Eno vprašanje za tovornjakarje

Mr_Orange

Pripravnik
15. avg 2007
723
3
18
49
Murgle
Nekaj me zanima... Ko se tovornjakarji na avtocesti med sabo prehitevajo, prehitevani vedno tišči gas še bolj, kot ga je pred prenehanjem (vsaj zdi se tako) in potem prehitevanje traja in traja in traja in traja...

A bi res bilo tako težko za pet sekund spustiti gas in hitrejšega spustiti naprej, potem pa lepo v njegovo zavetrje, ker bi tistih par km hitrosti ki bi jo pri tem manevru izgubil takoj nadoknadil. In svet bi bil lepši tudi za vse avtomobiliste.

Si to mogoče narobe razlagam in bi v resnici izgubil 10minut časa in porabil dodatnih 50l nafte če bi gas spustil?

Lahko mogoče celo kdo pojasni iz prve roke?
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Ne da se mu stisnit gumba za izklop tempomata.

Velik napredek bi bil že, če bi tovornjakarji pri nas upoštevali prepovedi prehitevanja, kjer so. V Italiji so se sposobni vzdržati prehitevanja, zakaj pri nas to ne gre?
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Pri nas se še prometnih predpisov niso sposobni držati in jih upoštevati... Recimo o zapori ceste za ves tovorni promet, kamoli ves promet (oni okrogli znak obrobljen z rdečo in belim/rumenim poljem brez piktogramov).
 

asteliks

Fizikalc
5. mar 2013
1.445
98
48
Citat:
Uporabnik Mr_Orange pravi:
Nekaj me zanima... Ko se tovornjakarji na avtocesti med sabo prehitevajo, prehitevani vedno tišči gas še bolj, kot ga je pred prenehanjem (vsaj zdi se tako) in potem prehitevanje traja in traja in traja in traja...

A bi res bilo tako težko za pet sekund spustiti gas in hitrejšega spustiti naprej, potem pa lepo v njegovo zavetrje, ker bi tistih par km hitrosti ki bi jo pri tem manevru izgubil takoj nadoknadil. In svet bi bil lepši tudi za vse avtomobiliste.

Si to mogoče narobe razlagam in bi v resnici izgubil 10minut časa in porabil dodatnih 50l nafte če bi gas spustil?

Lahko mogoče celo kdo pojasni iz prve roke?


In tebi se bo zgodilo, če se boš vozil minuto ali dve več,kaj?
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.128
3.185
113
Citat:
Uporabnik asteliks pravi:


In tebi se bo zgodilo, če se boš vozil minuto ali dve več,kaj?

Na prehitevanje, zdaj pa to pomnoži z n-krat
evil.gif
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
In kaj se bo zgodilo bučmanu v šleperju, če se bo vozil minuto ali dve več?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.044
113
Dvomim, da se kateri pelje 91.
Glede upoštevanja predpisov. Najlažje je to narediti z dovolj gosto posejano tehnično opremo (denimo kamere, radarji ...). Ampak smo v temi o sekcijskem merjenju ugotovili, da taka opreme pa že ni primerna, ker potem ulovi tudi nedolžnega alteraša, ki se pelje varno in res da nekaj km prehitro. Ampak on točno ve, da je varno. Samo zakon tega ne ve. Saj tovornjakar tudi ve, da imajo oni zadaj čas pet minut voziti mimo. Sicer je prehitevanje s tovornimi vozili pri nas na avtocesti prepovedano samo nekaj ur na dan. Zato jaz bistveno več naletim na situacije, ko kolono tovornjakov prehiteva nekdo z osebnim vozilom. Potem pa začne iz neznanega razloga, ko se je manevra lotil, voziti okrog 100 km / h. Predvidevam, da gre za strah, da je premalo prostora.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.128
3.185
113
Zadnji takle primer sem doživel na Višnjegorskem klancu 2 tedna nazaj. Tovornjak je začel prehitevat na AC pri Kongu v Grosuplem pred njega je zapeljal pa v višnji gori ko se spustiš iz klanca navzdol, celih 7 kilometrov. Kakšna je bila vrsta zadaj raje ne omenjam še dobro da je bila dokaj pozna ura, ker če bi bilo to po šihtu
bonk.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Ne da bi zagovarjal “slonje dirke” - ampak se kdo od vas zaveda koliko časa in gorivo dejansko gre v “nič” za “nepotrebni” manever/manevre.
In voznikova plača že dolgo niso več samo km in ure, ampak tudi ozr. predvsem ekonomičnost vožnje. Tja noter se pa šteje/jo (na hitro najbolj običajni parametri, ki se jih spremljai):
- čas vožnje na tempomat
- število zaviranj in pospeševanj
- moč zaviranja in način pospeševanja
- vožnja v optimalni prestavi
- število pretikanj
in še kaj bi se našlo.

Za preprečitev dolgotrajnih in motečih prehitevanj bi bilo potrebno:
- striktno upoštevanje najvišje dovoljene hitrosti (kontrole)
- nadzor in “kaznovanje” prepovedi prehitevanja
- poenotiti najvišje dovoljene hitrost po celotni Evropi
- urediti, občasno tudi na pretežno ravninskih delih, odseke kjer je dovoljeno prehitevanje tovornih vozil - torej dodatni “počasni pas”

Predvsem pa zmanjšati potrošnjo in nakupe nepotrebnega blaga - se bo takoj zmanjšala potreba po prevozih.

Aja - pa še ena utopična - v EU (celotna Evropa je popolna iluzija) urediti enotno železniško omrežje in ga spraviti tako daleč, da bo sposobno v kombinaciji s cestnim prevozom pokriti potrebe gospodarstva. In ne, to ne pomeni kamione na vlake, ampak sistemske rešitve, kjer so “lokalno” pobira/dostavlja po cesti do terminalov, ajzenpon pa potem “long run” do naslednjega terminala.
Žal vse skupaj pade že na tem, da vedno več industrije zahteva JIS, ker je jim JIT ne prinese dovolj ozr. ni dovolj optimalen.
 

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
ksz ...

mene ta prehitevanja ne vznemirijo toliko, kot recimo pri vključevanjih, kjer ni variante, da bi te spustil naprej oz. da bi malo spustil gas ... on pač ne zavira ...

lol se eden, ki se ne zna vkljucevati. pelje 40kmh po pospesevalnem pasu in caka, da bodo promet za njim zaprli, da se bo lahko varno vkljucil.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
si frajer ja. kam se boš vključil če so 3 drug za drugim. Lahko seveda več. Edino ali se ustaviš in počakaš al pa gas pa po odstavnem mimo kolone. Ker tak kot je reko, boknedaj da bi tistega pol metra razmaka spremenil v 5m da skočiš vmes.
in pol maš na koncu pospeševalnega pasa most in nenkrat zmanka placa, da bi "varno" letel po odstavnem mimo.

ne rečem, da je vedno tak. Se pa pogosto zgodi, vsaj v našem delu ko je itak desni pas tovornjak za tovornjakom.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.876
9.491
113
Priporočam en izlet iz Murske v Koper na sovoznikovem sedežu kamiona. Bo svet čisto drug.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
kaj hočeš povedat s tem? da če greš na izlet kot sovoznik si dobil dovoljenje za neupoštevanje zakonov?
če je tabla prepovedno prehitevanje se pač ne prehitev. pa če si bil na izletu al ne.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik asteliks pravi:
In tebi se bo zgodilo, če se boš vozil minuto ali dve več,kaj?
Nič, če bi bil le ti sam.
Sedaj pa poglej zadevo malo širše. Tovornjakar spusti plin, prehitevanje zaključeno v pol minute, izgubi 10 sekund. Končni rezultat: izgubljeno 10 sekund
Sedaj gremo pa na frajerišanje tovornjakarja: prehitevanje traja 3 minute (recimo, pa znajo biti tudi daljša), zadaj se nabere 30 avtomobilov (pa se velikokrat tudi več), izgubljeno na vozilo recimo 40 sekund (zaokrožimo na 1 minuto, ker je v nekaterih vozilih več oseb). Končni rezultat: izgubljeno 30 minut
Ampak gledat širše je zajeb... egoistom nepredstavljivo.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.711
6.596
113
Lahko tudi ovrednotiš čas v denarju in nenadoma ni več povsem vseeno za minuto tukaj, minuto tam. Med tatovi časa in denarja ni v resnici nobene razlike.

2 minuti sta mimogrede za en pir v štacuni. Svojega pira pa nočem delit z nikomer.
 

guardy

Guru
3. avg 2007
8.490
1.074
113
Obišči stran
No ja, prejšnjo sredo v vrhniški klanec proti logatcu so se trije našli en zraven drugega... Do vrha klanca mu ni ratal...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.876
9.491
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
kaj hočeš povedat s tem? da če greš na izlet kot sovoznik si dobil dovoljenje za neupoštevanje zakonov?
če je tabla prepovedno prehitevanje se pač ne prehitev. pa če si bil na izletu al ne.

S tem hočem povedati, da je razlog za prehitevanje s 5 na uro več in da bi tak izlet pripomogel k temu, da bi ljudje drugače gledali na tovornjake. Nikakor pa ne zagovarjam kršenja zakonov in prehitevanja tam, kjer je prepovedano.

Že izlet s kamp prikolico ti da popolnoma drug pogled na vožnjo po AC.