eKolesa

ptice

Fizikalc
23. jul 2011
248
194
43
Če sem prav prebral na slikah, ima menjalnik Shimano GX, motor Brose S Drive 90 Nm, baterija 504 W.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
1.7k novo? Jaz bi takoj vzel. Motor je kar konkretno močen ja. Ne piše sicer kako vilico in bremze ima, ampak slabo verjetno ni, lahko pa naknadno menjaš če ni ok
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
Dober večer, imam možnost ugodno dobiti ta model kolesa


Ali lahko kdo, ki se spozna na te reči, pokomentira izbiro glede na ceno? Namen je občasna raba, ekolo zaradi klancev.

Hvala.
Ne znam razbrati katero opremo ima...ce je Shimano gx je ze ok.

Tale motor me malo skrbi...od renomiranih imas prakticno tri..Bofang, Bosch in Yamaha. Kaj je tole..nimam pojma..teli Nm so verjetno bolj na papirju, 120 km dosega s 500wh baterijo vzami z rezervo.
Nimas ga moznosti videti v zivo?
To je bolj mestno kolo ( neznejsi) kot pa treking...moras vedeti za kaj ga potrebujes...ne ga gledat zgolj zato ker je cenovno ugoden ( meni se osebno niti ne zdi).
 
Nazadnje urejeno:

ptice

Fizikalc
23. jul 2011
248
194
43
Hvala za odgovore. Raba je občasna, čez vikend poleti. Npr. prevozil sem Mojstrana - Trbiž, Štrekno, z navadnim kolesom, rad bi pa prvo podaljšal npr. do Beljaka in čez Korensko sedlo ali pa Predel nazaj, ipd. Kjer sem doma, ni veliko ravnine. Sovražim pa klance na kolesu. Sicer redno tečem, hribolazim. Berem, da se ti z ekolesom odprejo popolnoma nove perspektive. V Kranjski Gori sem si sposodil egorca, super reč.
Gledam tudi npr. Giant, Scott v Sloveniji, znižani na cca. 2500. Ali se raje stegnem do njih? Hkrati za razliko dobim Thule nosilec za ekolesa, pa še za gospo ga moram nabaviti. Ne zanima me kadenca, prestavna razmerja, ampak nek razumen vložek za to, kar rabim.
 

Grestr

Fizikalc
Izključen uporabnik
6. jun 2016
495
142
43
Če se bos bolj kot ne vozil po asfaltu ali urejenem makedamu zna biti dobra izbira, sploh za 1700€
Brose je EU znamka motorja in gre v sam vrh po kvaliteti in učinkovitosti

500Wh baterija je po današnji FB in forum standardih čisto premalo, v realnosti pa je tako, da bos glede na tvojo predhodno kolesarko podlago, po urejenih poteh BP dosegel 100 km.
Jaz imam za Wolt dostavljanje po Ljubljani eBike z 500Wh baterijo in gre do 100 km, če ga uporabljas z 1/5 in 2/5 stopnjo pomoci, motor je Bfang v zadnjem pestu.
Za fun pa imam polno vzmetenega prav tako z 500Wh baterijo in Bosch sredinskim motorjem, tukaj pa je gore dole kilometrov po gozdu precej manj.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
Ko se debatira o dosegu je to zelo variabilno, odvisno od kar nekaj faktorjev. Največ seveda od klancev in s koliko moči jih prevoziš.

100km po ravnem dosežeš verjetno bp, po klancih pa nikoli. Ker pri polni podpori ti v klanec baterijo konkretno požere.

Za kar ga ti rabiš je pomoje čisto ok. Ampak kot si sam ugotovil, s to igračo se ti odpre nov svet. In če nov svet pomeni več klancev, bo ta baterija premalo
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.228
861
113
upoštevaj še to, da je krava v svojem članku testiral gorsko kolo, ti pa gledaš treking kolo. to je pomembno zato, ker ti elektromotor poganja samo do hitrosti 25km/h, potem pa se izklopi in poganjaš samo na pedale. to hitrost s treking kolesom po ravnini zlahka presežeš, medtem ko z gorskim niti ne. posledično boš s treking kolesom porabil precej manj baterije, kot z gorskim.
jaz sem recimo lani šel iz Postojne okoli Cerkiškega jezera, preko Rakitne in Krima do LJ, skupaj 95km in 1250m vzpona. imel sem nastavitev TOUR in mi je na koncu ostalo še 2/5 baterije. tako da, vsaj kar se treking e-koles tiče, domet baterije nima veze s prevoženimi kilometri, ampak z metri vzpona.
 
  • Všeč mi je
Reactions: krava

krava

Majstr
5. sep 2007
3.667
340
83
www.kacnje.eu
krava, hvala za članka. Nisem pa razumel stavka, da je za zdravje baterije najbolje, da se polni na 30 do 60%. Potem cel koncept avtonomije in dosega pade.
Za moderne baterije je priporočljivo, da so večino časa med 30 % in 80 %. Ne vem, kje sem našel 60 %, sem pa popravil na 80 %. Očitno zatipek, Besana pa tega ne more popraviti. Hvala. ;)
Velja tudi za baterije v drugih napravah - telefoni so tipičen primer. Nekateri proizvajalci (recimo Samsung) imajo že nastavitev, ki ustavi polnjenje pri 85 %. Pač baterijo dlje ohranjaš v dobrem stanju, naj pa to ne bo zadeva, ki bi te ovirala pri življenju.

Seveda občasno bolj izprazniš in tudi napolniš. Čisto v redu, celo priporočljivo je to občasno. In ko greš na daljšo turo, seveda napolniš baterijo do konca. Takrat ne boš suženj teh priporočil. Dokler pa se voziš po vasi, obiskuješ dekleta v sosednjem kvartirju, počastiš kolege s pijačo ... takrat pa se mirno lahko držiš priporočil.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Grestr

krava

Majstr
5. sep 2007
3.667
340
83
www.kacnje.eu
upoštevaj še to, da je krava v svojem članku testiral gorsko kolo, ti pa gledaš treking kolo. to je pomembno zato, ker ti elektromotor poganja samo do hitrosti 25km/h, potem pa se izklopi in poganjaš samo na pedale. to hitrost s treking kolesom po ravnini zlahka presežeš, medtem ko z gorskim niti ne. posledično boš s treking kolesom porabil precej manj baterije, kot z gorskim.
jaz sem recimo lani šel iz Postojne okoli Cerkiškega jezera, preko Rakitne in Krima do LJ, skupaj 95km in 1250m vzpona. imel sem nastavitev TOUR in mi je na koncu ostalo še 2/5 baterije. tako da, vsaj kar se treking e-koles tiče, domet baterije nima veze s prevoženimi kilometri, ampak z metri vzpona.
Drži. Z gorskim kolesom ti motor pomaga do 25 km/h, za kaj več pa moraš dati že res veliko od sebe ali pa biti vsaj Pogačar, če že ne Alter kolesar.
Hitrejša kolesa (recimo treking) pa lahko voziš tudi s takšno hitrostjo brez Alter genov, posledično boš hitrejši (oziroma manjša poraba baterije). Sam sem šel iz Kamnika preko Šenturške Gore skozi Kokro na Jezerski vrh in nazaj. Skoraj 100 km in kar nekaj vzpona. Sem pa moral voziti na ECO, da sem nazaj prišel v zadnji petini baterije. Je pa res, da tehtnica pokaže dobrih 130 kg. Pri tej teži na tako dolgi relaciji ne smem uporabljati močnejših programov. Ne bi šlo, oziroma bi s pivom v roki čakal na pomoč za nazaj.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.545
2.676
113
Za moderne baterije je priporočljivo, da so večino časa med 30 % in 80 %. Ne vem, kje sem našel 60 %, sem pa popravil na 80 %. Očitno zatipek, Besana pa tega ne more popraviti. Hvala. ;)
Velja tudi za baterije v drugih napravah - telefoni so tipičen primer. Nekateri proizvajalci (recimo Samsung) imajo že nastavitev, ki ustavi polnjenje pri 85 %. Pač baterijo dlje ohranjaš v dobrem stanju, naj pa to ne bo zadeva, ki bi te ovirala pri življenju.

Seveda občasno bolj izprazniš in tudi napolniš. Čisto v redu, celo priporočljivo je to občasno. In ko greš na daljšo turo, seveda napolniš baterijo do konca. Takrat ne boš suženj teh priporočil. Dokler pa se voziš po vasi, obiskuješ dekleta v sosednjem kvartirju, počastiš kolege s pijačo ... takrat pa se mirno lahko držiš priporočil.
No jaz se s tem pač ne morem strinjat, ker enostavno ne pije vode, oz. kot je zgoraj že ptice s tem ubiješ smisel električne naprave na baterije.
Mobilne telefone uporabljam od 6 meseca začetka obratovanja takratnega Mobitela - prvoborec tako rekoč. Nikoli nisem gledal kako se polnijo - včasi na par dni, danes pa na dan dva, čez noč do jutra. Menjaval sem jih, ker so "palčki" tako hoteli in ne zaradi baterij.
Enako uporabljam električno kolo 3 leta, vedno po uporabi napolnim do daske - kako bi sploh določil okno za polnjenje, pa je doseg še vedno enak.
Sploh si pa ne predstavljam, da bi baterije za kosilnico, vrtalko, nitkarco,... imel napolnjene na 80%.

Kdo je koga kupil?
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.667
340
83
www.kacnje.eu
Saj zato sem napisal, da ne smeš biti suženj teh priporočil. Sam se jih držim in moram reči, da z baterijami res nikjer nimam težav in tudi verjamem, da strokovnjaki vedo, kaj govorijo. Drugo pa je, koliko je to v posameznih primerih smiselno. Tudi sam na kolesu skoraj vedno polnim na polno, ker pač delam takšne ture in zaradi nekih stotink promila res nima smisla komplicirati.
Tako da - razlika zagotovo je, da pa bi kompliciral preko meja, pa tudi nima smisla.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.996
1.880
113
To kar krava piše je dejstvo...fizikalne zakonitosti liion baterij. Zdaj če se ti tega držiš ali ne pa je tvoja stvar.
Moj Specialized ima nastavitev, da pri 80% ustavi polnjenje. Koristim ob malih in srednjih turah, ko grem dlje napolnim do daske
 

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.083
393
83
Ni problem polnjenje na 100%, problem je skladiščenje tako polne baterije. Če dlje časa stoji, ni dobro da je čisto polna ali čisto prazna.
 

ptice

Fizikalc
23. jul 2011
248
194
43
Hvala za vse odgovore in nasvete. Zanimivo glede baterij. Sem mislil, da se to tiče zgolj električnih avtov.
Jaz telefone in tablice vedno polnim na 100%. Vedno Samsung. Letos sem zamenjal 10 let staro tablico, ki je imela še vedno energije za uro branja. Štiri leta star telefon sem zamenjal letos, baterija je zdržala še pol dneva. V bistvu bi ga še imel, a se je pri padcu pokvarila kamera.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

krava

Majstr
5. sep 2007
3.667
340
83
www.kacnje.eu
Baterije so iz leta v leto boljše. Vseeno pa strokovnjaki v laboratorijih pokažejo, da z različnimi ravnanji razlika nastane. Verjetno ni zelo velika, nekaj pač je. Sam upoštevam nasvete, če to ne vpliva na moje obnašanje. Res me nič ne stane, če telefon polnim samo do 85 %. Doslej sem imel res dobre izkušnje, če se primerjam z znanci. Recimo, da "lepo ravnanje" nekaj pripomore k temu.
Zagotovo pa to ne sme biti ovira, da ne bi baterije napolnil do konca, če to potrebujem (kolo, recimo EV, telefon pred daljšim pohodom ...). Ali če pač pozabim, ne bo nič narobe. Preveč komplicirati nima smisla.
Nazaj k e-kolesom - sam bom letos zamenjal gume. Doslej so bile gor MTB gume, sedaj pa opažam, da se večinoma vozim po asfaltu (in makadamu) in bom poiskal kaj bolj "tekočega". Ima kdo kakšen predlog?
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.017
1.467
113
Baterije so iz leta v leto boljše. Vseeno pa strokovnjaki v laboratorijih pokažejo, da z različnimi ravnanji razlika nastane. Verjetno ni zelo velika, nekaj pač je. Sam upoštevam nasvete, če to ne vpliva na moje obnašanje. Res me nič ne stane, če telefon polnim samo do 85 %. Doslej sem imel res dobre izkušnje, če se primerjam z znanci. Recimo, da "lepo ravnanje" nekaj pripomore k temu.
Zagotovo pa to ne sme biti ovira, da ne bi baterije napolnil do konca, če to potrebujem (kolo, recimo EV, telefon pred daljšim pohodom ...). Ali če pač pozabim, ne bo nič narobe. Preveč komplicirati nima smisla.
Nazaj k e-kolesom - sam bom letos zamenjal gume. Doslej so bile gor MTB gume, sedaj pa opažam, da se večinoma vozim po asfaltu (in makadamu) in bom poiskal kaj bolj "tekočega". Ima kdo kakšen predlog?
 
  • Všeč mi je
Reactions: krava

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
Ko se debatira o dosegu je to zelo variabilno, odvisno od kar nekaj faktorjev. Največ seveda od klancev in s koliko moči jih prevoziš.

100km po ravnem dosežeš verjetno bp, po klancih pa nikoli. Ker pri polni podpori ti v klanec baterijo konkretno požere.

Za kar ga ti rabiš je pomoje čisto ok. Ampak kot si sam ugotovil, s to igračo se ti odpre nov svet. In če nov svet pomeni več klancev, bo ta baterija premalo


Je tudi nekaj (vsaj za Bosch lahko rečem) da tudi če ostaneš brez baterije se da BP vozit kot 'navadno kolo' ker ni nobenega dodatnega upora s strani motorja. Jaz po ravnini velikokrat prakticiram vožnjo brez pomoči. Tako da lahko na daljših turah hraniš baterijo bolj za klance oz. si na tak način mnogo podaljšaš domet željenega kroga.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony