ford mondeo-vztrajnik (kje dobit)

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Nič veliko se ne "jebe", ker je 60% vseh avtov, katere pedena Fordov.

Mislim da je rabil dobro urco da je poštimal vztrajnik pri 1.8 TDCi, pomagal mu je pa še en mehanik.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
No pa sej menda bo nekaj takega....ker avto je kupil rabljen in po računih in servisih ni bilo razvidno (vsaj spomnem se ne) ,da bi se menjevalo kaj takega. Ma včasih se je tisti avto dosti več rabil ampak zdaj ki,je menjal službo pa se rabi manj...ma do 150 k km je še dolga.

Zdaj pa mene zanima kako se uniči ta dvomasni vztrajnik...na kak določen način ali je to samo utrujen materjal in potem crkne.Mislim predvsem na kako grdo speljevanje,naglo menjavanje brzin...skratka agresivna vožnja...je lahko to krivo ali ne?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik kazamurnik pravi:
Zdaj pa mene zanima kako se uniči ta dvomasni vztrajnik...na kak določen način ali je to samo utrujen materjal in potem crkne.Mislim predvsem na kako grdo speljevanje,naglo menjavanje brzin...skratka agresivna vožnja...je lahko to krivo ali ne?

Dvomasni vztrajnik je sila preprosta stvar, v votlem disku so na vzmeti pritrjene uteži ki se gibljejo v smeri vrtenja. Položaj uteži je odvisen od hitrosti vrtenja (hitrost vrtenja določa silo ki "napenja" vzmeti). Dvomasni vztrajnik deluje pri nizkih vrtljajih oz. se tam nad 2k rpm obnaša kot enomasni (ko uteži pridejo do oboda pač ne gredo več nikamor).

Po teoriji je torej vožnja v "delovnem" območju vztrajnika tista ki povzroča obrabo .. torej od štandgasa pa tja do nekje 2000 vrtljajev (oz. pri dizlih je verjetno to še manj). Največja obraba je pa pri speljevanju kjer obrati zelo nihajo ..

Torej vožnja ki najbolj uničuje vztrajnik je mestna, na relaciji se delno uničuje če voziš z zelo nizkimi obrati na AC obrabe skoraj ni.

Sicer pa je menjava dvomasnega za enomasni vztrajnik zelo slaba izbira oz. pri določenih motorjih je potem kot da bi se usedel v traktor (je pač vztrajnik tisti, ki "blaži" slabo zasnovo motorja)!
 
Nazadnje urejeno:

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Vztrajnik trpi kot že zgoraj omenjeno pri nizkih obratih. Največja smrt za te dele je nizki obrati + pohodit do konca, takrat se ob vsem tem dizelskem navoru lahko zgodi da se vse skupaj sesede. Najbolj tako trpi v mestnem prometu.

Ubistvu ob dinamičnejši vožnji še najmanj trpi, najbolj pa pri zagonu motorja. Velik delež prispeva tudi kak slab zagon pozimi (tako je bilo v očetovem primeru). Odlašal sem z menjavo štarterja, naenkrat pa je bilo prepozno in je šel vztrajnik.

Jaz ga imam v enem avtu z 208kkm TDCi še prvega in ni nobenih znakov, da bi kdaj odletel.
 

B81

22. jul 2007
37.613
10.907
113
Eno vprašanje tukaj, ker nisn neki mehanik:

Kako je z vztrajnikom pri avtomatikih? Je, ni, je enak, etc... ?
Tnx
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Če prav razumem....od 0-2000 obratov naprimer se ta zadeva uničuje...če pa ga voziš naprimer okrog 3000 pa se skoraj ne uničuje....oziroma iz skoraj nič gasa na polno se uničuje ,če pa voziš nekje nad 3000 enakomerno pa ne?Kaj potem se z nežnim speljevanjem ne uničuje? Ki jaz sem se peljal s tem avtom ma to vrti tudi u četri brzini..ima jih pa 6.

Pa kaj bencinci imajo tudi dvomasmega al ne...al je to bolj pogojeno z večjo močjo motorja?

Tudi to me zanima...kako je pri avtomatiku.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
V bistvu ni čisto tako, dvomasni vztrajnik (oz. katerikoli vztrajnik) duši tresljaje iz motorja, kar pomeni da nenadne spremembe v vrtljajih pomenijo da aktivno "deluje". Torej lahko deluje tudi pri 5000 rpm s tem da iz motorja takrat ponavadi pride že lepo dušenje in vztrajnik nima nič dela. Torej sunkovita vožnja v nobenem primeru ni blagodejna ..

Kakšna vožnja točno ga uničuje je težko rečt, isto kot za sklopko. Sej počasno speljevanje načeloma manj obremeni sklopko, jo pa obremenjuje dalj časa .. si na koncu na istem torej. Recepta ni oz. več je "nemira" v vožnji prej bo verjetno vztrajnik šel - ni pa nujno!

Dvomasne vztrajnike imajo bencinarji in dizli, je pa pri dizlih skoraj obveznen dodatek ker motorju da "uglajenost" ki je drugače nima. Tudi z močjo nima veliko veze, V8 motor načeloma ne rabi dvomasnega vztrajnika ker ima bolj miren tek .. recimo bokser ga pa zaradi svoje narave skoraj nujno rabi (bolj občutne faze taktov na osi).

Glede avtomatika .. avtomatik ima drugačen način prenosa moči in niti nima klasičnega vztrajnika. Kako točno je pa rešeno dušenje motorja v menjalniku pa ne znam povedat.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Buče, vztrajnik najbolj "trpi" samo pri sunkovitem odvzemu/dodajanju plina in pri vžigu/ugašanje motorja, torej pred 900 obratov/minuto, kjer je "štand gas".
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Trpi ko blaži "sunke" na gredi, to je pa tudi v štandgasu in pri počasni vožnji .. jasno pa tudi pri pospeševanju iz nizkih obratov. Po domače povedano takrat, ko ti ponavadi zatrese motor/menjalnik ...

Ali ga to dejansko uničuje pa nihče ne ve oz. če se čuti da ni ok še ne pomeni da res ni ok!
grims-1.gif
(isto kot sunkovito spuščanje sklopke, ki je za sklopko celo boljše kot pa drsenje)
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Kaj ga uničuje res nobeden ne ve točno, ker so mi Nemci povedali štorijo, kako je ford sodeloval z mnogimi avtohišami, proizvajalci (LUK) in so naredili nekaj vzorcev izboljšanih vztrajnikov in naredili študijo....rezultat celo več okvar.
hysterical-1.gif


To je bio za 1.8 TDCi motor.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
vztrajnik najbolj uničuje veliko menjav brzin in naglo pospeševanje torej mestna voznja, kolega ima avtošolo in vztrajniki crknejo vsako leto no vsaj dokler se ne menjajo z enomasnimi pol ima mir..
Vztrajnik naveč blazi sunke ki nastanejo pri menjavi brzin, enomasni ima pa te vzmeti v lameli ki blažijo sunke in če prej ne odpove lamela ponavadi zmeče ven te vzmeti z lamele, pri dvomasnem pa vzmetiv vztrajniku polomi in se on malo zašuče zato pol že pri vžigu čutiš zelo velike vibracije ker ni več urabvnotežen.
Dvomasni naj bimalo bolj blažil sunke, vendar je njegova doba zelo kratka in popravilo drago
 

_BANDIT_

Pripravnik
12. feb 2008
775
22
18
Ravno prejšnji teden sem kupoval vozilo za delovno mulo in sem imel željo po dizlu karavanu. In ker imam kar nekaj dobrih kolegov mehanikov, sem jih malo povprašal, kaj se splača kupit in sem ugotovil naslednje:

Pri Fordu nedajbože kupit TDCI motor, ker crkujejo dize ena za drugo in so full drage. To vem tudi iz izkušenj enih treh kolegov, ki so meli take avte in so jim res vsem pocrkale dize. Lahko kupiš strarejšega dizla TDDI vendar omaš velik problem, ko ti crkne vztrajnik, ki je full drag in precej rad crkne. Torej Ford odpade.

Peugeot HDI motorji v osnovi niso slabi, zdržijo tam nekje do 300k km vendar po ogledu dveh 406 2.0 HDI sem obupal nad njimi. Eden je mel že obnovljeno bosch pumpo in dize, torej je na vrsti turbina, poleg tega pa je mel ves poscan oljni hladilnik. Drugi mi je zgledal OK, vendar na testni vožnji so se prižigale ene lučke + check engine. Lastnik je trdil, da je to normalno. Kasneje sem povsem po naključju naletel na mehanika, ki ga je servisiral in sem izvedel, da je avto totalni šit in jebe nonstop.

Potem sem malo gledal za Renault Lagunami 1.9 DCI. Za te motorje nisem slišal niti enega pozitivnega mnenja od nikogar, predvsem same kritike na turbine in dize, tako, da potem sploh nisem šel nobene pogledat. Baje so ti motorji totalni šit in se jih je treba izogibati na daleč.

Naslednja izbira je bil Fiat Stilo karavan z JTD motorjem. Pogledal sem jih par komadov, motorji in menjalniki večinoma brez problemov, poceni rezervni deli, problem je plastika v notranjosti ter elektronika, ki občasno jebe kar malo za brezveze.
No, danes sem izvedel (iz zelo zanesljivega vira) za en primerek belega Stilota karavana iz Besnice (full lep po slikah na avto netu), ki se ga je treba izogibati na daleč, ker mu je že drugič v kratkem času crknila turbina. Baje da ma full kilometrov in je števec prevrten nazaj.

VAG TDIjev priznam, da nisem gledal, baje pa da delajo OK.

No, nazadnje sem obupal na dizli, ker ima pač vsak eno tako pomanjkljivost, ki ti crkne in te potem stane vsaj jurja, da stvar popraviš.
Sedaj sem si nabavil Megane karavan 1.6 16V, dobil en full lepo ohranjen primerek in sem trenutno full zadovoljen.
Pa tud, če mi zariba cela mašina, jih je na vsakem vogalu dovolj in dobiš cel drug motor za 300€.
cool-1.gif