Dolgotrajna voznja z nizkimi vrtljaji

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Ne poslušaj ostalih pametnjakovičev, z motorjem ob taki vožnji ne bo nič narobe
zmaga.gif

in ti si avtoriteta? v zivljenju se nisi imel dizel avtomobila. sploh vec kot enega avtomobila v zivljenju se nisi imel, razem maminega VW pola

sprasujem se.gif

Zeh. Sem že pisal po tabli, da sta pri bajti 2 polota...

O tem, katere avtomobile sem imel, katere sem šraufal, zakaj ne maram dizelskih agregatov, in zakaj se bo mtljev traktor čisto ok počutil pri 2000 RPM, pa z brezvezniki, ki jih je nekoč nategnil ta prvi Jel-to-dizel-biznismen? z eno zgonjeno E34 (očitno ti je zjeban avto hudo ostal v želodcu) in zato zdaj zlivajo gnojnico po edinem človeku z istim avtom na forumu, niti ne bom razpravljal.

Sicer pa vse veš o mojem avtu, ko ga ugledaš na cesti z dvignjeno havbo, me pocukaj za rokav, pa povej v živo kakšno ta pravo
zmaga.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
pri dizlu imaš (dotično TDI) nax. navor pri 1.750 vrtljajih...temu bi lahko rekli da je tam izgorevanje goriva optimalno...torej bi bili tudi vrtljaji v tem podoročju optimalni....oz. mtl se vozi z optimalnimi vrtljaji.

Bencinar (govorim za turbinca) običajno 'prime' malo kasneje - tam okoli 2.000 vrtljajev - torej je od tam naprej tudi najbolj ugoden navor oz. najboljše izgorevanje torej tudi priporočeni vrtljaji

Torej bojo za bencinca prenizki vrtljaji še malenkost bolj neugodni...ker se motor 'muči' (previsoko prestavno razmerje, in premalo moči, zaradi slabega navora oz. slabšega izgorevanja goriva....in če štrikam naprej se bo zaradi slabega izgorevanja nabiralo več saj na turbini (isti drek kot pri dizlu) kar bo na dolgi rok uničilo turbino.

s prenizkimi vrtljaji dobesedno mučiš motor (kar spet potegne za sabo slabše izgorevanje goriva)...in četo delaš dan za dnem (po daljše časovno obdobje...npr. mtljevih 100 km v eno smer) dvomim da se ti bo razlika v 'manjši' porabi obrestovala.

res pa je da so naftine saje pri slabem izgorevanju še precej bolj 'nevarne' za turbino....le da je ta 'nevarnost' zaradi prenizkih vrtljajev pri nižjem območju.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
da mal naštrikava nazaj

praviš, da v nizkih, prenizkih obratih motor nima dovolj navora, posledično ni dobro izgorevanje, kar prinese saje.

če gledava primer ko pospešuješ se res lahko zgodi, da je dotok goriva večji od potrebnega ampak to so trenutki, saj imamo vso možno elektroniko, ki to uravnava. in s premalo obrati je avto brez navora, brez pospeška in ga v kratkih intervalih zaliva, torej je posledično poraba višja.

če govorimo o konstantni vožnji potem praviloma zalivanja ni, poraba je nižja, elektronika je uravnala zmes in saj ni.

ali se motim?
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.591
468
83
ma kakšne saje pri turbobencincu neki

boj se jih bojte dizlaši, posebej tisti s pokvarjenim EGR ventilom
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.534
71
48
Kranj
Torej namiguješ, da je potrebno voziti v območju največjega navora. Moj prejšnji bencinc je imel največji navor pri 4500 obratih, torej naj bi se držal teh obratov med vožnjo? Jaz svoje bencince pri vsakodnevni vožnji kar lepo vozim med 2000 in 2500 obrati pa jim nikoli ni nič manjkalo. Le na avtocesti pridemo do 4000 ali malo čez.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
daleč od tega.

ker če bi bilo tako, bi moral honde crx-ke vozit skoraj na rdečme polju
evil.gif


mislim povedat le to, da ni pametno vozit sprevisoko prestavo v prenizkih vrtljajih..ker se bo motor mučil. In to se dobro pozna ravno pri turbincih.

Za praktično vsak avto pa so vrtlajji 2.000 in gor optimalni (pa tja do 3.000)..naprej pa je že vprašašljiva ekonomija (govorim za konstatno vožnjo)....ker v tem območju so tudi nastavljeni motorji in menjalnik da bo stvar 'najlepše' delovala, ker roko na srce 99 % vožnje se giblje ravno v tem podorčju vrtaljejv (pri dizlih mogoče še malenkost niže).
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
točno to.

mondeo se večinoma vozi med 2000-2500 in ima super porabo, nič ni crkovalo in konkretne km.

za dobro, optimalno izgorevanje pa bi morala poskrbeti elektronika, ne glede na navor, obrate itd.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.978
6.867
113
pri taščici
Ne gledat samo največji navor, ampak je treba gledat celotno krivuljo navora.
Jaz vem da DTI najraje vozim od 1.700 do 3.000. Pod 1.700 se ga izogibam ker po moje ne porabi čisto nič manj (sploh takrat ko hočem pospešit, ker traja in TRAJA da se turbina obrne....

mtl: ti kar vozi na 2krpm. Tudi avtobusi, tovornjaki in novejši traktorji imajo znižane obrate (blokade) pri največji hitrosti ( v zadnji prestavi). Tako so dosegli nižjo porabo, manjši hrup, obrabo....
Sicer ne vem pri kakih obratih laufajo sodobni dizli s 6 prestavo pri 150 kmh, ampak za moje pojme bi bilo 2,5 krpm več kot dovolj za tako hitrost.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.639
1.028
113
KSZ

Od sobote si lastim Vectro Caravan z 150 KS CDTI motorjem in lahko po 120 prevoženih kilometrih napišem, da ta diesel ni niti slučajno tako prožen kot 1.8 16V motor v moji astri caravan.
Bencinar vleče v vseh prestavah od 1000 vrtljajev naprej, kar za diesla sploh ne velja. Tako, da je vožnja 12 starega bencinarja mnogo bolj ležerna kot novega diesla (zaenkrat je tako)

Pa še prvi vtis o porabi. Bencinar s predelavo na plin porabi pribljižno enako plina kot dieslar nafte. (v litrih).

PS To da gre za avta različne velikosti in teže trenutno ni pomembno.

PS Gre sevada za prve vtise
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
prvi PS je še kako pomemben (teža).

kot drugo pa...boš pač še moral čipat (da se ti odpre spodnje področje vrtljajev).

(kako se pa obnaša dotični dizel v spodnjem podorčju vrtlajjev...pa žal ne bi vedel, tako da tudi težko komentiram tvoje 'nezadovljstvo'...lahko se pa zmeniva za en krog, pa boš sprobal TDi traktor, jaz pa tvojega
smile-1.gif
da bova vedala kje so (če so) razlike).
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.639
1.028
113
To, da je razlika v teži pomembna mi ni treba posebej opominjati. Razlike je ene 400 kg. (Vectra naj bi imela tam 1630 kg po papirjih, za astro pa sem ocenil da nekje 1200 kg)
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.639
1.028
113
Vectra je še čisto nova, zato sem napisal samo prve vtise.

Čipanje morda sledi kasneje.

PS "nisem nezadovoljen" ampak pišem tisto kar opažam (skušam biti objektiven)
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
lepo da si objektiven
smile-1.gif


le zase pišem da ne vem kako se obnaša dotični motor - kje začne pirjemati oz. koliko se čuti turbo luknja (ter do katerih vrtaljajev).

si imel pa prej dokaj močen motor za težo avtomobila...zdaj imaš pa povrprečen motor (glede na težo)...torej za pričakovati je, da ne boš imel solznih oči (od sreče) z vidika navdušenosti nad motorjem.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.639
1.028
113
Vedno se trudim, da bi bil objektiven.

Kar se tiče razmerja PS/kg sta avta skoraj identična.

Glede nakupa mi pa ni žal (nisem dirkač in navadno rabim samo ene 30-40% razpoložljive moči motorja)

Pač imam izkušnje z 1.8 16V bencinskim motorjem, ki naj bi rabil vrtljaje, da pokače svojo moč, prožnost motorja pa naj bi bila bolj slaba. Primerjava z dieslom, ki jo delam je rezultat mojih občutkov.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Jaz sem tudi vedno razočaran nad prožnostjo dizlov, ki jih občasno vozim. (moj gre na bencin)
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.639
1.028
113
Glavna opazka ni v sami prožnosti motorja kot ga testirajo (60...100km/h v največji prestavi).
Najbolj se pozna pri speljevanju z mesta z nizkimi obrati.

Pa še tole.

Tolikorat, kot mi je diesel crknu (ker sem pozabil, da sem v 3 prestavi), mi bencinar ni nikoli v 12 letih. Pri bencinarju sploh ne opaziš, da si speljal s 3 prestavo. Diesel pa crkne.

PS Pa zadržte se izjave o tem da ne znam vozit.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
a ni proznost pospesek od do, tisto kar imate vi v mislih pa pravzaprav uporabno obmocje vrtljajev?