Citat:
Dobre ideje v formuli ena ne ostanejo dolgo skrivnost. Okrog dva meseca po testiranju mladih voznikov v Abu Dabiju so sedaj na dan prišli detajli revolucionarne prednje obese. Ekipa Lotus je to tehniko tik pred koncem lanske sezone prvič preizkusila tudi na stezi.Strokovnjak na tehničnem področju kolegov iz auto motor und sport Giorgio Piola je sedaj razkril ozadje tega trika. Tako imenovani "Pushrod" blažilec sedaj ni več neposredno povezan z nosilcem kolesa. Namesto tega je na koncu manjša puša, ki nudi manjši prostor za gibanje. Tukaj not mora biti skrit hidravličen mehanizem, ki podaljša ali skrajša blažilec in s tem nadzira višino dirkalnika. Priključeni hidravlični cilindri so montirani pod prečno premo nosilca koles.Kako se ta sistem sploh sproža, je še neznanka. Nekateri domnevajo, da se hidravlika krmili s pomočjo posebnega ventila. Mehanizem se aktivira, če obstaja dovolj visoki zavorni navor. Če so sile okrog rotirajoče osi dovolj velike, potem zablokira ventil in s tem prepreči pogrezanje prednjega dela dirkalnika.Brez učinka sile zaviranja je vzmetenje dirkalnika povsem običajno, kot na primer pri vožnji preko robnikov. Če voznik v stoječem stanju pritisne na zavoro, se prav tako ne zgodi nič. To je tudi pomembno za legalnost sistema. FIA v svojem tehničnem pravilniku predpisuje, da voznik iz kokpita ne sme vplivati na aerodinamiko in s tem tudi na višino dirkalnika. Zato mora sistem na delujoče zavorne in pospeševalne sile delovati pasivno. Ker se v formuli ena dosežejo zelo visoke vrednosti pojemkov, morajo biti deli primerno temu stabilni.Pri Mercedesu so že v lanski sezoni delali na podobnem sistemu. Pri njih so inženirji hidravlično povezali vse štiri obese, da bi s tem v neki meri nadzirali višino dirkalnika. Vendar je njihov sistem kazal tudi neželene stranske učinke, kot je na primer višja obraba pnevmatik na zadnji osi.Tudi vozniki se morajo najprej privaditi na novo obnašanje obes. Strokovnjaki pričakujejo, da bi se lahko krmiljenje ob vhodu v zavoje občutilo dokaj sintetično in da bi lahko pri zaviranju izgubili nekaj mehanskega oprijema. Velike prednosti tega sistema vsekakor ležijo v izboljšani aerodinamiki. Če se karoserija v fazi zaviranja in pospeševanja vedno nahaja v enakem položaju, čajko oblikovalci izberejo občutno agresivnejšo aerodinamiko. Pri konvencionalni obesi so potrebni kompromisi, da s tem pri različnih položajih dirkalnika ne bi prekinili zračni pretok. Nadaljnja prednost tiči tudi v manjši obrabi pnevmatik na prednji osi – vsaj teoretično.Pri Ferrariju imajo očitno v svojem predalu narejen podoben sistem. Kot je šef ekipe Stefano Domenicali na tradicionalni prireditvi "Wrooom" v Madonni di Campiglio izdal, so dokumentacijo svojega sistema že posredovali na sedež FIA, kjer naj bi preverili, ali je sploh legalen. Tudi pri Mercedesu ta novi sistem ne bi smel predstavljati neznanke. Domnevno naj bi Lotus na tem sistem delal že več kot eno leto. Medtem sta tehnični direktor Bob Bell in nekateri drugi inženirji menjali sredine. Takratni sodelavci Renaulta so sedaj na plačilni listi srebrnih puščic.Zanimivo bo videti, kako dobro deluje ta nova tehnika. Če bodo dirkalniki z novimi obesami na stezi občutno hitrejši, bo konkurenca prisiljena kopirat to novost. Kopiranje teh komponent pri tem ne predstavlja največje težave. Bolj pomembno je dejstvo, da morajo prilagoditi celoten aerodinamičen koncept, da bi lahko to prednost tudi izkoristili. Za to pa je potrebno nekoliko več časa.