ESP v avtu?

Focus

Pripravnik
27. okt 2007
871
12
18
Luna
Dobro samo delovanje ESP-ja mi je jasno. Včasih ti malo pribremza, da ti zadnji del vozila nebi zdrsno (preprečuje zdrs avta).

Zaj pa jaz vas vprašam zakaj je v vozilu gumb za izklop ESP-ja? Kdaj ga je dobro izklopit in zakaj. Zakaj bi ga naj sploh izklapljali, zakaj nimamo pol tudi gumba za izklop ABS-ja....?
sprasujem se.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik Focus pravi:
Dobro samo delovanje ESP-ja mi je jasno. Včasih ti malo pribremza, da ti zadnji del vozila nebi zdrsno (preprečuje zdrs avta).

Zaj pa jaz vas vprašam zakaj je v vozilu gumb za izklop ESP-ja? Kdaj ga je dobro izklopit in zakaj. Zakaj bi ga naj sploh izklapljali, zakaj nimamo pol tudi gumba za izklop ABS-ja....?
sprasujem se.gif

Zato da lahko kdaj tudi uživaš v vožnji!
cheer.gif
Pa včasih je vožnja z ESPjem nemogoča .. recimo sedaj v snegu se kje zakoplješ pa imaš sranje.

Sicer je pa tako, veliko ESPjev se ne da popolnoma izkjučit .. izkjuči se samo "del", ponavadi sistem proti zdrsu pogonski koles.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Ponavadi je ESP v povezavi z ASRom.
ASR pa je potrebno izključiti, če je avto na valerjih, lahko ga izključiš tudi pri športni vožnji.
Pri meni se s pritiskom na gumb izključi oboje, pravtako se izključi ESP in ASR če je zategnjena ročna.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.461
147
63
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Focus pravi:
Dobro samo delovanje ESP-ja mi je jasno. Včasih ti malo pribremza, da ti zadnji del vozila nebi zdrsno (preprečuje zdrs avta).

Zaj pa jaz vas vprašam zakaj je v vozilu gumb za izklop ESP-ja? Kdaj ga je dobro izklopit in zakaj. Zakaj bi ga naj sploh izklapljali, zakaj nimamo pol tudi gumba za izklop ABS-ja....?
sprasujem se.gif

Zato da lahko kdaj tudi uživaš v vožnji!
cheer.gif
Pa včasih je vožnja z ESPjem nemogoča .. recimo sedaj v snegu se kje zakoplješ pa imaš sranje.

Sicer je pa tako, veliko ESPjev se ne da popolnoma izkjučit .. izkjuči se samo "del", ponavadi sistem proti zdrsu pogonski koles.

Seveda se da v celoti ugasniti, problem je edino če kakšna znamka nima tipke za ugasniti.
Pri BMWju drzis tipko par sekund in se ugasne, pri Audiju se prec ugasne, pri Oplu drzis sport tipko in se ugasne,...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Ja itak ..
ne-ne-1.gif


Pri Mercedesu? Volvotu? Lahko samo pobereš varovalko ven ... imajo pa ta vozila ponavadi izklop ASRja (oz TCSja ali kakor ga imenujejo). V VAG koncernu je po novem vsaj v vstopnem razredu (polo, ibica, fabija, golf, A3 ...) tipka ESP namenjena dejansko izklopu ASRja in ne celotnega ESPja!

Potem obstaja neka kasta vozil ki sploh nimajo izklopa, mislim da so neki peđoji in tudi opli (veš mogoče?) se najdejo. Pri njih je kriza, ker ne moreš izkjučit čisto nič (se zakoplješ v lužo in se lahko jebeš).

Skratka od serijski avtov ima zelo malo novih vozil popoln izklop ESPja, in ponavadi so to kakšne športne verzije.
 

B81

22. jul 2007
37.611
10.900
113
Sem si mislil, kaj te noriš z ESP-jem v Twingotu, pol pa sem šel garažo pogledat
grin1.gif


Sam še nisem vozil brez esp in asr, ker se ne vozim v nevemkaki klanec ali da bi se vkopal kje na snegu...
 

Focus

Pripravnik
27. okt 2007
871
12
18
Luna
No zaj mi je malo bolj jasno ker izklop ESP-ja nima nobene veze z zdrsom koles to je program za stabilnost. Klko jaz vem lahko se pa tudi motim.
ASR je proti zdrsu koles.
Laguna pa ima obe tipki
torej izklop ESP je prva in ASR je druga
ASR mi je jasna ESP pa še vedno ne torej gdaj izklopit?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
V teoriji nima veze, čeprav je ESP (oz. ESC) krovni sistem vseh varnostnih sistemov. Torej ABS, ASR, BAS, ... vse to so deli krovnega ESP sistema.

V praksi je ESP en računalnik, ki ga dela Bosch (za večino vozil) in vsebuje vse prej omenjene sisteme, ki so vezani na enotne senzorje - torej je tudi ABS in ASR del ESPja.

ESP ti pomaga preko kupa senzorjev poravnati vozil oz. skrbi da je smer taka kot si si jo zamislil. Če gre avto iz predvidene smeri (zdrs, možnost prevračanja, ...) sistem selektivno upočasni določeno kolo, po potrebi zmanša moč motorja in celo napravi "premike" na volanskem mehanizmu (dejansko otrdi gibanje volana v "napačno" smer in zmehča gibanje v "pravo" smer).

Skratka sistem ki ga imaš ti se izklopi če se rabiš igrat z drsenjem avta itd.! Recimo vačsih je nadležno ko greš po serpetinasti drseči cesti in ti avto v vsakem zavoju odvzame plin pa se moraš peljat kot upokojenec!
cheer.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Citat:
Seveda se da v celoti ugasniti, problem je edino če kakšna znamka nima tipke za ugasniti.

Pri poršeju lahko pritiskaš kolikor te je volja, a se ne bo izklopil.

Oz. bo še vedno deloval - nadziral situacijo, ukrepal pa ne bo, dokler se ne bo zgodilo res kaj kritičnega.

Za nedeljske šumaherje je ta "izklop" čisto dovolj - na parkingu pred šoping centrom lahko podrsaš z ritjo za pol metra in očaraš publiko
tongue-1.gif
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Tudi Renault Scenic II Grand nima možnosti izklopa. Potem je bilo pa celo sranje, ko sem vozil po eni gorski cesti, lepo pokriti s snegom, in mi je začel računalnik jemati navor, da se prednja kolesa niso vrtela v prazno. Skratka, glupa mašina se je raje ustavila kot da bi pustila vrteti kolesa v prazno.
jezen.gif
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Še eno vprašanje...
Ko začne sprednji konec vozila zdrsavati iz ovinka, pa pohodiš gas in se nič ne zgodi, samo ESP lučka utripa... Je to ASR ali ESP?
evil.gif


Drugače je pa res ESP skorajda vsemogočen, tudi ko si obrnjen na mokri cesti za 90° te še vedno poravna v pravilno smer. Si ne moraš predstavljati, če ne sprobaš
smile-1.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Hehe, enak avto (saj to je predzadnja generacija?), enaka situacija, doživel dva tedna nazaj v sobotnem sneženju, sicer na sopotnikovem sedežu.

Lezemo pooooočasi v breg, malo levo, malo desno, lučka utripa kot nora, rečem šoferju naj izklopi to čudo. Pravi - se ne da
bonk.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
ASR.
wink-1.gif

Ni nujno, na prednjih kolesih imaš malo morje sistemov, ki uravnavajo smer! Če sistem zavira notranje kolo tako, da se navor prenaša na zunanjega in zmanjšuje moč motorja je to ESP na prvi osi ... zdej jasno, 10 let nazaj se je to imenovalo TCS oz ASR!
cheer.gif


Skratka ASR je "butast" sistem (gleda razliko vrtenja koles in morebiten zdrs), ESP je pa pameten (gleda isto stvar + primerja odziv voznika in celotno stabilnost vozila) .. delujeta pa identično!
grims-1.gif


Avto ki ima ESP torej vprega podsisteme po potrebi .. tudi ABS pri takem vozilu ni več "klasični"! Skratka če ima avto ESP potem reagira ESP (kateri podsistem vse je deloval pa ne moreš vedet na pamet)!
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Ja, prejšnja generacija. Z vso mogočo elektronsko/električno navlako, recimo z električno ročno zavoro. To je šele p***arija. Je frendici crknil akumulator, ker se je elektronika odločila, da se ne bo ugasnila in je ostala ročna zategnjena. Pa da se ubiješ, je ne odtegneš. Tako je morala avtovleka Scenica naložiti na tovornjak z zategnjeno ročno.
bonk.gif


Sicer pa marsikateri proizvajalec (Seat v prejšnjem Toledu npr.) v določenih razmerah priporoča izklop ESPja. Omenjeni Toledo v snegu.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Osnovna funkcija ESPja je bila svojčas zavirati notranje kolo na zadnji premi v ovinku v primeru zdrsa. Malokateri ESP (npr. omenjeni Scenic II) je sposoben uporabljati potencial ABSa tudi na sprednji osi, kjer bi lahko deloval kot delna zapora diferenciala. V resnici večinoma samo blokira dovod goriva in s tem zmanjša navor na kolesih. Težava je, ker s tem omeji navor na obeh kolesih, torej tudi na tistem z oprijemom. Namesto, da bi ABS ustavljal tisto kolo, ki zdrsava.

Citroen je v novem C5 to idejo, ki se meni sicer zdi samoumevna, uvedel z novo blagovno znamko, "snow control" ali nekaj podobnega.

Skratka, ne verjamem v vsemogočnost ESPja, morda je kaj boljši v najnovejših generacijah vozil višjih razredov. Osnovni ESP je pa bolj p***arija kot kaj pametnega.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Ko je bilo zasneženo sem se malo igral na poligonu, pa tudi če pri 80km/h zavrtiš volan na hitro v levo ali desno, avto takoj poravna.
Kakorkoli sem poskušal, da bi avto zavrtelo okoli, mi ni uspelo
evil.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
eni pa sploh ne bi dovolili prodajat avtov brez esp !

Glede na to da nimam teh bonbončkov zanimivo branje.
mossero: a kablov ali back up akuja pa niso imeli da bi ročno spustili?
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
ksz

imam ESP in ASR pa mi v krožnem nos lepo leti naravnost ven. Deluje ESP samo na zadnji osi ali kaj?

lp