Filtriranje - zbiranje podpisov

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.459
438
83
Zbiranje podpore za spremembo zakona.
Pri t.i. "filtriranju" govorimo o možnosti motoristov, kolesarjev idr. enoslednih vozil, da se ob počasnem, zgoščenem prometu varno in počasi prebijajo med avtomobili proti začetku kolone
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Hvala za link, top predlog.
Odštevam minute do komentarjev omejencev.
 

alabaster

Pripravnik
28. feb 2008
204
21
18
Na Motosvetu je bilo objavljeno.

Je pa info, da ni bilo velikega odziva - marsikomu se ne da iti na UE oz. vzeti 5 minut za oddajo preko e-portala.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.470
5.766
113
da greš na ue si moraš vzet cajt, plačat parkirnino it ono tečno teto tja gledat, pol it na pošto spet plačat parkirnino in še enkrat čakat v gužvi, ker folk pred tabo kupuje senviče, prtičke in nevem kaki k vse.
preko eportala pa rabiš certifikat, ki ga nima vsakdo.
Tak da ja je rahlo nepraktično ja
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Drži, najbolje da bi organizator vam domov prinesel, skupaj z notarjem, zraven pa še rit obrisal.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.502
5.046
113
Za pomembne in smiselne pobude se tudi taki napori z upravno enoto preživijo. Ta pobuda ni tako strašno smiselna, čeprav se ljudje že danes tako vozijo. In to ve tudi večina tistih, ki motocikle vozijo, zato ni nekega prehudega odziva.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Povprečno razumnemu človeku je zelo jasna razlika med takšno vožnjo, ko je le ta nelegalna ali pa ko je dejansko zakonsko dovoljena. Pa čeprav se v praksi že izvaja. In mu ne bo težava vzet si 15 minut za uredit na UE ali pa 5 minut preko spleta.

Za kratek vtis o kakšni razliki se pogovarjamo, si lahko prebereš temo o kolesarjih, pa bo vse jasno.

Se pa iz tega lepo vidi odnos precej ljudi/motoristov, ki se jim ne da dvignit prsta za to, da bi to uredili, KO IMAJO MOŽNOST. Bo pa večina zelo glasnih v gostilni ob piru, kako se nič ne naredi in kako je Slovenija zanič država, ker v USA pa to lahko v nekaterih državah zakonsko delaš.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.502
5.046
113
Za kratek vtis o kakšni razliki se pogovarjamo, si lahko prebereš temo o kolesarjih, pa bo vse jasno.
Prav ta tema me prepriča, da ni možnosti, da se taka stvar naredi. Namreč "pravi" kolesarji v tisti temi trdijo, da dvosledno vozilo ne more varno prehitevati kolesarja, če nima praktično toliko prostora, kot ga rabi za dvosledno vozilo. Kje se je sedaj naenkrat na vozišču našel prostor, da lahko enosledno vozilo prehiteva dvosledna, kadar prostora v resnici ni dovolj :sprasujemse: . Sedaj bi naj legalno omogočili, da ti 10 cm od ogledala avta mimo legalno pelje motor. Po kaki smiselni logiki? Če se bo dotaknil, bo to za zavarovalnico nesreča in zastoj za vse zadaj.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
o_O
Pa ti ločiš med vožnjo mimo v zastoju in med normalno vožnjo?
Ker filtriranje ni prehitevanje/norenje med normalno vožnjo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.502
5.046
113
In zakaj bi povečeval zastoj za tiste zadaj? Zakaj FIFO naenkrat ni OK za vse udeležence? Ko se zastoj zastoj razblini, se voznik enoslednega vozila ne bo peljal tako, da bi se vzporedno lahko peljalo dvosledno vozilo. Mar ne? To samo pomeni, da bo trajalo dal časa, da se iz zastoja rešijo tisti, ki jih je s "filtiranjem" prehitel.
Filtriranje - začne se že pri tem, da gre za neumno poimenovanje.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Imaš popolnoma prav: teoretik ;). V praksi je pa zadeva bistveno drugačna, ker ne maram izgubljati časa imaš zgoraj povezavo do spletne strani, kjer je vse razloženo: https://filtriranje.com/o-filtriranju/
Glede imena se pa strinjam, ampak ja, kaj bolj pametnega verjetno v slovenščini težko skupaj spraviš. To je isto kot zgoščenka. Če bo sprejeto, bo čez 10 let to normalna beseda.

No, v praksi jaz delam tako, pa ne glede na to s kakšnim prevoznim sredstvom sem: hitrejšim se z veseljem umaknem in jim dam prostor, ker je manever prehitevanja en od najbolj nevarnih manevrov. To sicer razumeti nekaterim, ki srepo zrejo predse in ''imajo prednost'', je znanstvena fantastika, zato pa smo tam kjer smo.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Pri kateri kubaturi/končni hitrosti enoslednega vozila je filtriranje dovoljeno, oz. bi bilo dovoljeno?
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Kar se mene tiče je zadeva zelo korektno zapisana in tudi preprečuje brezobzirno divjanje motoristov mimo. Čeprav sam jih zelo, zelo redko srečam zadnja leta.

BESEDILO ČLENOV
1. člen

52. členu se doda nov tretji odstavek, ki se glasi:

"Če je v primeru iz 10. točke prvega odstavka na smernem vozišču, po katerem vozi, ali med smernim voziščem, po katerem vozi, in sosednjim smernim voziščem dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno hitrostjo in pazljivostjo po levi ali po desni strani prehiti vozilo ali kolono vozil, pri čemer lahko vozi največ 15 km/h hitreje od kolone in ne več kot 50 km/h."

52. členu se doda nov šesti odstavek, ki se glasi:

Voznik, ki prekorači najvišjo dovoljeno hitrost iz tretjega odstavka tega člena, se kaznuje:
  1. z globo 20 eurov, če prekorači hitrost do vključno 5 km/h;
  2. z globo 40 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 5 do vključno 10 km/h;
  3. z globo 300 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 10 do vključno 20 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
  4. z globo 1.000 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 20 do vključno 30 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk;
  5. z globo 1.200 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost za več kot 30 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 18 kazenskih točk.

2. člen

4. odstavek 53. člena:

“Če je v primeru iz prejšnjega odstavka na smernem vozišču dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno hitrostjo in pazljivostjo vozi mimo ustavljenega vozila ali kolone vozil po desni strani, razen, kadar so se vozila v koloni ustavila pred križiščem.”

se spremeni tako, da se glasi:

"Če je v primeru iz prejšnjega odstavka na smernem vozišču, po katerem vozi, ali med smernim voziščem, po katerem vozi, in sosednjim smernim voziščem dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno pazljivostjo in hitrostjo, ki ni višja od 15 km/h, po levi ali po desni strani vozi mimo ustavljenega vozila ali kolone vozil."


53. členu se doda nov šesti odstavek, ki se glasi:

"Če je v primeru iz prejšnjega odstavka na smernem vozišču, po katerem vozi, ali med smernim voziščem, po katerem vozi, in sosednjim smernim voziščem dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno pazljivostjo in hitrostjo, ki ni višja od 15 km/h, po levi ali po desni strani vozi mimo kolone vozil in vozila, ustavljenega pred prehodom za pešce, na katerem je ali na katerega stopa pešec, pri čemer ne sme zapeljati na prehod za pešce."

53. členu se doda nov sedmi odstavek, ki se glasi:

"Če je na smernem vozišču, po katerem vozi, ali med smernim voziščem, po katerem vozi, in sosednjim smernim voziščem dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila vožnjo mimo prekine in deli smerno vozišče z ustavljenim vozilom ali vozilom v koloni. Ob nadaljevanju vožnje se uporabi sistem zadrge, pri čemer ima prednost voznik enoslednega vozila."

Sedanji 8. odstavek 53. člena:

“Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo petega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 7 kazenskih točk.”

se spremeni tako, da se glasi:

"Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo četrtega, petega, šestega, ali sedmega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 7 kazenskih točk."

Končna določba
3. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Nisi odgovoril na vprašanje.

Sicer piše v prvem postu: "Pri t.i. "filtriranju" govorimo o možnosti motoristov, kolesarjev idr. enoslednih vozil, da se ob počasnem, zgoščenem prometu varno in počasi prebijajo med avtomobili proti začetku kolone"

Iz tega jaz zaključim: stojim z "mustangom" prvi v eni od dveh kolon pred semaforjem; "pripiči" bakica/deda na biciklu do in pred mene ter se ustavi in sestopi, ob zeleni luči se skobaca nazaj na kolo in "lagano-sportski" odkolesari z 10-km/h čez križišče in v ulico pred mano.

Ni šans, da to podpišem - ko sem na skuterju pa sem itak vedno prvi med kolonama - z izjemo, da pogledam kdo je prvi v avtu in se včasih raje za njega postavim. ;)
 

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
435
24
18
Gorenjska
Kar se mene tiče je zadeva zelo korektno zapisana in tudi preprečuje brezobzirno divjanje motoristov mimo. Čeprav sam jih zelo, zelo redko srečam zadnja leta.

BESEDILO ČLENOV
1. člen
52. členu se doda nov tretji odstavek, ki se glasi:

"Če je v primeru iz 10. točke prvega odstavka na smernem vozišču, po katerem vozi, ali med smernim voziščem, po katerem vozi, in sosednjim smernim voziščem dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno hitrostjo in pazljivostjo po levi ali po desni strani prehiti vozilo ali kolono vozil, pri čemer lahko vozi največ 15 km/h hitreje od kolone in ne več kot 50 km/h."


5
2. členu se doda nov šesti odstavek, ki se glasi:

Voznik, ki prekorači najvišjo dovoljeno hitrost iz tretjega odstavka tega člena, se kaznuje:
  1. z globo 20 eurov, če prekorači hitrost do vključno 5 km/h;
  2. z globo 40 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 5 do vključno 10 km/h;
  3. z globo 300 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 10 do vključno 20 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 3 kazenske točke;
  4. z globo 1.000 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost nad 20 do vključno 30 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk;
  5. z globo 1.200 eurov, če prekorači dovoljeno hitrost za več kot 30 km/h. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 18 kazenskih točk.



Nisem motorist, če je možno se vedno umaknem na desni rob cestišča, da se lahko varno odpeljete mimo, me pa zanima tehnično sredstvo s katerim bi lahko dokazali odebeljeno označeno kršitev in izrekli globo. Kolikor sem seznanjen, niti policija niti redarstvo nimata tehničnih sredstev, ki bi zaznala razliko v hitrosti dveh premikajočih se vozil in s tem evidentirala prekršek. Če ta del odstavka črtamo, pa dobimo definicijo, po kateri lahko voznik enoslednega vozila mimo stoječe kolone pelje s hitrostjo do 50 km/h, kar pa se mi zdi nevarno in nesprejemljivo.

Poleg tega ne razumem, zakaj bi bile kazni za voznika enoslednega vozila ob prekoračitvi hitrosti drugačne kot za ostale udeležence v prometu. Ker je v tretjem odstavku predpisana zgornja omejitev hitrosti ob vožnji mimo (50 km/h), naj se smiselno uporabijo členi, ki določajo kazen za prekoračitve v naselju. Podčrtana alineja ob upoštevanju tolerance merilnih instrumentov v praksi tako ali tako v skrajnem primeru pomeni prekoračitev za 10 km/h.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Ni šans, da to podpišem - ko sem na skuterju pa sem itak vedno prvi med kolonama - z izjemo, da pogledam kdo je prvi v avtu in se včasih raje za njega postavim. ;)
Seveda ni šans, ker si tisto zabuleno tele, ki srepo zre pred sabo in hoče zase samo ugodnosti. Da bi kakšno omogočil še drugim, takim tudi na kraj pameti ne pade, a ne? Hkrati si pa še sam mirno jemlješ pravico, ki ti je trenutni zakon ne omogoča. Bravo.
Hkrati vse kar vidiš, so samo potencirani negativni primeri. To je tudi vse, kar teleta znajo in se seveda mirno tudi pustijo peljati žejne čez vodo. Da bi pomislil na 99,9% ostalih primerov (kjer očitno že sedaj tudi sam padeš noter), to ti ne gre v bučo. Je treba vse zminirat, ker bo gospod enkrat na 100 let moral počakati ženico, da se skobaca s ceste. Najbolje, da se takrat kar ustreliš ali pa recimo s svojim avtom jo enostavno zgaziš, kaj pa dela na cesti, a ne?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Preprosto ti bom napisal to kar si: IDIOT!

PS: pazi malo, da se ti ne vrne!