračilo kupnine.

tomi, ne mešat starih in novih zakonov​

 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Mimovrste ti ne more dati novega, ker je razprodan, torej je pravilno vračilo kupnine.

Hja, če bi bili zelo tečni, bi ti morali dati vrednost tistega, kar so ti po zakonu dolžni dati. Torej ker so ti po zakonu dolžni dati nov aparat, bi ti morali dati kupnino, ki pokrije nakup novega, če ga oni niso sposobni dobavit.
Ampak seveda, kdo se bo šel prepirat okoli tega, ker tole bi se pa ziher končalo na sodišču ...
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.865
6.520
113
No, potemtakem pa spet pohvalim hofer. Sem kupila tv za 400€ (mislim, da je bil 400€), se po pol leta pokvari in imajo identicnega v ponudbi za 350€. Vprasajo ali zelim novega ali denar nazaj, sem rekla, da denar nazaj in sem dobila... 400€.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.856
879
113
MB
Po stari zakonodaji je bila tvoja izbira, kaj hočeš imet, po novi pa, prvo popravilo/menjava in šele potem vračilo denarja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Jabe