ESP 8.0

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
Živjo!

googlam pa ne najdem...

ali morda kdo ve v detajle, kako deluje ESP 8.0 sistem.
In kaj pomeni, da ima avto ESP 8.0 in ESP 8.1?

lp
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Stupid questions, stupid answers.
smile-1.gif
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.286
196
63
Tega ne pišem iz glave, sem malo poguglal. V osnovi gre za osmo generacijo ESP sistema z nekaj novimi funkcijami, med katerimi se omenja predvsem možnost popolnega izklopa in sušenje diskov na ta način, da se zavore zelo rahlo "zategne" in jih tako generirana toplota posuši. 8.1 pa naj bi bil namenjen težjim vozilom (avtodomi, terenci,...). Kaj več bo povedal kdo, ki se na to kaj bolj spozna.
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
ok, a mogoče kdo ve, kako se ESP obnaša v tem primeru:

Prehitro pripelješ v zavoj. Z nosom začne avto lezti ven. Korekcije smeri se še ne dogajajo. Zavreš na polno, ABS dela, tebe pa še bolj nese ven.
Ali ESP v tem primeru polno zavrta kolesa kaj popušča ali ne?

lp
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.117
6.947
113
pri taščici
predvidevam
ce bos volan navijal v ovinek bo esp pomagal k temu tako da bolj zavrl ustrezno kolo. Konec koncev pa je se vedno precej vgumah asfaltu.....fizike ne bos premagal,samo mejo lahko premikas
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
moj se pa vklopi samo, ko potegnem rocno in je avto v "oversteeru"
wink-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.496
5.790
113
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Pri meni se vklopi ESP, takoj ko začne avto z nosom lezti ven (odvzame gas in po potrebi začne zavirati).
pri meni še prej
smile-1.gif
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Pri meni se pa ravno takrat izklopi, ko je ročna zategnjena.
smile-1.gif

Me pa zanima kakšna je res razlika v delovanju ESPja iz leta npr. 1995 in 2010, vmes je sigurno bilo narejenih kar precej sprememb.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.192
9.826
113
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Pri meni se pa ravno takrat izklopi, ko je ročna zategnjena.
smile-1.gif

Me pa zanima kakšna je res razlika v delovanju ESPja iz leta npr. 1995 in 2010, vmes je sigurno bilo narejenih kar precej sprememb.
Ogromna. Se spomnim v C5 tam leta 2001, ko je v enem ovinku zagrabil ESP na notranjem zadnjem kolesu je avto konkretno počepnil tam in sem se po domače povedano orenk usral, kaj hudiča sem zdej povozil
rolleyes-1.gif
... V glavnem delovanje je precej bolj uglajeno, hitrejše in seveda tudi učinkovitejše.
Isto je bilo pri ABS-u. Pri prvih si mislil, da ti bo nogo odtrgalo na pedalu, sedaj slišiš samo c-c-c-c-c-c, na pedalu se pa ne čuti več nič (skoraj).
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Malo heca, ampak na novem Polu, me je res presenetilo, ko sem hotel lepo odpeljati ovinek tako, da bi rabil brisalce na stranskih vratih, mi je ESP takoj ob potegu rocne zavore povedal, da tako ne bo slo.

Baje ima tale tanovi sistem, ki simulira tudi zaporo diferenciala. Sem hitro preizkusil s speljevanjem v klanec po pomrznjenem snegu-ledu-pesek in sem lepo splezal ven. Ni mehanska spera ampak dokler situacija ni prehuda res lepo deluje. Pravzaprar kar nevaren avto za po snegu, ker samo pritiskas gas in se pocutis kot Alan
smile-1.gif
- ostalo delo opravi elektronika. Problem se je ustaviti.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.155
4.132
113
Kolikor vem je pri VAGovih malčkih EDS v sklopu ESPja samo v močnejših različicah. Ni pa to neka funkcija vezana na ESP, večina močnejših VAG vozil in tistih z 4wd ima to že več kot 10 let serijsko. ASR, ki je serijsko v kompletu z ESPjem, je sicer na snegu bolj kot ne slabost, pomaga samo ljudem, ki pač tiščijo nogo na gas po spolzki podlagi.

Noviteta je XDS (t.i. prečna elektronska zapora diferenciala) ki je dejansko izboljšan EDS, upošteva tudi hitrost in kot krmilnega mehanizma. Ta stvar je pa na voljo v sklopu novega ESPja .. pri Ibizi vem da je bila stvar še lani na voljo samo v Cupri, pri novem letniku pa je XDS zamenjal klasični EDS (skratka vsi motorji močnejši od 100KM imajo tudi XDS).
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Pri meni se vklopi ESP, takoj ko začne avto z nosom lezti ven (odvzame gas in po potrebi začne zavirati).

Pri meni pa ne. V krožnem sem gladko zletel ven. V nekem drugem primeru je pa hitro in pravilno korigiral smer.
Zato mi ni jasno kdaj in kako se odloča, kaj bo delal.

lp