Sem že velikokrat hotel odpreti to temo pa se mi ni dalo, ampak sedaj ko se dan krajša pa res moram sprostiti svojo jezo!!!
Torej najprej osnove oz. moj vidik in uporaba dolgih luči. Dolge luči so ponoči PRIMARNE luči in jih uporabljam VEDNO, razen v primeru da bi z njimi slepil/motil druge udeležence v prometu oz. ob njem (pešci/kolesarji/psi/mačke/srne/avtomobili/vlak/hiše/...). Skratka ponoči vedno vozim z dolgimi lučmi, razen ko srečam enega od prej omenjenih objektov oz. je zadosti druge svetlobe (recimo v mestu - javna razsvetlajva). Ko srečam nek objekt oz. predvidevam/vem da ga bom srečal dam luči TAKOJ na kratek snop (zasenčene luči).
CPP pravi da je ponoči potrebno voziti z DOLGIMI lučmi razen v primeru, da slepimo druge udeležence v prometu. Tudi v naseljih se lahko uporablja dolge luči v kolikor ni dovolj svetlobe (NE uporabljamo jih v naseljih z javno razsvetljavo, v tunelih in pri prehitevanju).
Sedaj pa praksa z naših cest, VSAJ 50% ljudi ponoči NE uporablja dolgih luči oz. jih uporablja samo izjemoma. Posledično vozijo 50km/h tam kjer se da BP 90. Ok njihova stvar boste rekli, ampak NI. Se vozim potem za takimi pacienti in ne vidim kaj se dogaja pred njihovim avtom, tako da sem omejen na svoj snop kratkih luči in moram imeti potem 50m varnostne razdalje zato da ne povozim kakšnega kamna na cesti (tisti spredaj ga itak povozi). Prehitevat take je enako kot da bi prehiteval na slepo, ker ne vidiš kaj je na cesti pred njimi greš tako dejansko v "temo". Sam se tako zadnje čase sploh ne odločam za prehitevanje, ker sem nekajkrat skoraj že povozil kakšnega mačka ob cesti, zbil srno ali pa nabasal na kamen (ampak to so malenkosti, lahko je na cesti tudi par tonska skala, človek, ..).
Najbolj žalostno je da so tovorstni pacienti vseh starostnih skupin - se vozim s kolegom prižge dolge luči samo na dolgih ravninah. Stara mama NE prižge dolgih luči nikoli, ampak jamra pa vedno da ponoči težko vozi (halo, jst tudi če vidim samo 50m pred sabo zato pa uporabljam dolge luči!!!). Fotr tudi pozabi zakaj je ročka ob volanu oz. je uporabna samo, ko ti kdo pripelje nasproti z dolgimi da mu pokažeš, da tudi ti lahko slepiš ...
Kaj je razlog tega ne vem. Očitno nekateri ne zmorejo refleksov 3cm premika prsta z volanskega obroča in zato raje ne uporabljajo motečih dolgih luči! Pač raje sigurno in varno vozijo 50km/h kot pa da morajo 50x na noč stegnit prst z volana. Eni (starejši) so verjetno tudi pozabljivi in ne vedno da imajo dvojne luči oz. itak ponoči nič ne vidijo (to vsi pravijo) in jim je ista tema če imajo kratke ali pa dolge luči - pa še zmotit se ne morejo in po nesreči prižgat dolge (ki jih zelo hitro spregledaš, ker imajo vsi avti točno na sredi armaturke plavo lučko, ki je edina take barve).
Pa se mi dozdeva da istočasno s tovrstnimi pacienti se na cestah pojavijo tudi meglenkarji - verjetno ne znajo uporabljat dolgih luči a meglenke so pa OK. Ker pač meglenke (kao) ne motijo nasprotnega prometa in jih imaš lahko vedno vključene, pa 10m pred sabo imaš res 5% boljšo vidljivost!
Žalostno je tudi da. čeprav so dolge luči eno od pravil CPPja, tega policisti ne morejo kontrolirat. Pa bi bilo prav, da bi imeli v grmu še en sliko-avtomat in ko se pripelje pacient po ravni in prazni cesti s kratkimi lučmi, da mu instant pošlje položnico!
Sedaj pa prosim da se tukaj pofočkate tisti, ki ne vozite po pravilih CPPja!
Torej najprej osnove oz. moj vidik in uporaba dolgih luči. Dolge luči so ponoči PRIMARNE luči in jih uporabljam VEDNO, razen v primeru da bi z njimi slepil/motil druge udeležence v prometu oz. ob njem (pešci/kolesarji/psi/mačke/srne/avtomobili/vlak/hiše/...). Skratka ponoči vedno vozim z dolgimi lučmi, razen ko srečam enega od prej omenjenih objektov oz. je zadosti druge svetlobe (recimo v mestu - javna razsvetlajva). Ko srečam nek objekt oz. predvidevam/vem da ga bom srečal dam luči TAKOJ na kratek snop (zasenčene luči).
CPP pravi da je ponoči potrebno voziti z DOLGIMI lučmi razen v primeru, da slepimo druge udeležence v prometu. Tudi v naseljih se lahko uporablja dolge luči v kolikor ni dovolj svetlobe (NE uporabljamo jih v naseljih z javno razsvetljavo, v tunelih in pri prehitevanju).
Sedaj pa praksa z naših cest, VSAJ 50% ljudi ponoči NE uporablja dolgih luči oz. jih uporablja samo izjemoma. Posledično vozijo 50km/h tam kjer se da BP 90. Ok njihova stvar boste rekli, ampak NI. Se vozim potem za takimi pacienti in ne vidim kaj se dogaja pred njihovim avtom, tako da sem omejen na svoj snop kratkih luči in moram imeti potem 50m varnostne razdalje zato da ne povozim kakšnega kamna na cesti (tisti spredaj ga itak povozi). Prehitevat take je enako kot da bi prehiteval na slepo, ker ne vidiš kaj je na cesti pred njimi greš tako dejansko v "temo". Sam se tako zadnje čase sploh ne odločam za prehitevanje, ker sem nekajkrat skoraj že povozil kakšnega mačka ob cesti, zbil srno ali pa nabasal na kamen (ampak to so malenkosti, lahko je na cesti tudi par tonska skala, človek, ..).
Najbolj žalostno je da so tovorstni pacienti vseh starostnih skupin - se vozim s kolegom prižge dolge luči samo na dolgih ravninah. Stara mama NE prižge dolgih luči nikoli, ampak jamra pa vedno da ponoči težko vozi (halo, jst tudi če vidim samo 50m pred sabo zato pa uporabljam dolge luči!!!). Fotr tudi pozabi zakaj je ročka ob volanu oz. je uporabna samo, ko ti kdo pripelje nasproti z dolgimi da mu pokažeš, da tudi ti lahko slepiš ...
Kaj je razlog tega ne vem. Očitno nekateri ne zmorejo refleksov 3cm premika prsta z volanskega obroča in zato raje ne uporabljajo motečih dolgih luči! Pač raje sigurno in varno vozijo 50km/h kot pa da morajo 50x na noč stegnit prst z volana. Eni (starejši) so verjetno tudi pozabljivi in ne vedno da imajo dvojne luči oz. itak ponoči nič ne vidijo (to vsi pravijo) in jim je ista tema če imajo kratke ali pa dolge luči - pa še zmotit se ne morejo in po nesreči prižgat dolge (ki jih zelo hitro spregledaš, ker imajo vsi avti točno na sredi armaturke plavo lučko, ki je edina take barve).
Pa se mi dozdeva da istočasno s tovrstnimi pacienti se na cestah pojavijo tudi meglenkarji - verjetno ne znajo uporabljat dolgih luči a meglenke so pa OK. Ker pač meglenke (kao) ne motijo nasprotnega prometa in jih imaš lahko vedno vključene, pa 10m pred sabo imaš res 5% boljšo vidljivost!
Žalostno je tudi da. čeprav so dolge luči eno od pravil CPPja, tega policisti ne morejo kontrolirat. Pa bi bilo prav, da bi imeli v grmu še en sliko-avtomat in ko se pripelje pacient po ravni in prazni cesti s kratkimi lučmi, da mu instant pošlje položnico!
Sedaj pa prosim da se tukaj pofočkate tisti, ki ne vozite po pravilih CPPja!